harley - hoe is het met je voet? begint het thuis zitten al te vervelen loeki - hihi ik herken het, ik denk ook vaak van och doek zelf wel effe, maar dan uiteindelijke lukt het me toch niet. gebruik je vrije dag om lekker te rusten, lekker een boekje lezen ofzo! heerlijk!
Loeki hihi heel herkenbaar! Meliske jahoor het begon na 3 dagen al te vervelen. Ik hoop echt dat ik volgende week weer aan het werk kan.
Hoi dames ben net terug van werk en lees even snel jullie verhalen. wij hebben geen nekplooimeting laten doen omdat ik ook vond dat de uitslag wellicht onbetrouwbaar en me stress zou kunnen opleveren, een kans van 1:10 bijv kan nog altijd 9 x goed zijn. en ik denk als het voor je bestemd is dan verander je daar met alleberekeningen niets aan. em sterkte met het nemen van beslissingen hierin. Heb nu heerlijk 4,5 dagen vrij even helemaal niet aan werk denken maar me eens bezig houden met de babyspullen. kreeg vandaag van manlief de doos vd babydump (gratis daar op te halen) zitten leuke bruikbare dingen in. ga dadelijk boodschappen doen moet ik voor iemand wat meenemen groeten oja bedankt voor de geruststellende teksten over mijn nog niet aanwezige buik zodra hij er is meld ik me!
Ja ik heb nog melk nodig! Ik heb om de zelfde reden ook niet de test laten doen. Het geeft toch nog geen zekerheid. Geniet lekker van je vrije dagen!
precies, jullie denken tenminste hetzelfde. De verloskundige keek me een beetje vreemd aan toen ik zei dat ik die testen niet wilde laten doen. Waarom zou ik? Ook als het kindje iets zou mankeren is het van harte welkom, dus ik zie wel hoe het loopt.
Harley en Meliske, zonder jullie berichten te lezen heb ik jullie advies maar ter harte genomen en ik heb lekker 2 uur geslapen. Was zo verschrikkelijk moe, ook omdat het vandaag waarschijnlijk kán, ik mág vandaag moe zijn. Bij de Praxis liep ik tegen iets aan dat ik zocht, maar nooit verwacht had te vinden. Het leek wel of mijn hele kinderkamer ineens een stuk makkelijker in te richten werd. Ons thema is ster en maan, maar ik heb ook altijd Nijntje daarbij in mijn achterhoofd omdat ik als kind een boekje over Nijntje op een ster had, een kertsverhaal als ik mij goed herinner. Laat het nu zo zijn dat er van het merk Cando heel veel spulletjes zijn met díe plaatjes er op, alsof ze zo uit het boekje gestapt zijn, dus nu is het thema, maan, sterren en Nijntje. Kijk maar eens in mijn album, plaatjes van hun site zijn helaas niet duidelijker, maar jullie snappen wel wat ik bedoel. Weet alleen nog niet of ik de MDF platen in mooie felle kleuren ga doen of in de lichte cremekleuren op het voorbeeld, want dat vind ik ook wel erg mooi. Kreeg net een telefoontje van mijn man dat hij de herfstvakantie toch geen vrij kan krijgen, hij was het éven vergeten aan te vragen en dat terwijl ik dus al bijna een jaar geleden alle vakantie gepland en doorgegeven had, lekker is dat, baal als een stekker, want ik had nog een weekje weg voor ons tweeën in gedachte, het was immers de laatste keer dat we met z'n tweeën weg kunnen. Z'n vrije dagen tussen kerst en oud-en-nieuw werden 4 weken geleden ook al ingetrokken, dus al onze zuurbewaarde vakantiedagen gaan nu op aan tussentijdse dagje vrij waar ik dus geen bal aan heb. Bahbahbah.
Dat is echt balen dat je man vergeten is om zn herfstvakantie aan te vragen! Hij heeft iig heel wat goed te maken zou ik zeggen Ik ben zelf niet zo'n Nijntje fan maar dat van Cando vind ik wel erg schattig, ik zou het denk ik zelf dan licht houden zoals op de foto omdat je accessoires al fel gekleurd zijn, anders word het misschien te druk?
Ik ben nou niet direct een Nijntje fan, maar je komt er tegenwoordig niet meer om heen. Heb jaren geleden zelf gewerkt aan de reclame van Pickwick met Nijntje en het konijntje heeft toen wel een beetje mijn hart gestolen. Mijn kleine neefje is helemaal weg van Nijntje (en nog meer van Hopla). Ik heb deze drie plaatjes (NIjnje op de wolk, maan en ster) wel steeds in gedachte gehad voor de kinderkamer, niet om Nijntje maar om ons thema met de maan en sterren. Ik zit even met een dilemma, ik heb vanavond een ouderavond (zo geen zin in), maar moet ik de ouders van mijn mentorleerlingen nu melden dat ik maar tot februari hun mentor ben of niet? Ze zien het binnenkort toch wel en de meeste leerlingen weten het al.
hoi allemaal, alles goed hier? met mij is op het moment alles rustig heb nog steeds wel bloedverlies alleen niet zo extreem meer. ik heb vandaag de vk gebeld of ik tussendoor nog even het hartje mocht komen luisteren nu mag ik morgen even komen. ik verveel me zo langzamer hand dood in huis bah
Het gaat dus wel de goede kant op Loesje, gewoon rustig aan blijven doen, vervelend, maar wel het beste voor jou en je kindje.
Vanochtend gebeld voor die nekplooimeting. Ze zeggen dat het klopt met het verslag. Snap ik nog niet dat ik andere getallen heb gezien tijdens de meting, maar dat mogen ze me uitleggen tijdens een gesprek. We hebben op aanraden van de VK een gesprek met klinische genetica. Kan dat pas ma 23 oktober! Ik denk er sterk over om die kans van 1 op 230 maar te accepteren. Ik had vooraf voor mezelf zoiets van als de kans op een miskraam door een punctie hoger is dan de kans die berekend is wil ik die punctie niet. Vooral niet omdat de placenta aan de voorwand blijkt te liggen en dan heb je de kans dat ze daar ook nog eens door heen moeten prikken. Alleen het idee al! Ik meld hier af en toe maar wat ik denk ook al kan dat volgens mij nu nog iedere dag 180 graden draaien. Voor alle anderen: wel lekker blijven genieten he!
Het is je nog niet gegund om te genieten Em, houd echter vast aan het feit dat de kans dat alles goed is met je kindje nog veel groter is dan de kans dat het wel iets heeft.
Ojee ik ben me toch weer erg misselijk vanmiddag gaat dit nog eens over binnenkort, ik ben het letterlijk spuugzat. maar gezien de problematiek van em en loesje heb ik natuurlijk weinig om te klagen. Heb me net gedoucht ben nu weer kapot moe, zou vanavond met mijn lieve man voetbal kijken (die zit al 2 maanden alleen sávonds) maar ben bang dat ik om 8 uur weer in mijn bed lig, ik houd het anders bijna niet vol. hoop snel op verbetering aangezien mijn huishouden langzaam toch echt een handje hulp nodig heeft. man doet wat hij kan en verder heb ik helaas geen hulp, ouders zitten midden in verhuizing waarbij ik eigenlijk zou helpen maar ja. klaag klaag zo lekker weer even van me af geschreven. ga verder met op de bak hangen verveel verveel. heb net maar doos van etos aangevraagd. Hopelijk krijg ik niet straks 200 van die dames op bezoek die me vanalles willen verkopen
@Loeki: Moeilijk Loeki, je zou het vanavond wel kunnen melden maar als de meeste leerlingen het al weten, heeft het denk ik weinig nut. @Loesje:Ik hoop echt voor je dat het bloedverlies stopt, doe nog maar lekker rustig aan, hoe moeilijk ook, maar het is wel het beste voor jullie beiden) Geniet morgen maar lekker van het kloppende hartje bij de VK. @Em:Ik hoop dat de klin. geneticus. jullie gerust kunnen stellen.
loeki - van de ene kant zou ik zeggen, vertellen! is toch weer even leuk om alle leuke reacties van iedereen te krijgen, van de andere kant zou ik zeggen, waarschijnlijk weten veel ouders het al van hun kids, en ze horen vanzelf wel wie dan de mentor is. maar voor de goede orde kun je het misschien gewoon zeggen. loesje - gelukkig is het bloedverlies minder, houd je toch nog maar lekker rustig hoor! pas op [-X dizzy missy - hihi daar dacht ik ook al aan, of ik zoveel van die dames aan de deur krijg... zorra - hoe is het met je computer? is ie echt kapot?
Hai Hai @Pientje wat goed dat je het hartje toch hebt gevonden! @Zorra Leuk dat je je kleine steeds voelt en je pc doet het weer @Meliske wat goed dat je het hartje hebt gehoord en uit de gevaren zone bent! @Harley ik hoop dat het snel weer beter gaat met je voet! @Loeki ik hoop dat het een rustig avondje wordt voor je! @Loesje gelukkig gaat het al wat beter! @Em ik hoop idd dat je snel kunt genieten van je zwangerschap! Ik ben ook niet van plan om een nekplooimeting en andere prentale testen te doen omdat me VK me het zwaar af raad ze zegt dat ik nog jong ben en dat het daarom niet noodzakelijk is en dat er veel risico's aan vast zitten als ik die test doe dus ik zie het allemaal wel maar ga er natuurlijk niet van uit dat er iets mis is met het kindje. Over 5 dagen heb ik de 2e echo en ik vind het echt zo spannend want nu kunnen we een compleet kindje zien en dat lijkt me echt geweldig! Groetjes nandine
@Meliske: Mn vader heeft een technisch probleem kunnen oplossen, maar mn computer loopt nog steeds elke keer vast. Gelukkig heeft mn vriend zijn laptop de aankomende maanden niet voor zn werk nodig, hij heeft een desktop op locatie dus blijft zijn laptop thuis
ow dat is fijn zorra, kan je toch nog gezellig mee blijven kletsen hier! ook ik laat geen nekplooimeting doen, mijn mening is dat ik er niks mee opschiet om het te weten, als ze nou met zekerheid konden zeggen dat ht kindje downsydroom heeft, was het voor mij een ander verhaal, en ik wil me niet onnodig druk maken. wel wil ik de screenings echo met 20 weken laten doen, omdat ik ook een pretecho wil, en daar ook eventuele afwijkingen op te zien zijn. dus dan ben ik liever voorbereid met de screenings echo.
ER waren zoveel andere vragen vanavond dat het niet eens in me opgekomen is te melden dat ik zwanger ben, ze merken het vanzelf wel.
dat denk ik ook wel, misschien is er voordat je met verlof gaat nog wel een ouderavond? dan kunnen ze het vast aan je buik zien.