April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik vind schrijven zelf mooier en persoonlijker.

Stel dat ik een wit etiket heb en we hebben ecru enveloppen vind ik niet zo mooi staan.

2. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Pientje: Leuk dat je babykamertje binnenkort al komt, zo leuk als het eenmaal staat. Wat betreft mn dochtertje; ik kreeg met 34 weken acute hellpsyndroom, spoedkeizersnee gehad omdat ik lever en nierfalen had en mn bloeddruk levensbedreigend hoog was. Mn dochtertje woog 1820 gram en was 44 cm, ze huilde meteen heel goed dus wij dachten dat het met dr longen wel goed zat. Die nacht hebben we allebei op het randje gelegen. De vlg. ochtend stond de kinderarts aan me bed, ze had een ingeklapte long gekregen, ze moest met spoed naar een ander ZKH. Ik mocht met bed en al naar couveuseafdeling om dr een kusje te geven en wanneer ik stabiel was zou ik ook per ambulance daar naar toe gaan. Dat ik eenmaal beneden was, waren ze bezig met reanimeren. Ze had een 2e ingeklapte long gekregen. Uiteindelijk gelukt om drains te plaatsen, naar ander ZKH, daar heel snel opgeknapt, na 6 dagen terug naar ons ZKH en daar nog 4 weken gelegen. Nu merk je er niks meer van dat ze te vroeg geboren is, ze hebben haar verschillende malen onderzocht en nu is ze 4 jr. maar heeft de lengte van een 5 jarige, en ze blijkt qua ontwikkeling ook nogal voor op dr leeftijdsgenootjes te liggen. Wel heeft ze een aantal jaren longproblemen gehad, maar daar is ze nu ook zo goed als overheen gegroeid. Als je haar nu ziet en dan haar ieniemienie pakjes van mt. 44 waar ze echt in verzoop, is het echt een wondertje.

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    wonderen bestaan echt he zorra.

4. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Schrijven vind ik zelf ook mooier en persoonlijker, mits je een mooi handschrift hebt en aangezien wij beiden dit niet hebben......En er zijn tegenwoordig ook ecru adresetiketten, dus ik wacht eerst het kaartje en envelop af en daarna ga ik pas printen.

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Jemig de pemig!
    Wat naar zeg! Wat goed dat ze nu geen achterstand heeft en het nu zo goed doet.
    Maar wel eng allemaal en dan heb ik het niet eens meegemaakt.
    Als je er zelf middenin zit,dan word je toch haast gek!
    Gelukkig ben je nu onder controle van de gyn.
    En gaat het dit keer hopelijk beter.
    Heb je nu meer risico dat je weer HELPP krijgt?

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ow zag in de lounge dat Sandra die ook in ons lijstje staat een jongetje krijgt.
    Dus de jongetjes staan nog steeds voor heh volgens mij?

7. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ja Tascha die bestaan zeker, ondeugende wondertjes soms :) Ze is nog steeds ziek thuis van school, koorts is gelukkig weg maar ze is nog erg moe dus ik dacht haar vandaag dan nog thuis te houden en morgen weer naar school. Wilde ze net in de tuin spelen, prima dacht ik, mooi weer het zonnetje schijnt, is wel goed voor dr even een frisse neus halen. Nou mevrouw vond frisse billen en benen blijkbaar lekkerder. Ze had haar jas, broek en schoenen uitgetrokken en rende lachend door het gras heen, de gek. Meteen natuurlijk van mij naar binnen, even warm worden. Denkt dat het zomer is als even de zon schijnt :)

8. Niet meer actief

Jeetje Zorra wat een verhaal.

Ik denk dat je nu niet onbezorgd zwanger bent he.

9. Niet meer actief

O Zorra wat een meid, hahaha.

10. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Pientje: Eigenlijk zijn de eerste dagen in een roes aan me voorbij gegaan, ik was zelf erg ziek en heb ook veel zwarte gaten, kan me weinig herinneren. Dat ze eenmaal in het andere ZKH lag was ik zelf ook nog niet helemaal opgeknapt maar wel van de morfine af, en toen zag ik haar zo hulpeloos in die open couveuse liggen met drains in haar lichaampje en vol met slangetjes en draadjes en dan is dat wel heel moeilijk hoor. Helemaal dat ze op een gegeven moment pijn had en je het aan haar gezichtje kon zien, toen hebben ze de morfine ook wat hoger gezet en toen ging het gelukkig wat beter. Maar na een week pas je kindje vast te mogen houden gun ik echt niemand, dat is zo verschrikkelijk.
    Ik heb nu minder kans op Hellp omdat ik van dezelfde partner een kind krijg (geen afstotingsverschijnselen omdat mijn lichaam zijn DNA nu kent), ik aspirines slik om bloedstollingen bij mn placenta te voorkomen en daarnaast moet ik een hogere dosis foliumzuur slikken, waarom dit ook alweer was ben ik vergeten :oops: En daarom krijg ik met 24 weken nog een echo om te kijken hoe de doorbloeding van de placenta is. Die intensieve controle vind ik wel erg prettig.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou mijn leidinggevende heeft net gebed, maar van meelevende collega is het nu weer een harde zakenman geworden en van al mijn uren op donderdag en vrijdag krijg ik verdorie allleen de laatste 2 uur op vrijdag vrij

12. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Janne, ja een boefje is het hoor. En nu ligt ze op de bank met dr ogen dicht met het zonnetje op dr gezicht. Maar in slaap vallen mag ze niet want ik moet om 14.10 alweer bij de HA zijn voor mn b12 injectie.

Nee onbezorgd zwanger zit er voor mij niet bij, de 1e 3 maanden al angst voor een MK en daarna komt wel de angst of het allemaal goed gaat. Vanaf 24 weken word het spannend omdat dan het hellp syndroom zou kunnen ontstaan. Maar ze zeggen dat als je het bij een 2e krijgt het vaak later en milder komt. Daarnaast kunnen ze het dmv bloedonderzoek eerder opsporen en voor de symptomen komen behandelen.

13. Niet meer actief

Ja echt dus niet Loeki!

Er tegenin gaan hoor.

14. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    maar je ging toch 50% werken?

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, dat dacht ik dus ook. Nou dat valt even tegen, morgen draai ik wel 5 uurtjes en dan is het afgelopen, als ik dan mijn bekken voel zoeken ze het maar uit bij de vergaderingen.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ik vind het knap van je zorra dat je zo positief kunt zijn. Dat komt je zwangerschap alleen ten goede natuurlijk. Het is niet niks wat je de eerste keer hebt meegemaakt.

Loeki: ja uiteindelijk zullen alle werkgevers of leidinggevenden niet meer zo meelevend zijn. Ineens staat het belang van de organisatie voorop.
    Ik vind het niet normaal, maar helaas is het de keiharde waarheid. Wat is er je nu toegezegt dan?

Gister zag ik bij oprah dat moeders in Noorwegen alle tijd krijgen om rustig zwanger te zijn. Ze krijgen zelfs extra geld toe om een kindje te krijgen. Als het kindje er is dan mogen ze hun kindje, als er geen plaats is op een kdv of een oppas is, het kindje meenemen naar het werk.

17. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    loeki, je moet protesteren hoor. je hebt een afspraak gemaakt voor 50% dan kunnen ze niet zomaar zeggen dat je alsnog gewoon moet komen werken. ik zou anders even de arbo inschakelen

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Joepie de babykamer is er :D :D :D

@Loeki,heb je de arboarts al gebeld?
    Je leidinggevende heeft toch niet veel te zeggen?
    Wat niet gaat dat gaat niet!

@Zorra,das is wel fijn dat je er nu minder kans op hebt.
    Maar wordt dat veroorzaakt door botsende DNA van de ouders?
    Of begrijp ik het verkeerd?

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb vrijdag een afspraak met mijn ledinggevende en dan moeten er maar even wat dingen zwart op wit komen te staan, want mondeling werkt blijkbaar niet.

Afspraak met de arbo arts loopt via de werkegevr bij ons.

20. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    en als je dan niet krijgt wat je wilt, dan schakel je gewoon de arbo arts in.

Deel Deze Pagina