April 2007 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sandra1982, 9 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirtje

Mirtje Actief lid

20 aug 2006
    235
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

Ik heb ooit wel eens af en toe meegekletst, maar had het te druk nog met andere dingen...Nu heb ik verlof dus alle tijd!

Leuk om mee te maken hoe iedereen begint en bij niemand duurt het lang meer...

Ik hoop dat ik weer mee mag kletsen?

Liefs Mirtje

2. Mirtje

Mirtje Actief lid

20 aug 2006
    235
    1
    0
    Zuid-Holland
    Nou ik kom erbij en het is stil, ;)

3. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Tuurlijk mag je nog meekletsen Mirtje, gaat alles goed?
    Dientje, mn bloeddruk is vandaag al een paar keer weer flink omhoog gegaan, maar ik voel me er gelukkig niet al te rot door.
    Almira, van harte met je huwelijk, ik hoop dat het bij jullie wel zonnig weer was.
    Bambino, lekker geslapen, ben je er mooier op geworden? :)
    Loeki, alles goed bij de VK?

Nou zo te horen komt mn vriend thuis, lekker op tijd :D
    Morgen naar gyn., ben benieuwd wat deze gyn. zal zeggen.

4. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    He zorra; Ja ben er 10 jaar jonger op geworden :) En spannend wat ze nu weer gaan zeggen in het ZH. Misschien houden ze je daar en heb je snel de kleine in je armen.

Mijn man is ook al thuis en inmiddels weer weg om boodschappen te doen. Mijn ouders kunnen alleen op maandag en dat kon dus gisteren niet, dus nu moet hij nog boodschappen doen. Voel me een beetje schuldig, al weet ik dat ik er ook niets aan kan doen :oops: Had het graag zelf gedaan zodat hij lekker kon uitrusten van het werk. En ik die de hele dag al niks heeft gedaan...... :cry: Bah soms baal ik er echt van dat ik niet kan zijn wie ik ben op dit moment. Sorry :oops:

Mirtje; iedereen die ws gaat bevallen in april is welkom hier ;) Dus kom gewoon mee kletsen. Hoe verloopt bij jou de zwangerschap?

Loeki; hoe was het bij de VK?

5. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Vervelend is dat he, afhankelijk zijn van anderen. Ik vind het echt verschrikkelijk, mn huishouden zou ik graag zelf weer doen (nu word t af en toe even door mn vriend gedaan, heel lief, maar wel met de franse slag :) ), en idd boodschappen moet hij doen wanneer hij uit zn werk komt......Hopen dat we straks snel weer op de been zijn...

6. Mirtje

Mirtje Actief lid

20 aug 2006
    235
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

Ja met mij gaat alles okidokie...Ik heb de ideale zwangerschap, tenminste zo ervaar ik het...Tuurlijk wel kwaaltjes, al wekenlang zere bovenbenen en dan vooral in de buurt van mijn liezen. Vooral als ik opsta en net weg wil lopen...En de laatste week heel veel maagzuur waardoor ik superslecht slaap 's nachts. En vla lust ik niet, dus Rennies en Antagel zijn mijn beste vriendjes en nog werkt dat niet echt...Rennies al een hele poos trouwens...Ik had gehoopt dat ze langer hielpen, probeer nu met mijn hoofdeind omhoog te slapen en dus op mijn rug...

Ik was telkens heel stoer over de bevalling maar ik voel me wel steeds kleiner worden, haha...
    Komt nu wel heel dicht bij!

@Zorra, oh spannend morgen naar de gyn....Ben je het al zat?

@Bambino, voel je je zo slecht? Neem je rust hoor meis en je ventje snapt het heus wel... De zwaarste klus krijg jij straks en dat weet hij ook...Mijn ventje is nu ook pannenkoeken aan het bakken...Ik doe ook de ene dag meer dan de andere dag...

Ik heb morgen ook weer controle bij de HA, jaja mijn ha is mijn vk...Ik ben 2 weken geleden voor het laatst geweest en morgen krijg ik inwendig onderzoek hoe het met mijn bekken gesteld is en in hoeverre die kleine is ingedaald....

liefs Mirtje

7. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Ja begin dat echt steeds vervelender te vinden. Mijn meder doet het huishouden ( komt morgen) en normaal de boodschappen samen met mn vader. En mijn man het huishouden tussendoor zeg maar. En ik zit en kijk ernaar terwijl ik me goed voel :(

Duimen inderdaad dat we er snel weer tegen aan kunnen en weer vloeken op het huishouden :)

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Dat snap ik heel goed, ik voelt me ook erg bezwaard soms. Wij zitten maar een beetje thuis, " niks" te doen, en hij keihard werken, vaak al om 7 uur van bed. Maar goed, ik weet een beetje hoe jou man is, en die zal volgens mij de wereld voor jou verplaatsen en werkelijk alles voor je doen, zonder te klagen. Voel je niet bezwaard hoor, dat hoeft niet ( weet je ook wel, ;) )

Mirtje, leuk dat je er ook weer bent, :p

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Zo even mijn verslag van de VK, de laatste die ik nog niet gezien had (en nu blijkt er op 1 april weer een nieuwe gestart te zijn, geen geintje, maar daar ga ik niet meer bij op spreekuur)

Mijn bloeddruk begint nu op te lopen 130/85, dus deze week rustig aan doen en niet te zout eten, hebben jullie nog goede tips om mijn bloeddruk laag te houden, want ik wil geen MI krijgen om een te hoge bloeddruk.

Met beeb alles goed, ze is waarschijnlijk erg lang zei de VK, nou dat is mooi, ik ben 173 mijn an 183, dus wij zijn niet echt lang "Daar gaat maat 56 gelijk de kast uit" was mijn eerste gedachte :p stom hè.

Nou verder even over de bevalling gehad en ze deed een paar opmerkelijke uitspraken. Moet er even bij zeggen dat deze VK overleg gehad heeft met mijn fysio.

- Om mijn buikspieren te ontzien raad ze aan om te persen op een baarkruk en niet traditioneel te persen, maar mijn diepe buikspieren te gebruiken, nu heb ik dat van de fysio al geleerd met Pilates dus dat komt mooi uit.
    - Het kan zijn dat ik het begin van de bevalling (net als de harde buiken) niet registreer. Ze zei letterlijk: "Als je het idee krijgt 'waar ben ik mee bezig' dan ben je waarschijnlijk aan het bevallen."
    - Omdat mijn moeder en zusje snel bevallen zijn zal het bij mij waarschijnlijk ook geen dagen duren :confused: ik moest uit gaan van het dubbele van de bevalling van mijn zusje, die deed er drie uren over, dus ik moest 6 uur in gedachten houden. (vind het een gedurfde uitspraak)

Nou dat was het, wel een feest van herkenning en eindelijk eens een VK die ook keek naar de geschiedenis aan bevallingen in mijn familie, het is dus blijkbaar niet helemaal zonder relaties. Ook dacht ze actief mee over de manier waarop ik het beste kan bevallen.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Maxima is begonnen meiden, ze gaat ons voor zo te horen.

11. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Nee, das het probleem ,ik voel me te goed :oops:
    Ik heb weinig vruchtwater en mag daarom weinig doen. Alle energie moet naar de kleine. Maar ik voel me goed, dus ben afhankelijk terwijl ik niks mankeer. Snappie ;)

12. Mirtje

Mirtje Actief lid

20 aug 2006
    235
    1
    0
    Zuid-Holland
    @Loekie, fijn ze heeft je dus wel gerustgesteld? Het zijn gewaagde uitspraken maar het doet je wel wat lijkt mij....

Meiden, hoe komt het dat jullie nog maar zo weinig tot niks kunnen doen?

13. Mirtje

Mirtje Actief lid

20 aug 2006
    235
    1
    0
    Zuid-Holland
    @bambino, dat is balen meis...En hoe zijn ze daarachter gekomen? Alles voor die kleine hoor, dat is het belangrijkste...Maar ik kan me voorstellen dat je je bezwaard voelt, zou ik ook heel erg hebben...Mijn ventje moet me wel eens terug roepen en dan denk ik kan het allemaal nog zo goed...

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou, ik kan weinig omdat ik echt gewoon op het einde loop, en ik al 20 weken last van mijn buikspieren heb. Met die hogere bloeddruk ga ik het denk ik nog maar iets rustiger doen.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Nou eindelijk eens een VK die zich een beetje verdiept heeft in je situatie, loeki

Positief hoor.

Ik wil ook trouwens op de baarkruk,

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, ze volgt een cursus bij mijn fysio, dus die twee hebben al even kunnen overleggen en ze zou kijken of ze deze week nog een keer met mijn fysio kon overleggen. Ze rade mij ook aan aan de fysio tips te vragen voor het persen als ik mijn rechte buikspieren moet ontzien, of als die niet mee werken. Ik moet donderdag weer naar de fysio, kijken of ik dat ga halen.

Viel me op dat ze zei dat ik naar de bevalling van mijn zusje moest kijken om een indicatie te krijgen over hoe het zal verlopen, volgens mij heb jij dat ook al eens gezegd niet waar.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    ja in het topic van angel eyes.

Mijn Vk heeft dat namelijk gezegt. Je moet vooral naar je zussen kijken.

Ergens wel logisch. Je hebt nog meer genen gemeen met je zus dan met je moeder.

Nou 6 uurtjes klinkt niet lang hoor, ;) Mijn zusje heeft nog niet een bevalling gehad, dus ik kan helaas nergens naar kijken.

Ik kan een uurtje echt iets doen. Daarna krijg ik last van mijn rug en benen. Ik ben nogal aangekomen. 20 kilo, en ik heb best een hele dikke buik. Veel vruchtwater. Ik word dus moe van het dik zijn, ;)

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou dan zal er wel een kern van waarheid in zitten, voor mij wel een hele opluchting hoor.

19. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ben benieuwd Loeki of je VK gelijk krijgt qua aantal bevallingsuren.
    Om mijn bloeddruk laag te houden verblijf ik het grootste deel van de dag op de bank, zodra ik maar wat ga lopen dan stijgt ie meteen. Dus misschien voor jou ook meer rust tussen door.

Mirtje, ik ben 2x opgenomen geweest voor hoge bloeddruk, licht in het hoofd en hoofdpijn, daarnaast heb ik o.a. BI,ME, chronische rugklachten en spierreuma en is de zw. schap daarom ook erg zwaar voor me, maar ik heb t allemaal over voor mn kleintje, maar hij mag nu wel komen hoor ;)

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als ik nog meer tijd op de bank door breng moeten ze me er van amputeren :p maar misschien moet ik proberen toch ook over dag wat te slapen.

Deel Deze Pagina