zorra wachtlijsten bij een ha soms verschiet echt van het nederlands landje hoor, hier kunnen wij gerust veranderen wanneer we willen. Want nu ook mijn ha is weg voor het weekend dus ga ik straks gawoon bij die van mijn ventje. wil ik een andere dan ga ik gewoon. Want zo'n arts is toch ook niet alles hoor... Ik dacht ook vocht maar de vroedvrouw zei gisteren dat mijn andere voet dan ook zwellen moet maar kijk als jij het ook maar hebt bij 1 voet kan het gerust zijn. loeki tof daje goed geslapen hebt wel jammer van die hond 't is alsof ze het weten é Annabel
Annabel, hier kan je dus alleen terecht bij je eigen HA of het moet avond of weekend zijn dan krijg je een vervangend arts, maar langsgaan bij een arts die niet je HA is kan hier dus niet. Toch maar verhuizen naar Belgie (we hebben weleens huizen in de buurt van Gent bekeken )
Laat je voet maar even goed nakijken hoor Annabel. En niet overal in Nederland zijn wachtlijsten hoor. Ik kon hier gelijk terecht bij de HA en had nog keuze ook. De tandarts was iets lastiger, wel gelijk een gevonden, maar er was geen keuze meer en ik kon ook niet in het dorp terecht, maar ja, een keer per jaar ga ik naar de tandarts en aangezien ik toch in Grunn werk is het niet zo'n probleem. Wij hebben hier 3 buren met honden, de rest heeft allemaal katten. Nu kan een krolse kat ook te keer gaan, maar ik vond dit zo zielig. Beestje wilde zo graag weer naar binnen, was al blij dat het niet regende.
Nou tijdens mijn studententijd heb ik echt heel wat artsen gezien die niet mijn HA waren hoor. Kon niet voor ieder wissewasje naar mijn ouders om daar naar de HA te gaan.
Ha Loeki en Zorra! Bedankt! Ik ben benieuwd naar Maxima! En ik hoop dat het een prinsje wordt! Weer eens wat anders, ben ook wel erg benieuwd naar de namen. Amalia en Alexia vind ik dus echt geen mooie namen... Tascha wat een nesteldrang! Ik loop ook wel steeds op te ruimen en schoon te maken maar nog binnen de perken. Ik had eindelijk weer eens goed geslapen, (maar) 2x wakker vannacht... Loeki balen van die hond zeg, ik zou er wel wat van zeggen! Zo weer een druk programma voor vandaag en ga nu beginnen met de kinderwagen op te maken. De box moet ook maar naar beneden dit weekend. Het kraambed wordt gebracht vandaag. Ik ga bevallen in de babykamer en daarna lekker in mijn eigen schone bedje. En dan halen ze mijn beval bed meteen weer weg. Nouja. tot later!
O ik heb ook genoeg vervangers gezien hoor, maar het is hier iig niet zo dat je even bij een andere HA aanklopt. Als mijn HA vrij is kan je alleen voor spoedgevallen naar een andere arts, en die is dan door de HA zelf aangewezen. Maar misschien is dat wel anders in de buurt van Groningen?
Nee, als mij HA er niet is krijg ik idd een vervanger, maar als ik niet in mijn woonplaats ben en toch een arts nodig heb ga ik gewoon naar een ander hoor. Wij zitten bij een groepspraktijk dus er is altijd wel een collega aanwezig, voordeel daarvan is dat al je gegevens ook gewoon voorhanden zijn, vind ik ook niet onbelangrijk. Messie, je hebt nog heel wat werk te verzetten hoor ik al. Doe je het wel rustig aan? Kraambedden waren eind februari al helemaal op hier in Groningen, dus was geen optie voor ons. Wil ook wel gewoon in mijn eigen bed bevallen. Voordeel van onze slaapkamer is dat we alleen dakramen hebben, ik hoef dus net bang te zijn dat de buren of zo mijn slaapkamer in kijken, dat heb ik in de babykamer wel. Lekker weertje hè. Moet zo nog wat laatste boodschapjes doen (vergeet toch altijd wel wat op vrijdag) en even enveloppen halen. Durf alleen niet meer zo goed de straat op, want mijn positiekleding is veel te warm en te donker en ik pas niet in mijn zomerkleding, loop al de hele week ik t-shirts van mijn man, ook weinig charmant. Kan ik EINDELIJK mijn buikje showen heb ik niets fatsoenlijks meer om aan te trekken, het enige zomerse dat ik heb zit in de was
Bijgewerkt op 7/4 om 10:20 uur zwanger 01.Eef25 (25)J 04 april ?? ste kindje BM ?? cm( ?? )gew +?? (??) inged. bijz= vliezen gebroken 4-4 ingeleidt 02.Dizzy Missy (32)M 05 april 1ste kindje BM 37 cm( 40+1)gew7 (40+1 inged. bijz=thuis bevallen, 12/4 strippen 03.Em77 (29)M 07 april 1e kindje BM rib (39+3) gew +7kg(39+3) CVIBI bijz= thuisbevalling 04.Carol78 (26)S10 april 1ste kindje BM ?cm (24)gew +7,0 kg (37) hoofdlig. bijz= ingedaald 05.Zorra (28 )J 13 april 2*-2e kindje BM 3/4 NX (38+5) gew +13 kg (38+5) hfdlig. ingedaald VAST bijz= ZH-bevalling 06.Minyaweth (24)J 13 april1e kindje BM: ? gew + 3kg (30+0) hfdlig bijz= 07.Loeki2 (29) M 14 april 1ste kindje BM 33 cm (38+4) gew +12,8 kg (38+4) volledig ingedaald ? bijz=thuisbevalling 08.Renate19 (19)S 16 april 1e kindje BM (0+0) gew +15 kg (0+0) ?lig. bijz= 09.Loesje (27)G 21 april 1* 1e kindjeBM ?? cm (34+3) gew + veel kg (34+3) hoofdlig.ingedaald vast bijz= ZH-bevalling 10.Natanya26 (23)M 21 april 2e kindje BM 3/4 NX (37+2) gew +13,2 kg (37+2) hoofdlig bijz= Hoofdje zit erg laag,baby ongeveer 2300 gr. 11.Bambino (27)S 22 april 1e kindjeBM 34 cm, 3/4 NX (37 +2) gew +15kg (37) hoodfligging, volledig ingedaald bijz= weinig vruchtwater, thuisbevalling 12.Mirtje (27)S 23 april 1e kindjeBM 32 cm 2/3NX (32+4) gew +14kg (32+4) hoofdlig. bijz= 13.Annabel (28 )J23 april 3e kindjeBM 37cm (36+1) gew +4.8 kg (-200gr) ?lig. hoofdlig bijz= 1 cm opening 14.Bosi333 (28 )S 23 april 1ste kindje BM 34cm (37+2) gew 19 kg (37) ingedaald, nog niet vast bijz= thuis bevallen 15.Pientje (24)G 24 april 1* 2e kindje BM 32cm (36+1) gew +9 kg (36+1) hoofdlig.ingedaald/niet vast bijz= thuis bevallen 16.Almira (20)J 25 april 1e kindje BM 34 cm (37+1) gew +11,8 kg (37+1) hfd ingedaald en vast bijz= thuis bevallen 17.Messie (27)J 25 april 2e kindje BM 3/4NXgew +9,0 kg hoofdligging! bijz= thuisbevallen 18.Tascha (22) S 27 april 1*1e kindje BM 30cm (31+4) gew +25.2 kg (36+3) hoofdlig. bijz= nog niet ingedaald, maar wel weeen. 19.Sandra1982 (24)J 29 april 1ste kindje BM 3/4nxgew +20,8 kg Hoofdligging bijz= Thuis bevallen Bevallen 01. Meliske (22) Danischa* 19-01-2007 815 gr 33 cm 02. Dientje (20) Thyron Alessandro 11-03-2007 2000 gr 44 cm bijz= 7 weken te vroeg - 50 dagen 03. Taschke (21) Elena 14-03-2007 2495 gr 46 cm bijz= 3,5 week te vroeg - 24 dagen 04. Evon (26) Merle Jo 22-03-2007 bijz=KS bij stuitligging - 14 dagen 05. Jopie (28 ) Dylan 22-03-2007 2950 gr 49 cm bijz= 3,5 weken te vroeg - 24 dagen 06. Ayyildizf (25) Ayman Gibraiel 26-03-2007 ???? gr ?? cm bijz= - 12 dagen 07. Mama Mo(27)Kim Sophia30-03-2007,3080 gr, 49 cm, bijz. medium care - 2 dagen 08. Oempje (22) Ayyoub 30-03-2007, 3570 gram ?? cm bijz.= - 4 dagen 09. Janne geheim 31-03-2007, ?? gram ?? cm bijz.= Keizersnede - 12 dagen 10. Cilia (24) Ilana Richelle 02-04-2007, 3910 gram 53 cm bijz.= Vacuümbevalling - 1 dag 11. Zonnetje ?? 04-04-2007, ?? gram ?? cm bijz.= - 3 dagen 12. Harley (28 ) (mag Harley zelf komen vertellen) 04-04-2007, 3980 gram 51 cm bijz.= + 3 dagen 13. PRDM (24) Jessy-Joelle 05-04-2007, 3650 gram 49 cm bijz.= + 4 dagen Bijna vergeten
Goedemorgen allemaal, Loeki: dat is echt aso zeg die hond gewoon in de tuin zetten. Als mijn hond 3 keer blaft voel ik me al rot. Ik train hem dus nu zodat hij dat dus niet meer doet. Messie: jij klinkt druk, maar wel met leuke dingen, allemaal voor de baby. Tascha: ik ruim ook al de hele week op. Grondig dan, niet als anders. Elk hoekje en gaatje. Maar dat doe ik elk jaar, grote schoonmaak, dus het zal bij mij wel niks met nesteldrang te maken hebben. Zorra: is de HA niet verplicht om te bellen met een uitslag die niet zo goed is? Dacht ik altijd. Annabel: Ik heb ook eerst alleen vocht gehad in 1 hand, pas later, een paar dagen, werd de andere ook dikker. Ik ga vanmiddag naar friesland weer. We nemen de vluchttassen mee en ook de maxi cosie. Stel dat ik daar moet bevallen, kan dat gerust.
Goedemorgen allemaal! Jammer, het is hier bewolkt Mo: heel veel plezier met je meisje thuis! Annabel: fijn dat alles weer goed was met ctg. 1 dikke voet is idd raar Dizzy: jij dus ook nog niet vannacht. Zullen we dan maar gewoon tegelijk met Maxima? Bosi: veel plezier in Friesland en slim idee om die spullen allemaal maar mee te nemen, je weet maar nooit...... Tascha: je moet iets doen he, om 4 uur 's ochtends... We gaan zo eens even naar de Praxis. Alles 15% korting. Kijken of er nog leuke planten zijn voor in de tuin en evt tuinmeubels. Die hebben we nog niet en het lijkt me wel lekker om straks met de kleine buiten te kunnen zitten! Het kan me eigenlijk al niets meer schelen, al breken m'n vliezen midden in de Praxis......
Bosi, lekker even naar Friesland, hier schijnt iig de zon. Ik moest wel even aan je denken toen die hond vanmorgen maar bleef blaffen. Dan mag je buurman helemaal niet klagen. Missy, mijn man wil toch naar Grunn voor de laptop, maar heb er helemaal geen zin in, heb jij er nog een kunnen bemachtigen?
Vandaag uitgerekend em, \/ Dat hebben niet veel april mama's nog kunnen zeggen ( dizzy geloof ik alleen nog) Ja loeki, ik laat de hond echt geen uur blaffen, 3 keer vind ik al veel. Mijn buurvrouw ( die van die rare buurman) gaf me gister een cadeautje voor de baby. Een heel leuk knuffeltje. Heel lief eigenlijk. Zij is ook erg aardig, maar haar man is zo'n rare kwast. Maar goed, dit zoenoffer heb ik aangenomen. Onze hond blaft trouwens na mijn hardere aanpak bijna niet meer. Zodra hij 1 keer blaft treed ik op, en dat werpt vruchten af. Dus iedereen is weer blij. Dizzy en em: het zou weleens een goed idee kunnen zijn om samen met maxima te bevallen. Het kan zijn dat je dan een mooi cadeau krijgt. Dus even alle bakerpraatjes uitproberen,
haha, doen ze daar nog steeds aan, ik dacht dat je alleen iets kreeg bij het eerste kind. PRDM, Eef en Harley zijn ook overtijd gegaan.
goede morgen! Even snel, want ben moe Slecht geslapen vannacht. Heb me verslikt in opkomend maagzuur, overgegeven daardoor en weinig kunnen slapen door dat stomme maagzuur. Bleg! Soory moest er ff uit Vandaag ff een baal/hang dag geloof ik. Gelukkig is manlief thuis voor wat afleiding. Straks misschien dvdtje kijken. Zal hier niet veelkomen denk ik. Meiden allemaal een hele fijne dag en alvast fijne paasdagen!
oh ik had trouwens ook de vraag aan de vk hier op het forum gestelt over het bed links op maken, dit was het antwoord! Hi bambino, Het is heel even lastig wat nu links en rechts is, sta je met je rug naar het hoofd \einde dan moet je rechts opmaken maar kijk je naar het hoofd einde is het links. Dat komt omdat we rechtshandig zijn en op deze manier makkelijker het uitwendige en inwendig onderzoek kunnen doen. In principe hoef je het bed pas helemaal klaar te hebben op het moment dat je weeen krijgt. Dus nog geen paniek! Je kan lekker op je eigen plekje blijven slapen tot dat je weeen krijgt. Weten jullie dat ook weer
Vervelend dat je ook echt moet overgeven van het maagzuur, bambino. Ik kan dat nog net voorkomen vaak. Doe maar lekker rustig aan, Ik had het idd gelezen van links opmaken. Nu is het duidelijk. Loeki:ja is ook zo, eef, PRMD en Harley natuurlijk ook. Zetten we trouwens maxima ook op de lijst?
Bij mijn bed zal de VK het toch echt met de rechter kant moeten doen, zo niet dan gaat ze het bed maar omdraaien met mijn man, want het kan bij ons gewoon niet anders. Ik heb hierover ook geen instructies gekregen dus ik zie het wel
Ik ben druk bezig de etiketten af te drukken en ze op de neveloppen te plakken, even opletten dat er op de buitenlandse kaartjes extra postzegels komen en zo. Bruna had helaas maar 75 witte enveloppen voor me, donderdag hebben ze weer nieuwe, dus nog even blijven zitten beebje.
hallo, mijn voet is dus overbelast van mijn dikke buik die ik moet mee sleuren. Rusten zei de ha maar als ik stil zit gaat het ook niet vooruit gaan é en ik kan niet stilzitten. loop echt op de toppen van mijn tenen vandaag, blaf tegen alles en iedereen... kga nu beke in de zetel lign en hopen dat het betert.. Annabel
Wat vervelend Annabel, voeten van de vloer dan maar hè. Het einde is echt in zicht. Ik voel me helemaal niet zo zwaar, nu ben ik jaren geleden ook zwaarder geweest dan dat ik nu tijdens de zwangerschap ben, misschien dat dat het is. Niet dat ik het nu fijn vind om lang te moeten staan, maar ik vóél me niet heel zwaar.