April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Evon, wat een schatje is het zeg. Kan me voorstellen dat je graag met haar pronkt hoor!

Annabel, wat fijn dat je man toch snel naar huis is gekomen. Voor mij ook een opluchting dat het goed gaat met je kleintje, maakte me toch wel zorgen hoor. Volgende keer niet zo lang door blijven lopen hoor. Ik hoop dat je nu wat meer kan ontspannen, misschien dat je nachtrust ook wat beter zal zijn.

Mo en Harley, laten we het hopen dat het vannacht bij jullie gaat gebeuren (ik hoop ook even voor mezelf ;) :) )

Mo, ze roeren er toch altijd met meerdere vingers in? Bij mij tijdens het toucheren hebben ze dat iig ook gedaan. (ja academisch ziekenhuis he, dan krijg je ook nog een assistent die op je wil oefenen, mag je natuurlijk altijd afwijzen maar ja ze moeten het toch ooit leren he)

2. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    He Loeki, nog geen spannend nieuws helaas....

3. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ik ga zo naar mn bedje, is vanavond een latertje geworden en dat voel ik goed. Morgen weer een dag bank hangen voor de boeg dus dan moet ik fit zijn he :)

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Even iets terug gelezen.

Bij BI is het advies van de fysio 6 tot 10 dagen plat, dat geldt ook voor mij, al heb ik geen BI.

@ Evon, mooie meid hoor.

@ Annabel, fijn dat alles goed is en dat je weer gerust bent.

Ik kom net terug van mijn vaders verjaardag, heel gezellig hoor, maar kan de drukte niet zo goed hebben. Ook het kletsen is me te veel, want daarvan ga ik verschrikkelijk hoesten. Ben blij dat we nu thuis zijn. Zie wel op tegen de nacht, want dan ga ik weer meer hoesten en alles doet al zo zeer. Vooral mijn ribben en middenrif zijn helemaal beurs gehoest. De klachten die ik nu heb hebben niets meer met de zwangerschap te maken ik voel me gewoon ziek.

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Mo en Harley ik duim voor jullie dat jullie maar gauw je kindje in je armen kan houden!

Evon wat een schatje. Kan me voorstellen dat je helemaal verliefd bent!

Loeki, beterschap.

6. Niet meer actief

Loeki, hoop dat je goed slaapt vannacht. Is idd vermoeiend nu, verjaardagen... Helemaal als je ziek bent!

Zorra, ik heb nog nooit zoiets meegemaakt...
    haha ja wel een vinger er in, maar dan meer voor de leuk zeg maar... Inwendig onderzoek was vandaag voor de 2e keer van mn leven en dan nog de inwendige echo en dan heb je t wel gehad... hahaha dus je snapt, er gaat een wereld voor me open!

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Uhm, bij mijn zijn er in mijn hele leven pas twee mensen met hun vingers dáár naar binnen geweest en een daarvan was ikzelf. :oops:

Dank jullie Jopie en Mo, manlief slaapt weer op de bank.

8. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Hallo iedereen!

Evon:Wat een schatje!

Houd iedereen het nog even vol? ;)

Met ons gaat alles heel goed.
    Eergisteren is de vroedvrouw nog thuis geweest en ons Elena woog toen 2700 gram,dus ze is flink bijgekomen :D

Ze drinkt nu heel goed!(ze had problemen met combinatie drinken en ademen :( )
    Normaal moet ze om de 3 uur een flesje krijgen en 7 voedingen per dag(ong 60 ml)maar ze wilt er maar 6 maar dan van 100 ml.
    Als ze minder drinkt ligt ze na haar flesje nog te prullen en heeft ze een uur later terug honger :(
    Als ik haar om de 3 uur wakker maak wilt ze bijna niets drinken ofwel valt ze terug in slaap tijdens de fles.
    Woensdag komt iemand van kind en gezin en ga ik vragen of dat geen probleem is.
    Maar ons meisje voelt zich er erg goed bij!
    Soms word ze 's nachts niet vanzelf wakker.Om 23,00 uur krijgt ze haar laatste flesje en slaapt ze normaal tot 3 of 4 uur.Als ze niet vanzelf wakker word maak ik haar ten laatste om 4 uur wakker.

Het is echt een plezier van een baby en ze huilt bijna nooit.
    Als ze wakker is ligt ze te glimlachen en wat te prullen :D
    Badje geven is een plezier voor ons beide
    En als ze honger heeft begint ze op haar handjes te sabbelen en lieve geluidjes te maken.
    Hopen dat ze zo blijft :D :D

Ik ben wel kapot!Het is heel zwaar zo veel wakker zijn.Je moet er constant zijn voor zo een kleintje en dat put je echt uit.Ik ga volgend weekend mijn man eens een nachtje laten overnemen maar ik kan het door de week niet aan mijn schat overlaten omdat hij moet werken :)

Ik ga nu nog even rusten en dan is het weer etenstijd.

Slaapwel iedereen!

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Taschke, fijn dat alles goed gaat, geniet er van.

Moet je op schema voeden? Ik heb geleerd dat je gewoon op vraag de voeding moet geven.

10. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    In het ziekenhuis moesten we op schema voeden :(
    Ik wacht nu meestal tot ze wakker word en dat is om de 4 uur nu.(kan soms met een half uur verschillen)
    Alleen 's nachts maak ik ze wakker als ze na 5 uur nog niet wakker is geworden.
    We vinden het allebei beter zo ;)

Ik vind ook als ze honger heeft zal ze het wel laten weten,mijn moeder heeft ons ook alleen op vraag gevoed en we hebben het ook overleefd :D

In het begin wil je alles TE goed doen maar ik merk dat ik in alles soepelder begin te worden :)

11. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Taschke: Heerlijk dat het zo goed gaat met jullie meisje, en dat ze zo weinig huilt :D

Tascha: Vervelend van die verstandskiezen.. Maar tijdens de zwangerschap kun je er niet veel aan doen. Ik heb ook last van (mijn enigste) verstandskies, maar de tandarts wacht tot na de zwangerschap, dan gaat ie eruit.

Evon: Wat een mooi kindje zeg!

Loeki: Hopelijk gaat die nare hoest snel weer weg. Ik weet er alles van, paar weken terug liep ik er ook zo bij...

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, ik ben alweer veel vergeten tijdens het teruglezen :oops: Ik kan beter meteen typen tijdens het lezen, dan vergeet ik tenminste niemand :D

Ik heb de afgelopen nacht ontzettend veel pijnlijke harde buiken gehad, en vanmiddag ook een paar.
    Morgen gaan we naar het formule 1 circuit in belgie, daar gaan we karten. Of we, ik ga niet karten, ik ga lekker van het mooie weer genieten ;)
    Woensdag moet ik op controle bij de vk, en dan gaan we bespreken of ik die bloedtest in het ziekenhuis moet laten om te kijken hoe het met de suiker zit. Morgen moet ik weer 4 keer prikken door de dag, om te kijken hoe het dan is.
    Nu duik ik mijn bed in, hopen dat ik wat beter kan slapen.

Tot morgen!

12. Niet meer actief

zwanger

01.Harley (28 ) S 01 april 4* 1e kindjeBM 36 cm (35+3) gew +11 kg (37+3) hoofdlig. vast bijz=MI ZHbevalling
    02.Mama mo(27)S01 april1e kindjeBM 2/3 NX(39+1)gew+9kg(39+1)hfdlig. ingedaald vastbijz=ZH bevalling,kindje klein,amper vruchtwater
    03.PRDM (24)S01 april 8* 3de kindjeBM >3/4nx cm (37+3)gew -5 kg (36.0) ingedaald maar niet vast. bijz=
    04.Oempje (22)J 02 april 1e kindje BM ? cm (??)gew +18 kg hoofd lig. bijz= zh bevalling
    05.Dizzy Missy (32)M 05 april 1ste kindje BM 36 cm( 38 +2)gew 4 (38+2) inged. bijz=
    06.Em77 (29)M 07 april 1e kindje BM 37 (38+2) gew +7,3kg(38+2) CVIBI bijz= thuisbevalling
    07.Ayyildizf (25)J 07 april 3de kindjeBM ? cm (?+?) gew +12kg(31+5) hfdlig. bijz=
    08.Carol78 (26)S10 april 1ste kindje BM ?cm (24)gew +7,0 kg (37) hoofdlig. bijz= ingedaald
    09.Janne S 12 april 3* 1e kindjeBM 1/2 NX ( 32+5) gew +16,5 kg ( 35+5) hfd bijz=
    10.Zorra (28 )J 13 april 2*-2e kindje BM 2/3 NC (35+0) gew +10 kg (35+0) hfdlig. ingedaald VAST bijz= ZH-bevalling
    11.Minyaweth (24)J 13 april1e kindje BM: ? gew + 3kg (30+0) hfdlig Verlof=16 maart bijz=
    12.Loeki2 (29) M 14 april 1ste kindje BM 3/4 NX (36+5) gew +12 kg (36+4) volledig ingedaald bijz=thuisbevalling
    13.Renate19 (19)S 16 april 1e kindje BM (0+0) gew +15 kg (0+0) ?lig. bijz=
    14.Loesje (27)G 21 april 1* 1e kindjeBM ?? cm (34+3) gew + veel kg (34+3) hoofdlig.ingedaald vast bijz= ZH-bevalling
    15.Natanya26 (23)M 21 april 2e kindje BM 3/4 NX (35+3) gew +12,7 kg (35+3) hoofdlig bijz= Hoofdje zit erg laag, kleine baby.
    16.Mirtje (27)S 23 april 1e kindjeBM 32 cm 2/3NX (32+4) gew +14kg (32+4) hoofdlig. bijz=
    17.Annabel (28 )J23 april 3e kindjeBM 36cm (34+2) gew +5 kg (30+1) ?lig. hoofdlig bijz= 1cm opening
    18.Bosi333 (28 )S 23 april 1ste kindje BM 32cm (35+2) gew 17 kg (35) ingedaald, nog niet vast bijz= thuis bevallen
    19.Pientje (24)G 24 april 1* 2e kindje BM 30cm (33+6) gew +8 kg (33+6) hoofdlig. bijz= thuis bevallen
    20.Almira (20)J 25 april 1e kindje BM 31 cm (35+1) gew +8 kg (35+1) hfd bijz= thuis bevallen
    21.Messie (27)J 25 april 2e kindje BM 3/4NXgew +9,0 kg hoofdligging! bijz= thuisbevallen
    22.Tascha (22) S 27 april 1*1e kindje BM 30cm (31+4) gew +18.6 kg (31+4) hoofdlig. bijz= weer weeen loos
    23.Sandra1982 (24)J 29 april 1ste kindje BM 1/2nv?gew +20,0 kg Hoofdligging bijz=

Bevallen
    01. Meliske (22) Danischa* 19-01-2007 815 gr 33 cm
    02. Dientje (20) Thyron Alessandro 11-03-2007 2000 gr 44 cm bijz= 7 weken te vroeg
    03. Taschke (21) Elena 14-03-2007 2495 gr 46 cm bijz= te vroeg
    04. Evon (26) Merle 22-03-2007 bijz= KS bij stuitligging
    05. Jopie (28 ) Dylan 22-03-2007 2950 gr 49 cm bijz= 3,5 weken te vroeg

Iedereen die vandaag op controle moet: veel plezier!

13. Niet meer actief

goedemorgen hier weer helaas slechte nacht, heel veel op en wakker, nu wel veel harde buiken gehad en dus nu hardstikke moe. ga even niet het lijstje opsporen maar was even nieuwsgierig of er vannacht nog ene was bevallen, MO en HArley jullie horloges lopen blijkbaar nog niet goed :D .
    ga nog even liggen. tot later.

evon en tascke ook jullie hebben prachtige kindjes hoor!

14. Niet meer actief

He Janne gelukkig heb jij al het werk gedaan om de lijst op te sporen!
    alles oke?

15. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Mogge, nee helaas niet gelukt vannacht (sorry Mo weer niet aan de afspraak gehouden) dus straks me toch maar weer naar het zh slepen voor controle.
    Heb wel weer het grootste deel van de nacht wakker gelegen met krampen en harde buiken. Dat mn darmen nog steeds niet opgestart zijn helpt ook niet echt mee.
    Heb ik nog wat gemist gisteravond?

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Goede morgen allemaal,

hier een redelijke nacht gehad. Niet meer zo veel gehoest als gisteren, ga nu meer snotteren. Nou ja, niets aan te doen, moet het toch echt uitzieken ben ik bang. Vannacht één keer een beetje kramp gehad en dacht gelijk "Ik wil nog helemaal niet bevallen!" nee echt niet, wil iig dat het april is, dus na het weekend. Harley, Mo en Zorra moeten eerst nog ging er door mijn hoofd ;) gelukkig bleef het bij een klein beetje kramp en was het daarna over, maar is raakte wel een beetje in paniek merkte ik "Ik ben er nog niet klaar voor" was mijn enige idee.

17. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    Nou Loeki gelukkig dat het bij een beetje kramp is gebleven dan he. ;)
    Ik weet niet of het een fabeltje is hoor maar een vriendin van mij vertelde dat je niet gaat bevallen als je ziek bent. Dat je lichaam dan aanvoelt dat de condities dan niet zo goed zijn en de bevalling uitstelt totdat je weer opknapt.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou dat is volgens mij geen fabeltje, want ik heb dat verhaal al zeker 10x gehoord deze week, ach ik ben ook nog maar nét 37 weken, dus de kans dat ik nu al ga bevallen is ook nog niet zó heel erg groot. Ik heb geroepen dat ik wel als laatste wil bevallen en ik wil nog een heleboel dames voor laten gaan, Gek genoeg ben ik het zwanger zijn nog helemaal niet zat, oké de kwaaltjes wel, maar die worden gewoon steeds minder, afgezien van de griep dan, maar dat was niet te voorkomen geweest denk ik.

Ik geniet nog even van de rust en de vrijheid die ik op dit moment heb.

@ Missy, ik hoop dat je je straks iets beter voelt.

@ Janne, hoe voel je je vandaag?

@ Sandra, veel plezier in België vandaag, het weer zit iig mee, geniet er van.

@ Taschke, fijn dat je je al wat meer op je gemak voelt, het in het begin perfect willen doen is denk ik een kwaal van veel jonge moeders, maar ik denk dat we daar na een aantal dagen/weken wel van genezen zijn.

19. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    Al 10x :confused: hihi dan zal er wel een kern van waarheid in zitten ja.
    Ik vind zwanger zijn op zich nog steeds een avontuur en ik ga het straks vast missen maar het zijn idd de kwaaltjes en nu de valse starts die vervelend en heel vermoeidend zijn. Daar wil ik nu wel graag van af. Komt nog bij dat ik echt zo'n oergevoel aan het krijgen ben omdat ik mn baby zo graag wil leren kennen.

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, ik heb nog geen valse start gehad, dus misschien dat het daar mee te maken heeft. Ik ben er gewoon nog niet klaar voor. Het zou me nu zó overvallen, ik denk echt dat het minimaal na Pasen wordt.

Mijn moeder zei gisteren op de verjaardag, 'nou dan zie ik je weer als de kleine er is', ik schoot gelijk in de stress, want voor mijn gevoel is dat nog een week of 5 en ik had echt verwacht haar iig vóór Pasen nog een keer te zien :(

Deel Deze Pagina