Nee, zorra, ga ik zo even doen. Ik heb net alle bijsluiters nog even gelezen, maar staat niets in over het erger worden van de klachten.
Loeki: Even afwachten dus. Een half uur koffieleuten is wel erg lang, Zorra: Uit bloed kunnen ze vaak alle allergie wel halen. Die prikjes en krasjes werken ook niet altijd. Na het bloedprikken duurt het natuurlijk weer een dikke week voor je de uitslag hebt.
hallo, begin me nu toch echt wel zorgen te maken om baby, na de drukke dag van hem op donderdag en vrijdag is hij dit weekend extreem stil geweest en en vanochtend is hij ook niet te voelen. heb al vanalles geprobeerd maar lukt niet ben bang dat er iets niet in orde is.. in boek staat dat het wel kan om de baby een paar dagen niet te voelen maar ik vind het niet fijn zo en als ik nu 16 weken was oke maar ik voelde hem echt elke dag.. is dit nou paniek om niks ik weet het niet meer
Ach, ze zullen dan ook wel allemaal testen en zo moeten doen. Hoop toch dat ik wat duidelijkheid krijg. Ik vraag me altijd af of ik me niet een beetje aanstel, maar gisteravond was echt geen aanstellerij, dat was echte pijn. Nu valt het wel weer mee, steken in mijn lies, dat wel, vooral als ik op sta.
Missy, rustig blijven, de beeb kan net even anders liggen. De afgelopen week voelde ik haar iedere dag tegen mijn buik schoppen, gisteren voelde ik haar niet, tot ik gisteravond zat en toen voelde ik haar op mijn blaas springen, ik voel haar nu ook weer, maar ze trapt nu tegen mijn ingewanden, dus ze ligt helemaal anders dan de afgelopen week. Het kan ook zijn dat je beeb nu gewoon in het vruchtwater trappeld. Op dit soort dagen is het wel fijn om zo'n angelsound of zo te hebben, dat je even naar het hartje kunt luisteren hè.
Nou beld de school op waar ik blijf. Mijn leidinggevende is vandaag niet aanwezig en heeft de afspraak die hij met mij vrijdag gemaakt heeft dus niet helemaal goed doorgegeven. Bovendien ga ik niet aan het werk als de pijn niet minder wordt. Of ik heb de afspraak niet goed begrepen, maar zo als ik me nu voel wil ik eerst van de HA weten wat er mis is. Nadeel is dat het zo met vlagen komt de pijn. Het is niet continu dezelfde, maar echt steeksgewijs. Soms voel ik me helemaal goed en als ik opsta dan lig ik bijna krom.
Loeki: pijn is pijn, en dan is aanstellen dus niet iets wat niemand voor je kan bepalen. Missy: je gaat je nu helemaal focussen op het voelen van de baby. Erg logisch, vooral als je de baby altijd voelt. Ik denk dat net zoals loeki al zegt, je baby anders ligt. Maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even bellen met de VK. Daar zijn ze voor, en misschien kun je even tussendoor langskomen. Dat heb ik ook eens gedaan. Ik voel mijn baby nu wel. Ik ga er maar vanuit dat het de baby is. Maar ik voel het misschien een paar keer per dag, vooral in de avond, als ik me er op concentreer. Vaker niet, en soms ook wel eens een dag niet.
Dokter belt me vanmiddag terug want de klachten hadden nu toch echt wel minder moeten zijn. Misschien toch geen blaasontsteking maar iets heel anders. Er was vrijdag al twijfel over een blaasontsteking, maar heb toch een kuur gekregen. Wordt nu wel een beetje zenuwachtig. Ik kan ook geen andere kuur krijgen ivm mijn zwangerschap. Zucht, vind dit echt niet leuk meer. Kan wel janken van de onzekerheid.
loeki - weet niet of je dit al gezien had, dus vandaar dat ik het nog een keer opschrijf. Wat raar dat ze het op school niet weten, slordig dat je leidinggevende niks had doorgegeven, en nu? missy - ik dnek dat je je niet druk hoeft te maken, waarschijnlijk ligt je beebje nu net even iets anders en trappelt ie gewoon in het vruchtwater, maar als je het niet vertrouwd, moet je voor je eigen geruststelling gewoon even de VK bellen. zorra - ben benieuwd of er iets uit te uitslag gaat komen. gelukkig gaat het met je meisje al beter. ik heb nog 1 omaatje en das echt me lieve schat, ik zie haar heeeel vaak want ik wil haar nu nog veel zien zolang het nog kan. heb vanacht erg slecht geslapen. Ik maak me ontzettend druk over me moeder. die is in de overgang en als ze ongesteld is, is ze dit altijd heeeeeeeel erg en kan ze de deur iet uit. dit duurt dan een dag of 5. Nu is ze al vanaf vorige week maandag en gister nog steeds, alle dagen zo erg, dus die verliest ontzettend veel bloed, maar waar ik bang voor ben, een bewoner van mij heb baarmoederkanker, dus bloed ook constant iedere dag......... Dit durf ik niet tegen me moeder te zeggen, maar spoor haar wel constant aan om na de HA te gaan. Pffff sorry moest het effe kwijt.
@Loeki,wat vervelend zeg die pijn! ben benieuwd wat de ha gaat zeggen. Heb de laatste tijd als ik nodig moet plassen,maar niet meteen naar de wc kan en dan ga wanneer het wel kan,dat het er met moeite uitkomt en erg pijn doet,helemaal verkrampt is het dan. en die pijn blijft altijd ff hangen. @Missy,misschien helpt het als je ff voorovergebogen gaat zitten? Dat wil bij mij nog weleens helpen. @Janne,leuke foto's! Moet ook maar eens weer een nieuwe maken. @Zorra,fijn dat het al wat beter gaat met je meisje. Zoow ga even wat doen. Als ik op mijn man moet wachten duurt het nog heel lang voordat we aan de babykamer gaan beginnen,terwijl hij woensdag al wordt bezorgd. Wil hem dan toch in elkaar zetten om te kijken of alles goed is. Dus ga ik vandaag weer aan de sleep en de logeerkamer leeghalen. Daar staan ook echt iets van 10 kisten/zakken vol met babykleding en nog meer troep,dus ben wel ff bezig,dan wil ik proberen morgen de kamer te verven. als ik niet teveel last van mijn rug heb
Dizzy, ik heb frummel ook een paar niet gevoeld. Ik denk idd ook op zulke dagen had ik maar een doptone oid. Jeetje Loeki. Wat zou het kunnen zijn dan?
Ik heb helemaal geen opa's,oma's of mama meer en een vader heb ik nooit gehad Mijn man daarentegen heeft nog iedereen,nog geen één sterfgeval! @Meliske,wat lastig van je moeder. Mijn schoonmoeder had ook zoiets. Dacht ook aan de overgang,die werd om de 2 weken ongesteld en heel erg veel bloed. Ze was het na een tijdje zo zat en is naar de gyn gegaan,bleek een vleesboom te zijn. Hoop dat het bij je moeder ook zoiets is. Zou haar toch naar de ha laten gaan,als is er niks,dan is dat fijn om te weten. Is er wel wat? Dan zijn ze er hopelijk op tijd bij!
Dat hebben we gister gedaan. Op het moment vermoeiend, maar nu ben ik blij dat alles leeg is, en straks in 1 keer ingericht kan worden. Meliske: wat vervelend voor je moeder zeg! Mijn stagebegeleidster heeft er nu ook zo last van. Je kunt soms wel een maand lang vloeien. Mijn moeder heeft geen baarmoeder meer, dus als ze in de overgang komt heeft ze geen gedoe met bloed meer. Ik hoop voor je moeder dat het snel klaar is. Loeki: ja dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Ik ben benieuwd wat je HA zegt vanmiddag. Dat is wel verdrietig zeg.
Ja dank jullie voor de reacties zit nu voorovergebogen te typen, alles doe ik wat jullie aandragen hoor! loeki onzekerheid is vreselijk ! Pientje pas je wel op met je rug Meliske ik snap je ongerustheid omtrent je moeder, hopelijk gaat ze langs de HA, heeft ze niet pas een oproep gehad voor een uitstrijkje, iedere vrouw krijgt dit om de 5 jaar, dus misschien als ze niet naar de huisarts gaat dan is ze hopelijk snel weer aan de beurt hiervoor. wellicht is het allemaal "gewoon"de overgang en niets ernstigs, maar als je op je werk er zo mee geconfronteerd wordt, koppel je dat snel aan klachten van je dierbaren he. Ik zit idd te denken om een angelsound te halen..
@ Meliske, ik had je berichtje wel gelezen, sorry dat ik niet reageerde, maar ik zal eens kijken. De school moet nu zelf maar even voor een oplossing zorgen. Ik voel me al te veel verantwoordelijk voor dingen, hier bemoei ik me nu even niet mee. Ik had met mijn ledinggevende afgesproken dat ik zou bellen zodra ik weer kwam, als ik dan neits van me laat horen kunnen ze er dus van uit gaan dat ik nog niet kom. Vandaag en morgen dus maar even zonder mij. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om je moeder, mijn moeder had een tijdje geleden een maagbloeding en omdat haar zus darmkanker heeft werd ook gelijk aan het ergste gedacht. We hebben toen wel even in de rats gezeten, maar het was gelukkig een zeldzame bijwerking van de paracetamol die ze slikte ivm met een operatie. @ Peintje, heb je ook blaasontsteking dan? heb ik dan even gemist (of ben het vergeten) Doe wel rustig aan hè. @ Janne, ik wordt rond 13.00 uur teruggebeld door de HA, zal dan mijn lijstje met klachten voorleggen, buikpijn, harde buiken, vaak plassen, enorm moe (heb al 3x de klok bijna rondgeslapen sinds donderdag). Ik hoor wel wat hij dan adviseert, morgen weer ochhtendurine inleveren denk ik.
Mijn man net gebeld hij is er van overtuigd dat er niets aan de hand is, hij zegt (alsof hij al 10 keer zwanger is geweest) dat het normaal is. en ja de reden dat ik geen angelsound heb is enerzijds, ik weet niet of het kwaad kan en anderzijds wat als ik hem dan niet oor wordt ik idd nog onzekerder. wachten tot woensdag is advies van mijn man dan hebben we de echo.
pientje - wat vervelend dat je geen opa's en oma's meer heb. ik heb ook aan angelsound en toen ik em pas had (was ik 9 weken) hoorde ik niks, kon echt helemaal geen hartje vinden alleen me eigen slagader in me lies. nu heb ik dat ding niet meer gebruikt, toevallig een week of 2 geleden en toen hoorde ik het meteen heel goed! dank je voor jullie reacties. Woensdag ben ik vrij en als het dan nog niet minder is bij me moeder sleep ik er gewoon mee na de HA.