Zeker Zorra, die van mij mag zich pas laten zien vanaf half maart dan vind ik het oke maar liever gewoon op 5 april zoals afgesproken
Volgende week vrijdag ben ik alweer 6 maanden zwanger , het gaat nu toch wel snel Die babykamer moet dus nu wel af
Dan ben je nog niet echt 6 maanden he Zorra. Een kwartaal heeft nl 13 weken. Het is dan 5 maanden en 2 weken.
Zorra hoezo 6 maanden, ik ben nu 23,7 weken en volgens de planning ben ik pas denk ik 5 januari (5 april uitgeteld) 6 maanden, ik snap nog steeds niets van de telling van weken en maanden
Dus ben ik dan met 26 weken 6 maanden Janne? dat is dan 28 december voor mij, en wat gebeurd er danmet die overgebleven dagen tot 5 januari, want vanaf 5 jan tot 5 april zijn toch drie maanden? snap er niets van
Nou ik zat dus ook met die weken en maanden en wilde weten hoe ver ik nou was en had het op internet opgezocht (website even kwijt ) en daar ben je met 24 weken 6 maanden
Op 5 januari ben je idd 6 maanden zwanger. Maar een mens is 40 weken zwanger. 13 weken ( = kwartaal=3 maanden)x3 = 39 weken Is dus 9 maanden. Dus we zijn 9 maanden en 1 week zwanger= 40 weken. Snappen jullie me nog?
Volgens mij snap ik het nu wel, dus 28 dec ben ik eenhalf jaar zwanger en 5 april 40 weken enfin als de baby maar groeit en gezond sterk wordt maakt het me ook verder niets uit hoeveel weken welke maand is.
Oja vanaf 24 weken is een baby trouwens al levensvatbaar en wordt hier dus net als in Belgie geprobeerd om de baby in de couveuse in leven te houden. Wat betreft die weken en maanden, elke keer denk ik dat ik ém door heb en dan lees ik ergens anders op een website weer een andere berekening. Ik kijk maar naar het aantal weken zw. schap, voor mij duidelijker
ik ben met 22 weken 5 maanden en dan komt er weer een maand van 5 weken, ds met 27 weken ben ik 6 maanden zwanger. ik ben op 26 januari 6 maanden
Ik belde net met vriendin die is per abuis 4 weken verder dan verwacht, zou 12 weken echo krijgen en is al bijna 17 mooi kadootje toch , gaat binnekort trouwen en vond al dat haar buik toch wel erg dik werd voor 12 weken. leuk he verrassingen
@Dizzy: Dat is een leuke verrassing zeg, mooi meegenomen. @Tascha: Ja was je verjaardag leuk? Kijk als ik bijv. op deze website kijk, gaat met 24 weken de 7e maanmaand in, en ben je dus met 24 weken 6 maanden zwanger, ik snap er dus helemaal niks meer van http://www.e-gezondheid.be/nl/gezondheid_tijdschrift/gezondheid_het_menselijk_lichaam/Embryo_foetus-3932-538-art.htm
Ik snap ook niks van die telling. 24wk 6 maanden 28wk 7 maanden 32wk 8 maanden 36wk 9 maanden klopt niet helemaal, toch?