April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.287
    6.810
    113
    Taschke: jij ben natuurlijk ook nog zo vers bevallen, je zit nog in je kraamperiode en vol hormonen. IK denk dat het heel normaal is. Ook al heb je een vervelende zwangerschap gehad.
    Vriendinnen hebben me ook verteld dat hoe vervelend de zwangerschap ook was, toch keken de meesten er met weemoed op terug.

2. Messie

Messie Actief lid

1 sep 2006
    202
    0
    0
    ik heb ook de oilily luiertas erg leuk!

En ik moet nog een goede pyama kopen voor het ziekenhuis. Bij mijn eerste heb ik wel meteen gedoucht na de bevalling. Mijn vriendin zat wel bij me want ik ging bijna van mijn stokje vanwege het bloedverlies.. Nouja..
    En Taschke ik had precies hetzelfde, heb mijn buik ook erg gemist..... Dus hoort er echt een beetje bij maar het is wel goed om er nu al even bij stil te staan denk ik!

3. Messie

Messie Actief lid

1 sep 2006
    202
    0
    0
  4. Messie

Messie Actief lid

1 sep 2006
    202
    0
    0
    En de gekke dromen komen bij mij nu ook!

5. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Hmm ik voel me vandaag anders dan anders, veel harde buiken en een ongi gevoel... spannend!

Ja, een vriendin zei me ook dat je niet alleen moet gaan douchen, vanwege het bloedverlies kun je flauwvallen.

Messie vind je het ook een praktische tas (naast het feit dat we hem gewoon mooi vinden ;) )

6. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Hahaha zat op het forum over de bevalling te lezen, en daar hebben vrouwen ook deze kwaaltjes gehad 2 wk voor de bevalling, dus kan nog wel even duren...

Vind het zooo spannend!

7. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Bo; fijn dat je je zo goed voelt nu! En ik verlies geen vruchtwater, maar wel afscheiding die er wat witter en slijmeriger uitziet ( sorry dames :oops:)

Meiden,ik weet dat het moeilijk is maar geniet nog even van jullie wondertje in de buik!Natuurlijk is het leuker als ze geboren zijn maar toch...
    Ik denk nu nog iedere dag hoe het was om zwanger te zijn.Ik heb geen leuke zwangerschap gehad maar achteraf denk ik er nog veel aan.Sta er even bij stil(al is het maar 2 sec.) dat je straks je kindje vast hebt maar nu is het nog van JOU alleen en kun je nog even rusten!

Taschke; volgens mij besef je het pas op het moment dat die kleine in de wieg ligt.

Kleintje is rustig vandaag. Voel hem wel af en toe, maar minder. Inmiddels weer wat meer harde buiken gekregen en af en toe pijnlijke krampen, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven :oops:

8. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Ja, je geduld wordt wel op de proef gesteld he :oops: . We kunnen zo veel plannen in het leven, maar dit gaat echt niet :( Heeft ook zo z'n charmes ;)

9. Niet meer actief

dit vond ik net nog
    Van een moeder: "De baby daalt steeds meer in. Door de verweking van de baarmoederhals, zoals in het begin van de zwangerschap, kan je weer last krijgen van de zgn. witte vloed, hetgeen wel perfect normaal is!"

;)

10. Niet meer actief

Loeki ik vind het toch wel grappig zo'n baby huisjes hier in Limburg kennen we dat helemaal niet.

11. Niet meer actief

Ik kom hier toch steeds op de momenten dat iedereen weg is :( , ach ja ik heb wel veel te lezen steeds al ik weer even kom spieken.

Jopie hoe is het, begin je nu toch wel te missen hoor :-k

Zorra de VK maakt zich er ook niet druk om dat mindere vruchtwater dus ik dan ook niet, ik heb wel veel vertrouwen in haar persoon.
    En idd zoals jij zegt de longen zullen wel rijp zijn dus geen reden om me druk te maken denk ik.

heb weer eens de was gedaan vanmiddag en verder lekker bij mijn moeder en vriendin zitten kletsen, dat gaat mij nog prima af
    :)

12. Niet meer actief

Daar ben ik dus zo bang voor met mijn hypermobiliteit. Ook omdat de vk het niet echt serieus alemaal neemt.

13. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Bedankt ;) Maakte me ook nog niet echt zorgen hoor :oops:

14. Niet meer actief

Hoi allemaal!

Wat is het hier rustig geweest vandaag zeg! Wel fijn, hoef ik niet zoveel bij te lezen!

Oempje, t kindje is te klein en ik heb te weinig vruchtwater. Dus nu steeds controle en als het te weinig is, gaan we inleiden!

Messie, Wat een goed nieuws zeg! Dat is vast een hele last van je schouders!

Annabel, fijn dat je die kleine zo goed hebt gevoeld. (maakte me ook al een beetje zorgen om je)

Harley, grappige droom zeg! haha...

Meliske, opgeven! Ik stem ook op je meisje hoor!

Pientje, ik ben nu weg bij de vk en mag alleen nog maar in zh bevallen. :(
    Ze hebben niet gevoeld, wat dat is niet nodig met (bijna) 39 weken, zei ie. Nou moet ik zeggen dat ik m ook liever niet met zn vingers in mn doos heb, want het is net zo'n mexicaanse wolfman...

Erg grappig, dat stukje over die ontlasting! Ik zou het idd ook zo lezen!

Oempje, ik heb ook een oud nachthemd. Maar moet misschien nu wel iets fatsoenlijks kopen, omdat ik niet meer thuis beval...

Cilia, fijn dat je zo goed hebt geslapen vannacht! En heerlijk, die hulp!

Taschke, laat die tranen maar stromen hoor meis, t hoort er allemaal bij! Ik zal zo even 2 seconden extra genieten van die kleine in mn buik!

Missy, ik zou me ook geen zorgen maken, als zij dat niet doet... Wat mij is verteld dat het weinige vruchtwater vervelend is voor de baby bij de bevalling. De weeen doen meer pijn en ze moeten harder werken. Maaaaar als je een goed en gezond kindje hebt, is dat geen enkel probleem.
    (omdat die van mij te klein is, heeft t waarschijnlijk de kracht niet) Dat is het probleem met vruchtwater op het eind...

Loeki, lekker hoor, dat je het huisje hebt gekocht. O ja nog een keer aan de gyn gevraagd vandaag en vruchtwater blijft komen en is echt een natte broek, zei hij. Dus als het na het wegvegen niet meer blijft stromen is het geen vruchtwater... Zelfs bij mij, met mn chronisch tekort aan... :)

O ja, ik ga morgen asperges eten! \:D/ =P~

Heb vandaag trouwens nog een paar keer contact gehad met evon.
    Ze is (uiteraard) nogsteeds supergelukkig. Merle is superlief en superrustig. Zelf heeft ze wel last van de ks... Het verhaal komt nog wel, denk ik, als ze weer terug is.

Zorra, fijn dat je weer thuis bent. t is als jij naar het zh gaat toch maar steeds weer spannend of je weer terug komt! ;) Ik hoop voor je dat t goed blijft gaan!

Wonen er trouwens meiden in de buurt van Utrecht? Ik zat vandaag in de wachtkamer (wkz) en dacht, zo zit ik hier met een van jullie en dan weten we t geeneens van elkaar....

15. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Nou Janne tot nu toe hebben verschillende fysio's en gyn's (waaronder een professor in een academisch ziekenhuis) mij verzekerd dat je niet sneller bevalt door hypermobiliteit, je baarmoeder doet namelijk het werk, alleen bij het persen heb je misschien kans dat het wat soepeler gaat. Ik zou me er dus niet te druk om maken als ik jou was.

Loeki, grappig dat huisje. Ik had er nog nooit van gehoord dat het er was speciaal voor baby's. Het lijkt me dat het in de zomermaanden alleen erg warm in kan worden. De gyn. gaf aan dat de baby op dit moment rond de 7 pond zit en er ongeveer elke week 200 gram bij zal komen.

Taschke, ik heb dat na de bevalling van mn dochter helemaal niet gehad dat ik het zwanger zijn miste. Maar misschien kwam dat ook wel doordat ik geen tijd had om daar aan te denken (hellp, vroeggeboorte, couveusetijd) Ondanks mn klachten geniet ik nog steeds van het zwanger zijn, ben er erg bewust mee bezig, dit zal wss. ons laatste kindje zijn dus ook mn laatste zwangerschap.

Oempje, ja het kan idd nog wel even duren. Al die voorweeen zeggen allemaal niks, kijk maar naar Mo en PRDM, die hebben toch al lange tijd last van voorweeen maar zijn nog niet bevallen. Mn gyn. zei vandaag dat het misschien niet zo lang meer bij me duurt maar ik heb dat hier ook vaker gehoord bij verschillende en die zijn nog niet bevallen, dus ik wacht rustig af, zal je zien dat het pas bij 42 weken komt :)

Bambino, als je je zorgen maakt dat je de baby minder voelt gewoon zkh. bellen he. Je krijgt niet voor niets om de 3 dagen een CTG, dus is belangrijk als er veranderingen zijn om dat door te bellen aan het zkh.

Vanmiddag lekker anderhalf uur kunnen slapen, rusten in het ziekenhuis ging dus echt niet. Er komen continue verpleegsters binnen, het eten word gebracht of ze komen weer langs met de koffie/thee en limonade kar. Ook bezoek van andere patienten of gepraat/gehuil van de anderen zorgen er niet echt voor dat je tot rust komt. Thuis is dus echt het lekkerste :D

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zou éven op mijn neefje passen terwijl mijn zusje naar de kapper ging, nou het werd ruim 2,5 uur, ik ben KAPOT en het enige dat ik nog voel ik mijn keel, de rest van mijn zenuwen heb ik al uitgeschakeld. Kleine meid is net zo druk als haar neefje 2,5 uur geweest is, dus ik kan echt mijn lol op.

Iemand tips tegen de hoest, want het komt ondertussen uit mijn tenen, maar ik houd geen keel meer over, het lijkt wel of er nu een grote bobbel op mijn slokdarm zit, want ik krijg meer en meer moeite met slikken, om over mijn ribben en buikspieren nog maar te zwijgen :(

@ Mo, nee, woon niet in Utrecht of omgeving. Nee, ik heb verder niet veel vocht meer verloren, niet meer dan anders tenminste, dus nog geen vruchtwater :p

@ Zorra. als je kleine man nu al 7 pond is, dan hoef je je echt geen zorgen over hem te maken, dit keer wordt het een wolk van een zoon voor jullie. Laat maar komen die kleine man :thumup:

17. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hoi meiden,

Hier even een kort berichtje van mij. Ik ben vandaag nog heel even naar de stad geweest met mijn moeder en kreeg toen onverwachts bezoek. Verder heb ik mijn huis lekker aangekleed met lente dingen en ik vind het heerlijk. Nu zit ik lekker op de bank en mijn mannetje is net thuis. Ik ga lekker met hem tv kijken, dus ik zet de computer lekker uit. Ik spreek jullie morgen weer.

18. Niet meer actief

doe je moeder de groetjes Tascha!
    Fijne avond!

Loeki, haha dat zei ik dus tegen die gyn, iedere keer als ik een druppel verlies denk ik, is het urine of is het begonnen. haha hij zat me aan te kijken!

Zorra, fijn dat je lekker hebt geslapen! En idd, 7 pond is hartstikke goed! Die van mij is nu een krappe 5...

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Haha, zijn wij dan echt zo onnozel Mo :)

20. Niet meer actief

o en sorry, ik heb geen tips voor het hoesten... Stomen, warm douchen en geen melkproducten gebruiken...
    (is toch wel wat, maar dat wist je waarschijnlijk al)

Enne ja, ik dnek het wel!
    Of we willen te graag!

Deel Deze Pagina