April 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by carol78, Aug 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

De 6e keer? Hoe krijg je dat voor elkaar?
    Of ben je net als ik? Ik noem mezelf altijd lomp. Loop 5 x tegen de muur, val 100x van de trap enz, enz

2. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Klinkt allemaal erg bekend! Zet jij ook je voet voor de deur als je moet trekken, zodat je met je kop tegen de deur aan knalt?

M'n ouders hebben me Sonja genoemd, maar volgens mij was Leo toch wat toepasselijker hihihi!

3. Niet meer actief

Hahaha, ja dat doe ik dus ook gerust. Ben in een winkel weleens zo tegen een glazen deur aangelopen. Ohhh wat voelde ik me stom. Had zo in de "leukste thuis "gepast.

4. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik heb elke dag wel zo'n moment! Ben allang blij dat er nooit een camera in de buurt is. Maar ach, je went er aan, en zelfs m'n mannetje kijkt er niet meer van op....

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Pfff vanmiddag in slaap gevallen op de bank en ben nog zooo moe,ben helemaal lui geworden van de vakantie.
    Heb ook echt de gekste dromen.
    Droomde laatst dat ik in de AH was en iedereen die daar kwam kreeg een raar lijstje met aanwijzingen en als je alle boodschappen had gevonden die erop stonden dan had je iets gewonnen ofzo....sja hoe kom je erop :(

Ow hier nog een muts met rugklachten...
    Heb ongeveer 8 jaar geleden een verwijsbriefje gekregen voor de fysio en datzelfde briefje ligt nog steeds klaar.
    Ben nog steeds niet geweest :oops:
    Elke keer denk ik dan "als het er nog 1 keer inschiet dan ga ik echt" en zo stel ik het steeds uit.
    Woon nu ook ergens waar ik de weg niet zo goed ken dus geen flauw idee waar die zit.
    Zal binnenkort maar eens doen,want zwanger zijn helpt ook niet echt mee.

Zag trouwens dat de VK mij had gebeld toen ik op vakantie was,ben benieuwd waarom.
    Heb vandaag geprobeerd terug te bellen tijdens spreekuur maar was het hele uur in gesprek!

Ow heb trouwens toch een doppler gehuurd,ben benieuwd wanneer die binnen is,wil graag een stukje opnemen en op de pc zetten en in mijn filmpje doen.

Oja Janne,waarom gebruikt de VK eigenlijk ook een doppler voor de 16 weken als het gevaarlijk is?
    Ik was ook niet van plan om 100 keer op een dag te luisteren en huur hem ook maar 1 maandje en dan gaat ie weer terug,wil hem gewoon graag op de pc hebben :D

6. Niet meer actief

Bij ons heeft de gyn het hartje laten horen dmv een echo. Zo hebben wij hem op de pc.

Ik zal volgende week eens vragen wat het verschil is. Misschien doet de vk het ook wel dmv het echo- apparaat. Dat weet ik niet. 18 okt moet ik weer en zal het dan eens vragen.

7. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ja ben wel benieuwd naar het antwoord,kan me niet voorstellen dat het echt gevaarlijk is? Misschien als je hem 24 uur op je buik houdt?
    Maar volgens mij zijn verloskundigen er geen grote fan van omdat als zwangeren het hartje niet kunnen vinden en in paniek raken,dan meteen de VK bellen terwijl er niks aan de hand is.
    Zoiets heb ik weleens gelezen.

8. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Zo daar ben ik weer even, op de laptop van mn vriend. Binnenkort toch maar eens gaan kijken naar een nieuwe laptop, ik heb afkickverschijnselen hihihi.

Loeki: Knap dat je 4 mijl hebt gerend, ik red een rondje om het huis al niet :)
    Harley: Gelukkig dat je voet niet gebroken is, ik hoop voor je dat je voetje snel geneest.
    Dientje: Tiramisu kan je volgens mij beter niet eten vanwege de rauwe eieren, of dit ook het geval is met de supermarkt tiramisu's?
    Pientje:Mooi filmpje hoor, echt heel leuk gedaan. Je kan met 12 weken de kleine al wel voelen hoor, mn schoonzusje voelde het ook met 12 weken en de VK zei dat dit heel goed kon. Ik heb de baby vorige week woensdag en donderdag gevoeld en daarna niet meer, elke keer ga ik er even voor zitten, maar helaas. Gelukkig is het pas met 20 of 24 weken dat je de baby elke dag moet voelen, dus ik maak me nog niet druk.

Met mij gaat alles prima, mn misselijkheid is grotendeels weg, mn vermoeidheid heb ik nog en ik heb verschrikkelijke bekkenpijn, maar we klagen niet hoor ;)

Sorry dat ik niet iedereen iets persoonlijks schrijf, maar ben erg moe en ben weer veel vergeten :oops:

9. Em77

Em77 Actief lid

Vandaag belde VK met minder goed nieuws. Ze had uitslag gekregen van de combinatietest en daar kwam een enigszins verhoogd risico uit. Moet dan vanuit de bloedtesten komen, want nekplooimeting was wel goed. Ik schrok wel. Voor die nekplooimeting was ik wel zenuwachtig, maar toen die goed was heb ik me niet meer druk gemaakt. Morgenavond hebben we een afspraak bij VK om de uitslag en wat we verder wel/niet willen doen te bespreken.
    Hangt af van wat voor kans er precies uitkomt of we verder nog onderzoek willen of niet denk ik. Weet het nu ff allemaal niet......

10. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Em, wat moet dat schrikken zijn. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met alles wat komen gaat.

11. Niet meer actief

Em, ik snap het niet zo goed.... (jij ook niet denk ik)
    Het was toch goed? Hoe kan het dan ineens minder goed zijn?

12. Em77

Em77 Actief lid

Ze berekenen risico met bloedtesten en nekplooimeting bij elkaar. Ook bij een normale nekplooi kun je zo totaal op een verhoogd (is groter dan 1 op 250) risico komen. Maar hoe dat precies in verhouding staat weet ik niet....ze hebben daar een ingewikkeld computerprogramma voor.

13. loesje

loesje Bekend lid

Mar 1, 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    hoi meiden,
    Ik heb een horor weekend gehad jullie weten hoe die is begonnen het bloedverlies werd alleen maar erger en erger dus ben ik zondag laat in de middag nog naar de vk geweest om het hartje te luisteren en dit was weer goed toen van zondag op maandag zoveel bloed verloren dat ik bijna van m'n stokje ging dus s'morgens maar weer gebeld is de vk bij mij geweest weer hartje geluisterd was weer goed maar de vk wou nu toch wel weten waar dit bloed weg kwam dus het echo bureau gebeld en mij de tussen gedrukt we konden gelijk komen uit de echo blijkt dat het met het kindje niks aan de hand is alleen zit er in mijn baarmoeder buiten de vruchtzak een hele grote bloeduitstorting die heel hard bloed alle bloed moet eruit en er bestaat een hele kleine kans dat de vruchtzak meekomt dus ik mag nu helemaal niks meer ik moet minstens 10 dagen rusten, ik baal dus als een stekker en voel me ontzettend onzeker.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Pfff Loesje, wat een eng verhaal. Heel erg veel strekte de komende dagen.

Em, van jou ook al weinig goed nieuws, wat is dit nu allemaal opeens. Ik hoop dat je toch gerust gesteld kan worden. Wij hebben geen combitest gedaan omdat we bij een verhoogd risico toch geen vervolg onderzoek zouden laten doen, maar als je nu toch voor die keus komt te staan lijkt het me verschrikkelijk moeilijk.

15. Niet meer actief

Em, wat moeilijk zeg. En wat zijn dan de risico's.
    Een Down-kindje heeft toch altijd ook een verdikte nekplooi? Of zijn er nog andere afwijkingen ( wat klinkt dat rot)?

Jeetje Loesje. Hopelijk gaat het met rusten over. Maar wat is het eng! Ik kan me zo voorstellen dat je je onzeker voelt.
    Wanneer mag je weer voor een echo?

16. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    em - iew das niet niks zeg, ga je wel verder laten onderzoeken? wat moet dat een schok zijn geweest!

loesje - gelukkig is alles nog steeds goed me de kleine, ik zou je maar rustig houden de komende tijd en lekker rusten!

17. Niet meer actief

Em sterkte :)
    loesje voor jouw natuurlijk ook

Dames is het gek dat je bij mij nog geen buikje ziet ik lees allemaal verhalen over positiemode en foto's die trouwens erg mooi zijn. Maar bij mij geen buik tnt. :(
    Ben bij arbo arts geweest mag voorlopig werken zoveel uren als ik wil/kan en krijg alle medewerking van team dus dat is heel fijn. Werk er al negen jaar dus gelukkig weten ze dat ik normaal nooit thuis blijf.
    Toen ik net zwanger was 7,5 weken en al thuis zat ivm overmatig overgeven belde op de eerste ziektedag al collega om te vragen of ik beide benen in het gips had want anders zou ik toch zeker zijn komen werken dachten ze :D Heb dus toen maar gelijk iedereen op de hoogte gebracht. Maar nu kan ik er langzaam van gaan genieten ondat de onzekerheid wat minder is geworden.
    allemaal fijne dag en iedereen suc6 met alles.

18. loesje

loesje Bekend lid

Mar 1, 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    goeiemorgen,
    he gelukkig vanacht goed geslapen.
    @Janne ik sta continu onder controle zo gauw ik weer een extreme bloeding krijg moet ik direct weer een echo maken, en ik kan natuurlijk elk moment bellen om naar het hartje te luisteren.
    @Em wat een dilemma weet je al wat je gaat doen?

een voordeel heeft het thuiszitten wel ik kan uren hier kletsen ;)

19. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    hihi ja dat is idd wel weer een voordeel.

20. Harley

Harley Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    2,152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Tjonge zit ik hier achter de computer te janken om een intervieuw op tv met terri irwin. Ik kan het gewoon niet drooghouden.

Em wat was dat schrikken zeg die uitslag. Ga je nu vervolgonderzoek doen?

Loesje wat vreselijk vervelend voor je dat je zo in onzekerheid zit. Weten ze ook hoe die bloeduitstorting er gekomen is? Kom maar lekker veel kletsen hier. Wij leiden je wel af. ;)

Jopie mooi buikje hoor!

Dizzy Missy maak je maar geen zorgen dat je het nog niet ziet, het kan dat je gewoon naar achteren draagt en dan zie je het niet zo snel als dat je naar voren draagt. Die buik die komt er echt wel hoor!

Share This Page