April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Zo ben ik ook weer even...

Weer nieuwe zwangeren erbij,leuk!! GEFELICITEERD!!!

Ik voel ook niet echt veel :(
    Wel erg pijnlijke boobies...auw...als ik op mijn buik lig....of manlief eraan zit.....auch....
    Af en toe een vlaag van misselijkheid.
    En enorme trek in eten,maar toch ook weer niet....haha snappen jullie het??

Ow gister waren we in de kerk en mijn vriendin was er ook met hun nog geen 2 maanden oude zoontje....zooow zooow zooow lief!!!
    Mijn man had hem vast en dat was zo'n lief gezicht,hij knuffelt dan ook echt met hem en zie je mijn man helemaal glunderen.....heerlijk!!!
    zucht....hoop zo dat het bij ons goed mag gaan....kijk zo ontzettend uit naar een klein beebje....naar een dikke buik,de eerste schopjes,het contact maken in de buik,mijn man die mijn dikke buik aait en masseert en uiteindelijk een mooi kindje van ons samen in onze armen houden....(de pijnlijke bevalling vergeten we even ;) :) )
    Mijn vorige zwangerschap was zo leuk en heb echt genoten!!!
    Ja zwanger zijn is echt bijzonder.....behalve de eerste 12 weken!!! grrrr die mogen wel voorbij zijn van mij!!! De tijd kruipt.....

2. Annabel

Annabel Bekend lid

30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    hey,
    me2 je bent zwanger hoor en op 30/08 ga je het mooi zien op echo!!
    je hoeft niet echt misselijk te zijn é oké dat is een teken maar als je het niet hebt des te beter. je betn moe , gevoelige borsten dat zegt genoeg hoor!!
    Probeer ervan te genieten, alles komt goed!!!! ;)

heb net gebeld naar gyn en ik mag volgende dinsdag gaan 29/08 om 17u15 en dan maar hopen dat er al hart activiteit is want met mijn raar verhaal...ben gewoon blij dat ik gaan mag eens je het gezien hebt op echo dan weet je pas zeker dat het er zit en dan ga je genieten...had dat zo bij mijn eerste 2 zwangerschappen ook.

kga me klaarmaken k loop nu nog rond in slaapkleedje, erg é maar voel me echt zo lui :oops: en al weer doodmoe 'k zou gerust weer kunnen slapen...

tot straks nog eens
    Annabel

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Dank Annabel! Lief die positieve woordjes!
    Als ik niet full time zou werken zou ik ook nog in mijn badjas lopen nu hoor! en zeker weten dat ik dan ook zo weer kon slapen :)

Pientje: schattig van je man! Mijn man kijkt ook steeds helemaal vertedered als hij een beebje ziet en kijkt me dan samenzweerderig aan! Hij vindt het heeel erg moeilijk om nog niet vand e daken te schreeuwen dat we een beebje krijgen.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben blij te,lezen dat jullie naast zere boebies en vermoeidheid ook weinig voelen/ Ik lust echt alles. Vreet de heel dag door, geen wonder dat mijn broeken strak gaan zitten, ben 2 kg aangekomen, ondanks het vele fietsen.

5. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    als alles goed gaat deze keer word het voor ons ook april, en een mooier verjaardagscadeau kan ik mijn man dan niet geven want ik ben uitgerekend op zijn verjaardag!!!!

jammer genoeg is er maar een klein percentage wat ook inderdaad op de uitgerekende dag bevalt maar een vervroegd of verlaat cadeau in deze vorm blijft altijd speciaal en waardevol.

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    JA, raar he die opgezette buik! De beeb is nog niet zo groot dat die daar al verantwoordelijk voor zou kunnen zijn....

7. carol78

carol78 Actief lid

27 mrt 2006
    136
    0
    0
    faillissementsmedewerkster
    Nee precies. Maar gisteren na het eten had ik echt zoiets van: ik hoop niet dat ik een bekende tegenkom, want dan heeft ontkennen geen zin meer... Ook al komt het niet eens van de baby, ik was zo dik! Het is nu wel afgezakt.

We hebben het de naaste familie wel verteld, maar de rest hoort het pas na een echo. Maar ik kan het wel uit schreeuwen!! haha. Maar ja, als ik zo blijf overgeven, is er ook geen ontkennen meer aan...

Het valt mij trouwens op dat ik, sinds we weten dat ik in verwachting ben, steeds moet niezen. Dit heb ik nog nooit als kwaal gehoord, jullie wel?

8. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Ik heb net naar de verloskundige praktijk in de buurt gebeld en we mogen dinsdag 19 september om 9.00 uur langs komen voor het intake gesprek. De praktijk zelf heeft geen echo apparatuur dus op deze afspraak krijgen we een verwijsbrief voor een termijn echo in het ziekenhuis en voor het bloed laten prikken, BLEHHHHHHH....

Op die datum ben ik 8 weken en 2 dagen dus dan zou er (hopelijk) ook wel wat wonderlijks op de echo te zien moeten zijn.

Verder voel ik me erg gelukkig en nog steeds erg verbaasd! Zo snel raak, de tweede ronde al. Wat een wonder en wat een huwelijkscadeau. Ben niet meer zo vaak aan het kokhalzen en de krampjes worden ook minder. Wij zijn helemaal gelukkig!!

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik zit nog steeds te twijfelen....zal ik nu MvM bellen of veilig wachten tot de echo.
    Aan de ene kant wil ik graag meedoen aangezien ik zelf ook in de medische molen zat,maarja straks is het weer voor 1 week dat ik meedoe.

Wat ik trouwens wel merk is dat ik geen trek heb in vlees en me dat echt tegen staat.

Oja ik heb nog een tip voor degenen die het niet weten,als je je zwangerschapstest wilt bewaren en mooi wilt houden en niet lelijk geel verkleurt dan moet je er blanke nagellak op doen.
    Heb ik ook gedaan bij de clear blue test,maar die moet je wel eerst ff openmaken.

10. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    nienke - welkom en gefeliciteerd!

vanesje - ow spannend 19 september!

pientje - das een goeie van die nagellak! want idd die testen verkleuren helemaal.

mijn ventje zou het ook het liefst tegen iedereen vertellen, hij zegt steeds, overal waar ik kom zie ik zwangere, hoor ik over zwanger, en zie ik baby's!
    maja hij zal toch nog effe zijn mondje moeten houden tot.... tsjaa ik weet het zelf eigenlijk niet wanneer!

11. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Hallo Vanesje,

Leuk zeg, zwanger op je bruiloft!

Heb ik bij de 1e ook gehad. We hadden altijd voor de grap gezegd van ..we zien wel waneer we zwanger zijn maar het leek ons lachen om zo tijdens het bruidsdiner onder de soep even te vertellen dat iedereen opa, oma, oom of tante werd, waardoor iedereen de soep natuurlijk had uitgeproest.

Uiteindelijk was ik dus 3 maanden zwanger op de bruiloft, maar verteld had ik het natuurlijk allang aan de naaste familie.
    Dit hebben we gedaan toen de uitnodigingen binnen waren; m'n moeder vond het zo vreemd toen ik belde om naar de uitnodigingen te komen kijken, dat ze dacht dat we gingen vertellen dat we uit elkaar zouden gaan omdat ze onlangs iemand had gesproken die zo'n verhaal had.

We hebben die week snel de babykamer behangen en een keer sávonds stiekem mijn wiegje tevoorschijn gehaald en op de kamer gezet.
    Toen beider ouders kwamen kijken naar de uitnodigingen vroegen we ze mee te gaan naar de slaapkamer omdat we die week hadden behangen.
    Gingen de moeders natuurlijk alleen mee! We hadden in het wiegje 2 kadootjes gelegd met de opschrift "voor opa en oma".Mn moeder dacht in eerste instantie dat dit betekende dat we kinderen wilde, maar begreep niet echt meteen dat het al zover was.
    Achteraf was het natuurlijk ontzettend lachen.

12. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    hoi hoi, ik heb wel een uitgekiende datum ha ha 1 april!!! maarre wel spannend allemaal.. ben nu in mijn 9de week!!! Liefs en allemaal succes en nogmaals proficiat!

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Carol, moest ook steeds heel erg niezen. Heb wel ergen sgelezen dat dat een teken kan zijn....

Ja, ik moet mijn man echt in bedwang houden om het niet al aan jan en alle man te gaan vertellen....wel heel aandoenlijk!

Ik ben al 3 jaar geleden getrouwd, dus zwanger op mijn huwelijk zal ik niet zijn, hihi. Wilde dat toen ook niet. hebben tot 4 uur snachts gefeest!
    Wel gezellig om met z'n drieen te trouwen, zonder dat anderen weten dat er een drde bij is :)

14. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Hee, April momma's to be!

Heb net de afspraak met de verloskundige gemaakt!
    Ik kan op 14 september (pas!) terecht als ik precies 10 weken ben.

Als ik jullie verhalen zo lees zijn jullie allemaal veel eerder gegaan of moeten eerder dan 10 weken.

Jammer dus maar ik moet (weer) even geduld opbrengen!

15. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Zo ik kon eindelijk weer eens even wat bijlezen, gezellig :D Het nadeel is wel dat ik het overgrote deel alweer vergeten ben, ben nu echt een zeef :oops:

@Loeki:Wat leuk dat je tijdens je fietsvakantie toch nog even inlogd om even mee te kletsen :D Hopelijk blijft het droog voor je en heb je niet al te veel last van je heimwee en je darmen. Veel plezier nog!!!

CVW: Er zijn hier een aantal, zoals ME2, Pientje en ik, die al eerder kunnen, dit om medische redenen. Maar het verschilt erg per verloskundige praktijk wanneer je mag komen, mn schoonzusje heeft pas geleden een intake gesprek gehad (is nu 10 weken) en met 12 weken krijgt ze een echo. Ik kan me voorstellen dat het nog erg lang duurt als je pas met 10 wkn een echo krijgt, ik vind het wachten tot 30 augustus al lang :oops:

Lisje:Schiet alweer op, 9e week alweer! Wat een datum he, 1 april :D

Pientje: Ik durfde eerst ook niet MvM te bellen, maar toch wel gedaan, je hebt vorige keer dan maar 1 week meegedaan maar dat hoeft echt niet nu weer het geval te zijn hoor. Maar als je het prettiger vind om na de echo mee te doen dan moet je dat zeker doen, je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt en je niet verplicht voelen om mee te doen, het is toch niet zo dat je helemaal niet mee wilt doen? (en ook al wil je helemaal niet mee doen, dat is ook helemaal aan jou) Je vind het alleen nog eng om nu al mee te doen, helemaal niet raar hoor.

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Pientej, ik begrjip ook goed dat je het eng vindt om MvM te bellen,maar zie het maar zo_Ookal zou je maar een week mee kunnen doen (en daar gaan we nu zeker niet vanuit!!) dan is dat weer een week megenomen. Ze hbben het zo hard nodig...Ik vond het ook eng om mee te doen zoner dat ik weet of het goed is maar je helpt er wel mensen mee. Way je beslissing ook is, ik begrijp het!

CVW: zorra heeft gelijk. Tenzij je een medische indicatie hebt of je bent heel onregelmatig ongesteld (dan moeten ze een echo doen om te zien hoever je bent), zal de echo vaak pas rond 12 weken zijn. De intake kan al eerder zijn. Is afhankelijk van de verloskundige praktijk. en inderdaad, het duurt allemaal zo lang voor je gevoel...ik ben al aanhet aftellen voor 30/8.....

17. Gerda72

Gerda72 Actief lid

4 jul 2006
    113
    0
    0
    Ik loop vandaag mezelf in de weg, ik kan nergens tegen en loop alleen maar te vitten. Ik voel me echt zo :evil: en ik kan wel heel de dag huilen. Ik hoop dat het morgen beter gaat. Ik had gisteren een hele goede dag, ik was niet misselijk en kon alles eten. Vanmorgen was ik weer supermisselijk. Ik heb het idee dat mijn buik erg aan het groeien is, want ik pas nog maar net in mijn broeken.

En dan de onzekerheid en het af wachten tot 12 september.

Maar ja, ik zal maar stoppen met klagen, sorry

Groetjes Gerda

18. willempie

willempie Lid

13 aug 2006
    23
    0
    0
    VERPLEEGKUNDIGE
    HAPS
    hello

Als het goed is wordt ik ook een april mama! 19 april 2007 Vlgd week donderdag evaluatiegesprek bij de GYN en meteen een echo( 7 wkn),omdat we (ik)het echt niet durf te geloven..Dan weten we meteen of er een hartje is wat klopt..Was ook niet echt verwacht..Buiten de nodige boertjes overdag en soms het "volle"gevoel "nog"nergens last van..Ja die 2 "vrienden 'af en toe..
    Spannend hoor..Alleen wel balen als het mis is..
    Sowieso omdat we ook nog een bruiloft & vakantie 2 dagen na de beslissende echo hebben..Nu maar hopen dat alles goed is..

19. Annabel

Annabel Bekend lid

30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    hallo,
    hier is het al de ganse namiddag aan het water gieten om depri van te worden en voel me al zo moe en dan nog zo'n weer echt om vroeg onder de lakens te kruipen met een boek.
    het dondert n het bliksemt hier aan honderd ten duur!
    en ik haat de bliksem zo!!!!!
    heb al heel de namiddag last van steken aan de rechterzijde van mijn onderbuik? Hier iemand ervaring mee??

Annabel

20. Niet meer actief

Hee Lisje! 1 April ben ik ook uitgerekend!!!
    Lachen he...

Annabel, ik heb ook veel last van steken in m'n onderbuik. Dit schijnen je banden te zijn. En het is de ene keer erger dan de andere...

@iedereen. Een paar dagen geleden schreef ik dat ik me zo'n zorgen maakte, dit is gelukkig weer redelijk voorbij. Ik ben misselijk, moe en heb weer pijn in mn borsten. JIPPIEEEEEEEEEE
    Wel droom ik steeds over miskramen en word dan badend in het zweet wakker. Maar goed een beetje angst is ook normaal he?

Ik wilde vanmorgen m'n spijkerbroek aan, nou dat hoefde ik niet te proberen hoor! haha wat een dikke buik heb ik zeg. Ik zal eens aan mijn mannetje vragen of hij er een foto van maakt!

Eerst ga ik vd week lekker positiekleding kopen!!

Groetjes Mo!!

Deel Deze Pagina