Ja ik heb het wel verteld aan dr, want 2 maanden terug had ik een positieve test en ben daarna gaan bloeden (had dus net aan haar verteld dat ik zwanger was) dus ze weet dat we graag voor een 2e wilden, maar ze was bang dat ik er verdriet van zou hebben omdat 2 mnd geleden de gevoelens van mn MK ook weer naar boven kwamen en ik nu dan nog niet zwanger zou zijn en zij wel. Heel lief dus van dr, en ik vond het niet nodig dat zij zich schuldig en rot zou voelen om niks, want ik ben immers zwanger Ze was erg opgelucht en blij, kunnen we straks samen klagen over allerlei kwaaltjes
Zorra ik krijg idd een echo dinsdag. En gezellig samen zwangeren met je schoonzus! Annabel weet je al wat? Mo spannend 13 september! Vraagje.. vandaag voel ik heel erg mn baarmoedermond. Net alsof ik een tampon in heb die iets te laag zit. Hebben jullie ook zoiets gehad of gehoord? Ik vind het een beetje eng.
Trouwens ik heb een positiebroek gekocht (bij miss etam) voor mn werk. Ik kon de broek die bij mn uniform hoort niet meer aan. Met geen mogelijkheid dus ik moest wel hihi wel raar hoor
goeieavond iedereen heb mijn bloed uitslag gekregen en zo'n nu zo kleinne 4weken zijn dus 2 weken minder ver of dat mijn nod normaal was. Volgens de ha heb ik een zeer late eisprong gehad nog na mijn nega uitslag en moeten we dan op het juiste moment geklust hebben...wonder boven wonderen!!! volgende week ga ik beln naar gyn voor afspraak denk dat het voor mij ergens begin september zal zijn. We hebben het deze avond nog aan onze ouders verteld en hun geluk kon niet op, het deed ons enorm deugd. kga dan slapen want ben doodmoe. tot morgen allemaal. en ps wie heeft het ook al verteld???
Leuk Annabel! Fijn dat je nu zekerheid hebt en wat een wondertje met een late eisprong! Geniet ervan meid!
@ Annabel, wij hebben het vrijwel direct aan de ouders verteld. Best veel mensen weten het. Ik kan niet zo goed liegen, dus mensen hebben heeeeel snel door dat er iets aan de hand is. @Harley. Leuk man! Je eerste positiebroek, ik ga vd week ook kijken, want ik pas ook al niet veel meer... Ik had al een topic geopend bij zwanger zijn, maar ik heb sinds gister grote paniek. Ik heb het idee dat mijn borsten kleiner zijn en ben hierdoor volkomen in de paniek geslagen. Wat als het kindje dood is, wat als ik niet meer zwanger ben.... Wordt er helemaal gek van. Hebben jullie dat ook? De symptonen worden allemaal minder, heel fijn zou je zeggen, nou NIET dus... Het enige dat erger wordt is de vermoeidheid. Pijn in m'n borsten heb ik amper meer, alleen als ik opsta... Dan is 13 September ineens zooo ver weg!
Nou Annabel,nog maals gefeliciteerd dan heh... Leuk Harley!! Je 1e positiebroek,kan niet wachten totdat ik lekker voor kleren kan shoppen!! Gister werd ik wakker met giga pijnlijke opgezette borsten eindelijk voel ik wat!! En een klein beetje opgezette buik. En heel erg pijn aan mijn rug,schiet er steeds in. Ik kan me herinneren dat ik dat bij mijn zwangerschap van mijn dochtertje ook had. De vorige keer dat ik zwanger was, was ik heel erg bang voor een mk,had er geen goed gevoel over. Maar deze keer heb ik er wel een beter gevoel over,maarrrr ben nog wel heel erg bang hoor en tel de dagen tot de echo echt af!!! Heb net mijn laatste zwangerschapstest gedaan en je zag een nog vetter kruis!!! Zo donker heb ik hem bij mijn mk niet gehad! Ik zit nog wel in dubio,had zoiets van als ik weer zwanger ben dan meld ik me meteen weer aan voor MvM,maar nu durf ik het dus eigenlijk nog niet en zit te twijfelen of ik moet wachten tot de echo. Vorige keer heb ik maar 1 week meegedaan. Beetje lullig als ik me nu weer aanmeld en het weer niet goed is en ik weer zo kort meedoe....
@Annabel:Lekker dat je nu duidelijkheid hebt hoe ver je bent. En het is dus echt een wonder kindje! Nogmaals gefeliciteerd! @Harley: Ik heb vorig weekend in de uitverkoop positiekleding gekocht, misschien wel erg vroeg, maar het scheelde zoveel geld, en mn eigen broeken pas ik nu al niet meer Ik weet nog dat ik mn eerste positiebroek kocht, wat een apart gevoel! Je buik is nog niet echt mega, maar om nou elke keer weer nieuwe kleding te kopen! Zo'n broek is echt een uitkomst! @Mo:Ik begrijp je onzekerheid helemaal, maar ik zou niet weten hoe ik die bij je weg kan krijgen. Mijn symptomen leken van de week ook even minder geworden, maar zijn nu weer helemaal terug. Loeki gaf eerder ook aan dat ze nauwelijks nog symptomen had, misschien hoort het erbij? Ik weet het niet. Ik hoop maar dat je snel weer symptomen krijgt en je daardoor wat meer zekerder voelt. @Pientje: Ik heb deze keer er ook vertrouwen in dat het goed zit, toch komt elke keer die onzekerheid weer om de bocht. Helemaal nu mn schoonzusje heeft verteld dat ze ook zwanger is, klinkt heel stom maar ik ben nu wel bang dat het bij mij dan weer fout gaat. Klinkt heel negatief, maar het gaat zo helaas wel vaak in mijn leven, het komt meestal altijd wel weer goed maar eerst moet het altijd goed fout gaan. Mn vriend snapt die angst niet echt, is dan ook moeilijk om met hem er over te praten. Ik was de hele tijd zo positief, maar heb er nu toch wel moeite mee
Ja snap je gevoel heel goed!! Je hebt ook van die goede dagen en van die slechte dagen Soms denk,nee nee tis niet goed,waarom zou het nu wel goed zijn,of dat ik dit kindje zo graag wil,dus dan zal het wel niet goed zijn. Maar vandaag heb ik een goeie dag,heb er vertrouwen in,maar toch durf ik me niet helemaal te geven,zal wel zelfbescherming zijn,want stel nou dat het toch niet goed is,dan is de klap zo groot. Je hebt er gewoon geen controle over. Als het niet goed is,je kan er niks aan doen om het te veranderen,om het tegen te gaan. Terwijl je dit kindje zo graag wilt,je kan niks doen!! Dat is zo frustrerend. Je wilt dit wonder gewoon niet kwijt! Maar durft er nog niet in te geloven.....moeilijk heh..... Toen met mijn mk had ik trouwens ook al wat positiekleding gekocht. Was bij de prenatal en er was uitverkoop. En wij hebben maar 1 inkomen en ik had zoiets van,het scheelt enorm veel geld. En ik wil er toch leuk uitzien tijdens de zwangerschap en heb het toen gewoon gekocht. En heb er geen spijt van,want vind het nog steeds leuke kleding.
Annabel - fijn meid dat je nu weet waar je aan toe bent! lekker genieten nu. ik heb het mijn ouders ook vrij vlug vertelt. Harley - leuk joh dat je al positiekleding nodig heb, ik heb het NOG niet odig maar zal denk ik niet al te lang meer duren. Mo - ik snap helemaal wat je bedoelt meid. ik voel ook nauwelijks iets. het enigste wat ik voel zijn ontzettend pijnlijke (.)(.) vooral snachts. van de ene kant natuurlijk wel fijn dat je nergens last van heb! Pientje - ik snap heel goed dat je onzeker bent, dat heb ik ook, de ene dag wel de andere niet, probeer er lekker van te genieten en misschien na de eerste echo ben je al wat meer gerustgesteld! zorra - probeer je niet te druk te maken meis. het is kei leuk dat je samen zwanger bent en samen leuke dingen gaat doen, maar probeer niet te denken dat het juist dan bij jou fout gaat, bij jou gaat het allemaal goed komen meid!
Lief die bemoedigende woorden Meliske Het rare is dat ik vnl. sóchtends erg onzeker ben, tegen de middag gaat het meestal wel, erg vreemd
Mo ik had vanochtens precies hetzelfde mijn borsten leken ook minder stevig en ik ging me natuurlijk ook meteen weer zorgen maken. Bij het minste geringste steekt die onzekerheid de kop op. De ene dag heb ik meer last als de andere. Het zal er wel bijhoren. Ik zal in elk geval blij zijn als ik die echo heb gehad. Hoe dan ook weet ik in elk geval waar ik aan toe ben. Wanneer had jij ook al weer je echo? Strekte meid en schrijf alle frustraties en onzekerheden maar lekker van je af hoor daar zijn we tenslotte voor! Tja die positiebroek hihi ik kan het nog steeds niet geloven maar ik moest wel. Mijn werkbroeken zitten nu gewoon veel te strak. Ik heb m nu aan hihi het blijft grappig. Hij is nu nog eigenlijk iets te ruim maar dat is al veel beter dan te strak en het vult als het goed is vanzelf op. En inderdaad om nou steeds nieuwe broeken te gaan kopen dat gaat me te ver.
Ik ben ook geel onzeker Mo. Ik was de eerste 3 dagen heel misselijk. Daarna helemaal niet eer echt. Heb niet elke dag evenveel pijn in m'n (.)(.) en ben zooo bang dat ik niets meer voel dat het an mis is...Ik kan mezelf soms moeiljk oppeppen om niet echt tegaan zitte simmen. Ik ga in van die peiken en dalen en hoop maar dat het snel 30/8 is en ik een kloppend hartje kan zien....
me2 - ik denk idd dat het heel fijn zal zijn dat je een kloppend hartje zal zien, dat zal denk ik een hele opluchting zijn (voor iedereen trouwens). ik vind het nog steeds zo balen dat je nou weer hierover zo onzeker moet zijn, maja gelukkig blijkt dat het normaal is want ik ben niet de enige ook jullie hebben er allemaal last van. Ik werk in de zorg en merk als ik gewerkt heb dat ik steekjes krijg in mijn buik, niet heel erg ofzow maar voelt niet fijn aan. dinsdag ga ik de HA op bellen, en vragen of die steekjes kwaad kunnen! hoop maar van niet anders moet ik het al gaan ertellen op mijn werk en dat ben ik voorlopig nog niet van plan!
hallo iedereen, nogmaals bedankt!! heb echt een baal dag achter de rug ben moeten stoppen met werkenb en naar huis komen ben echt doodziek geweest vandaag overgeven overgeven en zeer aan mijn maag, koorst en echt nie goe zijn. heb de ha van wacht gebeld en heb het griepvirus vast, we zijn al met vijf op het werk. geluukig mss maar anders hadden ze het andere mss ook al dppr é ja m2 denk zodra je het hartje ziet kloppen dat het pas echt door dringt tot je hoofdje... ik ga maandag bellen voor afspraak met gyn! heb vandaag mijn papieren gekregen ivm bloeduitslag en ik zou nu 4 weken ver zijn en de vijfde week ingaan dus kga mijn banner nog eens veranderen... Annabel
Het is hier nog vrij rustig met kletsen, waar zijn alle april mama's??? Zouden er veel dit forum niet kunnen vinden? @Annabel:Wat rot dat je griep hebt, rust maar lekker uit dan is het hopelijk snel over. Beterschap en een virtueel fruit mandje van mij @Meliske:Misschien kan je via de zoekfunctie wat vinden over die steken, ik heb er nl. al veel over gelezen, ben alleen vergeten hoe of wat Mijn borsten doen s'ochtends goed zeer zeg! Gisteravond weer een foto van mn buik gemaakt, het word toch steeds lastiger om mn buik te verstoppen hoor, het schoot van de week door me heen:ik ben zwanger van een tweeling (k weet niet hoe ik daar bij kwam ) nu zag ik een paar dagen later bij de buikfoto's iemand met dezelfde grote buik met 6 weken en las daarna dat ze zwanger was van een tweeling We zullen het wel zien met de echo Ik denk dat ik me gewoon van alles in mn hoofd haal, zullen die hormonen wel zijn Ik zal zo eens proberen om die foto in mn album te zetten, kijken wat jullie er van vinden.
nou ik kon inderdaad dit forum niet vinden. Nog steeds niet. Ik heb jou naam, zorra, ingetoetst in de zoekmachine, en toen kwam ik hier. Ik zie het nergens staan. Maar vanaf nu kom ik dus ook af en toe mee kletsen. Ik heb best even een tijdje moeten wennen aan het idee. We zijn heel bewust gestopt, maar nu het zover is begin ik af en toe te piekeren. Misschien hoort dat erbij. Ik heb verder nog niet echt symptomen. Geen pijn in mijn borsten, en nog niet misselijk. Wel ben ik erg emotioneel en ben ik de ene 5 minuten vrolijk en de andere weer down. En ik heb zelfs al een beetje een buikje(?)
Halloooo allemaal, Hier onweert het zwaar! Met mij alles goed!!! Zorra, je hebt idd al een dik buikje voor 6 weken, bij mij is er nog bijna niets te zien. Het is dan ook mijn eerste en ik hoor wel vaker dat de gevormde buik wat langer op zich laat wachten. Misschien krijg je wel een tweeling Zorra, heb je ook dubbel zoveel last van de klachten?? Ik denk dat de onzekerheden en angsten er zeker bij horen de komende periode. Ben wel erg benieuwd naar de echo, al duurt dat nog wel even bij mij. Ik denk als je het hartje ziet kloppen en hoort en ook de armpjes voetjes vingertjes en ruggetje ziet, dat er al veel zorgen weg genomen zullen worden. Toch denk ik dat je dan weer andere zorgen krijgt. Op een gegeven moment ga je het kindje voelen, en als je het dan even niet voelt, zal je je daar ook weer zorgen over maken. Dit hoor ik vaak van vriendinnen die het al een keer hebben meegemaakt. En Bosi333 ik ben idd ook wat verstrooit en vergeetachtige, ik vergeet dingen die ik nooit vergeet, dat is wel opvallend.