April 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by carol78, Aug 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nou het gaat er vooral om dat ik vanuit een liggende positie niet rechtop mag gaan zitten en dat is in mijn smalle bad toch wel erg lastig. IK mag alleen nog maar op mijn zij rollen en dan opstaan. Dat is in bed al lastig genoeg en in bad wordt het helemaal een crime. Toch denk ik dat ik ga zondigen op deze regel, want ik vind een dabje zo lekker dat die ene keer toch geen kwaad kan.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Zo wat is het hier rustig zeg.

Ik heb een hele angstige nacht achter de rug. Ik werd midden in de nacht wakker van een verschrikkelijk pijn in mijn buik. Ik wist werkelijk niet waar ik het zoeken moest. Ik ben naar de wc gestrompeld en moest daar bijna overgeven van de pijn, maar er kwam niets. Ik ben weer in bed gaan liggen en ik heb een Rennie genomen tegen de misselijkheid. Die verdween daarop vrij snel, maar de buikpijn bleef. Echt een krampaanval en daarna even rust en dan de volgende. Ik was helemaal nat van het zweet en ik was echt bang de kleine meid te verliezen. MIjn man stelde me gerust dat het waarschijnlijk mijn darmen waren en zo voelde het ook, maar het was zo heftig dat ik bijna van mijn stokje ging. Na ongeveer 20 minuten heb ik besloten een paracetamol te nemen en als sneeuw voor de zon verdween de pijn en kon ik bijna 10 minuten later doodmoe in slaap vallen.

De kleine trappeld nog steeds druk door, dus dat zit wel goed, het waren echt mijn darmen die me zo'n helse nacht bezorgt hebben, maar ik ben wel heel erg geschrokken.

Nog iets anders gisteravond in bed leek het even op mijn borsten al beginnen te lekken, is dit niet een beetje erg vroeg?

3. Niet meer actief

Loeki, je borsten kunnen al lekken.

En met die kramp tjonge jonge, kan het niet met je HA overleggen.

Heb je ook een moeilijke stoelgang?

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nee, heb niet echt een moeilijke stoelgang. Ja, ik kan met de HA overleggen, maar het is iets dat ik voor de zwangerschap ook al had. Zo een of twee keer per jaar, als mijn darmen het een keer niet eens zijn met mijn avondeten. Ik denk dus ook niet dat het nog een keer komt, dat hoop ik althans. Alleen schrik je nu zo verschrikkelijk en ik weet dat paracetamol goed helpt, dus als ik dat nu gelijk ingenomen had in plaats van me gek te laten maken. Als paracetamol zo snel helpt zal het ook niet zo heel erg zijn denk ik dan, want echte problemen slik je niet weg met zo'n simpel pilletje. Ik probeer het gewoon te vergeten en vandaag even letten op wat ik eet. Verbaas me er echt over dat je zo in paniek kunt raken van pijn in je buik.

Misschien heeft er ook wel mee te maken dat ik nu zo weinig beweeg, want ik kan eigenlijk niets meer. Mijn liesblessure (zoals het officieel heet) weerhoudt me van vanalles, Las nu eindelijk dat er meer dames met dit probleem zijn en ja, dezelfde klachten, pijn bij bijvoorbeeld wandelen en gebruik van de buikspieren.

5. Niet meer actief

Goedemorgen,
    Annebel hoe is de nacht verlopen met je kinderen en ben je bijgekomen van de schrik. Arme kids en jezelf. :)
    Loeki wat rot zeg al die stress maar gelukkig toch overgegaan.

Jopie had ik maar jouw bad lijkt me heerlijk :)

Ben nog steeds verkouden al 2weken schiet niet echt op zo maar wordt gelukkig ook niet erger.
    krijg zo bezoek dus tot later vandaag/vanmorgen.
    iig iedereen een rustige ongevalloze en ziekeloze(ook voor alles kinders) dag
    :)

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nou mijn darmen zijn leeg, ben nog een beetje misselijk, misschien een buikgriepje onder de leden. Gaat rond hoor ik, dus dat kan er na alles ook nog wel bij. Heerlijk zo.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    Loeki: Ik dacht gisteravond nog aan je. Al die vervelende klachten ook. Maar waarschijnlijk had je die inderdaad al, en lijkt het nu extra erg omdat je je bekommert om het welzijn van je kindje.

Annabel: ik ben ook erg benieuwd hoe de nacht is verlopen met je kids en hoe het met ze gaat.

Ik heb weer een drukke dag voor de boeg. Weer naar leeuwarden om de hele dag les te hebben. Ik zie een beetje tegen de terugreis op, omdat het dan spits is. Dan hoop ik altijd een plaatsje te krijgen. Nu kan ik nog wel heel even staan, maar dat gaat straks ook echt niet meer, :(

Kun je dan vragen aan de conducteur om een plaatsje ergens? Omdat je dan zwanger bent? Ik denk niet dat mensen voor me gaan staan namelijk.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nou Bosi, beetje vertrouwen in de medemens hebben. ;)

Ja, ik had deze klachten al eerder, maar de stress die er nu bij komt maakt het alleen maar erger. Het gebreurt zo weinig dat ik er last van heb dat ik er niet mee naar een dokter ga. Een goed bezoek aan de wc is de volgende ochtend meestal voldoende. En vaak (zal details besparen) is dr kramp dan ook wel verklaarbaar ;)

Ik ga ook naar L'warden vandaag. Maar dan voor mijn plezier. Lekker wemmen met mijn zusje en neefje in de Blauwe Golf. Heb er zin in. Helaas kan ik je geen lift geven, want Groningen is een beetje uit de richting voor jou.

9. Harley

Harley Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    2,152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Goedemorgen meiden
    Ik wou dat ik de tijd had om bij te lezen hoe het met jullie gaat maar ik werk nu zoveel dat ik nu alleen in een gestolen momentje ff kan posten.
    Ik zie wel dat er een hoop gebeurd is en ik denk aan jullie allemaal.
    Ik ben bang dat ik tot na de kerst bijna geen kans meer krijg om hier op het forum te zijn.
    voor het geval dat...Alvast hele fijne kerstdagen ;)
    Ik moet weer aan het werk.
    Iedereen heel veel succes met alles!
    Dikke knuffel!

10. Niet meer actief

Hoi Harley in de winkel is het nu topseizoen he, denk je ook een beetje aan jezelf niet te druk doen he, tot gauw dan maar weer :)

11. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    het is wel stilletjes he. waar is iedereen?

12. Oempje

Oempje Actief lid

Aug 13, 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Heey allemaal, heb eindelijk een beetje bij kunnen lezen, vanaf mijn laatste berichtje.

Pientje je verhaal heeft veel indruk op me gemaakt. Dingen die vroeger gebeurd zijn kunnen je hele leven beïnvloeden. Ook ik vind jou een prachtmeid met een prachtige buik en een prachtige dochter! Hou dat zelfverzekerde gevoel goed vast ook na de bevalling!

Loekie, ik wens je veel sterkte met je klachten.

Janne wat ben ik blij voor je... een hele mooie echo en alles is in orde! Genietse!

Annabel, 2 zieke kindjes op 1 dag :cry: ik hoop dat het nu wat beter met ze gaat en je dochter en jij van de schrik bijgekomen zijn.

Als ik al die verhalen over de 20 weken echo lees, begin ik nu ook al een beetje nerveus te worden. Ik ben de hele zwangerschap al super optimistisch, maar met zo'n echo wordt je toch meegenomen in je buik en krijg je te zien hoe het echt met het kleintje gaat. Ik heb ook al foto's van buiken hier bekeken om te zien of ik wel een beetje gelijk op ga hahaha... Mijn buik groeit voor mijn gevoel goed en begin steeds vaker bewegingen te voelen. Maar omdat ik al zeker 2 maanden niet naar de VK ben geweest, vraag ik me soms wel af of alles goed gaat.
    Nu ik terug ben van de lange vakantie, moet ik nog veeel gaan doen. Moet zoiezo nog alles kopen, en ons huisje moet nog opgeknapt worden. Gelukkig voel ik me goed en heb ik tot nu toe een gemakkelijke zwangerschap, nu maar hopen dat t zo blijft. Heb me vandaag ook opgegeven voor een zwangerschapscursus mensendieck, vind een goede houding wel belangrijk en voel me erg onwetend over de komende maanden en de bevalling. Weten jullie bijvoorbeeld al of jullie thuis of in het ziekenhuis willen bevallen? Ik denk zelf aan het ziekenhuis. Voor degene waarvan het een eerste kind is en werken: hoe hebben jullie de kinderopvang geregeld? Ik werk nu onregelmatig, maar ben wel plan om meer te gaan werken voor mijn bevalling. Of ik na de bevalling wil gaan werken weet ik niet. Zit in een tussenfase, pas afgestudeerd en geen vaste baan, dus heb alle keus. Ik ben in ieder geval voor het geval ik wel wil gaan werken een beetje aan t uitzoeken hoe het zit met kinderopvang, en heb me er ook wel voor ingeschreven.

Pientje ik vind je kinderwagen trouwens erg mooi, is dat een bugaboo of een ander merk? Ben me aan t oriënteren namelijk, maar vind zelf een bugaboo een beetje aan de dure kant.

13. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik heb mijn kinderopvang geregeld binnen de familie. ik wist al vrij snel dat ik in he ziekenhuis zou bevallen. ikl wilde eigenijk thuis, maar dat vond mijn mannetje niet prettig, dus dan maar in het ziekenhuis.

14. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    waar is iedereen :( :(

15. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Zo daar ben ik ook weer even.
    Annabel wat zal je je rot geschrokken zijn, ik hoop dat het nu beter gaat met je kindjes. Ik had trouwens die dag ook wat met mn dochtertje, ik haalde dr op van school en bleek dat ze net daarvoor buiten hadden gespeeld en een meisje had haar schep een zwiep gegeven omdat ze mee wilde doen met tikkertje en mn dochtertje kreeg dus die schep tegen dr gezicht. Een enorme bult op dr voorhoofd, gelukkig was ze niet misselijk en geen pijn aan, maar het zag er wel erg pijnlijk uit.
    Loeki, ik ken die pijn van je darmen maar al te goed. Ik heb spastische darmen en het kunnen soms echt helse pijnen zijn. Zou dus heel goed van je darmen af kunnen komen. Maar als je er nog last van hebt zou ik voor de zekerheid toch even je VK bellen.
    Harley, wat jammer dat je minder op het forum zal zijn, ik zal je missen hoor. Werk je niet te hard?
    Oempje, voor mij wordt het sowieso een verplichte ziekenhuis bevalling, maar dat vind ik niet erg, ik vind het persoonlijk wel prettig dat ze alles bij de hand hebben.
    Bosi, er zal hopelijk vast wel iemand te vinden zijn die voor je wil gaan staan, als het niet zo is kan je altijd alsnog even naar de conducteur toe lopen.

De baby laat nu steeds meer van zich voelen. Vnl. sóchtends bij het opstaan en sávonds voor het naar bed gaan. De schopjes worden steeds duidelijker, zo leuk :D

Oja Loeki, ik heb bericht van Mutsy (snel he):

De Traveller voldoet aan de veiligheidsnorm en zal ook in 2007 een
    collectie artikel zijn. De door u verkregen informatie is dus niet
    correct.

Carlo Verre

Mutsy B.V. I Nieuwkerksedijk 14 I 5051HT Goirle I The Netherlands I T
    +31(0)135345152 I F +31(0)135341163

16. Niet meer actief

Is idd erg rustig vandaag op forum, ach ja krijgt iedereen de tijd om even bij te lezen. :)
    Kreeg net lieve kaart van schoonmoeder, nijntje op de maan met sterren erg leuk.
    ga dadelijk stofzuigen en dan lekker op de bank met kopje thee ofzo.
    vanavond een feestje ga maar even ivm hoofdpijn en vermoeidheid.
    maar toch leuk om even te gaan :)

17. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Altijd leuk om kaartjes te krijgen he Dizzy. Ga maar lekker op de bank met een kopje thee, dan kan je vanavond gaan feesten :D (pfff als ik er al aan denk wordt ik al moe :) )

18. Niet meer actief

Ach echt feesten is het niet leuke collega gaat weg, maar blijf haar nog wel zien daarna dat wel. en ik ben ook al moe als ik er aan denk maar vind het wel even belangrijk om uurtje te gaan. manlief kan ook mee dus chauffeur als ik moe ben is geregeld. :)

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Hoi allemaal, ben lekker wezen zwemmen en op de terug weg even bij de babydump langs om de cadeaudoos op te halen. Hier heb ik ook naar de Traveler gevraagd en weer hetzelfde verhaal over de veiligheid, waarbij de Traveler slecht uit de testen zou komen. Snap er niets van Consumentenbond heet helaas geen Mutsy getest in de test van 2006. Babydump adviseerde om te wachten op het model van 2007 omdat hier wellicht aanpassingen gemaakt zijn om de veiligheid te verbeteren. Ze probeerde me iig niet iets anders aan te smeren.

@ Zorra, ik denk ook dat het mijn darmen geweest zijn. Het is nu helemaal weg en hoewel ik nog een beetje misselijk was vanmorgen is dat nu ook helemaal over.

@ Missy, ik heb ook veel collega's die vertrekken, echt heel jammer.

20. almira

almira Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    1,217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Babytown :D
    Hallo allemaal!

Alles goed hier? Met mij gaat het allemaal goed!
    Mijn blaasontsteking is gelukkig over en het blijkt
    dat ik geen zwangerschapsdiabetes hebt! Alles gaat
    dus perfect.

Gisteravond op bed voelde ik de kleine helemaal liggen
    van het kruintje tot aan de de billetjes! Mijn vriend heeft
    het ook gevoeld echt heel gaaf was dat.

Liefs Almira

Share This Page