...bij deze heb ik even leuke foto's van originele buikbanden in mijn album gezet.Hoor graag wat jullie hiervan vinden... : Ben namelijk wel handig op de naaimachine/lockmachine vandaar Groetjes Iris
Het komt er eigenlijk op neer dat je pezen niet genoeg steun bieden aan je gewrichten. Ik kan mijn gewrichten zo'n 5 tot 10 % de verkeerde kant op buigen. Ik vroeg me af of je dan een verhoogde kans op BI en zo hebt.
He Loeki wat goed van jouw ik ben nl ook hypermobiel, en heb daar dus totaal niet meer overna gedacht om dat te melden of dat enig gevolg zou kunnen hebben. Dat is dat je je ledematen oa veel flexibeler kunt bewegen dan de meesten en bijv. leniger bent enzo. voor mij moet ik oppassen met de rug hierdoor want kan daardoor sneller blesseren. En loeki in ben 20,3 weken en zie mijn foto in album dus er zijn er nog meer hoor! Loesje wat vervelend dat bloeden, hopelijk maak je je er iets minder druk over want je kunt er toch niets aan doen, rot voor jullie. voor de rest ben ik het even kwijt, oja iris leuk hoor!
Ik ben dus ook heel erg hyper. Volgens mijn manueel kon het geen kwaad voor BI. Hoewel ik nu dus wel ischias heb. Ik denk dat het er wel iets mee te maken heeft, maar zolang je spieren sterk zijn kan je veel opvangen. Ik heb dus helaas ook hele slappe spieren.
Oh, dat lijkt me inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Ik hoop dat het geen nadelige gevolgen voor jullie heeft.
Wow missy, wat gedruft een naaktfoto Ja, ik heb eigenlijk geen idee wat de gevolgengen van hypermobiliteit kunnen zijn. Ik heb wel RSI en ik las op de site van de RSI vereniging dat je dit moet melden, ook bijvoorbeeld bij de kraamzorg, want dan krijg je meer uren hulp. Toch wel interessant.
Nou nou, ik ben blijbaar niet de enige hyper hier. Sporten is wel goed hoor ik steeds, dat zorgt voor extra stevigheid in je spieren die dan compenseren voor je pezen. Ik kan bijvoorbeeld niet op mijn polsen leunen. Ik moet dan een vuist maken en deze op de ondergrond zetten. Als ik het met een vlakke hand doe ga ik door mijn pols heen. Zo heb ik moeite met uit bad komen en zo.
Zal het eens aan mijn fysio morgen vragen. Uh, heeft hyper met BI te maken. Krijg je hierdvoor dan meer kraamhulp? Nog meer vragen meiden?
Hahaha, dames je ziet toch eigenlijk niets op zo´n foto, of krijgen jullie gelijk allemaal ideeen hierbij, of vinden jullie hem erg afstotelijk, wellicht moet ik hem dan weghalen
...voor belangstellende onder jullie voor de buikbanden ik heb er een aantal op Marktplaats staan.Zoek even onder Kleding en schoenen en dan onder dames positiemode uiteraard .En onder "Originele buikbanden" moet je me kunnen vinden Groetjes Iris
Morgenvroeg ga ik naar VK ik vraag het daar ook even Janne, wellicht heeft ze dit dus vaker aan de hand.
Ik kan ze ook niet vinden Iris. Missy, als je morgen bij de VK bent geweest horen we het wel van je, ben heel benieuwd of het ook gevolgen heeft.
Ik ben ook hypermobiel maar ik heb lang cesar therapie gehad dus goed alle spieren sterker gemaakt en ik merk echt het verschil ik ben erg bewust geworden van mijn lichaam maar mijn therapeut zei dat het verder niet echt kwaad kan in de zwangerschap zolang je maar goed blijft bewegen en niet scheef.