Nou geen dank hoor, graag gedaan. Ik heb hulptroepen die het huishouden doen. Kan namelijk echt niet tegen stof en rommel.
Loeki: inderdaad even lekker makkelijk. Dat doe ik dus ook als ik het even zat ben, Er wordt al zoveel verwacht van een mens. Ik ben dus ook weleens lekker lui! Maar loesje, dizzy missy en janne, jullie doen jullie huishouden niet meer? Wie doet het dan? Ik doe het nog maar 1 keer per week echt goed. Tussendoor natuurlijk het normale, zoals koken, afwassen en de wc.
nu ik thuis ben, probeer ik wel zoveel mogelijk in het huis houden te doen. mijn mannetje werkt ook gewoon 40 uur dus ik kan niet alles aan hem over laten. maar het gaat de ene dag beter dan de andere. gisteren even wezen shoppen (5 december) en ik was na een uur al helemaal gesloopt. duizelingen en noem het maar op. ik zit nu ook thuis en leg me er maar bij neer want ik voel me al schuldig genoeg. naar mijn man toe en naar mijn werk toe en noem het maar op. ik ben in ieder geval wel blij dat mijn werk en de arbo het erkend, dat scheelt een hoop gezeur.
Tascha, misschien heb ik een deel van het verhaal gemist hoor, maar werk je helemaal niet (meer) of ben je nu gewoon vrij?
Bosi mijn man doet bijna alles ik doe alleen stoffen en de was maar verder doet hij ALLES, naast zijn baan. Net als Tascha erkend mijn werk en de arbo de ellende en is het advies ook echt heel weinig prikkels op een dag anders gaat het minder ipv beter. Zoals weekend feestje gehad, resultaat 2 dagen ziek gevoeld. zorra waar ben je
@ loekie 2: ik werk nu voor 50% thuis, licht administratief werk. dit doe ik thuis omdat de drukte van kantoor te groot is. het is zoals dizzy missy zegt, hoemeer prikkels, hoe erger het wordt.
ik ben enorm moe en snel duizelig. ik raak en ben de hele dag uitgeput. sta moe op ga moe naar bed en wat ik ook doe, niks helpt.
Ja, dat enorm moe zijn ken ik wel, zeker nu de kleine niet wil slapen als ik dat wel wil. Misschien vanavond voor het slapen gaan even in bad, ik hoop dat het helpt. Ik werk full-time waarvan ik 4 dagen op school les geef en een dag werk voor het Cito. Ik sta 28 uur per week voor de klas, dus 7 uren per werkdag. het is echt enorm zwaar en de klassen zijn dit jaar de moeilijkste die ik op deze school gehad heb. Van ons team gaan er tussen nu en januari 3 collega's weg en ik ga dus in februari met verlof. het grote verloop maakt de kinderen alleen nog maar onrustiger. Bovendien wordt ik door mijn slechte nachtrust ook prikkelbaar. Mijn gevoel zegt dat ik het eigenlijk rustiger aan moet doen, maar financieel kan ik het me niet veroorloven om minder te werken, ik moet wachten tot mijn VK zegt dat ik minder moet gaan werken, dan kan ik in de ziekte wet, eerder niet. Misschien dat mijn hypermobiliteit aanleiding kan zijn voor minder werk. Hoop het stiekem van wel, want nu wrdt ik gesloopt.
Loeki je kan dat zelf aangegeven dan zegt de VK dat het dan niet meer verantwoordt is om zoveel te werken en geeft dit door aan je huisarts. Ik heb hetzelfde als Tascha trouwens. Maar dames we slepen ons er samen wel doorheen. Ik denk dat Zorra lekker met manlief en dochter ergens naar toe is en ons gewoon lekker in spanning houdt over het geslacht
@loeki2 kun je het niet bij de vk aangeven dat je het niet trekt en dat je van haar graag wilt weten wat je kunt doen, maar dat je het op deze manier niet trekt.
Ik heb vandaag ook makkelijk gedaan met eten. Ik had kant en klaar spaghetti bognese uit de diepvries van de edah. Als er iemand anders ook makkelijk wil doen: laat die spaghetti aub staan, want die is echt niet te eten. Ben blij dat ik ook nog een toetje met room heb.
Nou de lasagne van de AH krijg ik ook niet weg hoor. Je kunt toch niet zomaar bij de VK zeggen dat je minder wil gaan werken, daar moet toch echt een medische reden voor zijn? Ik ben het wel een beetje zat, maar dat mag naar mijn idee geen reden zijn om minder te werken. Ik heb voor dit werk en mijn full-time baan gekozen en als ik het niet meer trek omdat ik zwanger ben dan zou ik naar mijn idee zelf in moeten leveren, dat kan financieel niet, dus zit er voor mijn gevoel niets anders op dan even doorbijten, over 13 weken kan in met verlof. Ik tel de weken af. Ik zoek wel of er een medische reden is, maar 'geen zin meer hebben' lijkt me weinig medisch, het is een state-of-mind.
Hier ben ik hoor Laat thuis, ons kleintje vertikte het nl. om stil te liggen dus de echoscopiste heeft behoorlijk lopen zweten, en wij lekker lang kijken Daarna lange tijd in de file, net even wat gegeten en nu kom ik het verlossende woord brengen: IT'S A BOY!!!!!! Ze vroeg meteen of we het wilden weten; nou graag zelfs. Binnen een minuut zag ik 2 balletjes, ik vroeg meteen: zie ik het goed en zijn dat 2 balletjes? Ja zegt ze, en dit is zn piemeltje. Zo schattig, en zo duidelijk om te zien Hij is van top tot teen nagekeken, zn hersentjes, zn lipjes (ivm evt. hazelip), nieren, rug, buik, noem maar op, zelfs of de stand van zn voeten goed was. Hij loopt exact op schema qua groei, dus de achterstand van het begin helemaal ingehaald. Ik ben super blij! Mn dochtertje vind het ook erg leuk dat ze een broertje krijgt, ze was helemaal enthousiast dat ik t haar vertelde (ze moest vandaag naar school dus opa had dr opgehaald, dus niet meegeweest) Hele mooie echofoto, ik zal kijken of ik ém een keer kan in scannen (mn scanner doet t niet meer maar misschien ff bij mn ouders doen) Ik ben dus helemaal blij Het lijstje kan dus weer aangepast worden, zal ém zo ff erbij pakken. Tascha welkom hier en gezellig dat je mee komt kletsen! Ik ga nog even rond bellen