April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je heel graag de naam van je biologische vader wilt, helemaal omdat je hem dagelijks ziet. Zal straks dan een mooi moment zijn als je zijn naam echt krijgt.

Bosi en Dizzy, hier een ervaren moeder :) Ik had tijdens de zw. schap van mn dochtertje ook af en toe twijfels of ik het allemaal wel zou kunnen, of de relatie met mn vriend niet heel erg zou veranderen etc etc. Zijn hele normale gevoelens en ik vind nog steeds dat mn leven alleen maar mooier, rijker is geworden door ons dochtertje. Ze heeft me alleen maar positief verandert, en de relatie met mn vriend is ook alleen maar hechter geworden. We praten in bed bijna dagelijks wel over ons kleine meisje, wat ze die dag allemaal gedaan heeft en hoe lief ze wel niet is. We zijn echt helemaal stapel op dr en zouden echt niet meer anders willen. Nu zijn wij ook wel ouders die liever met de kinderen weggaan dan met zn tweetjes. Als we weleens even ergens naar toe moesten met zn 2én dan voelt dat heel incompleet aan. Als we met zn 3tjes zijn (en straks met zn 4tjes) dan zijn we op ons best :D

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Jeetje wat een verhaal dientje

Kun je zien hoe belangrijk het eigenlijk is om de juiste naam te krijgen. Mijn moeder hamert er altijd op bij ons, maar ook bij vriendinnen van me. Ze werkt bij de gemeente en dan ook bij burgerzaken.

Wat een gedoe eigenlijk. Gek sommige wetten.

Dizzy: ja we groeien er gelukkig naar toe, dat scheelt. Gelukkig is het dus 9 maanden, en niet een paar maanden.

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dientje, da's een heel verhaal zeg. Ik kan me voorstellen dat je het nu eindelijk rechtgetrokken wilt hebben, en dat je dezelfde naam krijgt als je vader.

Meliske, hoe gaat het met je? Voel je je alweer wat beter?

Ik had bij m'n werkgever een aantal weken geleden een verzoek om verlof en part time werk ingeleverd. Daar kwamen ze vanmiddag op terug. Ik wil graag 2 volle dagen werken, en zij hebben liever 2 halve dagen en 1 hele. En nou komt het: op maandag een halve dag, woensdag een hele dag, en vrijdag een halve dag. Nou, ik denk dat dit niet gaat lukken met opvang. Dan heb ik nog nooit een lang weekend.

Ik had ook 13 weken 100% ouderschapsverlof aangevraagd, aansluitend aan m'n zwangerschapsverlof. Of de laatste maand niet 50% kan. Dan blijft er nog een 1 maand, 1 dag in de week verlof over, waarvan ze volgens mij liever hebben dat ik die niet opneem.....

Ik moet er nog eens goed over nadenken.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Dank je zorra, ;)

Ja jij kan het weten natuurlijk. Je hebt al een geweldige dochter.

5. Niet meer actief

Nee bosi, dat gevoel heb ik echt niet.
    Ik mis gewoon al een hele poos iets. Met zijn 2en zijn we niet compleet.

Dientje wat een verhaal. Goed feestje bouwen als je je andere achternaam krijgt.

Jopie, stop je anders met werken?

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Janne, ik zal niet direct stoppen met werken, maar misschien wel daar, als we niet samen tot een oplossing komen. Er zijn tenslotte meer werkgevers als die ik nu heb. Ik heb gewoon geen zin om m'n kindje straks 3x weg te moeten brengen om 2 dagen te kunnen werken.

7. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    nee dat zou ik ook niett hebben hoor jopie. ik werk ook 24 uur in 4 dagen en heb aangegeven maar 3 dagen te willen werken. Ze moesten hier even diep over nadneken en ik weet nog steeds niets. ik heb daarbij ook uitgelegd dat ik de opvang gewoon te duur vind en ik geen moeder wil zijn die kinderen heeft gekregen om ze naar de opvang te brengen. werkgevers vinden dit toch wel lastig.

gr tascha

8. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Jopie:Het zal dan wel moeilijk worden om tijdens je zw. schap te solliciteren, of bedoel je dat je dan na je zw. schapsverlof naar een andere baan gaat zoeken?

Wat een gedoe is dat toch altijd he als vrouwen minder willen gaan werken, ben toch wel blij dat ik me daar niet druk om hoef te maken.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ga terug naar 80% en neem dan nog 1 dag per week betaald ouderschapsverlof, dus ik ga van 5 naar 3 dagen in de week.

10. Niet meer actief

Anders ik wel. ( ik werk wel hoor)

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik ga volgende week bij de VK echt aansturen om een gedeeltelijke ziektewet, want ik ben nu ook weer doodop en m'n banden doen zeer.

12. Niet meer actief

Groot gelijk Loeki. Het is niet normaal zoals jij werkt.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hahaha, nou het is heel normaal voor een docent die full-time werkt hoor, alleen is dat wat lastig te combineren met de zwangerschap.

14. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    je hebt inderdaad groot gelijk hoor loeki

15. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Zorra, ik ga niet nu al solliciteren hoor. Ik wacht eerst wel af hoe het gaat. Ik heb iig verlof tot half augustus. Daarna nog een maand 1 dag in de week werken. En als het daarna niet gaat zoals ik het wil, kijk ik wel verder.

Loeki, gewoon zeggen tegen je VK hoe het gaat. Zij zal je heus adviseren hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Op mijn werk gaat het op het moment al niet veel beter. Verschrikkelijk druk, en iedereen zegt wel dat ik niet zware dingen moet sjouwen, maar niemand die het overneemt.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou als ik jou zo 'hoor' Jopie ben ik niet de enige die het zwaar heeft op het werk.

17. Ben naar Praag geweest. Ook nog een 287 traptreden tellende toren beklommen. Was toch een hele prestatie..ook voor de niet zwangeren, haha!:D
    Ben wel heel nieuwsgierig of we een jongen of meisje te zien krijgen op de echo. Ik heb zelf niet echt een voorgevoel eigenlijk. Nog 1,5 wk wachten....

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou, ik wist zeker dat het een meisje zou worden en we kregen gelijk.

Idd een hele prestatie Em, voel me nu al buitenadem als ik 4 trappen loop.

19. eyerish

eyerish Lid

11 okt 2006
    43
    0
    0
    ..bij deze alvast een leuke link voor de geboortekaartjes!Had ik dit 4 jaar geleden geweten had ik hier zeker voor gekozen.Je kunt hier de kaart helemaal zelf samenstellen, zelfs met eigen foto's.Voor maar € 1,50 per kaart incl.enveloppe en verzenden.Voor 14:55 besteld de volgende dag bezorgt.Je kunt er zelfs nog een proefdrukje van laten maken.En er staan hele mooie voorbeeldjes op.Ideaal lijkt mij... :)

http://www.geboortepost.nl

Groetjes Iris :D

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ga zelf mijn kaartjes zelf drukken, dus ik moet snel aan de slag, voor het niet meer kan ;)

Weet een van de hypermobile dames of je gewoon thuis kunt bevallen als je hyper bent, want anders moet ik me op een ziekenhuisbevalling in gaan stellen en dat wil ik eigenlijk helemaal niet.

Deel Deze Pagina