April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Bosi, wat vervelend zeg. Ik hoop voor je dat het morgen weer beter gaat! Hier gaat het goed!

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    hey meiden,

ik ben er ook weer even. ben inderdaad de hele dag weg geweest. ik heb niet veel gedaan, maar ik ben echt enorm moe. ik moet alleen nog uitnodiginggen versturen voor mijn verjaardag en ik moet de gedichten voor sinterklaas nog schrijven en daarna ga ik lekker naar bed. het wordt voor mij een spannende week. eerst controle dinsdag bij de vk en donderdag een echo. het wordt een zware, spannende maar wel leuke week. ik ga jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van alle gebeurtenisen

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bosi, wat vervelend voor je meisje.

Tascha, ga lekker bijtijds naar bed vandaag.

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Tascha, spannende week voor de boeg! Welterusten alvast!

Ik heb alweer ruim 85 cm deken. Die komt wel optijd af! Het schilderwerk op de kamer is ook klaar. 12 december wordt de vloerbedekking gelegd en kan ik eindelijk het kamertje in gaan richten!

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou dat gaat goed Jopie.

Wij hebben vandaag de konijntjes binnen gezet, normaal doen we dat rond kerst of als het 's nachts kouder wordt dan -7, maar er wordt de laatste dagen zoveel (zwaar) vuurwerk afgestoken, dat we het niet aandurfde ze nog langer buiten te laten zitten. Het is nog lang niet te koud en ze hebben helaas binnen ook veel minder ruimte, maar het is wel fijn dat we ze nu in het oog kunnen houden. In de tuin kunnen we ze vanuit huis niet zien, ze zitten achter de bijkeuken.

Vandaag wel weer last mijn mijn buik/lies maar ook van mijn rug helaas. Misschien dat het idee dat ik morgen weer aan het werk moet op mijn zenuwen werkt, letterlijk, want ik head er gisteren helemaal geen last van.

Mijn man moest dus weer werken, maar was nu gelukkig rond 15.00 uur thuis.

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Moet je ook nog naar de arbo-arts? Als het niet gaat wel stoppen morgen!

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja ik moet dinsdag naar de arbo-arts, dus maar hopen dat hij met de HA, VK en fysio mee gaat en dat ik 1/2 dagen kan gaan werken.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Tascha, je hebt het inderdaad druk, en als je moe bent, lekker gaan slapen. Morgen kan er weer een hoop worden gedaan.

Jopie: waar ben je precies mee bezig? zelf een denken maken?

Loeki: ik hoop dat je morgen minder last hebt van je lies en rug. Moet je een paar uren? of de hele dag.
    Lief trouwens konijntjes. Ik heb ook altijd een konijntje gehad. Floppy. Maar die is helaas anderhalf jaar geleden dood gegaan. Ineens lag hij dood in de kooi. Hij is maar 3 geworden. Ik was toen flink overstuur. Ik was zo gek met hem. Maar de dierenarts zei dat konijnen ineens ziek kunnen worden. Het bleek bij floppy een darmafwijking te zijn. Die had hij al bij de geboorte. Nu hebben we een hondje, :p ook leuk en lief.

Ik ga morgen ook rustig aan doen, maar niet te rustig. Ik probeer wel in beweging te blijven. Ik ga in elk geval een trolly kopen. En mijn positiebroek die ik nog geen twee maanden geleden heb gekocht terug brengen naar miss etam. De rits is nu al stuk. Op hun kosten wordt hij gemaakt.

9. Niet meer actief

Hallo, zo ik ben er weer.
    Ik heb sinds vanmiddag enorme last van mijn stuitje, geen idee wat het is maar als ik opsta of ga zitten :(
    Ga zo maar op de bank liggen ontspannen. Heb mijn hoofd vol met allerlei verdrietige zaken die momenteel spelen, gelukkig niet tussen mijn man en ik.
    Loeki rustig aan he, en gelukkig maar een halve dag morgen.
    Jopie 85 cm is al veel, is het van 100% wol gemaakt de deken.
    Tascha vier je je verjaardag dan groots omdat je uitnodigingen ervoor schrijft. Bij ons komt iedereen op de dag zelf spontaan aan en soms zitten er 30 en soms ook niet, maar ik weet van de meeste wel of ze komen. veel plezier bij de afspraken en hou ons op de hoogte.
    Mirtje leuk dat je ook reageert, en idd als je niet alles kunt lezen is reageren wat moeilijker
    Ben erg misselijk heb eens gek gedaan en een half broodje snijworst gepakt, geen goed idee
    :(
    oempje jij had deze week de echo he, ben benieuwd ;) Zo ga liggen zal me goed doen even lekker tv aan en gedachten op nul.

10. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    hoi meiden,

Balen loeki van je lichaam, mar het kan inderdaad ook een reactie zijn op stress.

Jopi, wat leuk van je deken. wanneer denk je klaar te zijn?

ik heb ook nog even een moeilijk verhaal, waarbij ik wel wat steun en advies kan gebruiken.
    ik weet niet of jullie het verhaal kennen van mijn cshoon familie, maar ik zal het nog even in het kort uitleggen.
    mijn schoonzus en haar man zijn al een tijdje bezig om zwanger te worden. dit lukte echter niet. een dag nadat zij voor het eerst naar de huisarts gingen, teste ik positief. toen wij dit vertelde, werd er erg slecht gereageerd. mijn schoonvader feliciteerde mij niet en mijn schoonzus en zwager negeerde ons compleet. het was dus een groot drama. daarna bleek dat mijn zwager slecht zaad had en dat het waarschijnlijk niet op de normale manier gaat lukken. het werd daarna alleen maar erger. als wij het er over hadden met mijn schoonouders dan werd er altijd gezegd van, ja het is alleen hopen dat het bij hun ook lukt. op die manier werd erover gesproken en anders niet. nu komen natuurlijk de feestdagen eraan en het was met sinterklaas altijd traditie dat een zwanger stel ook alvast cadeautjes kreeg voor de baby. ik heb ook een hoop babyspullen op mijn verlanglijst staan, ben immer een paar dagen erna jarig. nu is het alleen zo, dat er geen cadeautjes voor de baby gegeven worden omdat het voor hun te moeilijk zou zijn. mijn man baalt hier enorm van. hij is blij om voor het eerst vader te worden, maar hij krijgt dus geen steun van zijn ouders en zus. bij alles wat wij nu doen wordt negatief gereageerd. we hebben een kast en comode uitgezocht en die lieten we aan mijn schoonouders zien en ze reageerde niet eens. ik weet even niet meer wat ik hier mee aan moet. ik baal van de negativiteit, maar mijn schoonouders vinden dat we niet moeten zeuren, we zijn immers zwanger. wij zijn hier ook erg blij mee en we vinden het voor hun heel erg, maar hier kan de baby niks aan doen. mijn schoonvader wilde trouwens wel bij de bevalling zijn ( hoe bedoel je hypocriet). om het vervolgens goed te maken, overlaad ie ons met cadeaus. ik werk alleen niet op die manier, hij ziet dat alleen niet. op dit moment is alles wat wij doen negatief en dat is heel erg. hoe moet ik hier mee om gaan. praten heeft namelijk geen zin.
    ik hoop dat jullie tips hebben. ik kan soms wel een knop om zetten, maar mijn man heeft het er erg moeilijk mee. hij is toch al een ondergeschoven kindje en dit steekt enorm. wij mochten wel zwanger worden, maar niet als eerst. en helaas is dat nu gebeurd.

sorry voor het lange verhaal :oops: maar ik hoop dat jullie tips hebben.
    is het onduidelijk of hebben jullie vragen, laat het dan weten ik kan kijken of ik er antwoord op wil geven.

liefs tascha

11. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    dizzy,

ik vier mijn verjaardag niet groots, maar ik doe het in 2en. 1 keer voor mijn familie en 1 keer voor mijn mans familie. dus ik moet even aan de mensen laten weten wanneer wat wat is.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Jeetje Tascha wat een verhaal

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja wat moet je er van zeggen. triest dat je schoonfamilie zo reageerd. Ken meer van dat soort verhalen helaas. Kan je weinig tips geven helaas.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dizzy: doe ook maar rustig aan. Ik heb zelf ook enorme last van mijn onderrug en stuitje. Pfff
    Ik hoop dat de verdrietige zaken snel opgelost kunnen worden.

Tascha: echt een moeilijke kwestie hoor. Jij, je man en de baby kunnen er niks aan doen, maar het verdriet van je schoonzus is begrijpelijk. Ik heb echt geen idee hoe je dit moet en kunt oplossen. Jullie geluk is hun verdriet. Als ik iets bedenk als advies zal ik het je laten weten.

15. Niet meer actief

Kon het toch niet laten , ben even opgestaan en heb inmiddels weer emotioneel telefoontje gehad waardoor mijn gedachten weer rondmalen, zal jullie niet ermee vervelen verder gelukkig biedt het forum altijd afleiding.
    Tascha ik heb er ook geen antwoord op, alleen dat ik het heel erg rot voor jullie vind. misschien kan ik je blij maken door te zeggen dat ik heeeel erg blij voor jullie ben :D :D :D
    Bosi weet jij dan wat dat is met dat stuitje?

16. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    dizzy,

je laat me in ieder geval weer even lachen.
    maar dames, ik ga naar bed, ik spreek jullie morgen weer

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    slaap lekker tascha

Dizzy: Ik denk dat het mijn banden zijn. Je buikbanden rekken op, en ook je rug kan daar last van krijgen. Ook rond je bekken. Je stuitje is daar ook in die buurt. Ik hoop dat het steeds minder gaat worden, anders ga ik naar de fysio.

18. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Bosi, ik ben een deken aan het breien.

Missy, hij is niet van 100% wol, maar van 75% katoen en 25% viscose.

Tascha, ik denk dat het toch wel moet lukken om in januari het dekentje af te hebben. Ligt eraan hoeveel zin ik heb.

't Is wel een verhaal van je schoonfamilie zeg. Ik kan me voorstellen dat je schoonzus en zwager verdrietig zijn omdat ze zelf niet zwanger worden, maar dat hoeven ze niet op jullie af te reageren vind ik. Wat je eraan kunt doen, weet ik ook niet. Ben bang dat jullie er niks aan kunnen doen en dat je familie moet veranderen. Wel jammer, hierdoor kunnen jullie ook veel moeilijker genieten, lijkt me. Heel veel sterkte en ik hoop dat je schoonfamilie dit ook een keer inziet.

Welterusten allemaal!

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Leuk jopie een deken breien. Ik kan echt niet breien. Ik heb het een keer geprobeerd, maar ik krijg het niet voorelkaar om sneller te gaan. Ik kan wel insteken, draad omslaan, doorhalen en dan de steek afgeleiden. Maar dat gaat in een tempo dan ben je volgens mij een half jaar bezig met een sjaal.

:p

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ha Bosi, ik denk ook dat ik 9 maanden doe over een kindersjaal, laat staan een deken, dat lukt me nooit.

Ik ga vandaag weer aan het werk. Vannacht weer last van mijn lies gehad. Vreemd, het lijkt wel of ik van het idee dat ik weer aan het werk moet die stomme buikpijn weer krijg, Oké, het is een stressvolle baan, maar zie ik er in mijn onderbewustzijn dan zo verschrikkelijk tegen op dat mijn lijf zo heftig moet reageren? Ik weet dat stress zich bij mij lichamelijk uit, altijd met peesonstekingen en andere blessures, maar dit is te gek. Ik heb een hardstikke leuke baan en leuke collega's, oké, het is zwaar, maar ik zie er vandaag niet tegen op of zo, toch ....

Deel Deze Pagina