April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Kan ik zelluf wel ;) Is een beetje lastig om m'n moeder mee te nemen. Dan moet ik eerst naar de achterhoek rijden om m'n moeder op te halen, half uurtje kijken en dan haar weer terugbrengen. Dan ben ik 4 uur aan het rijden!

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Jammer voor je Jopie, maar ik heb de box en veel andere dingen ook alleen bekeken en gekocht hoor.

3. Niet meer actief

Oeps, ja dat wist ik niet.
    En ik geloof ook wel dat je het zelluf kan, maar is toch gezelliger saampjes. Toch?

Jeetje ik moet er niet aan denken dat mijn ouders zo ver weg zouden wonen.

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dat ver weg valt wel mee hoor. 't is maar een uurtje. Maar als ik eerst moeders moet ophalen en dan weer terugbrengen, heb je 4x een uurtje....

En ja, samen is gezelliger, maar het zit er gewoon niet in.

5. Niet meer actief

Ja ik ga snel alles op de foto zetten en dan kunnen jullie meekijken hoe het bij ons geworden is maar dan moet manlief eerst deze week het kozijn schuren en verven anders kan ik niets in de kamer zetten.

Loeki: Ik denk dat als jouw man zich een beetje moeite doet het bedrijf nauwelijks kan weigeren, kom op het is 2006 echt niet alle moeders zitten thuis na de bevalling en vaders doen steeds meer dat snapt de werkgever toch ook wel, en nee ik vind je dus niet naief :)

Bij ons is het net anders om mijn man is box gaan lijken en kopen zonder mij, en ook heeft hi de kinderwagen enzo uitgezocht, ik vind het prima!

Ga even eens een financiele berekening maken want ineens bekruipt me het gevoel dat we het met kinderopvang en zo volgend jaar best wel even pittig krijgen om alles rond te krijgen.

Tenslotte gaan we minder werken en meer uitgeven.. en de euro vliegt er harder uit dan de gulden ben ik nog steeds van mening!

Janne Mijn ouders wonen ook dichtbij dat is toch wel prettig vind ik ook. kun je snel eens binnen lopen ipv een echt bezoek af te leggen.

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Weet iemand nou hoe het zit met de toeslag voor kinderopvang? En moet de werkgever volgend jaar verplicht meebetalen? Volgens de meneer van de KDV zouden we netto iets van € 135,-- per maand gaan betalen voor 2 dagen opvang in de week. Volgens de website www.toeslagen.nl krijgen we heel wat minder korting....

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Bijdrage werkgever is va volgend jaar idd verplicht.

8. Niet meer actief

Hoi Jopie,
    het is erg onduidelijk wat kindertoeslag betreft maar op het KDV zeiden ze dat we er van uit moeten gaan dat iedere werkgever 1/6 deel meebetaald, (dus 1/3 indien jij en je man werken) en de belastingsdienst 1/3 deel dus uiteindelijk krijg je 2/3 deel terug maar pas met terugwerkende kracht je betaald elke maand/kwartaal het volle bedrag en dan mag je het terugvorderen bij werkgevers en belastingdienst. Deze rompslomp willen ze in 2007 afh. van kabinet wel weer gaan aanpakken om simpeler te maken.

9. Niet meer actief

Ik heb geen idee Jopie, mijn ouders gaan 1 dag in de week oppassen.

10. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb net een proefberekening gedaan op de site en we zouden ongeveer € 98,-- toeslag krijgen terwijl de opvang € 595,-- kost. Da's echt geen derde deel.... Nou ja, we mogen verder niet klagen, maar je wordt eerst lekker gemaakt met iets wat je niet krijgt....

11. Niet meer actief

Da's toch altijd? Ze rekenen zichzelf altijd rijk en wij? Wij worden er armer op.

12. Niet meer actief

Hoi Jopie in mijn proefberekening gaat de opvang € 540 kosten en ga ik netto 159 betalen, maar er is het eea nog niet helemaal wettelijk rond, dus het kan nog gaanveranderen.

13. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Janne, Zover wil ik voor ons niet gaan, dat wij alleen maar armer worden. Ik hoef namelijk niet te werken voor het geld. Luxe positie, weet ik. Maar ik wil graag blijven werken omdat ik anders helemaal niemand anders meer zie, zeg maar.

14. Niet meer actief

Janne dat is wel fijn he, lekker vertrouwd, mijn moeder wilde dat ook wel maar dan zou ik vind ik haar te vaak belasten met minimaal 2 dagen per week en dat voor 4 jaar terwijl ze nog andere kleinkinderen heeft, en al op leeftijd raakt.

15. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb juist m'n schoonouders verteld dat ze niet gaan oppassen, omdat ik dat niet zie zitten. Maar als mijn moeder dichtbij had gewoond denk ik dat ik haar ook wel als oppas zou willen hoor!

16. Niet meer actief

Nee mijn schoonouders wonen naar mijn idee te ver weg. 20 minuten heen, 20 min terug, ik vind dat teveel gezeul met zo'n kind. Vervolgens moeten wij beiden weer terug naar waar we wonen om van daar naar het werk te gaan.

Niet praktisch dus en dan 's avonds weer. Terwijl mijn ouders 2 minuten verder wonen.

Ik blijf ook 1 dag werken om erin te blijven.
    Liever was ik helemaal gestopt, maar ik denk niet dat ik na 4 jaar weer kan beginnen.
    Maar van 1 dag werken wordt je ook niet echt rijk.

17. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dat is idd niet te doen. Dan is je moeder op 2 min. afstand veel makkelijker. Mijn schoonouders zitten ook dichtbij, dus qua afstand goed te doen, maar ik heb er geen goed gevoel bij en bij een kdv wel, dus vandaar dat wij het zo regelen met oppas.

En idd, van 1 dag werken wordt je niet rijk, maar het kan net genoeg zijn om wel rond te komen natuurlijk.

18. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Beterschap Dizzy Missy en Jopie, hopelijk voelen jullie je snel beter.
    @Loeki: Ben je mooi klaar mee dat manlief daar nu mee komt, zo te horen is het niet dat het niet kan maar meer dat hij liever niet wil, maar dan had hij daar eerder over na moeten denken. Mijn vriend zegt altijd dat hij in zijn functie niet minder kan werken, misschien is dat wel zo, maar ik denk ook wel dat het gewoon is dat hij het niet wil, hij is erg ambitieus en is bang dat hij door minder te gaan werken niet hogerop kan komen. Nu is het bij ons geen punt van discussie aangezien ik met de komst van mn dochtertje al gestopt ben met werken. Ik heb mn eigen ambities daarvoor in de koelkast moeten stoppen, maar ik had echt niet anders gewild. Als ik zie wat een stress andere ouders hebben in mijn omgeving met het combineren van kinderopvang en werken en op het werk schuldgevoelens omdat je er thuis niet bent en thuis schuldgevoelens omdat je niet op je werk bent. Nee voor mij is dit echt de beste oplossing geweest, maar je moet het maar wel kunnen. Het is niet altijd makkelijk voor me geweest omdat veel vrouwen tegenwoordig werken en als je dan thuis blijft wordt je toch vaak als lui gezien, niet ambitieus etc... Altijd het gevoel dat je je moet verdedigen. Ik respecteer ieder zn keuze, werken of thuisblijven, jammer dat er toch altijd zo'n strijd is tussen werkende moeders en thuisblijvende moeders.

19. Niet meer actief

Hoi,

Ja zorra jammer is dat he, ik werk dus fulltime en zou best wel een tijd thuis willen zijn met de kleine maar financieel ben ik kostwinnaar dus die vlieger gaat niet op, daarom gaat mijn man ook minder werken, als ik veel minder ga werken dan merken we dat te zeer in de beurs.
    Ik vind dat iedereen lekker moet doen waar ze zich het beste bij voelen, en thuisblijven heeft niets te maken met lui zijn, volgens mij doe je dan soms nog wel meer dan een werkende die na werkdag thuis lekker op de bank kan hangen, ik zie een thuisblijvende moeder/vrouw als kleine ondernemer van het gezin :)
    Heb dus net financiele berekening gemaakt en ben wat gerustgesteld echter het is maar afwachten hoe het gaat straks.

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb me nog niet verdiept in de kinderdagverblijven. Ik stop voor 1 of 2 dagen in de week, mijn man zou voor) 1 dag in de week en mijn zusje 2 dagen, dat is 5 werkdagen. In ruil daarvoor passen wij vanaf volgend jaar 2 dagen op mijn neefje.

Mijn man roept dus ook dat er in zijn functie geen part-time werk is, maar dat is onzin. Bij ons op school werkt er ook geen enkele systeembeheerder full-time. Anders zou de afspraak worden dat degene met het hoofdinkomen blijft werken en dat we het tweede inkomen zouden laten vervallen, hoewel we financieel dan wel in de problemen komen, maar IK wíl helemaal niet full-time blijven werken. Helaas voor mij breng ik wel het meeste geld in het laadje en dat betekend dat we het ook het hardst voelen als ik stop. Hier is dus het laatste woord nog niet over gezegd.

Zowel mijn ouders als mijn schoonouders wonen helaas te ver weg. Naar mijn schoonouders is een rit van ruim 1,5 uur en naar mijn ouders is het ruim 3 uur heen en 3 uur terug, dat doen we zelfs niet op een dag, ik ga dus ook hoogstens 2 a 3 keer per jaar naar ze toen helaas. Nu zie ik ze wel vaker om dat ze regelmatig naar ons toe komen.

Deel Deze Pagina