Kom me heel erg bekend voor Me2: IN het blad stond de volgende omschrijving: 'Ik word vader' Sinds er twee streepjes zijn verschenen in de zwangerschapstest, blinkt deze gedachte minstens één keer per dag in verlichte koeienletters in je hoofd op. Fantastisch, mooi en heel erg eng tegelijk. Er komt een klein mensje, de kroon op jullie liefde en JIJ bent er verantwoordelijk voor. Dit prachtige wezentje steunt volledig op jou en dat is best even slikken. Terwijl de hormonen door het lijf van je vriendin gieren en alles wat er met baby's te maken heeft haar aangrijpt, moet jij nog een beetje wennen aan het babygeweld. Je weet niet precies wat je met de situatie aan moet, want wat kan jij nou eigenlijk doen? Jouw buik groeit niet en soms begrijp je er werkelijk niet van.
me2 - ik werk mat zwaar dementerende ouderen, vooral avonddiensten, hoezo kan dat kwaad?? Loeki - spannend wat je foto zal worden, ik hou em goed in de gaten, zorra - het bloeden is gelukkig gestopt! en idd ook ik heb een ontzettend opgeblazen buik en gevoel... anna - welkom meid milou - fijne vakantie meid! loeki - mijn vriend is op het moment nog niet zo....helaas! Maar hij is denk ik veels te bang dat het nog mis gaat, al heb ik er zelf nou weer echt alle vertrouwen in!!!
Hallo allemaal, Hier nog een april 2007 mama. Wij verwachten ons kindje op 7 april. Ik ben nu bijna 6 weken zwanger en heb het idee dat ik vooral 's avonds al een enorm opgezette buik heb, zullen mijn darmen wel zijn. Gelukkig heb ik (nog) geen last van misselijkheid, kan dat eigenlijk nog komen? En dan mijn borsten, die groeien wel als kool. En erg gevoelig zijn ze ook. Hebben jullie daar ook al last van? Groet Elf
welkom elf! fijne zwangerschap en veel plezier hier! Ik ben morgen 4 weken, heb ook er opgeblazen gevoel in veel lucht in mijn darmen! Vanmiddag voor het eerst misselijk bij het ruiken van een gekookt ei, maar verder ook nog niet, maar kan ook bij jou zijn dat dat nog gaat komen, en als het niet is, lekker toch! beter niet misselijk als wel
Ik geloof dat misselijkheid zijn piek bereikt in week 10, dus het kan nog hoor dames. Ik heb alleen last van mijn darmen 's morgens, verder nog weinig klachten, ja grotere borsten, maar daar ga ik niet over klagen.
Mijn man had ook een bevestiging van de ha nodig om het te geloven en daarna is hij 180 graden gedraait in zijn houding tegenover mijn zwangerschap. Hij gaat er helemaal in op. Moet hem wel duidelijk maken dat 1 op de 12 zwangerschappen voor de 12e week afgebroken wordt, maar ik behoor niet tot een risicogroep en krijg waarschijnlijk ook pas laat een echo. Ik hoop wel vóór ik op schoolreis ga, want het is wel een gerust idee dat alles met mijn kindje goed is voor ik 6 dagen naar Polen vertrek. Moet dan ook een collega in vertrouwen nemen, in geval dat er toch iets fout zou gaan. ha zei al 'Als er daar een ongeluk gebeurt...' ik vertrek niet naar India of zo, ze rijden in Polen ook gewoon rechts hoor Nee, ik verwacht in Polen geen ongelukken, maar ik zou niet graag in een Pools ziekenhuis belanden.
Hoi meiden! Trouwens bij mijn eerste zwangerschap ben ik niet misselijk geweest, ik werd alleen misselijk als er iemand rundervlees aan het bakken was. Gisterenavond had ik een klein beetje lichtrood bloedverlies. Ik schrok mij rod, maar het is al weer gestopt, maar mijn eerste gedachte was dat het niet goed zou gaan. Ook ben ik ben ik bij mijn eerste zwangerschap wel is een beetje bloed verloren, maar dat ging toch ook nog altijd goed dus dan heb je nog een een beetje vergelijkingsmateriaal. Hebben er meer zo veel water gehad gisteren. Bij ons heeft het anderhalf uur keihard gestortregent en geonweert. Heel veel straten waren meren geworden en vlak bij mijn huis werd alles gevaccueerd, omdat een bouwkraan stond te drijgen in te storten. Groetjes Anna.
Hai Elf, leuk dat je hier ook komt kletsen. Het zijn spannende tijden....we zouden allemaal wel heel snel die 12 weken voorbij willen zijn.... Anna: bloed nu helemaal weg? Kan innesteling zijn he! Ben ook nog niet echt misselijk (1ste twee dagen dat ik het wist wel). Heb wel smorgens het gevoel als ik wakker wordt dat ik twee dagen achter elkaar keihard heb gedronken en gefeest.....Grappig, want drinken doe ik natuurlijk niet meer!
leuk dat in een week tijd al bijna 16 bladzijden vol zijn! ben je er even niet, meteen weer een dag leesvoer erbij!! gezellig! iedereen nog van harte gefeliciteerd!! Ik ga het steeds meer geloven, al hoewel ik wel veel voel en me dan zorgen maak. Maar uit al die bladzijden blijkt wel dat ik me geen zorgen hoef te maken! Heb nog even een vraagje. Hoe lang MOET je foliumzuur blijven slikken? Ik weet dat het geen kwaad kan, maar was gewoon even benieuwd! *Vandaag mijn moeder vertellen dat ze voor het eerst oma wordt, WHAHOEEE!!!*
volgens mijn verloskundige tm week 8. Het kan idd geen kwaad om het de hele zwangerschap te blijven slikken! Veel plezier bij je moeder!!
als je dan van iemand anders hoort dat je echt zwanger bent geloof ik graag dat dat een hele geruststelling is.
Fijn Jopie! Foliumkzuut wordt aangeraden om het vier weken voor conceptie tot 8 weken na conceptie te slikken (dus week 10).
Ha zei tegen mij tot week 8? Nou ja, hier zijn ondertussen de aanstaande opa's en oma's ingelicht. Mijn schoonmoeder helemaal in tranen. Mijn schoonvader heel nuchter (wordt ook al voor de 5e keer opa, van kinderen uit zijn eerdere huwelijk) en mijn beide ouders dol blij.
Hoi, @Loeki, leuk dat ze het geweldige nieuws zo hebben opgevangen je schoonouders. @Me2, nou ik weet dat je pas bij het innestelen HCG aan gaat maken en dan pas kun je ook positief testen en ik had dus al een paar testjes positief. Maar het bloeden is weg, gelukkig! Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dat ook gehad in het begin, tuurlijk schrik je, maar goed het gaat goed. Groetjes Anna.
Mooi Loekie dat ze allemaal blij zijn!! Anna: ik begreep eigenlijk dat ze een bloeding ook een innestelbloeding noemden als hij vroeg (de eerste weken van de zwschap) in de zwschap optrad. Dat si dus niet meer een feitelijke innesteling, maar wel een gevolg daarvan. Ben in ieder geval blij dat het over is!!!
Nou daar ben ik ook weer. Leuk om te lezen dat het met iedereen zo goed gaat. Met elke dag die verstrijkt krijg ik ook meer vertrouwen. Ik heb er een super goed gevoel over en mijn man ook dus we zijn helemaal happy. Ik heb gisteren nog wel even een hartig woordje met hem gesproken want hij neemt mijn "kwaaltjes" helemaal niet serieus. Elke keer als ik hem iets wilde vertellen maakte hij er een grapje van of zei hij dat het nog niet kan omdat het nog te vroeg is. Hij snapt niet dat je lichaam al zoveel overkomt als je het nog niet kunt zien. Ik heb hem uitgelegd dat ik zijn steun nodig heb en dat ik wil dat hij me sereius neemt omdat ik het echt niet overdrijf. Als ik bijvoorbeeld heel moe was en even wilde gaan liggen kreeg ik op zo'n spottend toontje te horen waar ik dan in vredesnaam moe van ben geworden. Erg pijnlijk want ik trek me nu alles veel meer aan. Maar ik geloof dat ik wel tot hem ben doorgedrongen. In elk geval gaat alles voorspoedig en ook mijn borsten gaan nu meedoen. Ze zijn een stuk steviger geworden en ik ben bang dat als het zo doorgaat ik snel uit mn bh's zal barsten. De misselijkheid valt wel weer mee nu dus dat is fijn. Ik doe mn best met de activia en de pruimen, nogmaals bedankt voor de tips. Het gaat nu al iets beter dus nog even volhouden. Morgen zit mijn vakantie erop en moet ik weer aan het werk, zal wel tegenvallen denk ik, maar gelukkig wten mn collega's het al dus ik hoef me niet in te houden dat scheelt. Nou ik heb al weer veel te veel getypt dus ik hou er maar eens mee op.