April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    dizzy missy - idd wat harley zegt, je buik komt echt wel! alleen kan me wel voorstellen als iedereen praat over een buik dat je zoiets heb van, ik wil ook!

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    wat vinden jullie trouwens van de 20 weken screenings echo? Laten jullie die doen? Morgen moeten we na de VK en ik denk dat we dan moet aangeven of we die wel of niet willen.

3. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    hoi hoi,
    @harley daar had ik nu ook last van bij dat interview.
    die bloeduitstorting kan komen door allerlei redenen maar de meest logische was dat mijn baarmoeder in een keer heel hard gegroeid is zeg maar met een ruk.
    @dizzy missy nog even geduld het komt vanzelf, ben je van jezelf lang?

4. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Nou Loesje hopelijk is het snel voorbij en kan je weer lekker gaan genieten van je zwangerschap!

Meliske ik krijg die screening zowiezo ivm medische indicatie. Ik heb m de 24e dan ben ik nog geen 20 weken maar ik krijg waarschijnlijk bij elk bezoek een echo. Vind ik niet erg hoor.

5. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Em wat vervelend om dit te horen zo plotseling veel sterkte meid.

Loesje ik begrijp dat het even schrikken was maar gelukkig is alles goed met je kindje doe lekker rustig aan.

Jopie mooi buikje heb je en die kinderwagen is super leuk he wij willen die ook in het beige halen!

Groetjes nandine

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ow Em,das even schrikken.
    Las toevallig laatst in ouders van nu over een stel die die test had laten doen en hadden ook een verhoogd risico maar kindje bleek toch helemaal gezond,dat is zo tricky met die test.

Sjee Loesje,zit jou ook niet mee...doe maar lekker rustig aan.
    Hoop dat het bloeden niet weer erger wordt.

Dizzimissy, is nog heel gewoon dat je bij jou niks ziet.
    Ligt er geloof ik ook aan of je sterke of slappe buikspieren hebt.
    En bij de 1 gaat het sneller dan bij de ander.

Nou heb net die doppler binnen gekregen en kan het hartje (nog) niet vinden :(
    Ik hoor ook steeds harde geluiden erdoor heen,hadden jullie dat ook?
    Nou ga nog ff zoeken,maar niet te lang anders word ik gek...heb al bijna spijt dat ik dan ding gehuurd hebt!

7. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ow gelukkig daar is het hartje....wat bleek nou....ons beebje was druk heen en weer aan het zwemmen.
    je hoorde hem steeds komen en gaan.
    En na wat gepor in mijn buik hoorde je hem heel goed :D
    Zo grappig dat de baby nu gewoon lekker aan het rondzwemmen is...

Zwem maar lekker door....

8. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Jeetje Em dat is idd wel even schrikken als je dat hoort, willen jullie vervolgonderzoek laten doen?
    @Janne: Niet alle kinderen met down syndroom hebben een verdikte nek en soms hebben kinderen die geen down syndroom hebben op de echo wel een verdikte nek, en de combinatietest kijkt ook naar andere chromosoom afwijkingen.
    @Loesje:Ga maar goed rust houden, een vriendin van ons kreeg ook plotseling een enorme bloeding, ze konden ook een bloeduitstorting zien, na een paar weken rustig aan gedaan te hebben (absoluut niet tillen en zwaar werk doen, veel liggen) ging het daarna perfect en heeft ze niet meer gebloed. Ik hoop dat het bloeden snel stopt, dat neemt al wat onzekerheid weg denk ik.
    @Pientje:Wat goed dat je toch nog het hartje hebt gehoord, zal toch wel even schrikken geweest zijn dat je het niet hoorde. Veel luisterplezier :D

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik lees veel over de thuisdoppler en de angelsound, is er veel verschil tussen? De een huur je toch en de ander koop je geloof ik.

Vandaag ben ik echt op, de leerlingen waren zo verschrikkelijk druk de hele dag. Liep constant brandjes te blussen, om stapel gek van te worden. Thuis een enorme vreetbui, koekjes, kaas, avondeten en daarna weer koekjes, verschrikkelijk.

Na mijn werk even halvemaan vloertegels gehaald voor op de trap. Mijn interieurverzorgster is er vorige week op onderuit gegaan, dus durf nu niet meer zonder anti-slip op de trap te lopen, stel dat ik zelf uit glij en onder aan de trap kom te liggen.

Morgen ben ik lekker vrij, ga er echt van genieten en mezelf een beetje verwennen. Misschien dat mijn zwager nog laminaat komt leggen in de slaapkamer, maar dat zie ik dan wel weer. We hadden dit weekend al een groot deel gedaan, maar hadden helaas te weinig ondervloer, dus nu moet het nog even afgemaakt worden.

10. Vanavond bij VK geweest. Afkappunt voor verhoogd risico is 1 op 250. Mijn berekende kans is 1 op 230. Wat moet je daar nou mee? Kans op een MK bij vruchtwaterpunctie is ongeveer 1%, dus meer dan 2x zo hoog dan dat er iets mis is met het kindje. Volgens mij vergeef je het jezelf nooit als het daardoor misgaat en het kindje gezond blijkt te zijn geweest.

En nog iets: tijdens de echo stond er duidelijk een nekplooimeting in beeld : ze meten 3 x : 2x 0,18 cm en 1x 0,20 cm heb ik gezien. Nu staat er op mijn formulier niet 1,9 maar 2,9 mm. HEEEEEEL vreemd. Ga dus morgen maar meteen bellen, want volgens de regels moeten ze beelden van de echo opslaan. Daar moet het dan opstaan.

We weten dus nog niet wat we gaan doen, maar we krijgen een gesprek op de poli prenatale diagnostiek met een geneticus. Afhankelijk van de mogelijke fout in de registratie van de nekplooimeting en dat gesprek beslissen we verder. Ik neig nu naar kappen met die diagnostiek!

VK was wel heel erg lief voor ons hoor! Echt mazzel hebben we daarmee.

ik hou jullie op de hoogte.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Succes Em, ik hoop voor jullie dat er een fout in de nekplooimeting zit en dat het toch 1,9 moet zijn.

12. Niet meer actief

Loesje, wat een vervelend bericht! Heel veel sterkte....

Em, wat is het allemaal moeilijk zeg! Maar als het kindje daadwerkelijk down blijkt te hebben, zou je het dan weg laten halen? En dan nog, de kans is 1 op 230... dat is toch nog best klein? Ook vaag dat die uitslag ineens anders is hoor, zou ik ook zeker achteraan gaan... Sterkte. Het wordt er allemaal niet leuker op he meis...

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Heb je je VK al kunnen bereiken Em? Ik ben al weer dagen bezig contact te krijgen, heel erg slecht vind ik dat. Kreeg maandag een bandje 'op vrijdag 6 oktober blahblahblah...' daar heb ik op 9 oktober zo weinig aan hè.

14. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Sterkt Em, moeilijk en verwarrend allemaal.

Loesje, ben blij voor je dat alles goed is met je kindje. Rustig aan doen dan maar.

Ik heb een angelsound gekocht en tàdaaaaahhh! Ik heb net het hartje voor de eerste keer gehoord! Ben helemaal blij!

15. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ben net bij de VK geweest, en heb voor het eerst het hartje gehoord! echt geweldig!
    alles was goed en de kleine is weer goed gegroeid!

Moet alleen vitaminen preparaten gaan slikken omdat ik geen warm eten binnen krijg :(

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    lekker gevoel is dat weer hè meliske.

17. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Em: ben je mooi klaar mee met al die onzekerheid. Op zich is 1 op 230 wel een erg kleine kans en het is natuurlijk een kansberekening. Maar misschien is er idd een fout gemaakt bij de nekplooimeting. Veel sterkte in ieder geval, geeft toch een hoop onzekerheid zo.

Loeki:Slecht hoor dat je je VK niet kan bereiken, zou niet mogen! Er is geen ander VK bureau bij je in de buurt toch? Dit is iig niks, ik zou het zeker aan kaarten. Had ze maar een ander beroep moeten kiezen als ze niet continue gebeld wil worden door zwangere vrouwen.

Jopie:Wat leuk dat je het hartje hebt gehoord, het lijkt wel of die angelsounds en bellytalks de toonbank over vliegen, ik hoor iedereen er over. Degene die het bedacht heeft zal wel aardig wat geld verdient hebben ;)

Gisteravond in bed even ons kleintje wakker gemaakt :oops: , daar was hij/zij het niet mee eens want begon toch te bewegen en doen. Het rare is dat ik toch elke keer weer twijfel of het de baby wel is, terwijl het zo'n apart gevoel is en mn darmen dan rustig zijn. Stom is dat dat ik toch elke keer weer twijfel, komt denk ik ook omdat het deze keer toch anders voelt dan bij mn dochtertje. Daar voelde ik aan het begin vnl. plopjes en soort vlinderbewegingen, en mn dochter heeft ook nauwelijks geschopt gedurende de hele zw. schap. Dit lijkt meer op schopjes en druk heen en weer gezwem?, misschien herken ik het gevoel nu eerder als een schopje :( Het lijkt ook naar mn hand toe te komen als ik mn hand linksonder in neerleg en iets druk en dan voel ik een soort van druk van binnen in mn buik op die plek. Echt heel apart :D Voor degene die het al voelen, hoe voelt het bij jullie? En wanneer voelen jullie het? Ik vnl. wanneer ik voorover ga zitten, wanneer ik op de bank achterover zit met mn hand linksonder op mn buik en soms in bed.

18. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    loeki - ja dat is idd weer ene lekker gevoel, nu ben ik eindelijk uit de "gevarenzone".

zorra - ik wou dat ik je kon zeggen hoe het voelt als je de kleine voelt, maar na mijn idee heb ik em nog niet gevoelt, helaas! Maja jij ben ook weer een week verder. geniet er maar lekker van!

19. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Hoi Zorra
    Ik heb de kleine ook al een aantal keer gevoeld. Ik voel dan echt iets bewegen alsof het heen en weer gaat. Ik vergelijk heb een beetje met een draaikolkje. Ik heb het maandag bijna heel de dag door met tussenpozen gevoeld. Ik denk dat het komt omdat ik best gespannen was die dag ivm die foto in het ziekenhuis. Mijn beebje zal ook wel de adrenaline gevoeld hebben want het was erg druk.
    Verder voel ik het vaak 's ochtends als ik net ben opgestaan en aan het eind van de middag. En ook als ik voorover zit of half op mn buik lig in bed.
    Ik heb nog niet gemerkt dat het echt met mn hand meebeweegt.
    Ik vind het zo'n gaaf gevoel!
    Ik voel het bijna elke dag wel een keertje.

Meliske leuk dat je het hartje hebt gehoord en gefeliciteerd dat je uit de gevarenzone bent!

Loesje hoe gaat het vandaag met je?

Em succes met beslissen, lijkt me moeilijk zeg!

Loeki wat irritant dat je de VK niet kunt bereiken.

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hehe eindelijk de praktijk kunnen bereiken. Het is heel irritant, had gehoopt dat het na de zomervakantie beter zou worden, maar nee. Moet toch eens informeren wanneer ze nou precies wel een niet telefonisch gebereikbaar zijn. Kan altijd hun 06 nummer bellen, maar dit is toch geen noodgeval.

Heb wel mijn vraag kunnen stellen en mijn screeningsecho is hetzelfde als de 20-weken echo, dus ik krijg er niet ineens twee in een week. Verwijsbrief krijg ik de volgende keer wel mee.

Vandaag een poging ondernomen om de thermostatische kraan van de douche te vervangen, dat moet een vrouw toch ook kunnen dacht ik. Dus naar de Praxis, Grohe kraan gekocht, hoofdkraan thuis afgesloten (ook veel kracht voor nodig hoor) , oude kraan verwijderd, PAST DE NIEUWE KRAAN NIET, jaja, de hartafstand is wel goed, maar de diameter van de verbindingsstukjes niet, kan ik wel de meegeleverde stukjes er op plaatsen, maar ik krijg de oude met geen mogelijkheid los, daar heb ik de kracht niet voor, ben ook bang dat ik de leidingen achter de muur stuk draai en dan zit ik de rest van de dag zonder water (heb niet de illusie dat mijn man dit kan). Dus toch maar weer de oude kraan er op gezet, Balen, had gehoopt dat ik dit wel zelf zou kunnen.

Nu heb ik eindelijk eens een vrije dag en nu heb ik nergens meer energie voor. :x

Deel Deze Pagina