Alle nieuwe april mama's welkom. Hier gaat het goed, beter als een paar dagen geleden. Ik ben niet meer zo misselijk, alleen die vervelende vermoeidheid. Maar ja als dat alles is. Mijn kleding begint wel steeds strakker te zitten, maar ze zeggen dat je bij de tweede sneller dik wordt. Alleen dat afwachten tot je naar de VK kunt, ik mag 12 september. Groetjes Gerda
Precies Oempje, die wetenschap, dat je er dan ook helemaal niets aan kan doen (ook niet om het tegen te houden) heeft me meer rust gegeven.... Zorra: hahahaha bijna gesnapt! Als het goed is staan nu de flessen voor mijn voordeur (ik werk fulltime) en kunnen de buren, als ze goed hebben opgelet, alvast beginnen om offertes aan te vragen voor isolatie!
ME2:Hahahaha, of verhuisplannen maken Heb je de flessen nog een beetje vol gekregen? Ik kreeg tijdens mn MvM gesprek te horen dat ik elke dag een nieuwe fles kon pakken mits mn urine wel op de helft van de fles kwam, had ik minder dan moest ik de volgende dag er weer mee doen ivm het conserveringsmiddel dat geschikt was voor een bepaalde hoeveelheid urine. Nu lees ik bij het forum zw. schap dat anderen dat niet te horen hebben gekregen, jij wel? Morgen 7 weken zwanger, en precies vandaag nog een week tot mn echo
He Gerda goed nieuws! Me2 niet teveel inademen boven die flessen he! Daar wordt je niet vrolijk van. hihi Ik heb net mn catalogus van babypark binnen. ga ff lekker snuffelen.
he meiden, Ik laat het morgen avond gelijk weten.. hoop echt op goed nieuws!!! Jullie horen het van mij!! Dikke kus
Ben benieuwd! Hoe laat heb je een afspraak? Die catalogus van babypark is niks. Er staan nergens prijzen bij of uitgebreide informatie. Het lijkt wel een hele dikke reclame folder. Bah en ik had me er zo op verheugd.
Zorra: nee, bij jij heeft die vrouw ook niets gezegd over meer dan de helf vullen ivm conserveringsmiddel. Ik werk namelijk fulltime dus vroeg haar expliciet of ik dan ook gewoon elke dag ene nieuwe fles kon pakken en ze zei ja. Ik ben van het weekend naar baby dump geweest....leuke dingen gezien, men, mijn man vond het ook helemaal super en stond zich te verlekkeren bij kidnerwagens, autostoeltje, babybadjes, bedjes, boxen en commodes, hahahahahahaha. Nog niets gekocht hoor, nog veel te vroeg, maar wel leuk even de sfeer opsnuiven! Ik ook nog precies een week tot m'n echo, hoop zoooo dat ik het hartje kan zien!
wat gaat het hier snel..... Succes lisa... Gerda we gaan tegelijk naar de VK, ik mag ook al 12 september. Me2, ik ben net naar prenetal geweest. Wel leuk om inderdaad even vast wat spulletjes te bekijken. Ik werd toch een beetje down ervan. Dan zie ik ook pas wat je allemaal wel niet moet aanschaffen, pfffffff Ik voel me trouwens vandaag helemaal niet zwanger. Ik had geen pijntje, of iets anders. Soms vraag ik me weleens af of het wel echt is. Mijn borsten worden wel iets gevoeliger dus ik ga daar maar vanuit dat het nog goed zit.
dientje - gefeliciteerd en veel kletsplezier! me2 - hahhaha, lach dubbel toen ik las van die issolatie!! harley - nee idd die catalogus van babypark is idd niks, ik heb em gister gekregen, vin er echt niks aan... als jullie voor het eerst na de VK gaan voor echo of intake, ga je alleen, met je vriend/man, je moeder of met wie???? ben ik erg nieuwsgierig na!
Tijdens zw. schap van mn dochter ben ik samen met mn vriend geweest, en volgende week woensdag gaan we weer samen maar mn dochtertje gaat dan ook mee. We hebben er wel even over getwijfeld, want wat als er geen hartactiviteit te zien is.....Maar we vertellen haar de dag zelf wat we gaan doen, ik wil haar vertellen dat de dokter in mn buik gaat kijken of er een babytje in zit, ze weet nu dus nog niet dat ik zwanger ben en ik wil dat vlg week dan ook niet zo zeggen, want stel dat er (nog) geen hartactiviteit te zien is dan kan ik zeggen dat er wel een ei in mn buik zit maar we nog niet weten of het eitje kapot gaat of dat het een babytje gaat worden (paar maanden geleden kwam ze er achter dat ik zwanger was doordat ze ons hoorde praten, vlak daarna begon ik te bloeden, ik heb haar toen verteld over een ei in mn buik dat die stuk was gegaan en geen babytje was geworden, en dat ik daardoor verdrietig was. Ze pakte het verhaal super goed op en ze wist daardoor ook waarom ik verdrietig was en werd daardoor niet onrustig. Hoe doen jullie dat eigenlijk (vraagje voor degene die al een kind hebben)
Ik vertel nog niks aan onze dochter en ze gaat ook niet mee naar de echo. Ze wil heeeeeeel graag een broertje en een zusje,die zit er echt op te wachten,heeft het er continue over. Dus die zal reuze blij zijn als het zover is en dan vind ik het sneu om te zeggen dat het toch niet doorgaat. Daarbij vertelt ze het door aan iedereen die het maar wilt horen,hahaha dat is niet bedoeling. Toen we vorig jaar begonnen voor een 2e kindje zagen we op een dag,ongeveer een jaar geleden ineens 2 ooievaars voorbij vliegen. Dus mijn man en ik keken elkaar aan en zeiden "is dat een teken?" Krijgen we een tweeling? Nu heeft mijn dochtertje het sinds een paar maanden steeds over een broertje en een zusje(terwijl ze van niks af weet) Kregen we tijdje terug een folder in de brievenbus met babydingen. Pakt ze het op,kijkt ernaar. Wijst ze ineens een tweeling wagen aan en zegt ze "kijk mama die hebben we nodig voor broer en zus" En gister ging ik haar naar bed brengen en ging even naast haar liggen en begon ze weer erover en zei ze dat ik 2 baby's in mijn buik heb En zo bleek dus bij de gyn 2 eitjes te groeien en zijn ook beiden gesprongen......je zou toch haast denken dat wij er wel 2 MOETEN krijgen!!! Ik denk zelf dat het er 1 is. En dat zal al druk genoeg worden... stel je voor 2 baby's,zou ik dat wel aankunnen? Tis natuurlijk wel bijzonder,maar als ik de keuze zou hebben dan zou ik denk ik toch voor 1 kiezen. Maar als het er wel 2 zijn,dan zijn we daar ook blij mee,beide kindjes zijn welkom,zolang het/de hartje(s) maar klopt/kloppen. Maakt de echo wel extra spannend.... Vanochtend trouwens erg misselijk. Ging broodje pindakaas maken voor mijn meid.....ow dat ging nog maar net goed. De hele dag is de misselijkhed wel gebleven. Ben ik stiekem wel blij om
alle nieuwe aprilmama's van harte gefeliciteerd en welkom! vandaag begonnen met het vullen van de groene flessen. ik heb ook niks gehoord over hoe vol de flessen moeten zijn, dus ik ga gewoon elke dag een nieuwe nemen. ik denk dat een fles van de vorige dag behoorlijk stinkt... vannacht niet misselijk. op aanraden van de mevrouw van mvm had ik voor ik naar bed ging nog een boterham gegeten. dat werkt kennelijk. je maag is dan niet leeg 's nachts. ik ga zometeen voor het eerst sinds 2 weken hardlopen. ben benieuwd hoe het gaat. train in een groep. normaal loop ik dan flink door, maar ik denk dat ik me maar eens ga aansluiten bij de achterhoede. flink keuvelen, dan komen er tenminste geen vragen. wordt alleen een beetje lastig bij de wedstrijden. dan moet ik allemaal smoesjes gaan verzinnen waarom ik zo achterblijf. ben benieuwd wanneer het gaat opvallen...
@Pientje: Mijn dochter heeft het ook al lange tijd over een broertje/zusje, en die grote teleurstelling heeft ze een paar maanden geleden gelukkig niet gehad, terwijl ze wel eerst super enthousiast was dat ze een broertje of zusje zou krijgen. Kinderen zijn wat dat betreft erg flexibel, ik denk ook wel dat het per kind verschilt. Maar net als jouw dochter lijkt ze het wel aan te voelen dat ik zwanger ben, ze legt continue haar hoofd op mn buik, wrijft over mn buik en van de week vroeg ze of we er wel voor gezorgd hadden dat het een zusje word, ik stond even met mn mond vol tanden. Maar na mn echo vlg. week mag de rest het ook weten, dus kan ze wat mij betreft iedereen vertellen die het maar wil horen Nu zou ze ook niet haar mond kunnen houden, veel te enthousiast. Maar vertellen jullie het dan na 12 wkn? Knap hoor dat je dat vol kan houden. Gaan jullie het familieleden ook na 12 wkn vertellen? Lijkt me anders lastig als anderen het al weten en je dochter nog niet. Maar wat zou het bijzonder zijn als je echt een tweeling krijgt, na al die signalen zou je het haast denken. Ik kreeg van de week opeens een gedachte:het is een tweeling. Waarom weet ik ook niet, maar ik kreeg ook wel even dat ik zoiets had van jeetje gaat dat allemaal wel lukken, qua ruimte, auto etc....Maar daar verzinnen we dan wel wat op, zoals je al zegt; als het hartje/hartjes maar klopt/kloppen, dat is het belangrijkste. Wat betreft die ooievaars; wij hebben hier in de omgeving ontzettend veel ooievaars, blijven mooie en speciale vogels, maar ik zou dan wel in verwachting zijn van een elftal @Milou:een fles van de vorige dag stinkt niet echt meer dan de dag zelf hoor, ik hou mn neus er eigenlijk ook niet echt boven als ik het er in giet, dus ruik het eigenlijk ook niet zo. Maar het is maar 1x voorgekomen dat ik minder dan de helft had, aardig wat af geplast Pfffff hardlopen, nou daar moet ik echt niet aan denken nu, ben al te moe om gewoon te lopen Maar knap hoor, ik wou dat ik het kon, helaas kan ik het al niet als ik niet zwanger ben. Jeetje weer erg veel getypt, sorry
Zorra en Pientje erg grappig om te lezen dat jullie beiden dochters iets aanvoelen. Me2 haha isolatie! Misschien weten ze niet eens waarvoor die flessen bestemd zijn. Als ik ze een paar maanden geleden was tegen gekomen dan zou ik het echt niet geweten hebben. Ik was op internet al een beetje aan het oriënteren op kinderwagentjes, ook als ik moeders op straat zie lopen, kijk ik wat voor één ze hebben. Je hebt echt superleuke.. Maar daar is het nog allemaal te vroeg voor natuurlijk. Was laatst ook op de amsterdamse zender een reclame van een babywinkel voor een kinderwagen inclusief maxicosi die afgeprijst was... Heb ook echt geen idee wat het allemaal gaat kosten, een bedje een commode, een kinderwagen, kleertjes etc... lijkt me wel erg leuk dat babyshoppen. Ik denk dat als ik met 12 weken de echo gehad heb ik iets leuks ga kopen en het ook ga bewaren voor als hij zij groter is, dat je dan kan vertellen dit heb ik gekocht toen ik je voor het eerst in mijn buik gezien heb. Zelf heb ik geen kleertjes van toen ik een baby was, vind ik best jammer, dus zal ze zeker bewaren.
Trouwens kreeg laatst een tip van een vriendin van mij om een dvd of een videoband mee te nemen naar de echo, ze kunnen het dan voor je opnemen, en dan kan je het thuis 1000X gaan bekijken!!
leuk dat jullie kinderen zo'n gevoel hebben! Ik heb altijd gezegd dat ik erg graag een tweeling zou willen, zit wel een beetje in de familie maar mijn gevoel zegt dat dit er 1 is en wel een jongetje ik dacht dat ze het bij de VK op dvd zetten als je er na vraagt.... tegen een betaling uiteraard!
Weet iemand of dat ook kan bij de gyn. in het ziekenhuis? (dvd/video meenemen) Of zou die geen opneem functie hebben?
@Zorra, Ik ben wel van plan zolang mogelijk te wachten met vertellen,wil het wel proberen tot de 12 weken. Waarschijnlijk word het tussen de 10-12 weken,afhankelijk van de echo en of ik er nog meer krijg. En natuurlijk is onze meid de 1e die het krijgt te horen Ik had nog nooit een ooievaar zo in het echt gezien en bij ons komen ze ook niet zoveel voor,dus voor ons was het wel speciaal
Heb vanavond het intake gesprek bij de VK gehad. Ik mag 25 september komen voor een echo. Nog even wachten dus.