April 2007 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sandra1982, 9 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben ook al in het ZH geweest, maar wij kregen allen de polikliniek te zien, niet de medische afdeling waar je met een gyn bevalt.

Ja Bosi ik kom verslag uitbrengen, ik moet jullie immers ook melden als Zorra smst. ;)

2. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Dat heb ik ook nog steeds hoor! ;) Maar ik stelde me zo'n afdeling altijd heel kil en klinisch voor en dat viel bij ons heel erg mee. Mijn man vond ook dat het er helemaal niet naar ziekenhuis rook :oops: Dus dat kan al een deel van dat "gevoel" weg nemen

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ok dan houd ik het even in de gaten.

Ik ga even een uurtje verplicht liggen.

Loeki en bambino succes bij de vk en kom terug met goed nieuws.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Doen we, welterusten Bosi.

5. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Volgens mijn schoonzus ( VK in het ziekenhuis) is er een groot verschil in poli bevallingen en op med indicatie.
    Maar ik begrijp dat jij een gyn bevalling krijgt als je in het ziekenhuis bevalt? Want dat is niet altijd zo hoor. De meeste bevallingen in het ziekenhuis op med ind worden gedaan door VK uit het ziekenhuis (zoals mijn schoonzus) Alleen keizersnedes en med ingrepen als vacuum en tang verlossingen worden door gyn gedaan ;)

6. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    ik wil ook liever thuis bevallen, maar als ik dan hoor dat 50% van de vrouwen die thuis willen bevallen toch in het ziekenhuis terecht komen... hou ik er toch maar rekening mee.

ik denk ook dat in het ziekenhuis eerder naar hulpmiddelen gegrepen wordt :( . Of dat je eerder in de verleiding komt om toch maar pijnstilling te kiezen. voor mijn gevoel stijgt dan het risico op complicaties (tenzij er natuurlijk echt geen schot in zit) en hulpmiddelen. :(

7. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    wel terusten Bosi!

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja ook dat gebeurt dus op de medische afdeling en niet op de polikliniek, dat is ons iig verteld, op de polikliniek die je kunt bezichtigen beval je met je eigen VK, maar als ik daar heen moet wegens een hoge bloeddruk of omdat ik ingeleid word, dan kom je op de medische afdeling.

9. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Ja poli is alleen voor mensen die thuis hadden kunnen bevallen, maar kozen voor het ziekenhuis ;)

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, ze noemden het een verplaatste thuisbevalling.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Vennetje, hier in Grunn ligt dat percentage zelfs op 60% :confused:

Ik ga me klaar maken voor de VK, tot later.

12. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena is nu 1 maand en maatje 50 past haar eindelijk perfect!
    Nu kan ik eindelijk wat zomerkleertjes kopen in maat 56 want dat heb ik bijna niet.Maatje 56 is nog wel wat te groot maar over 2 weken zal dat ook wel goed passen.

Mijn meisje is verkouden!
    Ze hoest,niest enorm veel en ze kon bijna niet drinken omdat haar neusje zo dicht zit :(
    Heb een neusspray en fysiologisch water maar je hoort als ze ademt echt dat er veel slijm in haar neusje zit!Vind het zoo zielig.Ze slaapt ook veel vandaag en is heel hangerig en huilerig :(
    Iemand tips? :(

Loeki en bambino veel succes bij de vk!

Ik ga ook beetje slapen nu,Heb voormiddag het hele huis gepoetst(van kop tot teen :rolleyes: ) en ben echt kapot nu!

13. almira

almira Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Babytown :D
    Heey dames ben er wel en niet ga ff lekker mn nesteldrang de kans geven en mn huisje aan kant maken!
    Tot straks

14. almira

almira Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Babytown :D
    ja bosi Ik heb liever vrchtwater, want dan komt de baby snel :D
    Kattenpies stinkt zo verschrikkelijk bah......
    Mis het geen moment de kattenbak verschonen,
    behalve wanneer mn man hem weer re lang laat staan.
    Want dat doet hij niet zomaar uit zichzelf, maar hij heeft hem net verschoond.

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bloeddruk 80/140 \:D/ onderdruk dus gedaald. Slapen en rusten helpt idd echt Bosi, dus ik hoop dat je nu lekker onderzeil bent.

Ik belde net mijn man om te zeggen dat alles in orde is, krijg ik zijn voicemail :evil: zo daar heb ik even de pest in. Liep even met het idee om te zeggen dat het dan toch begonnen was, gewoon om hem te stangen, maar omdat ik geen 'wolf' wil roepen voor hij er echt is heb ik het maar gelaten, maar hij heeft wel iets goed te maken vanaaf. :evil:

Ik had weer een andere VK, deze heeft de rest van de week dienst, dus grote kans dat ik haar bij de bevalling ga treffen. Ze was echt heel aardig, al iets ouder. Kleine schat ze nu op bijna 8 pond :confused: das even slikken. Ze nam zelfs even de rust om te voelen of ze de kleine voelde bewegen en mijn meisje deed braaf wat er van haar verwacht werd, leuk, want het was de eerste VK die daar even de tijd voor nam.

Ook gehad over het verloop als volgende week nog niets op gang gekomen is. Woensdag moet ik terug komen en kijken ze hoe het er voor staat. Dan kan ik beslissen of ik mee wil doen met een onderzoek naar het opwekken van de bevalling door het breken van de vliezen (ipv strippen of wee-opwekkers). Als ik daar aan mee wil doen gaat mijn naam in de computer en wordt er gekeken of ze idd de vliezen breken of dat ik de pech heb dat ik in de controle groep kom en dus op de ouderwetse manier gepushed moet worden. Ik heb een folder mee gekregen over het onderzoek en dat ga ik eens rustig met mijn man doorlezen en overleggen. Als ze de vliezen gaan breken wordt dat volgende week donderdag of vrijdag gedaan.

Ze gaf ook aan, net als de VK van vorige week, dat ik snel contact op moest nemen als de bevalling zou beginnen, want ze zag dat mijn moeder dus echt in no-time beviel en de kans bestaat dus dat het bij mij ook snel zal gaan, echt dat klonk als muziek in mijn oren, maar een stemmetje in mijn hoofd zegt nog steeds 'reken er niet op.'

Ik heb ook gemeld dat ik de afgelopen dagen lichte hoofdpijn gehad had, en moeite had met zien, maar omdat mijn bloeddruk gedaald is en ik dus van de opticien ook al gehoord had dat de sterkte van mijn lenzen niet meer klopte dacht ze niet dat het om zw-vergiftiging ging, maar idd aan de afwijking in mijn sterkte. Ik moest het wel in de gaten houden en melden als het erger werd.

Zo dat is een heel verhaal geworden. Ik heb nog geen smsje van Zorra gekregen.

16. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Loeki,fijn dat alles in orde is!Maar laten we blijven hopen dat je bevalling toch ieder moment zo begint zonder te moeten inleiden ;)

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja Taschke dat hoop ik ook, maar mijn geoel is zo sterk dat het volgende week pas komt. Ik heb zelf 27 april in mijn hoofd, ik weet niet waarom. Dat gevoel is net zo sterk als het gevoel dat ik een meisje krijg en dat klopte idd ook. Natuurlijk is de kans dat je het geslacht goed hebt groter dan de geboortedatum, maar ik blijf met de 27e in mijn hoofd zitten.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Even snel

Loeki: \:D/ Ik ga dus flink liggen en rusten.

Goed nieuws zeg!

Taschke: elana doet het erg goed lees is. Nu pas maatje 50, lekker klein meisje.

Loeki, wij gaan gewoon met de laatste april mama's volgende week allemaal bevallen. Ik heb het gevoel dat alle april mama's nu weleens bijna tegelijk gaan....

Ik ben benieuwd hoe het met zorra gaat.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    En nu heel snel terug naar bed jij :D

20. Niet meer actief

Maatje 50 verzuipt Jessy ook nog in. Mijn andere 2 kids begonnen met maatje 62, ze hadden Jessy ook zo groot ingeschat. Dus direct na de bevalling is mijn man de stad ingegaan voor kleertjes. Want in die maat had ik niets :(
    Maar even over het neusje, mijn kleine meisje is ook zo verkouden. Zo zielig........Maar ik haal haar neusje leeg met een wattenstaafje die ik met een billendoekje een beetje vochtig maak. Werkt perfect! Maar wel goed het hoofdje stil houden. Ik doe het ook meestal als ze ligt te slapen. En verder hebben ze ook van die pompjes om het neusje leeg te zuigen, maar niet ieder kindje vind dat even leuk. Zo ook mijn kleine meid niet. En het hangerige en huilerige is heel normaal hoor, kijk maar hoe jezelf bent als je zo slecht slaapt en eet.......Je moet maar zo denken; het is goed voor haar afweersysteem!
    Ik ga nu voeden groetjes doegggg

Deel Deze Pagina