Vergeten in mijn bericht vraagje welke kleur kan hier dan nog bij, (dus bij blauw en lime suggesties graag.... Oja meubeltjes zijn wit en heel eenvoudig. en de vloer is wild beuken laminaat
hoi, volgens de echo krijgen wij een jongetje, dit moet wel bij de pretecho nog bevestigd worden, maar we hebben alles in de babykamer paars. Nu zegt iedereen o, dat word een meisje! Maar wij hadden gedacht dat dat niets uit moet maken voor een jongen, paars kan toch gewoon?
@Pientje: Wij kregen vroeger ook altijd zo'n kurk om dus waarom ze dat nu niet meer doen? Ze hebben ze daar wel in het zwembad, maar waarom gebruiken ze dat dan niet? Toch vlg. keer eens vragen. Die haak wordt geloof ik alleen nog gebruikt bij het A of B zwemmen, als je leest wat ze al moeten kunnen voor hun eerste kleurtje Even op de bodem zitten, onder een mat doorzwemmen, dingen ophalen van bodem Bij mij was vroeger het eerste kleurtje het wennen aan het water en dat je spat proof was. Ze kon trouwens wel staan in het water, het komt tot boven haar middel, maar ze gleed dus uit en in paniek kon ze misschien met haar voetjes de bodem niet meer vinden. Maar echt gerust zaterdag naar zwemles ga ik niet, ik zie elke keer het beeld voor me en wordt er nog naar van. Dat van Jennifer heb ik ook weleens bij een kindje gezien, als je soms zien hoe kinderen worden geduwd op zo'n glijbaan, dan hou je je hart vast, en ik weet uit ervaring hoe hard die vloer is, auw auw. Toeval bestaat niet he (wat betreft die vlindertjes) @Dizzy: Helaas hebben we maar 1 zwembad in de buurt, maar anders had ik wel even rondgekeken, maar ik heb meer klachten gehoord over dat ze tegenwoordig wel erg gemakkelijk zijn en niet goed opletten. En wat je zegt op school, een ongelukje zit in een klein hoekje maar op een school naast die van mn dochter staan de leraressen vaak in een groepje wat te kletsen terwijl er een kleuter op de parkeerplaats loopt, ik verbaas me er elke keer weer over, dat mensen zo makkelijk kunnen zijn met andermans kinderen, ik zou me enorm verantwoordelijk voelen. Kijk je kan nooit alles voorkomen, maar als je in een groepje staat te kletsen heb je natuurlijk nooit overzicht. Oja wat betreft het kamertje, als het toch een meisje blijkt te zijn koop je nog wat accessoires in Fuchsiaroze erbij en dan is het een echte meisjeskamer @Tascha:Heb ik wel over gedacht, maar ik wacht zaterdag even af even kijken of ze er van geleerd hebben.
Wij kijgen een meisje en hebben alles blauw met geel. Reacties: jullie verwachten zeker een jongen. Nou helemaal niet. Blauw voor een meid kan net zo goed vinden wij. Je kunt de kleur van de lucht toch niet roze maken wel dan? @ Zorra, wat zullen jullie geschrokken zijn. Maar goed dat jullie er zelf bij waren. Ik wordt ook geacht op alles zicht te hebben en ik heb soms wel 32 kinderen in een klas. 2 juffen op zo'n klein groepje zou geen probleem moeten zijn. Mijn werkdag zit er al weer op, gek hoor. Zo naar de fysio. Ik heb wel wat last van mijn buik, maar niet heel erg, maar ik ben van 3 lesuurtjes wel doodop. Gek, dat heb ik anders pas na een uur op 7/8. Maar de ergste pijn komt meestal 's avonds. Dus er is nog niet echt iets over te zeggen.Probeer wel netjes de oefening van de fysio te doen, maar ik krijg daarbij last van mijn rug, want het is voor mij een heel gefoceerde houding. Ik weet dat mijn basishouding verkeerd is, maar als je dat aan wilt passen gaat dat ook niet zonder pijntjes.
Oranje! En zorra ik zou ook een klacht indienen.En hoezo als het nog een keer gebeurd, kom op he. Nee ik zou een ander zwembad zoeken. Nou bij ons zit pakjesavond erop! Pffffffffffffff wat een stress hebben die kids in zich zeg. Maar ze zijn weer flink verwend en dik tevreden. Gisteren heel de dag met mijn zoontje een lego vrachtwagen gebouwd, en daar gaan we vanmiddag weer mee verder. Jeetje wat een werk ik had dat niet verwacht. En als de vrachtwagen af is kan ik aan de knex ballenbaan beginnen met hem. Mijn dochtertje is lekker met haar K3 dansmat en nieuwe cdspelertje boven wezen dansen heel de dag! Met zo'n schattig balletpakje erbij aan hihihihi. En woensdag middag gaan we lekker knutselen met haar gekregen frubeltroepjes. En er stond natuurlijk ook een heel groot cadeau bij, de hobbelbeer voor de baby. Wat waren de kinderen trots dat sinterklaas die had meegebracht. Mijn man heeft vrijdagavond eindelijk ukkie gevoeld met zijn grote eelthanden! Zo lief, ukkie sloofde zich erg uit hoor. Knoerhard werd er getrappeld, en hij volgde papa's hand. (of zij?) Hij glunderde van oor tot oor, net een klein kind wat een cadeautje kreeg hihihihihi Nou ik ga maar weer eens gauw schoonmaken hier, want dat is heel het weekeinde niet gebeurd. En sinterklaas heeft er een rommeltje van gemaakt
Pientje wat leuk vlinders, daar zitten wij ook over te denken, omdat anders de muur zo kaal blijft. Waar heb jij de voorbeelden vandaan? Zat net ook in het boek van kesteren te kijken en zag een donkere baan van boven naar beneden achter de commode. Dat vond ik ook wel een optie.
Oh, bij mij alles behalve vlinders. Mijn sterfende tante was weg van vlinders en heeft onze hele familie daar gek mee gekregen. Vlinders doet ons helaas aan iets heen negatiefs denken, namelijk iemand die alleen maar dood wilde. Dus geen vlinders in mijn huis.
Fijn dat alles oke is Meliske! Tegen maagzuur zijn wat middeltjes: winegum, suiker, vanillevla en amandelen. Bij mij werkt amandelen heel erg goed. Zorra, lekkere badjuf. Gelukkig heeft je dochter geen angst, anders was ze wel gelijk het water uit gegaan. Mijn man heeft zaterdagavond de baby ook heel erg goed gevoeld. De vorige keer was het van: het is hem nu wel of niet. Hij was zo blij.
Nee idd Loeki, dat zou ik dan ook niet doen. Wij noemden ons 2e kindje vlinder. Maar toch vind ik het zelf wel iets moois hebben dan. Gelukkig dat je maar 2 of 3 uurtjes gewerkt hebt.
@PRDM:Ja heb ik ook wel aan zitten denken, maar we hebben geen andere zwembaden in de buurt, dan zou ik naar een andere stad moeten en daar kom je dus ook weer op de wachtlijst (hier is het een jaar tot anderhalf jaar) en ik wil dat ze zo snel mogelijk leert zwemmen omdat we hier veel water hebben. Ik denk dat we nu zelf ook maar een keer in de week met haar in het zwembad gaan oefenen, we houden allebei niet zo van het zwembad maar als ze daardoor eerder kan zwemmen.... Leuk he als de kids zo blij zijn met hun cadeaus Morgen krijgt mn dochtertje nog op school een cadeau en dan is het voorlopig weer over, nou ja tot de kerst dan en dan begint het hele circus weer opnieuw @Loeki:Wie weet hoe erg het was geweest als je vandaag 8 uur had gewerkt, ik hoop maar dat je halve dagen kan werken, je zal je daar straks een stuk beter bij voelen en als het helemaal niet gaat dan 100% ziektewet in. En je houding verbeteren gaat idd niet 123, dat kost veel pijn en moeite en gaat lange tijd over heen en of de zw. schap een goede tijd is om dat te gaan doen is een 2e. Hopelijk heeft de fysio een oefening die beter bij je past. @Janne:Zo'n donkere baan vind ik wel leuk, maar als je kindje eenmaal over gaat naar een peuter/kleuterkamer en de commode weggaat zit je misschien met een dan rare baan. Maar misschien denk ik wel weer te ver voorruit Weet ik voor de volgende keer dat suiker ook helpt tegen maagzuur, thanx.
@Eef,gefeliciteert met jullie jongetje Worden veel jongetjes geboren in April zeg. Wij zouden in 1e instantie ook paars doen,vind dat zelf een kleur voor jongens en meisjes. En eigenlijk,wie bepaald welke kleur voor een meisje is en welke voor een jongen. Ik weet ook niet hoe dat ooit zo is gekomen met dat blauw en roze. Je moet gewoon doen wat jezelf mooi vindt. Die vlinders die ik ga doen zullen sommigen ook wel meisjesachtig vinden. Maar ik vind vlindertjes lieflijk en wil een lief kamertje voor een kleine baby,dus ik vind het wel voor een jongen kunnen. Maar dan alleen voor de babytijd. Daarna komt dan een stoere jongenskamer,als het een jongetje is @Zorra,jajoh als ik kijk bij de beschrijvingen van wat je allemaal bij een bepaalde kleur lintje moet kunnen,dan denk ik vaak,maar dat kan Jennifer toch nooit. Maar dan komt ze de kleedkamer in geparadeert met een giga smile dat ze weer een lintje heeft verdiend! Ze zit nu bij der enerlaatste lintje. En dan mag ze afzwemmen voor der A-diploma. Maar die haak heb ik nog niet gezien. Voordat ze op zwemles zat schoot ook vaak de gedachte door mijn hoofd van die haak. Dan dacht ik ook vaak dat ik dat niet zou kunnen hebben als zo'n zwemjuf die haak bij Jennifer zou doen. Oja bedacht me net dat ik "toevallig" ook een vlinderluiertas heb Maar die vind ik zelf best wel girly. Dus ik denk dat als we een jongen krijgen dat ik hem wegdoe. Maar aan de ene kant denk ik van,ik loop ermee en niet de baby. Maar aan de andere kant heb ik zoiets van als het een jongen is en loop ik met zo'n girly luiertas,dan komt het misschien over alsof ik liever een meisje had gehad,wat uiteraard niet zo is. Hij is wel erg leuk,van oilily. En waar ik helemaal blij mee ben is dat de sluiting met magneetknoopjes is en niet met klitteband. Bij Jennifer heb ik 2 tassen gehad met klitteband en op een gegeven moment deed dat klitteband het niet meer,heel irritant. @Janne,die plaatjes van vlinders heb ik op internet gevonden. Denk dat ik probeer uit de hand na te tekenen en dan verven. Ik heb ook via deze site inspiratie opgedaan www.anjaharkes.nl Dat is zoooo gaaf. En dan moet je bij kindermuurschilderingen klikken en dan de 3e kolom op fairies vlinders klikken. Dat vind ik echt zo gaaf en knap als je dat kan. Hier is het wel erg meisjesachtig,maar bij ons is de achtergrond muur wit en zonder elfje. En heb nog een paar andere plaatjes. Maar ze maakt ook hele gave andere muurschilderingen. Ze is alleen tot 2008 al volgeboekt
Wow die vlinders zijn gaaf! Ik heb hem opgeslagen in mijn favorieten. Zorra bij die donkere baan kan dan eventueel het bureau staan. Ik ga het vanavond allemaal maar eens aan mijn mannetje laten zien.
AUAUAUAU, de fysio is niet aardig ze weet precies waar de pijn zit AUAUAU. Alles doet me zeer, vanavond ijs op de pijnlijke plek doen, lekker,met ijsklontjes in mijn kruis liggen.
Dan heb je wel een goede fysio Loeki, hopelijk is het nu door de pijn heen bijten en gaat het straks steeds beter. Lekker dat ijs in je kruis, jij liever dan ik, hihihihi. Pientje, ze maakt idd mooie muurschilderingen, zo knap als je dat kan he, echt een gave hoor. Die vlinders zijn idd erg mooi. Ik hoorde van de week zoiets sneu's, een meisje uit de klas van mn dochtertje was bij een klasgenootje aan het spelen, dit klasgenootje vertelde vol trots wat ze allemaal van Sint in haar schoen had gehad. Dit meisje ging naar de moeder van het klasgenootje en zei heel zielig; ik krijg nooit wat in mijn schoen, Sinterklaas komt nooit bij mij langs. Hartverscheurend toch? Ik weet niet wat de reden is dat de ouders het niet willen vieren, maar ik vind het toch wel heel erg. Duur hoef je het ook helemaal niet te maken, tegenwoordig bij de Action hele leuke goedkope speeltjes, of doe er een chocoletter in. Jehova's zijn het volgens mij ook niet, maar dat zou natuurlijk ook kunnen. Wij hebben zelf niks met Sinterklaas maar sinds we ons meisje hebben vieren we het wel, zo sneu als zo'n meisje op school van iedereen moet horen wat ze in hun schoen hebben gehad Gelukkig komt Sint morgen ook op school en krijgt iedereen een mooi cadeau, dus krijgt ze iig wat
Ja, helaas zijn er ouders die geen Sinterklaas kunnen/willen vieren, als je dit uit legt aan je kind, dan is het minder erg, maar als je als ouders het maar op zijn beloop laat vind ik het zielig. Het is wel eeg goede fysio hoor, maar het doet nu wel heel erg pijn en niet alleen in mijn lies helaas. Even een stapje opzij doen is er niet bij. Ik ga nu maar even liggen en om 17.00 uur weer bij haar terug zijn voor de zwangerschapslessen.
Tja dan gaat het niet. Maar inderdaad als je zelf regelmatig naar het zwembad gaat kun je ook veel oefenen met je dochter. Financieel hebben wij het ook niet breed, daarom kopen wij heel het jaar door cadeautjes. Zo hebben ze toch alletwee een hele volle zak met sinterklaas. Want ik vind het ook sneu om ze om deze reden de waarheid te moeten vertellen over Sinterklaas. Maar helaas kunnen/willen niet alle ouders het op deze manier doen. Op deze manier hebben we ook met de verjaardagen ook altijd wat leuks. Ik heb trouwens vrijdag mijn behang opgehaald voor de babykamer, wij hebben geel. Niet helemaal effen, moelijk uit te leggen maar heel mooi! Ik vond dit de meest neutraalste kleur in combinatie met de muurschildering die er gaat komen. Deze komt trouwens op een ondergrond van wolkenbehang. Nou maar hopen dat ons ukkie de kamer ook mooi gaat vinden En anders gaan mijn zoon en dochter er wel liggen, want ze vinden de tekening helemaal geweldig Ik kan niet wachten totdat ik eindelijk kan gaan beginnen. De vloer hebben we ook al uitgekozen, maar nog niet besteld. Eerst de zolder af, en het kamertje leeg. Ben ook erg benieuwd hoe mijn oppaskindje op de baby gaat reageren. Hij heeft tot nu toe altijd mijn volle aandacht, en uit school de aandacht van de kids. Maar straks moet hij deze gaan delen..... Hij is ook echt een lid van ons gezin, ook zijn ouders. Ik ben zo blij dat het zo goed klikt tussen ons allemaal. Sinterklaas had ook voor hem een teletubiesvideo en een slaapverhaaltjesboek meegenomen. Hij was er zo blij mee..... Toch wel bijzonder dat een kleintje van een ander ook zo eigen kan worden. Zijn ouders zijn ook heel erg blij dat hij nu een tweede thuis heeft als hun werken zijn. Ze hadden voor mij oppas die echt een opvang was, niet echt met de warmte van een gezin. O het is alweer bijna 3 uur, ik ga gauw de was ophangen en thee zetten voor de kids. Doeggggg
Wat leuk PRDM dat jullie oppaskindje zó'n deel uitmaakt van jullie gezin, lijkt me wel heel speciaal. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van jullie babykamer. Als het goed is gaan wij a.s. weekend beginnen met schuren en kitten en hopelijk ook al wat schilderen. Ik ben zo benieuwd naar die kleur (het moet turkoois zijn, maar of het ook de kleur is die ik in mn hoofd heb....) Nou net een baal strijkgoed weggestreken en zo weer mn kleine meisje ophalen. Morgen Sinterklaas op school en dan is ze om 12 uur al lekker vrij, woensdag ook om 12 uur, donderdag hele dag en dan vrijdag is ze weer vrij. Mn vriend wilde ook wel weer naar school dat hij het hoorde
Wat een leuke ideeen allemaal voor mooie kamertjes, ik heb mij tnt ingehouden om mijn man te forceren om het schilderwerk af te maken maar nu wil ik niets liever dan alle spulletjes op dat kamertje zetten. Enerzijds om dat ik het gevoel krijg dat het allemaal niet bij elkaar klopt en ik bevestiging wil en anderzijds omdat nu alles zo treurig op de zolderkamer weggestopt staat, zo kan ik er niet veel van genieten. Dus manlief als je dit leest aan de slag ermee (leest hij toch niet hihihi) Ik wil ook in het komende weekend de kerstboom laten halen dan ik ik hem later opzetten beetje meer sfeer in huis.