Geen idee wat je aan die darmen moet doen. Ze moeten ruimte maken denk ik en protesteren heftig bij mij, ook vanmorgen weer. MOet naar de wc, maar het wil niet echt.
Dag lieve meiden, Ik kom ook gezellig hier kletsen over alle ditjes en datjes rondom het zwanger zijn!!! Ik ben uitgetelt op 21 april 2007!!!!!! Het wordt steeds drukker hier he! Gezellie!
Ja hè, weet er alles van hoor en nu je mond houden, dat is het moelijkste. Wat zei je man/vriend er van?
ja die was wel blij, dat zag ik wel maar hij was ook wel een beetje terug houdend, hij zei ja maar dat kan toch niet zo vroeg??? je moet toch wachten tot zaterdag??? ik denk dat ik vana zaterdag pas echt blij kan zijn, zei hij. dus ach, hijs werken laat hem het maar mooi effe verwerken misschien reageerd hij vanavond heeeeeeel anders.
Ach de mijne had ook een dag of drie nodig om aan het idee te wennen, maar sinds ik bij de ha geweest ben loopt hij te stralen als een trotse papa-to-be.
hoop dat de mijne dag ook vlug gaat doen, maar denk pas zaterdag hoor, als hij zeker weet dat ik niet ongi word. hihi ik wou net al een sigaret aansteken, denk ownee mag niet meer. Zit ik dan met 5 sloffen die ik heb meegenomen van vakantie....
Ik heb de positest naast mijn computer liggen, kijk er af en toe naar om mezelf er van te overtuigen dat het echt zo is. Als ik dan weer darmkrampen krijg WEET ik zeker dat het zo is en ja, de ha was ook overtuigd van mijn zwangerschap (hoefde niet eens te testen).
Hoi Meliske, nogmaals gefeliciteerd. Leuk dat je ook hier mee komt kletsen Me2: De flessen worden om 8 uur sóchtends opgehaald en degene die werken zijn dan al weg en de anderen staan pas laat op, en als ze er achter komen vind ik het ook niet zo'n ramp. De flessen kan ik trouwens voor mn deur zetten zonder dat de straatkant het ziet. Ach we wachten wel af. Het word alleen een beetje lastig om de flessen te verbergen voor mn ouders, mn vader komt vanaf volgende week helpen met de badkamer verbouwen en ik wil het ze pas vertellen na de echo. Dus dat zal wel even lastig worden om die flessen te verstoppen Ik heb ook last van mn darmen zeg, kan echt merken dat alles heringedeeld word in mn buik, hihihihi. Ik kijk ook regelmatig op mn testen, vooral die van gisteravond, die was weer zoveel duidelijker Ik hoop dat het stoppen met roken niet al te lastig word voor je Meliske, misschien die sloffen verkopen? Kan je ook niet in de verleiding komen Minoes waar blijf je???
Oh die verrekte darmen hè zorra, wordt er niet goed van, gelukkig weet ik dat dit mijn darmen zijn die protesteren, want ik herken het gevoel wel, anders zou ik het echt eng vinden hoor.
nou misschien vinden jullie het stom of zow, maar ik probeer natuurlijk wel om te stoppen, maar als het echt niet lukt, rook ik wel af en toe een sigaretje. En op me werk hihi daar moet ik wel, want daar wil ik het zoiezo pas na een week of 8 ofzo vertellen en als ik dan ineens gestopt bent gaat er bij hun wel een belletje klinken. maar heel veel roken heb ik nooit gedaan en dat ga ik nou ook niet doen. Ik heb stage gelopen in de kraamzorg en daar was een baby met afkickverschijnselen dus dat zal mij echt niet gebeuren.
Meliske, even een gewetensvraagje, houdt je het liever geheim voor je collega's dan dat je voor de gezondheid van je kindje kiest. Ik veroordeel je niet, maar gewoon een vraag. Ik heb dit weekend bewust niets gedronken bij mijn broertje en het kwartje viel bij hem onmiddellijk. Ik heb liever dat ze het weten dan dat ik er later spijt van krijg. Als we in september op schoolreis gaan neem ik ook één of twee collega's in vertrouwen, mocht er iets gebeuren dan kunnen ze helpen. Ik vind dat belangrijker dan dat ik het geheim houd.
ja dat is ook zo, en heb al een aantal keren gezegd dat ik wil gaan stoppen met roken omdat het allemaal zo duur is, misschien zeg ik dat wel. ik rook zoiezo niet veel, zijn maar iets van 6 a 7 sigaretten per dag. Maar denk dat ik op me werk gewoon zeg dat ik gestopt ben. als ze dan vragen of ik zwanger ben kan ik altijd nog nee zeggen.
Zeg gewoon "Nee, maar ik stop liever voor het zover is' Succes ik vind het heel knap dat je wilt stoppen. Ik ga mijn schoonmoeder vragen te stoppen voor mijn kleintje, hoewel ze nooit binnen rookt zegt ze steeds dat ze wil stoppen, maar er nog geen goede reden voor heeft, nou die zal ik haar dan geven. Bij verjaardagen is de de enige die rookte, want vrienden van mij en mijn schoonzusje zijn allemaal in januari gestopt en zijn nog steeds rook vrij.
knap hoor!! Nou ik denk dat het voor mij ook niet zo heel erg moeilijk zal worden, gezien ik maar zo weinig rook! ik ga me best doen!Alles voor me kindje!
HAi Meliske, NOGMAALS SUPER GEFELI!! Ik heb het ook heel zwaar met stoppen met roken, niet geestelijk, maar physiek. Ik moet gewoon een peuk en wil dat helemaal niet omdat ik mijn baby niet in gevaar wil brengen en omdat ik er misselijk van word....Op het werk doe ik twee keer per dag een sigaret met een collega, die ik graag in vertrouwen neem (zij is ook vertrouwens persoon op kantoor) maar liever ps als de eerste echo op 30/8 is geweest. Ik rook de sigaret dan niet, steek hem alleen aan, neem maar drie trekjes, die ik dan niet inhaleer. Zij ziet niks en ik richt geen althans minimale schade aan en mijn lichaam denkt dat het heeft geropokt. Allemaal niet goed, maar lees maar even bij www.rookvrijzwanger. Na een week moet je er echt mee opgehouden zijn.... Loekie: ik zag inderdaad al dat MvM niet richting jou kwam...wel jammer, maar is niet anders (ik woon midden in de stad, dus die flessen kan de hele buurt zien! Boeit me niets!!!!) Word hier gezellig druk bij April Mama's! Ik teste ook 1 dag voor NOD pos. en toen de dag erna voor het "echie" toen geloofde mijn man het pas! Hij zei maar steeds: is het nu echt? (omdat de dag ervoor natuurlijk nog voor NOD was). Hij vraagt nu steeds hoe lang het na NOD is, hahahahahaha, opeens wil hij van alles weten en noemt me "moedertje", wat ik niet leuk vind!!!!!
We gaan je hier gewoon steunen Meliske, als je het even niet meer zitten kan je het bij ons kwijt, oke? En er stoppen elke dag mensen, echt niet allemaal omdat ze zwanger zijn hoor, dus zullen er echt vragen komen op je werk? Of is dat misschien een excuus van jou om toch niet helemaal te hoeven te stoppen (ben zelf ex-roker en weet welke smoesjes je allemaal kan verzinnen om maar te blijven roken) Net als Loeki veroordeel ik je ook helemaal niet, maar zou het heel knap vinden als je stopt met roken. Is niet alleen gezond voor je kindje maar ook voor jezelf. Rookt je man/vriend ook? Gaat hij ook stoppen dan? In ieder geval heel veel succes.
Mijn man rookt ook, maar gelukkig heeeeeeel weinig, doordeweek hooguit 1 sigaret per dag en in het weekend eigenlijk alleen in de kroeg of op een feestje. Van mij mag hij die blijven roken! Mijnman is trouwens wel helemaal blij dat hij nu de komende tijd helemaal nooit hoeft terug te rijden als we een etentje of een feestje hebben gehad!! Hij heeft nu een Bob!! Heb gelukkig ook helemaal geen zin in alcohol, maar dat komt denk ik ook omdat ik zo ontzettend misselijk ben, sochtend en savonds.....Ook veel gerommel in m'n buik en mijn borsten doen heeeeel raar! Mijn buik is ook zo opgeblazen dat ik al hartstikke zwanger lijk...als niemand het maar gaat vragen want ik kan moeilijk liegen! Ook mijn man vindt het enorm moeilijk om het niet tegen iedereen te vertellen!! we zullen zien hoelang het lukt!
dank je meiden! Nou mijn vriend rookt ook, alleen veel meer als ik, maar die is echt behoorlijk geminderd sinds we echt aan de klus zijn, dus daar was ik al erg blij om. (was namelijk bang dat hij verminderd vruchtbaar was omdat hij vroeger een operatie heeft gehad aan een niet ingedaalde zaadbal en ook nog is veel rookte en heel veel koffie dronk) maar goed wel vruchtbaar dus. Ik ga hem zijn sigaretjes niet afnemen, hij mag van mij gewoon binnen roken, alleen als de beeb er is wel naar buiten hoor!