April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweetie

Tweetie Lid

12 jun 2006
    51
    0
    0
    @Harley op het papier van de dokter staat dat ik de verloskundige kan bellen met acht weken om een afspraak te maken voor rond de twaalfde week. Ik wil proberen om met tien weken een afspraak te kunnen maken voor een echo. Wij gaan in september met vakantie en wil voor dat we gaan van die onzekerheid af.

Vervelend joh nu al bandenpijn. Waar zit bij jou de pijn precies? Ik heb pijn links onderin mijn buik en heb geen idee wat dat is.

Ik persoonlijk zit (nog) niet op die roze wolk. Ik hoop dat dat nog gaat komen.............

2. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Ook ik kan me toevoegen aan de april club!

Voor zover het te berekenen was, zou het 12 april zijn (dit duurt nog een eeuwigheid ik weet het!), en er kan natuurlijk van alles nog mis gaan, maar we houden het positief. De banner is helemaal lachwekkend natuurlijk met zo'n korte zwangerschapsduur van dit moment! Ach ja...

Vandaag de ouders ingelicht want we konden het toch niet voor ons houden en mocht het ergens fout gaan dan weten ze er in ieder geval al vanaf.

Met het vertellen van de kinderen willen we nog een paar weken wachten totdat er wat meer zekerheid is en omdat het voor hen zoiets al helemaal lang duurt (6,5 en 5 jaar). Volgende week begint de school weer en het is dan nog niet wenselijk dat meneer en mevrouw de klas inlichten, nee, daar hebben we nog even geduld mee.
    Overigens zijn de ouders en broer en zus ook de enige die het voorlopig komen te weten.... op alle lezeressen van dit forum natuurlijk na!!!!

3. Niet meer actief

Wat gek, ik moet donderdag al voor een intakegesprek...

4. Tweetie

Tweetie Lid

12 jun 2006
    51
    0
    0
    @Mo666
    Ik vraag mij af waarom ik pas met 8 weken de vk kan bellen. Over het algemeen mogen de meeste vrouwen al eerder naar de vk (tenminste wat ik zo lees hier op het forum) Mijn schoonzusje mocht ook pas met 12 weken voor de eerste keer naar de vk.

Met hoeveel weken heb je de vk gebeld?

5. Myke

Myke Nieuw lid

4 aug 2006
    1
    0
    0
    Amsterdam

6. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    ik heb gewoon naar de gyneacoloog gebeld en gezegd dat ik zwanger ben,ze heeft me diezelfde dag nog laten komen voor eens te kijken hoe ver ik ben(was toevallig net plaatsje vrij gekomen :D )
    Ik ben uitgerekend voor 8 april 2007 en 7 september mag ik terug gaan voor men volgende echo,ben zooooo benieuwd :D

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik kom ook bij jullie kletsen, verwacht de kleine half april.

Belde vandaag voor het eerst met de ha, om te horen wat ik nu doen moest. Morgen moet ik naar de ha toe en dan krijg ik info over de vk e.d.

Zegt de assistente: "Je klinkt wel erg vrolijk" (niet op een al te positieve manier) ja mag ik na 10 maanden is het eindelijk zo ver....muts.

8. Niet meer actief

Ik heb met 6 weken gebelt.
    Het ging zo:
    ik: hallo met Mo ik ben zwanger
    VK: Gefeliciteerd hoelang?
    ik: 6 weken
    vk: Gefeliciteerd kan je de 10e om 9.30 uur
    ik: ja hoor
    vk: ok tot dan....

was ook wel een beetje vaag hoor!!!

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik hoop ook april mama te worden op de 16de april Ik belde vandaag de HA omdat ze mij had verzocht haar meteen te bellen als het raak was want vanwegen medicijn gebruik (die ik al bijna heb afgebouwd!) moet ik onder controle van de gyn. Was m'n huisarts met vakantie!!!! Ik met de assisente van haar vervanger gebeld en die was net als ik erg vrolijk! Meteen daar zh gebeld en kon de week dat ik met vakantie ga komen! Heb dan een echo en een gesprek met de gyn daarna. Allemaal heel snel voor mijn gevoel want dat is al op 30/8! Ik hoop echt dat alles goed gaat. Had voor mijn NOD 2/3 dagen licht bruinverlies. Dat is nu over. Heb wel steekjes in mijn buik, in mijn borsten en trekkend gevoel in mijn liezen. Ik ben ook sinds gisteren telkens in de middag misselijk en moet veel plassen. Heb veel last van maagzuur, droge ogen en een enorm opgeblazen gevoel in mijn buik en maag....
    De aanstaande oma's en opa zijn vanochtend na de positieve test al ingelicht evenals de zusjes. Iedereen werd helemaal gek!! :)
    Voor iedereen namelijk eerste kleinkind en neefje/nichtje!

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Fijn Me2, ik ben ook zo blij voor je.

Ik zou het liefst mijn ouders nu bellen om ze het fijne nieuws te vertellen, maar volgende week is mijn oma d'r verjaardag (is helaas 2 jaar geleden overleden) en mijn moeder heeft het dan erg moeilijk, ik ga haar dan vertellen dat ze (weer) oma wordt. We waren vandaag bij mijn schoonouders, maar mijn man wil het voor hen nog tenminste 3 weken stil houden, geen idee waarom, maar ok, zijn keuze.

De enige die het nu weet ik mijn broertje, die had ik 2,5 jaar geleden beloofd dat hij de eerste zou zijn die het te horen kreeg, want toen mijn zusje haar zwangerschap aankondigde was hij er als enige niet bij en dat vind hij tot op de dag van vandaag erg jammer. Nu staat hij quitte ;). Had zaterdag ook wel een beetje voor hem getest, want ik zie hem heel weinig en zaterdag gingen we zijn nieuwe flat bekijken, dus ik kon mijn mond echt niet houden.

Nou geniet er van hè. Ik zal morgen wel vertellen hoe het bij de ha was. ik mag pas in week 12 naar de vk, dus dat is nog heel erg ver weg.

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja, ben benieuwd hoe het morgen bij de HA gaat! Hoor hem maar goed uit over hoe en wat! Ik bne ook super blij voor jou. Is toch wel heel erg grappig dat we samen zwanger zijn! Ik hoop vurig dat het bij ons allemaal een goedverlopende zwangerschap wordt.

12. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Hallo april mama's, ik kom gezellig bij jullie kletsen. Ik ben op 12 april uitgerekend :D Net als Me2 heb ik op 30 augustus al een controle en onderzoek dit ivm hellpsyndroom tijdens vorige zw. schap. Leuk om elkaar hier te volgen en te steunen!

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben uitgerekend op de 14e (trouwdag van mijn schoonouders ontdekte ik vanmorgen) Het is nog niet helemaal duidelijk, want mijn ei was later.

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Leuk Loekie! Maar ja slechts 5 % bevalt op de uitgerekende dag (las ik gisteren :))

Ik heb gisteren meteen een goed boek gekocht "Veilig Zwanger" daar staan allerhande tips en trucs in voor tijdens je zwangerschap. Word al jaren door alle zwangeren om me heen genoemd als super fijn boek. Ik heb dus gisteren avond alleen maar zitten lezen :)

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou in mijn familie bevalt IEDEREEN 2 tot 3 weken te laat, dus ik zal wel eind april begin mei bevallen denk ik. Ben zelf ook 3 weken te laat geboren.

Ik neem dus ook het maximale aantal weken vóór de bevalling op, dan krijg je namelijk alles wat je later bevalt extra, bovendien kan ik dan gelijk bij de voorjaarsvakantie verlof nemen (eind februari) en hoef ik pas in september weer aan het werk.

16. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Er hebben zich nog geen nieuwe april mama's aangemeld, blijft nog erg rustig hier. Als ze van NOD augustus nou allemaal hier kwamen :D Gezellig :D Lijkt me wel wat!

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Haha, dan wordt het erg gezellig hè.

Ik moet zo naar de ha. Ben benieuwd, ook wel zenuwachtig hoor.

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Spannend, ben erg benieuwd hoe het bij de HA was!

19. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ben benieuwd Loeki, we horen het vast wel van je :D

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou, dat was een bevalling op zich. Ik was om 14.35 uur bij de ha. liep erg uit dus om 15.05 uur kwam de dokter...hij moest weg voor een spoedgeval. Zou ongeveer 20 minuten duren. 15.30 uur was ik eindelijk aan de beurt Pfffffff.

Gelukkig was de ha een stuk vriendelijker dan z'n assistente. Gelijk feliciteren en vragen hoe het gaat. Dus ik het tempkaartje laten zien, hij werd helemaal enthousiast "Dit is er een uit de boekjes, die zou je moeten laten publiceren" Oh, dat streelt mijn ego. Hij had nog nooit een kaartje van FF gezien en vind het allemaal erg interessant. Nou verder uitleg gekregen over de do's & dont's. Niet te veel orgaanvlees eten (zouden die twee broodjes leverworst van gisteren erg zijn?). Geen alcohol in de eerste 12 weken (heb er 2 weken geleden nog een gehad), uitkijken met de kattenbak verschonen, nou meer van dat soort dingen.

Nog even gevraagd over de hoeveelheid koffie die ik mag drinken. Te is nooit goed, maar hoef niet te minderen, decaf is ook goed maar hoeft niet. Schoolreis moet ook geen probleem zijn.

Tot eind oktober is het verstandig het stil te houden en dan mag de wereld het weten, maar mijn ouders horen het echt eerder hoor.

Hij was ook nog heel geinteresseerd in hoe lang we bezig waren geweest en zo. Ja, heb er een goed gevoel aan over gehouden. Ben nu wel doodop, maar voldaan, ik ga koffie zetten. ;)

Deel Deze Pagina