April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Loeki wellicht maakt de avond je dag weer goed you never know :D

Harley ontspannen maar met de reiki tot morgen.

zorra ik heb hetzelfde ik wil niets liever dan straks in april zekerheid :)
    ben voor manlief aan het koken ben daar deze week mee begonnen sinds begin juli. vond koken nooit echt leuk maar nu ik zo lang niets heb kunnen doen vind ik het wel weer speciaal om dat voor mijn mannetje te doen. En hij is altijd tevreden met wat ik ook maak.
    Zorra ik heb je rodekoolschotel recept van het forum geplukt (van de lounge ergens) lijkt me wel wat en snel klaar he :) thanks :)

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, dat was vorig jaar, maar van mijn opleiding was er eigenlijk niemand die er heen ging en dan zie ik alleen maar mensen die ik niet ken.

Die docent van mij was ook iemand die dacht dat hij om zijn 55ste alles wel bereikt had, hij had immers een 'grote' Fiestalige film geproduceerd en gefilmd, jaja, nou I'm impressed (NOT), hij was het nooit eens met mijn keuzes. Zo wilde ik afstuderen in de richting Animatie, nou, dat had nog niemand voor mij gedaan en ik moest maar iets anders kiezen. Gelukkig kreeg is steun van een andere docent en terwijl mijn studiegenoten lekker naar zijn pijpen dansten ging ik mijn eigen weg en ik studeerde af met een project bij de Toonder Studio's waar ik 5 maanden aan Loeki de Leeuw mocht werken. Dus terwijl mijn sudiegenoten in de Hilversumse vergetelheid verdwenen kan ik altijd zeggen dat ik Loeki de Leeuw gemaakt heb, en dat weet iedereen zelfs nu 7 jaar later nog.

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    :thumup: respect dames!

4. Niet meer actief

well done Loeki (de Leeuw) :thumup: :thumup: :whistle:

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, waar denken jullei dan dat mij nick vandaan komt, respect voor de kleine leeuw hoor, al is hij nu helaas niet meer dat een mascotte van de Efteling en de Edah. Helaas.

6. Niet meer actief

he Loeki je hebt hier wel met zwangeren te maken, doordenken en linken leggen komt momenteel niet voor in mijn vocabulair :) :)

7. Niet meer actief

Loeki :) :)

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    OK, neem me niet kwalijk Missy, maar waar het om gaat is dat je doet waar je zelf voor wil gaan. Als mijn leerlingen vragen welke studiekeuze ze moeten maken zeg ik ook altijd, kies vooral wat je LEUK vind, dan komt het werk en het geld vanzelf, kies niet voor een studie omdat je er later veel mee kan verdienen.

9. Niet meer actief

en daar sta ik helemaal achter :)

10. eyerish

eyerish Lid

11 okt 2006
    43
    0
    0
    ...dames bedankt voor jullie reacties! Nog 2 uurtjes te gaan en dan zullen we het weten.Naast dat ik nieuwsgierig ben wat het is, hoop ik dat alles er op en aan zit zoals bij Loeki.Toch wel het belangrijkst ondanks alles...Misschien vanavond nog even een berichtje van mij, anders morgen.....!

Groetjes Iris :D

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Heel erg veel plezier Iris, geniet er van, want het is fantastisch.

Ik heb trouwens geen foto's van gisteren, we waren zo in de ban van onze kleine meid dat we dat vergeten zijn te vragen en we kregen ze niet automatisch mee, zoals bij onze VK. De gegevens worden naar mijn VK gestuurd, dus misschien dat we ze van haar krijgen, maar dat weet ik dan over twee weken.

12. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Meiden even een vraagje, hebben jullie zo nu en dan al last van harde buiken? Ik wist eerst zelf niet wat het nou was, dus misschien kennen jullie het gevoel wel maar niet wetende dat het harde buiken zijn:

Het begint met een pijn boven de schaamstreek en je buikspieren spannen allemaal aan en je buik voelt gespannen of hard aan.

Ik heb het opgezocht op internet en er blijken meerdere zwangeren daar last van gehad te hebben en soms al vanaf 15 weken. Die zwangerschappen gingen allemaal goed en de bevallingen bleken bijna allemaal erg snel te gaan. Nu vraag ik me dus af of het "normaal" is om nu al harde buiken te hebben. Ben benieuwd of jullie er ook al last van hebben.

13. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    zorra - ik wete niet echt of het harde buiken zijn, maar ik heb het heel vaak savonds, een uur, misschien 2 na het eten, dan lijkt het of me buik zo ontzettend strak staat, maar of dat nou harde buik is...?

sorry hebben even geen kracht om alles terug te lezen...

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Zorra, ik heb het laats ook opgezocht, omdat ik niet wist wat het was, maar wel las dat je er last van kan hebben:

Harde buik

Harde buiken zijn spiersamentrekkingen van de baarmoeder tijdens de zwangerschap.

Harde buiken in het verloop van de zwangerschap

* De eerste samentrekkingen vinden plaats in de vierde maand van de zwangerschap. Ze worden echter pas gevoeld in de zesde maand. De spieren van de baarmoeder trekken samen, gemiddeld gedurende dertig seconden. De baarmoeder bereidt zich op de weeën voor. De cellen van de baarmoederwand moeten namelijk oefenen in het "communiceren" met elkaar (via tight junctions) waardoor ze bij de echte weeën tegelijk kunnen samentrekken. Deze "oefenweeën" (Braxton-Hicks contracties) zijn niet pijnlijk, maar voelen als buikkramp aan. De buik voelt strak en hard aan, vandaar de naam.

* Later in de zwangerschap neemt de frequentie van de harde buiken toe. De samentrekkingen worden ook heviger en pijnlijker, en kunnen verschillende minuten aanhouden.

* De oefenweeën die tussen de achtste week en de vierde week vóór de bevalling optreden, worden ook wel indalingsweeën genoemd. Deze weeën zorgen er dan ook voor dat de baby met zijn hoofd onder in de baarmoeder komt te liggen, zodat hij klaar ligt voor de geboorte.

Onderscheid met echte weeën

Het onderscheid tussen harde buiken en echte weeën is de frequentiegraad. Voorweeën komen veel minder regelmatig dan echte weeën. Bovendien zit er veel meer tijd tussen twee harde buiken.

Gezondheid

Wanneer de harde buiken zich steeds na een inspanning voordoen, is dit een teken dat er even wat rustiger aan moet worden gedaan.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Loeki:

zonder dat je het misschien weet beur je me echt ontzettend op met je verhaal. Ik zit er nu echt heel erg mee. Ik maak me zorgen of hij nu alles voor me gaat verpesten( door zijn mening op anderen over te brengen).
    Ik moet het echt even loslaten.

maar zoals jij ook al zegt in je verhaal, je moet kiezen wat jezelf leuk vind( binnen de mogelijkheden natuurlijk) en niet wat een ander wil en verwacht.

Mijn docent vind zichzelf ook een hoge pief, en zo presenteert hij zich ook.

Sorry iedereen dat ik even niet op jullie reageer, ik ben een beetje met mezelf bezig. :oops:

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat is heel begrijpelijk hoor Bosi, geeft ook niet. Stort je hart maar uit hoor meis. heerlijk om hier je frustraties van je af te schrijven, is goed voor je. ;)

17. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    iemand enig idee waar je op internet een tekst fatsoenlijk kan vertalen in het engels?

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Je bedoelt een vertaal automaat? Gaat meestal niet denderend, want vertaald zinnen letterlijk en houdt geen rekening met de zinsopbouw. Wat moet je vertaald hebben dan?

Dit krijg je dan:

Ik houd heel erg veel van mijn man.

I love very terrible much my man.

terwijl het moet zijn:

I love my husband very very much.

of

We krijgen in april een dochter.

wordt:

We get in April for the.

19. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ja idd want bij startpagina kan je dat ook doen, je tekst vertalen maar dat is idd ook zo letterlijk, maar ik ben bezig met een babysite te maken, maar ook 1 in het engels omdat ik een aantal engelse vrienden heb. maar mijn engels is echt kl*te

20. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Meliske, ik wil je wel helpen met vertalen. Stuur maar een PB als je wilt dat ik je help.

Deel Deze Pagina