Shit joh,wij moeten volgend jaar 30 meer betalen aan ziekenfonds. Beter krijgt manlief ook wat salaris verhoging,hahaha Al die luiers die erbij komen...dat wordt een jaar lang borstvoeding,scheelt weer geld,whaha Alles gaat maar omhoog,moet ff een nieuw lijstje maken met uitgaven en inkomsten. Ben al bezig om deze maand rond te komen met 300 voor boodschappen i.p.v. ruim 400,ben benieuwd of het me gaat lukken. Ik heb plannen om pas begin 2008 te gaan werken,als ik word aangenomen dan. Er komt bij ons in de wijk nl. een nieuw kinderdagverblijf begin 2008,daar wil ik graag werken. Dus dat wordt een jaartje zuinig aan doen...
wij zijn iets van 14 omhoog gegaan. maar pientje - heb je echt 400 euro nodig aan boodschappen wij met ze 2tjes ongeveer 150 - 200. maar idd valt het niet mee om terug te zakken qua geld als je meer uitgeven gewent bent. wij werken ook met een lijstje, best makkelijk, want ik ben van thuis uit gewend om gewoon maar geld uit te tegeven en helemaal niet op te hoeven letten, dus toen we gingen samen wonen viel het behoorlijk tegen dat ik niet zomaar alles uit kon geven, dus heb me vriend een lijstje voor mij gemaakt hoe erg! maar het is uiteindelijk wel fijn en ik kan me eraan houden en hoe meer tijd er verstrijkt hoe maar ik steeds kan uitgeven
Wij weten nog niet wat we omhoog gaan. Het zal vast genoeg zijn, helaas. En nog maar zeggen dat het nieuwe zorgstelsel beter is. Voor wie?
Ben weer thuis, heel kort even, want de koffie staat klaar. We zijn naar Kruistocht in spijkerbroek geweest, heb het boek 15 jaar geleden gelezen en wist er echt niets meer van, maar wel een mooie film. @ Meliske, mooie wagen, lijkt idd op de onze, alleen is die al iets ouder, rijdt super vind ik. @ Loesje, je moet er van houden, maar als ik rustig aan moet doen ga ik computerspelletjes spelen, heb van mijn man een Nintendo DS gekregen. Onze ziektekosten zijn met 25 euro gestegen, dat viel me nog heel erg mee eigenlijk, betalen nu 305 euro per maand voor ons tweeën. Ik ben ook 400 euro in de maand aan boodschappen kwijt hoor.
is die van jullie ouder of dat van ons een ouder model? ikke heb er geen verstand van. doen wij dan zo zuinig met boodschappen...?
@Loeki: Hoe was de film? Welke hebben jullie gezien? @Loesje: Och meisje toch wat verschrikkelijk elke keer die bloedingen, ik had zo gehoopt voor je dat het nu afgelopen zou zijn. Het genieten van je zw. schap wordt je zo wel erg bemoeilijkt. Kom maar vaak hier kletsen, kan me voorstellen dat je je verveelt. @Meliske:Hele mooie kinderwagen hoor! Wij hebben ook een Mutsy Urban Rider, alleen dan bruin met paars erbij. @Janne:Lekker dat je Frummel weer goed gevoeld hebt, die van mij voel ik soms ook dagen niet en dan opeens is tíe er weer. Blijft een heerlijk gevoel. Ben erg benieuwd naar je foto's @Pientje:Leuk is dat he echt contact maken met je baby, heerlijk genieten En nu maar niks meer tillen en verschuiven he, laat dat maar aan anderen over Wij gaan 21 euro per maand meer betalen aan ziektekosten. Wij doen trouwens met zn vieren voor ongeveer 200 a 250 euro boodschappen, ik vind het een sport om goed en gezond te eten voor weinig geld, eerst deden we nl. voor 350 euro boodschappen en nu dus voor meer dan 100 euro minder, jou gaat het vast ook lukken Vanmorgen mn ouders naar Schiphol gebracht, die gaan lekker 3 weken naar Indonesie. En vanmiddag heerlijk op de bank met mn dochtertje geslapen (ongeveer 2 uur ), we hebben een extra diepe bank vol met kussens dus da's net een bed Mn dochtertje is nog steeds niet lekker, klaagt ook af en toe nog over kiespijn (misschien komt er toch een kies voor en in combinatie met verkoudheid en griepprik dat ze zo beroerd werd?) maar ze kan alweer op de computer spelletjes spelen dus het gaat de goede kant op
Foto gelukkig dat het langzaam beter gaat met je dochtertje! ik ben er nu van tussen, ga bij me ouders eten en daarna naar PSV! misschien tot vanavond!
Kruistocht in spijkerbroek, ik ben niet zo op de NL films, vind NL acteurs maar slecht acteren, maar het boek is erg mooi ben benieuwd wat ze er van film gemaakt hebben. 400 euro aan boodschappen? Voor met zn tweeen? Nou hier dan ook een zuinigerd Meliske Wij halen toch voor 6 dagen in de week verse groente en vlees. Pakken appelsap, jus dórange, wijn, brood, lekkere hapjes, 2 stukken kaas, etc etc, dus geen blikvoer en diepvries e.d. Wij halen onze boodschappen bij de Lidl en de Jumbo.
Een foto van de kinderwagen, poeh daar vraag je me wat, die staat nog achter de schotten op zolder. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan vinden op internet, want die kleur die wij hebben zie je geloof ik niet meer. Jullie hebben er geen Traveller bij gekocht toch? Dat is een Maxi Cosy alleen dan van de Mutsy, heel handig ding want je hebt er 3 ligstanden in, zodat je ze er wel lang in mag houden (Maxi Cosy mogen ze geloof ik maar 1,5 uur ofzo in liggen? Weet even niet meer precies)
Ja wij doen echt voor meer dan 400 aan boodschappen,verse groente,vers fruit elke dag vlees en mijn man eet salades op brood,das ook best duur. Wil ook wel kwaliteit groente en fruit,want proef echt verschil. We zijn vandaag ook naar de lidl geweest en dat scheelt wel,daar ook groente gekocht. Dus ben benieuwd. Ook wordt er nu meer limonade en roosvicee gedronken i.p.v. al die pakken dubbelfris enzo. En ik ben al overgestapt van danoontjes naar vla voor mijn dochter. Deze week veel vlees in de aanbieding gekocht. En ga morgen zelf eiersalade maken,goedkoop en lekker. Die van de supermarkt lust mijn man niet. jaja het gaat me lukken hoor! als jullie het kunnen dan kan ik het ook! Dus dat wordt ook minder bestellen! hihihi. Dus als jullie nog tips hebben....graag!
@ Zorra, kruistocht in spijkerbroek is een internationale productie en volledig Engels gesproken, de acteurs waren goed hoor, kende ze verder niet, allemaal Engelsen en Amerikanen. @ Meliske, wij hebben voor 100 euro een tweedehands wagen gekocht, dus die van ons is ouder. De maxicosy moeten we nog kopen. Ja, ben niet echt zuinig met boodschappen, maar bij die 400 zit bijvoorbeeld ook bijna 75 tot 100 euro aan voer voor onze kleine dierentuin. Voor de katten ben ik iedere maand ruim 60 euro aan voer e.d. kwijt. Lidll en Aldi hebben mij nog nooit binnen gezien, we hebben een C1000 om de hoek en dat vind ik dan wel zo makkelijk.
Die pakken dubbelfriss dat tikt dus echt aan, bij de Lidl hebben ze verschillende smaken limonade die wel lekker zijn. Ook zo'n 2 liter pak 100% appelsap of jus is ook weer een lekkere afwisseling en gezond. Groente bij de Lidl is idd stukken goedkoper, de sperziebonen en spruitjes vind ik daar iig lekkerder dan bij de Jumbo of AH. Salades zijn idd ook prijzig, verwende man heb je hoor hihihihihi. Fruit bij Lidl is ook goed en goedkoop dus zeker proberen waard. Gaat al de goede kant op Pientje, je kan het zeker weten
Ach ik heb zowel verwende dieren als een verwende man, die wil alleen Fristy, Chocomel (de echte) of Milk&Fruit drinken, ik krijg hem nog met geen stok aan de Bonomel of zo. Nou ja, we kunnen altijd minderen, dat is ook wel een fijn idee. Ik HOEF er op dit moment niet op te letten en dat speelt ook een rol. Ik heb echt wel tijden gehad dat we heel zuinig aan moesten doen, maar wat Pientje ook zegt, iedere dag vlees op tafel is iets dat zowel mijn man als ikzelf van huis uit gewent zijn en ik wil best een keer over slaan, maar mijn man beslist niet hoor.
Hoi, even snel een bericht, de buikpijn is minder denk ik, heb de kleine niet meer gevoeld ook niet als ik lig. heb wat afleiding gezocht vandaag met mijn 2 neefjes van 0 en 3 jaar. Wat ik uitgeef aan boodschappen ik heb geen flauw idee wat we uitgeven in kruidvat, supermarkten ed. weet wel dat we nooit opgelet hebben met geld altijd genoeg gehad. gingen altijd 3 keer op vakantie voor de zwangerschap hebben daardoor al veel van de wereld mogen zien. Alle continenten behalve antartica (en voor het milieu daar maar goed ook) Ik ga 265 euro aan ziektekosten betalen dat is ook meer maar ik denk ong.35 euro pmaand mee. heb niet alles terug gelezen dus niet overal reactie op. ga maar weer eens op de bank liggen zo duurt het wel lang voor het april is...... (zucht) tot later Baby wordt eens wakker aub !
Och Missy, de kleine komt je heus snel weer plagen hoor. Zorra, ik las je berichtje over de traveller van Mutsy, we moeten nog een autostoeltje kopen en als ik jouw berichtje zo lees voel ik eigenlijk wel wat voor zo'n 3-standenstoeltje. Ik heb ook de maxicosy van mijn zusje, maar daarbij is idd het probleem dat ze er maar voor een korte tijd in mogen zitten. Heb jij zo'n traveller en wat zij je ervaringen daar mee? Helaas is dit stoeltje niet getest dit jaar, dus kan niet vergelijken, maar denk niet dat er echt slechte stoeltjes zijn.
hey meiden, nou weer even een reactie van mij, ben bij iemand anders en kon nu pas achter de computer. heb vanacht helaas een hele slechte nacht gehad. ben om 01.00 uur maar weer naar beneden gegaan. ik had enorme last van mijn buik en ook veel last van maagzuur. toen ik eenmaal benden kwam wist ik ook wel waar het aan lag, want toen moest ik voor mijn gevoel wel 20 keer naar de wc en dat had niets met mijn blaas te maken ik ben uiteindelijk om 03.00 uur maar weer naar boven gegaan om te slapen, maar heb wel de hele nacht last gehad van mjn maag en darmen. moest vanochtend ook vroeg op en dit was dus ook geen succes. maar goed. ik denk dat ik er pas morgen avond weer ben, want bij een ander achter de computer is niet echt gezellig. in ieder geval een prettig weekend. liefs tascha