@Zorra wat een mazzel dat je vriend zijn laptop heeft thuisgelaten ik dacht evenb dat je pc het weer deed @Meliske wat houd zo een 20 weken screening dan in en krijg je die dan automatisch en heeft dat ook veel risico's? Groetjes nandine
Ik heb het net even snel opgezocht er zitten geen risico's aan deze test vast omdat het een test is via een echo en als je een 20 weken echo laat maken krijg je die zowiezo dus dat is dan de enige screening die ik laat/ moet doen.
Het is ook het enige onderzoek dat wij laten doen Dientje. Wel even bij je VK aangeven dat je zo'n echo wilt, want er zijn lange wachtlijsten en voor je het weet val je buiten de boot omdat er geen plek meer voor je is.
Hoi meiden ik ook weer eens hier. Weer kreeg ik geen berichtje dat er hier gepost is. Wat is dat toch? We hebben niet eens om een nekplooi meting gevraagd. We kregen hem gewoon. De gyn zei dat vorige keer gewoon dat alles er goed uitzag. En voor ons stond al van tevoren vast, dat als het kindje iets mankeert ( down bijv) wij het toch niet weg zouden laten halen. Maar dat is ieder zijn keus en dat respecteer ik. ( als iemand er anders over denkt) De 20 weken echo doen wij wel. Ja waarom? Ik denk omdat iedreeen dat doet. Ik zie dat meer als een pretecho.
ja me VK zei, als je geen screeningsecho doet met 20 weken en wel een pretecho is het te vergelijken met ik eet geen suiker, maar wel een ijsje. ze zei als je een pretecho laat doen, zie je meestal ook eventuele afwijkingen, dus als je geen 20 weken echo doet, moet je eigenlijk ook geen pretecho doen. en eigenlijk vind ik dat ze daar wel gelijk in heeft.
Ja het hoort er gewoon zo bij he. Een paar maanden geleden wist ik niet eens waarom die 20 weken echo gedaan werd. Maar ja ik heb ondertussen al zoveel echo's gehad. Bij de laatste echo konden ze ook al orgaantjes zien. Alleen zal het bij de 20 weken wel zo zijn dat je de werking ervan ziet.
Heeft ze ook wel gelijk in Meliske, maar bij zo'n pretecho kan je er ook voor kiezen dat ze het niet aan je vertellen als er afwijkingen te zien zijn. Nu zijn bepaalde afwijkingen met bijv. een 3d echo goed te zien, maar bijv hartafwijkingen kan je zelf niet altijd zien. Bij ons werd dat toen iig gevraagd of wij het wilden weten en of ze het door mochten geven aan de VK. Wij krijgen vanuit de gyn. een 20 weken echo en een 24 weken echo, dan gaan ze kijken of de placenta goed doorbloed is. Wel leuk om in korte tijd ons kindje 2x te mogen zien. We gaan ook nog een pretecho doen, aangezien we niet mogen filmen in het ziekenhuis en ze het ook niet voor ons opnemen wil ik wel graag een echo vastgelegd hebben. Dat hebben we van onze dochter ook en ik vind het dan sneu als de 2e dat dan niet heeft (ik ben zelf 2e kind en mn ouders hebben van mij nauwelijks babyfoto's, van mn broer heel veel, ik wil dat dus wel anders doen ) Gisteravond weer zo'n onzinnige huilbui gehad. Dagen gaat het goed en opeens ben ik emotioneel compleet instabiel. Mn vriend had de dag ervoor bij de AH zo'n klein appeltaartje gehaald, vind ik heerlijk maar er zit flink wat kaneel in. Nu weet ik dat er door de een gezegd word dat je best een stuk appeltaart kan eten maar door de ander word het weer afgeraden. Ik had de dag ervoor toch een klein stukje genomen, maar voelde me er niet lekker bij dus heb de vulling aan mn vriend gegeven (het lekkerste) De volgende dag vroeg hij of ik het laatste stuk wilde hebben, ik durfde het gewoonweg niet, dus hij ging het opeten (zonde om weg te gooien) Kreeg ik me toch een huilbui, en hij maar vragen wat is er, waar denk je allemaal aan. En ik snikkend: aan mn stuk appeltaart boehoehoeeeeee. Nou echt belachelijk gewoon Tijdens de zw. schap van mn dochter heb ik echt obsessief gezond geleefd, ik heb nog nooit zo gezond geleefd als toen, ik hield me dus echt strikt aan wat ik wel of niet mocht/kon eten. Nu moet ik wel zeggen dat toen ik eenmaal het Hellp syndroom had gehad, ik me nooit heb afgevraagd of het door mn leefstijl gekomen zou zijn (toen was er nog niks over bekend hoe het ontstond) dus dat was wel een groot voordeel. Maar nu wil ik er niet meer zo mee bezig zijn en af en toe gewoon een patatje of pizza eten als ik er trek in heb. Maar dingen waar kaneel in zit, hoe weinig ook, dat vind ik toch eng (misschien wel door mn MK's?) Maar ja weer een lang verhaal, zucht, ik ben toch wel erg lang van stof geweest, sorry
hallo, amaai heb toch wat moeten bijlezen, als je zo'n tijdje nie meer komen kijken bent Onze pc staat nl al in het nieuwe huis daar ze daar al internet hebben komen aansluiten maar daardoor gerak ik wel een heel stuk minder onlinne. Deze namiddag om 15uur naar cardioloog en ben er zeker niet kwaad om wat mijn bloeddruk gaat weer de hoogte in de laatste dagen en heb nu al zo'n dag of 5 op bepaalde momenten zo verschrikkelijke koppijn denk wel dat het daar mee te maken heeft. Deze morgen stond ie 152/105 en mijn borstkast deed zo'n zeer als ik diep inademde had een echt benauwlijk gevoel. Maja zal deze namiddag wel een stuk geruster zijn hoop ik toch na mijn bezoek aan de dokter. sorry dak nie reageer op iedereen maar ben de helft al vergeten. tot later, Annabel
Lief Zorra, dat je voor me in de bres springt. Ik zag het eigenlijk niet als een negatief iets wat Meliske dat zei. Voor mij is het gewoon dat iedereen zo'n echo doet en dat je dan hoort of iets goed of fout is. Zouden er dan ook meiden zijn die zo'n echo niet doen? Juist omdat er iets negatiefs uit kan komen. Wel balen zeg, dat jullie niet mogen filmen in het ZH. Ook wel raar eigenlijk. Juist omdat ze je geen video kunnen geven, zou je toch denken dat dat wel mag. En ik snap je kaneelfobie volkomen! Zal wel door de mk-en komen. Ze zeggen dat het een mk opwekt he. Ik ben ook erg voorzichtig met wat ik eet. ( misschien wel te, maar dan kan ik mezelf iig niets verwijten)
zorra - jaja die huilbuien, daar heb ik op het moment ook best last van. maar zou het echt zoveel kwaad kunnen om een klein stukje appeltaart te eten? maar naturlijk moet je doen waar je je zelf goed bij voelt. wordt een screeningsecho inwendig of uitwendig gedaan?
wel leuk hoor, want als je die echo met 20 weken niet doet, heb je er maar 1 gehad (tenminste ik). dus vind het toch ook wel weer leuk om me kleine weer is even te zien!
Ik had bij 8w4d al een uitwendige echo. Het zal wel schelen hoe alles zit in je buik. Hihi, ik weet het ook niet.
voor ons was de 20 weken echo wel heel erg van belang en heel spannend ..omdat ze dus heel lang naar het hartje keken ..en controleerde op lekjes en /of verwijdingen ..ivm Kim ...dus wij waren echt heel erg gespannen ..maar uiteindelijk heel erg blij dat het gezond is ( in zoverre) super dat die echo` s bestaan
He wat leuk dat ik jou hier zie! Maar als er afwijkingen zijn aan organen, wat dan? ( even een vraagje aan een oude rot in het vak )
ja dat denk ik ook, als ik er nu aan denk hoe de kleine dan is met 20 weken.... owwwww heb er nu al zin in! asjuh - wat leuk dat je even hier wat info komt geven gaat alles goed met je?
Hee Asjuh! Leuk dat je ff komt buurten! Loesje fijn dat het bloeden wat minder wordt. Loeki ik heb ook zo'n nijntje voor in de babykamer. Op wolk. Annabel succes bij de cardioloog! Oh ik ben zo vergeetachtig vandaag, ik ben vergeten wat ik allemaal wilde schrijven. #-o Ik ben in elk geval nog tot woensdag thuis met mn enkel, zucht.