hallo, hier ben ik dan, ook beland bij de april mama's wie had dat nog ooit durven denken??? Soms besef ik het zelf nog niet goed! Maar ben wel doodgelukkig van de 1ste maal zwanger. En hoe gaat het hier anders met de zwangere mama's? Annabel
Kan me soms iemand vertellen waar ik een site kan vinden met de hcg waarde erop en de uitleg erover? thanks Annabel
Goede morgen allemaal, Annabel, welkom bij de April 2007 mama's. Misschien wel de drukste maand van het hele forum. We kletsen wat af hier. Ik heb ook weinig last van kwaaltjes, even misselijk vanmorgen. Gisteren last vanm'n blaas maar dat is nu weer over. Mijn darmen blijven protesteren. Het is echt hollen of stilstaan (naar de wc). De pruimen helpen goed tegen obstipatie, maar een pond was misschien iets te veel van het goede. Na hevige krampen vanmorgen ben ik al 6x naar de wc geweest en ik loop nu helemaal leeg. Was ook lichtelijk misselijk, maar toen manlief met de koffie kwam was dat ook over. Mijn (.)(.) blijven groeien en ik ben blij als die meegroei bh vandaag komt. Groter probleem is het sporten. Met hardlopen heb ik echt een hele stevige bh (van 60 euro) ook die past eigenlijk niet goed meer, maar om nu voor heel erg veel geld wéér een nieuwe sportbh te kopen...vind het nogal wat, zeker als ik er na een aantal weken weer uit groei. Iemand een suggestie?
goedemorge meiden, gisteravond voor het eerst weer sex gehad sinds ik weet dat ik zwanger ben, ik heb er totaal geen zin in gehad. maar na de sex had ik ontzettende krampen links onderin me buik, hebben jullie dit ook? loeki misschien een heel strak truitje voorlopig aan doen, mijn zusje heeft behoorlijk grote borsten, en als ze 18 is laat ze ze ook minderen, maar ze heeft ook altijd een sport BH en daarover nog een heel erg te klein strak truitje, dat schijnt erg fijn te zijn. En als je BH echt niet meer past dan toch maar een nieuwe BH denk ik.
Ja maar het 'probleem' is dat ik hem alleen draag bij het hardlopen, verder draag ik lichtere sportbh's, nou ja, die moeten maar even plaats maken voor die meegroei dingen, maar als ik hardloop heb ik veel meer ondersteuning nodig. Heb nooit moeite gehad mijn mijn cupmaat, maar nu zou ik willen dat ik wat minder had om mee te nemen. Het schud echt alle kanten op, heel oncomfortabel
Loeki: misschien zijn er ook sport mee groei bh's? Er zijn er genoeg die tijdens de zwangerschap ook sporten en meer stevigheid nodig hebben. Of 2 meegroeibh's over elkaar aantrekken voor meer stevigheid (of het lekker zit weet ik niet, maar las die tip ergens)
goeiemorgen iedereen, heb net zalig geslapen na die 14dagen van onzekerheid deed wel enorm deugd zeg. had ook een beke last van misselijkheid maar als ik wat binnenhad was het snel over. maar al heb ik zo goed geslapen voel me na al weer doodmoe. Heeft er van jullie iemand al bloedtest gedaan ondertussen? Ik heb er dus gisteren éné gehad omdat ze wilden weten wanneer ik zwanger geraakt ben na die nega bloedtest. en ze kwamen uit op een hcg waarde van 125 wayt overeenkomt met een zwangerschap tussen 7 en 14dagen zeer pril dus maar wat verklaard de andere negatieve testen. k moet nu donderdag terug gaan voor nieuwe bloedtest om te kijken of alles goed stijgt! Toen ik dat hoorde aan de telefoon heb ik direct gebeld naar gyn voor uitleg want k was bang natuurliojk dat er iets was! Die zei "meisje je bent zwanger hoor geen zorgen gewoon controle om te zien of alles goed evolueert" want normaal gezien doet men men een test als men verder staat met hcg waarde maar voor mij was ik zo gezegd al lang overtijd é 14dagen maar volgens die waarde kan ik mijn eisprong maar goeie week geleden gehad hebben. en dat heeft dan weer te meken met pil gebruik' eerste ronde na pilgebruik is cyclus langer door terug normale gang van zaken zeker, ontpillen. Ziezo wat een verhaal é maar weten jullie het ook. want hier kan men alles vertellen en dat is net het leuke eraan. grtjes, Annabel
Wat een vrhaal Annabel, hoop dat ik het snap, maar als je nu 2 weken zwanger (dus 4 weken totaal) bent, waarom geeft je banner dan 6 weken aan? Nee, ik heb geen bloedonderzoek gehad.
Aha Annabel nu snap ik het wat meer (bij NOD forum had je het niet zo uitgebreid verteld en snapte ik het dus niet) Maar wat Loeki al vraagt, klopt je banner dan wel? Maar idd wat een verhaal zeg, gelukkig weet je nu dat je zwanger bent en is die onzekerheid voorbij! Wat betreft die bloedtest, in NL nemen de huisartsen genoegen met een hui zw. schaps test, aangezien die als erg betrouwbaar worden gezien vinden ze een bloedtest vaak niet nodig, of er moet onduidelijkheid zijn dan wil er nog weleens een bloedtest gedaan worden.
die banner klopt eigenlijk nog niet hoor heb heb gewoon gekopieerd op basis van de laaste dag van mijn ongi 4 juli dus kga hem aanpassen als ik de juiste dtum door krijg van de gyn dan. denk dus dat ik nu maar een klienne 3 - 4 weken ben zeker kweet het echt niet hoor. denk dat de juiste datum maar kan gezegd worden na eerste echo zeker? Annabel
goeiemorgen allemaal, Vandaag moest ik voor het eerst kokhalzen. Stond brood te smeren voor mijn en deed kippestosalade erop en hoppa....kok kok kok! Die salade koop ik voorlopig niet meer!!!! Ik kan me nog herrineren toen ik zwanger was van mijn dochtertje en zo misselijk was en ik bepaalde producten gebruikte. Zoals perzikgezichtscreme en een of andere mousse. En elke keer als ik die producten ruik word ik weer misselijk,dat is nooit meer weggegaan. dus nu maar geen dingen gebruiken die ik errug lekker vind. Zijn er trouwens meerdere mama's die een 2e krijgen? Volgens mij zijn er veel zwanger van de 1e toch?
Annabel: Grappig, ik dacht al dat je wel een latere eisprong zou hebben gehad, omdat je immers pas in de eerste ronde na de pil bent en een nega bloedest had! In het bvloed zie je het nl meteen. Ik heb ook (nog) geen bloedtest gedaan. Gisteren avond is de mevrouw van Moeders voor Moerders geweest. weer een testje gedaan door haar...altijd leuk om dat 2de streppje weer te zien vershijnen. MAg meedoen en kan volgende week beginnen (je begint pas na 6 weken zw). Mij maakt het niets uit dat de buren die kratjes zien staan...kunnen ze alvast gaan isoleren
Ik heb vandaag op m'n werk gezegd dat ik zwanger ben. Het was eigenlijk nog niet de bedoeling, maar ik ben zo moe, dat ik het niet meer trek om de hele dag te werken. Gelukkig werd er heel positief gereageerd en mag ik in het vervolg een uurtje eerder naar huis! Ben toch wel blij dat ik het verteld heb.....
Haha, ja, dat is een goede Me2. Ik loop nu hard te bedenken hoe we de kinderkamer in gaan richten. Gek, we hebben 4 slaapkamers en we gebruiken er ééntje en toch weet ik nu niet waar ik de troep uit die andere kamers moet gaan laten. Het lijkt wel of we alles van de afgelopen 4 jaar bewaard hebben. We gaan het ehel huis opnieuw indelen denk ik. Van onze grote werkkamer (die we nu nauwelijk gebruiken) gaan we de slaapkamer maken en onze slaapkamer wordt dan de babykamer. De werkkamer komt dan in de grote logeerkamer en de kleine logeerkamer blijft gewoon logeerkamer. Nadeel is dan wel dat we door d kinder kamer naar onze slaapkamer moeten, maar dat doe je ook geen 100 keer op een dag. Kledingkasten kunnen in de werkkamer staan. Beneden moet ook heel veel gereorganiseerd worden want ik vind het een zootje. Hebben een mega grote tv die echt het hele beeld van de woonkamer bepaald. Mijn mans trots zeg maar. Die mag dan mee naar de slaapkamer en we kopen een mooie kleine lcd-tv voor de woonkamer, dan hebben we helijk ruimte voor een box. Zo wat een verhaal, loop gewoon de hele ochtend te denken hoe we het moeten gaan doen. Het eerste dat gedaan moet worden is laminaat leggen in de werkkamer, dan pas kunnen we de rest aanpakken. pfffff, ga maar eens wat familie mobiliseren denk ik.
@ Pientje, volgens mij verwacht zorra de 2e, maar ik ben in verwachting van de eesrte. @ Jopie, fijn voor je Jopie. Dat er zo gereageert wordt. Ik was van plan het geheim te houden tot 1 oktober, maar ik weet nu al dat dat niet gaat, want ik moet vrij nemen voor de echo en de intake van de vk. Ook gaan we in mijn 10e week op schoolreis en dan moeten mijn collega's (of een aantal) wel op de hoogte zijn vind ik. Dus stil houden tot oktober gaat me niet lukken denk ik. Hoe doen jullie dat als je een afspraak bij de vk hebt?
Bij mij op m'n werk zeg ik gewoon dat ik een lunchafspraak heb of de loodgieter komt of een pakketje wordt bezorgd of , maar in het onderwijs lijkt me dat allemaal niet echt een goed excuus, Loekie (behalve die lunchafspraak dan). Probeer in het begin zoveel mogelijk de afspraken buiten werk tijd te doen, zou ik zeggen. Als dat niet lukt dan zou ikzelf gewoon zeggen dat je een afspraak bij de dokter hebt. Zij mogen niet vragen waarom. Als ze dat wel doen zeg je:"niets ernstigs". Ik heb zelf het gevoel dat als alles goed gaat ik vrij snel zal gaan tonen en dan hou je het ook niet meer geheim op je werk. Ik denk zelf dat ik het vertel na mijn terugkomst vanvakantie op 19 september en anders inderdaad 2 weken erna. Bij de meeste van mijn vrienden zal ik het ook niet lang geheim kunnen houden zonder enorme ingewikkelde leugens te gaan verzinnen. Ik rook en drink namelijk niet meer en daarmee stond ik voordat ik zwanger was altijd met een stel anderen in de voorhoede om het zo maar te zeggen. Die zullen dat nu meteen zien. Kan wel zeggen dat ik niet rook en drink omdat ik een longontsteking heb, maar daar trappen ze niet in....Ik zie ze pas volgende week, tot die tijd kan ik het nog verborgen houden, hihi Pien: ik ben ook zwanger van de eerste. Zorra krijgt inderdaad nr. 2!
Ik weet geen excuus te bedenken voor een afspraak om 9.30 uur en de volgende dag weer om 14.00 uur. Nou kan ik op vrijdagmiddag vast wel vroeger weg gaan, maar op donderdagochtend moet ik wel met een heel goed excuus komen. Dokter en de tandarts in één week? Heb net mijn bh gekregen, nou cupD is niets te groot hoor, hoop maar dat deze even mee gaat. Zit wel erg goed trouwens, heb er een van Ten Cate van de Wehkamp.