[quote="Me2] Ja, 8 weken na conceptie! (=week 10) zie bijsluiter Foliumzuur,[/quote] Mijn vk zei toch vrij duidelijk dat ik vanaf volgende week geen foliumzuur hoefde te slikken hoor... En in mijn bijsluiter staat niks.... (ik snap het niet meer...)
@ Harley. Het lijkt wel alsof je het over mijn man hebt! Hahaha die zei zelfs: ik hoop niet dt je de hele zwangerschap zo blijft zeuren. Je zal m toch!! Voornamelijk dat ik moe ben snapt ie niet. En hij had in het boekje van kluun gelezen dat je pas vanaf 4 maanden last kan hebben van bandenpijn, dus de buikpijn die ik nu heb bestaat niet!!! Gelukkig ben ik door de hormonen lekker geprikkeld (heel licht uitgedrukt) en heb ik hem zo de huid volgescholden dat ie het nu een beetje begint te snappen....
Hoi allemaal, Ik kom me bij jullie voegen! Gisteren duidelijk positief getest (na een heeeeeel vage test afgelopen woensdag - mijn hubbie wilde het toen nog niet geloven); hij ging helemaal door het lint! en kan het eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven, maar hij is nu al juist heel zorgzaam. Neemt me nu al praktisch alles uit handen en zegt steeds dingen als: ik ga nu heel voorzichtig zijn met jou hoor! Lief he! Ik zou dan trouwens uitgerekend zijn op 20 april 2007. T was al tijden afgesproken dat mijn ouders en zijn ouders + broers en zus gisteren langs kwamen; dus aangezien ik mijn ouders niet zo heel vaak zie en ik ook mijn mond niet zou kunnen houden ( ) ook meteen het grote nieuws verteld. Het eerste kleinkind van allebei onze ouders. Tranen natuurlijk. Echt heel leuk!
He allemaal, je moet het wel goed bijhouden hierzo zeg! Kijk ik ff niet, gelijk 8 pagina's erbij getypt! Heeft er iemand ook zo'n last van jeuk?
Schattig Loeki, ik heb voor mn dochtertje ook een t-shirt gemaakt met daarop aan de voorkant :Ik aan de achterkant: Word Zus Na de echo mag zij haar t-shirt showen aan de opa's en oma's Vandaag bij de Prenatal in de uitverkoop mooie kleding gekocht Scheelde echt enorm qua prijs, en om nou straks na een aantal weken de volle mep te gaan betalen.....Na de echo kan ik het al wel aan want mn buik is nog steeds opgeblazen (nu probeer ik mn buik te verhullen in wijde kleding, de positiekleding legt toch even te veel de nadruk op mn buik, straks vind ik dat super leuk maar als je het nog geheim wil houden ). Vennetje, leuk dat je hier bij de april mama's komt kletsen. Nogmaals gefeliciteerd
Nee, maar zwangerschapsjeuk wens ik niemand toe. Ik voel heel weinig, wel af en toe mijn darmen en blaas, maar verder eigenlijk niets. Hoorde dit weekend van zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder dat die in de eerste 12 weken ook bijna niets voelden, niet misselijk, geen pijn, dus ik hoop dat ik er ook zo genadig vanaf kom. Mijn zusje is wel heel erg misselijk geweest.
Ik heb op het gebied van kleding nog geen idee wat ik moet kopen en marktplaats.nl is ook een goede optie denk ik. Ik heb geen idee hoe ik nu al positiekleding moet kopen, want je hebt toch geen idee hoe dik je wordt en waar dat allemaal zit. Ja een nieuwe bh zal ik wel moeten aanschaffen, maar ik pas nog met gemak in mijn spijkerbroeken.
Ik hoop ook maar dat die jeuk weer snel weggaat. Vandaag heb ik dat voor het eerst. Verder alleen erg misselijk en moe. Vorige week is mevrouw van MvM geweest en ze zei dat het wel een heeeel donker streepje was voor 5 1/2 week.....Hoop toch maar niet dat het er twee zijn....Heb nl ook aan twee kanten eisprong gevoeld (denk ik).
Nou, dat zou toch wat zijn hè Em77 Ik had na 28 dagen ook al een hele duidelijke tweede streep, dus kan best hoor. Hé mijn man zegt steeds dag ik vreemd ruik, iemand hier ervaring mee?
Loeki, positiebroeken die je koopt koop je in de maat die je nu hebt, deze zijn rond de taille enorm verstelbaar. En shirts zijn vaak aan het begin aan de onderkant wat wijd omdat ze daar wat wijder lopen, maar het is daarnaast ook vaak gemaakt van stretchstof dus kan er een flinke buik in groeien hoor. Ik moest bij de zw. schap van mn dochter snel aan de positiekleding omdat mn gewone kleding niet meer paste (deze keer erger dan toen) en de kleding heb ik toen gekocht in de maat die ik toen had, buik heeft gewoon mee kunnen groeien want ik heb het tot de bevalling aan gehad (met 7 mnd) Word straks de echo voor jou helemaal spannend Em77, misschien zien ze dan idd 2 hartjes Maar wat het misschien ook kan zijn, er zijn vrouwen die van zichzelf meer hcg in het lichaam hebben dan andere vrouwen (niet zwangere hebben ook hcg in het lichaam) misschien heb jij net iets meer hcg? Maar spannend hoor.
Oh, dus ik kan gewoon broeken in maat 40/42 kopen? Ik vind het nog zo vroeg...ben pas 5 weken zwanger...kan nog van alles gebeuren.
ja idd dat vind ik ook, ik kan me broeken ook nog aan maar ben zo bang dat het mis gaat en dan zit ik met die broeken, maar idd als je je gewone broeken nou al niet meer past... moet je wel he zorra was de prenatal vandaag open? Ik heb het gister tegen mijn ouders vertelt en mijn vader zei vandaag, jammer dat de winkels vandaag niet open zijn anders hadden we voor iets leuks kunnen gaan kijken. Baal baal we hadden dus wel kunnen gaan....
Haha, mijn (schoon)ouders vroegen ook gelijk wat we wilden hebben. Nou van mijn ouders wist ik het al wel, want net als mijn zusje wil ik heel graag een digitale videocamera, dus die mogen we uit gaan zoeken. Van mijn schoonouders weet ik het nog niet, want ik ben van plan zo veel mogelijk spullen van mijn zusje, neven en nichten over te nemen, hebben een kleine geboortegolf gehad afgelopen jaar, dus er zal wel heel veel over zijn. Een mooie wandelwagen misschien, ik weet het nog niet. Een box koop ik denk ik op Marktplaats, want daar gaan ze echt voor een habbekrats weg soms.
Wat geweldig dat rompertje van je neefje!!!!! Echt super leuk om het zo te vertellen! Lief dat ze jullie ook vroegen wat jullie wilden!! Ik ben gisteren stiekum ook al Prenatal in gelopen (heb niets gekocht omdat ik het ook wel erg vroeg vind en je niet weet of alles goed zal gaan..) en ben ook bij een mooie zwangerschapswinkel een zwbh gaan kopen want heb echt erge pijn in m'n (.)(.) en mijn gewonen bh's knellen nu.... Vennetje:welkom! Em: spannend, stel dat het er twee zijn!!hihihih
Ja, aan een nieuwe hb moet ik ook snel gaan geloven denk ik. Bestel wel een bij de wehkamp, hoef ik me nog niet ik een zwangerschapwinkel te begeven, ik vind dat nog zo eng, zo vroeg in de zwangerschap. Hebben jullie dat ook?
ik heb dat echt nog niet nodig, maja ben ook nog een week minder ver als jullie. En ben voor ik zwanger werd 4 kilo afgevallen dus alles zat al iets wijder. maar ik vind het ook eng hoor om een zo'n winkel in te gaan. Ga de eerste keer lekker met me moeder of zusje!
Hallo april mummy's to be! Het gaat hier inderdaad snel zeg, jullie zijn echte kwebbels! Ik zit al wel veel te lezen, maar echt veel gepost heb ik nog niet omdat ik nog teveel in onwerkelijkheid leef. Ik vind het allemaal nog zo vroeg ondanks dat ik de naaste familie heb ingelicht, en ben stiekem toch bang als ik kramp heb of last van m'n rug dat er een MK op komst is. Ook spelen m'n darmen op en dan niet omdat het niet lukt, nee ik kan wel 6x per dag naar het toilet. Vreemd allemaal, ik heb ook geen cyclus na het slikken van de pil (5 jaar) meer afgewacht en ben direct zwanger geworden. De test bevestigde het, maar toch denk je weleens, misschien ben ik toch nog aan het ontzwangeren. M'n man zegt dat ik niet zo negatief moet zijn en dat het echt wel zo is, en als ik dan m'n borsten zie (normaal heb ik al DD) dan volsta ik niet als Lolo Ferari of hoe dat mens ook heette! Het is soms echt een gespannen gebiedje. Maar ik denk dat het toch prettig is als we een echo hebben gehad. Heb nog geen contact opgenomen met de verloskundige; denk dat ik ze over een week of 2 ga bellen. Overigens is m'n schoonzus ook verloskundige (in andere praktijk) dus ik word toch wel in de gaten gehouden! Nou ik ben m'n verhaal weer even kwijt en zal beloven wat vaker in proberen te mengen in de gesprekken!
Haha, nou je bent welkom hoor CVW, dat we zoveel kwebbelen komt denk ik ook omdat velen hier uit het temperatuurkaartjesclubje komen en we kennen elkaar dus al een tijdje.