April 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by carol78, Aug 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Annabel, in het ziekenhuis verklaren ze je echt niet voor gek hoor als de baby daar opeens wel beweegt. De meeste baby's gaan bewegen wanneer moeder aan het CTG ligt. Het gaat er om dat jij over de hele dag de baby minder voelt, en dat nemen ze echt wel serieus hoor. Daarnaast zegt een schopje niks over de conditie van je kleine, het gaat om het geheel, hoe is zn hartslag en beweegt hij genoeg (kunnen ze op CTG zien) Mijn kleine bewoog ook terwijl ik aan het CTG lag, maar ze konden wel zien aan het CTG dat hij in de tijd dat ik aan het CTG lag te weinig bewoog en dat zn hartslag geen mooie pieken had. Dus vandaag bellen, je loopt er al veel te lang mee!

Bosi, waarom ben je al bezig met het proberen op te wekken van de bevalling? 36 weken is nog even te vroeg hoor, dus wacht nog maar even, ook al geloof ik niet zo in al die dingen straks werkt het wel en is je kindje nog niet helemaal klaar.

Loeki, misschien heeft je HA nog andere tips voor je om van het hoesten af te komen, maar ben er bang voor....

Mo, veel succes vandaag in het ziekenhuis, ik hoop dat ze je kunnen geruststellen, dat alles goed is met de kleine!

2. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    goedmorgen dames.

Heb gisteren een enorme leuke dag gehad. de dierentuin igng niet door, want ze bleken geen rolstoelen te hebben en ik kan echt niet zo lang meer lopen. We zijn uiteindelijk naar Amsterdam geweest en hebben daar een rondvaart gemaakt en nog was dvd's gekocht en noem maar op. Daarna zijn we gaan eten en dat was heerlijk. Ik was wel gesloopt gisteren, maar het was wel gezellig. Alleen heeft de nacht alles verziekt. Ik kreeg enorme last van mijn mond, omdat mijn verstandkiezen aan het groeien zijn. Na 2 paracetamol werd het nog niet beter en heb dan ook in bed liggen huilen van de pijn. Mijn man en ik zijn er toen maar uitgegaan om te kijken of we nog wat konden doen, maar de nachtdokter durfde ook niks anders te doen dan 2 paracetamolletjes innemen om de 6 uur. Ik heb uiteindelijk nog wel even geslapaen, maar het is niet veel en ik heb de nacht hiervoor ook al niet geslapen en ik ben nu dus echt moe. Ik heb pijn, voel me een beetje alleen en ben kapot. Oftewel, ik ben niet te genieten. :( . SChuldgevoel komt erbij, omdat mannetje nu ook niet lekker heeft kunnen slapen en dat hij nu dood moe op d cursus zit.

Misschien kunnen jullie mij een beetje afleiden.

3. bambino

bambino Bekend lid

Aug 2, 2006
    965
    0
    0
    Goede morgen!

Hier een goede nacht gehad, uiteindelijk liet de kleine me slapen :( Had blijkbaar nog de wintertijd in z'n hoofd :)
    Gisteravond nog weer een paar harde buiken gehad, werd wat pijnlijk maar wilde het nog even aan zien. Vannacht geen last meer gehad en ook nu is het rustig.....

zo nu zo even bij lezen

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Goedemorgen, wat is het nog rustig hier.

@ Bambino, fijn dat je een goede nacht gehad hebt.

@ Tascha, leuke dag gehad dus, zou je voor die verstandskiezen de tandarts niet even bellen, misschien kan die nog iets voor je doen.

@ Zorra, ik ben zo laat wakker dat het spreekuur voor vandaag al volzit bij de HA, dus even tot morgen wacnten ben ik bang.

@ Janne, alles goed met je?

@ Bosi, wat het je gdaan dan? :p

Nou, ik ben van pure uitputting in slaap gevallen vannacht, mijn man maakte me om 7.45 uur wakker met koffie, de schat, en daarna be ik weer in slaap gevallen. Voordeel is dat de ochtend nu al half om is, maar echt uitgeslapen ben ik nog niet. De hoest blijft komen, niet meer zo langdurig als vannacht, maar nog wel behoorlijk diep en hard. :(

5. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    meiden ik ga nog even terug naar bed, miscshien stap ik dan met het goede been uit bed. tot straks.

6. Em77

Em77 Actief lid

zwanger

01.Harley (28 ) S 01 april 4* 1e kindjeBM 36 cm (35+3) gew +11 kg (37+3) hoofdlig. vast bijz=MI ZHbevalling
    02.Mama mo(27)S01 april1e kindjeBM 2/3 NX(38+3)gew+9kg(38+3)hfdlig. ingedaald vastbijz=ZH bevalling,kindje te klein,weinig vruchtwater
    03.PRDM (24)S01 april 8* 3de kindjeBM >3/4nx cm (37+3)gew -5 kg (36.0) ingedaald maar niet vast. bijz=
    04.Oempje (22)J 02 april 1e kindje BM ? cm (??)gew +18 kg hoofd lig. bijz= zh bevalling
    05.Dizzy Missy (32)M 05 april 1ste kindje BM 36 cm( 38 +2)gew 4 (38+2) inged. bijz=
    06.Em77 (29)M 07 april 1e kindje BM 37 (38+2) gew +7,3kg(38+2) CVIBI bijz= thuisbevalling
    07.Ayyildizf (25)J 07 april 3de kindjeBM ? cm (?+?) gew +12kg(31+5) hfdlig. bijz=
    08.Carol78 (26)S10 april 1ste kindje BM ?cm (24)gew +7,0 kg (37) hoofdlig. bijz= ingedaald
    09.Janne S 12 april 3* 1e kindjeBM 1/2 NX ( 32+5) gew +16,5 kg ( 35+5) hfd bijz=
    10.Zorra (28 )J 13 april 2*-2e kindje BM 2/3 NC (35+0) gew +10 kg (35+0) hfdlig. ingedaald VAST bijz= ZH-bevalling
    11.Minyaweth (24)J 13 april1e kindje BM: ? gew + 3kg (30+0) hfdlig Verlof=16 maart bijz=
    12.Loeki2 (29) M 14 april 1ste kindje BM 3/4 NX (36+5) gew +12 kg (36+4) volledig ingedaald bijz=thuisbevalling
    13.Renate19 (19)S 16 april 1e kindje BM (0+0) gew +15 kg (0+0) ?lig. bijz=
    14.Loesje (27)G 21 april 1* 1e kindjeBM ?? cm (34+3) gew + veel kg (34+3) hoofdlig.ingedaald vast bijz= ZH-bevalling
    15.Natanya26 (23)M 21 april 2e kindje BM 3/4 NX (35+3) gew +12,7 kg (35+3) hoofdlig bijz= Hoofdje zit erg laag, kleine baby.
    16.Mirtje (27)S 23 april 1e kindjeBM 32 cm 2/3NX (32+4) gew +14kg (32+4) hoofdlig. bijz=
    17.Annabel (28 )J23 april 3e kindjeBM 36cm (34+2) gew +5 kg (30+1) ?lig. hoofdlig bijz= 1cm opening
    18.Bosi333 (28 )S 23 april 1ste kindje BM 32cm (35+2) gew 17 kg (35) ingedaald, nog niet vast bijz= thuis bevallen
    19.Pientje (24)G 24 april 1* 2e kindje BM 30cm (33+6) gew +8 kg (33+6) hoofdlig. bijz= thuis bevallen
    20.Almira (20)J 25 april 1e kindje BM 31 cm (35+1) gew +8 kg (35+1) hfd bijz= thuis bevallen
    21.Messie (27)J 25 april 2e kindje BM 3/4NXgew +9,0 kg hoofdligging! bijz= thuisbevallen
    22.Tascha (22) S 27 april 1*1e kindje BM 30cm (31+4) gew +18.6 kg (31+4) hoofdlig. bijz= weer weeen loos
    23.Sandra1982 (24)J 29 april 1ste kindje BM 1/2nv?gew +20,0 kg Hoofdligging bijz=

Bevallen
    01. Meliske (22) Danischa* 19-01-2007 815 gr 33 cm
    02. Dientje (20) Thyron Alessandro 11-03-2007 2000 gr 44 cm bijz= 7 weken te vroeg
    03. Taschke (21) Elena 14-03-2007 2495 gr 46 cm bijz= te vroeg
    04. Evon (26) Merle 22-03-2007 bijz= KS bij stuitligging
    05. Jopie (28 ) Dylan 22-03-2007 2950 gr 49 cm bijz= 3,5 weken te vroeg

weer terug van de VK. Kom niet echt meer aan de afgelopen 3 weken (1 ons verschil met vorige week, dat scheelt het al als je net wel of net niet naar de WC bent geweest). Ook m'n buik groeit niet meer. Maar zolang ik de kleine goed voel is het geen probleem zegt ze.
    Ze mag komen van mij hoor!

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Mooi zo Em, laat maar komen dan die kleine meid

Tascha, slaap nog maar lekker even hopelijk voel je je daarna wat beter.

8. Niet meer actief

He goedemorgen hier een stralend humeur want ik heb voor de verandering goed geslapen :whistle: mens wat knap je daar van op zeg. :)

Loeki proficiat met je vader.
    wellicht ananastaart eten vandaag :)

Tascha rot zeg verstandskiezen had ik aan het begin vd zwangerschap heel erg last van, dat doet gewoon flink pijn.

Janne Ik geloof wel in die stenen, ook dat als ze kwijt zijn of afvallen dat dan de werking over is.

Meliske ik heb ook wel graag het bed voor mij alleen als mijn man gaat werken slaap ik het vast :oops:

Bambino gelukkig ook goed geslapen.

Oempje mooie nieuw foto's ! Leuk dat groen op je kamertje.

Zorra had je wat kunnen regelen voor je dochter te halen en brengen, heb er nog aan gedacht vanochtend, mijn man moest richting brabant, dacht haal dan even dat meisje op hihihi.

en bedankt voor de tip ik moet ook nog ramen zemen vandaag :p (Oempje dat was jouw man die dat had gedaanhe, ik doe het lekker zelf want er is niemand verder vandaag :rolleyes:

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik heb net de IB2006 klaargemaakt voor verzending. Is mijn man z'n wachtwoord van z'n DIGID kwijt ](*,) #-o ben ik klaar mee. heb ik eindelijk mijn laatste jaaropgave gevonden (30 euro en 11 arbeidskorting) kan ik het nog niet afronden :evil:

Fijn dat je zo goed geslapen hebt Missy, al plannen voor vandaag?

10. Niet meer actief

Loeki je buik geeft idd aan hoe de kleine ligt, ik ben zelf wel verbaasd hoe het er allemaal inpast, ook die van Em moet toch alle organen aa de kant drukken net als bij jouw ook :)

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Maar Dizzy, dat is bij jouw toch ook zo neem ik aan. Bij Em en mij kun je het van voren heel goed zien, hoe is dat bij jouw?

12. Niet meer actief

Lekker dan he, heb toevallig gisteren de nieuwe digid geactiveerd :p ook beetje laat maar ja.

Ik ga straks even rond 1 uur naar mijn ouders en een uurtje op mijn neefje passen en verder de ramen bijwerken, wellicht wat plantjes kopen om de tuin wat te op vrolijken en verder niet veel op het programma. Het weer werkt wel mee voel ik me gelijk wat beter en heb ik meer zin om wat te doen dan vorige week. Maar eerst even tanden poetsen om weer te proberen de vieze smaak uit de mond te krijgen
    :(

13. Niet meer actief

eigenlijk dus ook hetzelfde al denk ik dat ik iets breder draag, de voeten van de kleine zitten geregeld voor mijn gevoel in me re zij!

14. Annabel

Annabel Bekend lid

Jul 30, 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    goeiemorgen,

hier hetzelfde weinig geslapen maar begin ermee te leren leven...
    begin zelf koortsblaren te krijgen van teweinig slaap.
    heb de was buiten gehangen en dan gewoon een tijdje buiten gestaan, stond precies vast aan de grond en wat raad je daar waren de traantjes weer...vraag me niet waarom.
    heb gisteren goed gesprek gehad met ventje en ben er wel blij om terug iets dat opgelost is en minder doorweegt en van 't een kwam 't ander maar geen effect hoor.
    de buik is ook weer rustig vanmorgen een stapje of 2 en dat is het dan.
    kga als mijn ventje thuis is deze avond bellen ctg naar ziekenhuis.

dizzy tof daje goed geslapen hebt.

loeki die mannen toch é :)

em tof daje het goed gesteld hebt bij de vk

zorra hoe gaat het meid, al wat beter?

tascha al terug wakker en anders slaap ze goed.

Annabel

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Bij mij voel ik de voetjes soms in mijn rug :confused: Nou klinkt dat misschien raar, maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen, ze steekt soms een voetje uit en die voel ik dan echt áchter in mijn zij.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik poets wel 5x per dag mijn mand, want ik krijg die rotsmaak er maar niet uit. Waterdrinken schijnt wel te helpen.

Annabel, wel bellen als je eht niet vertrouwd hè. Ja ik wil mijn man ook wel verleiden tot iets, maar ik heb het er veel te benauwd voor.

17. Niet meer actief

Goh annabel de hormonen hakken er goed in bij jou.
    blij dat de ruzie iig opgelost is en de spanning uit de lucht.
    Annabel we hebben het al vaker gezegd, gewoon even een ctg laten maken en al beweegt de baby daar alleen maar ben dan maar blij, trek je niets aan van ziekenhuizen, gewoon je gevoel volgen.
    Ik denk dat je van zelfd in een rotte cirkel bent belandt, spannin gin je lijf daar door voel je minder, nog meer spanning enz. enz.

Loeki dan is dat van mij nog niets in de rug :confused: arme jij ik vind in de zij al minder prettig zacht uitgedrukt.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ja, het is niet bij mijn ruggewervel of zo hoor, maar als je me enprofile zou bekijken is het wel achter in m'n zij. Fysio moest er om lachen toen ik het van de week tegen haar zei, maar toen ik aanwees wáár de kleine meid trappelde moest ze toegeven dat dat aardig in de richting van mijn rug komt. Nou ja, alles beter dan in mijn ribben.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Weet je wat ik ook zo erg vind, als ik 's nachts wakker wordt en weer een hoestaanval krijg, dan krijgt mijn kleintje onmiddelijk de hik, zou ze er zo van schrikken? Ik zou me niet verbazen als ik straks vervuikd vruchtwater heb, want ik maak mijn kleine meid echt bang heb ik het gevoel.

20. Niet meer actief

nOU Loeki die vanmij heeft heel vaak de HIK, en idd ook als ik ergens van moet hoesten, niezen of zo, maar het schijnt dat die kleintjes jouw hoest toch niet als eng ervaren en de hik is een groeireactie heb ik ergens gelezen.
    Maar voor de zekerheid hou ik toch ook het vruchtwaterkleurtje straks in de gaten.

Share This Page