na die avond en nacht heb ik geen lastmeer gehad van de buik griep. op het werk is het ook zo goed als weg. die man heeft nou een sonde door zijn buik waardoor hij 6 keer per dag voeding krijgt, en voor de smaak in zijn mond krijgt hij regelmatig een puddinkje. gelukkig dast je er niet constant last van heb, met Koud weer zeker wel meer? iemand enig idee hoe het zit met de kinderbijslag? moet je dat doorgeven ergens of wordt dat automatisch geregeld? ik ga nou lekker in een warm bad, heb het zo koud!
Mooi hè Jopie, ik voel het wurm sinds dinsdag nu iedere dag wel een aantal keer. Lekker Meliske, dat warme bad ga ik ook nemen. Nee, het is niet zo dat het met koud weer direct erger wordt. Wel heb ik er vaan in februari/maart last van, maar de kou komt vaak al eerder. Stress is wel een factor die bij mij heel erg slecht werkt op mijn RSI, bij stress schiet ik als het ware op slot.
Jij bent hypermobiel geboren loeki. Ik heb het gekregen na het sporten. Natuurlijk zat het er bij wel een beetje in, maar door teveel sporten is het echt niet goed gegaan. Meliske: ik ga morgen even met de belastingdienst bellen. Voor kinderkorting, kinderbijslag en kinderopvangtoeslag. Ik ga wat informatie aanvragen. Ik heb dus ook geen idee of het automatisch gaat of niet.
Volgens mij gaat het automatisch, kinderkorting krijg je pas als je kindje 6 maanden of ouder is, kindertbijslag vanaf het eerste kwartaal meen ik, dus net als met de stufie is het zo dat we met april kindjes ongelukkig uit zijn, want het eesrt volgende kwartaal is dan op 1 juli. Kinderopvangtoeslag komt pas als je kleine echt naar het KDV gaat.
Loeki, daar heb je gelijk in, want m'n schoonzus was blij dat m'n nichtje nog net in maart was geboren. Zo kreeg ze nog net een kwartaal extra. (niet dat ze anders niet blij was geweest hoor!)
Ja aan het begin van een kwartaal is het altijd ongelukkig, aan de andere kant kan het wel weer voordelen hebben wanneer ze 16 of 18 worden, maar daar ben je nog lang niet. Je krijgt dan een kwartaal extra kinderbijslag, maar een kwartaal minder stufie en dat is over het algemeen toch meer dat de toeslag. Nou ja, alles wat ik krijg valt mee, we komen er ook zonder wel uit denk ik. Nu zijn het nog een paar dure maanden, maar na de kerst moet het allemaal iets rustiger worden. Ik krijg van mijn moeder alle dingen voor het bad, kleedkussen e.d., dat heeft ze nu niet meer nodig voor mijn neefje, dus ze neemt al wat ee als ze dinsdag komt.
Mijn duim kan ik ook helemaal tegen mn pols aan krijgen. Mn polsen kan ik ook erg ver draaien, mn enkels ook. Mn ellebogen zijn overstrekt, mn benen ook. De reumatoloog heeft het bij mij vastgesteld, maar een verklaring heb ik niet gekregen hoor. Ik heb daarnaast spierreuma en daardoor chronische pijn in spieren en gewrichten, dit word verergert door spanningen, t weer, overbelasting....Daarnaast nog botafwijkingen in mn rug en ME. Zo dat was mijn kneuzenlijstje Maar de meeste mensen in mn omgeving wisten het pas van mn afwijkingen toen ik een half jaar in een rolstoel zat hoor, ik bleek er nl. 2 wervelkanaalvernauwingen bij gekregen te hebben en de doktoren weten het eerst aan mn reuma, na lang zeuren eindelijk mri gehad. Na pijnblokkade ging het snel beter. Maar ik praat dus niet snel over mn aandoeningen (zou je haast niet geloven als je hierboven leest ) je wordt al snel als een aansteller gezien, en mensen zijn dan vaak ook bang dat je het er continue over hebt en dat je geen leuk gezelschap bent. Maar mensen waren dus wel erg verbaasd toen ze hoorden dat ik al meer dan 10 jaar dagelijks pijn heb en chronisch vermoeid ben. Ik heb nl. altijd zoveel mogelijk met alles mee gedaan, maar ze zagen me dan niet de dagen erna. Nu ben ik op zich wel blij dat de meeste mensen er nu vanaf weten en als ik dan aan geef dat ik ergens niet aan mee doe dat ik niet hoef uit te leggen waarom niet. Maar voor de rest ben ik wel normaal hoor
Zo, dat is nog eens een waslijst Zorra. Ik heb er ook geen verklaring van helaas, want ik moet het iedere keer weer opnieuw uitleggen (dat bedoelde ik er eigenlijk mee). Zou zo handig zijn als je dat soort dingen ergens op papier had staan, want nu moet iedere arts het weer opnieuw vast gaan stellen. Heb jij er bij je vorige zwangerschap last van gehad? Nog even een andere vraag ik wil graag in februari op vakantie, 7 weken voor de uitgerekende datum, zou dat nog kunnen denken jullie?
Hier kan je alles lezen over kinderkortingen en combinatiekortingen: http://www.belastingdienst.nl/particulier/aangifte2005/aangifte2005-158.html @Loeki: ik ben er denk ik wel mee geboren, als klein kind zijnde kon ik me lichaam al in allerlei standen zetten, het werd alleen toen als erg lenig bestempeld. Ik ga naar mn bedje, boer zoekt vrouw kijken
Ja, gekke is dat ik dus een hele stijfe hark ben, waarschijnlijk zet ik alles op slot, dat doe ik wel met mijn polsen, schouders en knieën.
Ligt eraan waar je heen wil. Als je wilt gaan vliegen, heb je pech, want de meeste luchtvaartmaatschappijen willen je dan niet meer meenemen. Als je in Nederland blijft, of naar België of Duitsland gaat, lijkt me dat het wel kan.
He gaaf he Jopie! Ik heb het in al mijn gewrichten. Helaas en idd de boel gaat op slot met als gevolg... juist. Dit is voor mij ook de drempel geweest dat ik moest stoppen met werken. Of tenminste minderen. Anders zou ik nu ongeveer in een rolstoel zitten. Ik heb een beroep waar ik constant 8 uur lang 5 dagen per week in dezelfde houding zat. Helemaal fout natuurlijk. Nu ik minder ben gaan werken, gaat het stukken beter.
Heel herkenbaar, moet je mij een stukje zien hollen. Nou ik kan je een ding verzekeren , dat wil je niet.
Geldt die kinderkorting ook als het nu je 1e kindje wordt? Ik zie alleen maar over 2005 dingen staan.