April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivana

Ivana Actief lid

21 mei 2006
    208
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi allemaal,

Ik heb even gewacht met mezelf hier toevoegen maar ga het nu toch doen. Ik heb namelijk een tijdje geleden een hele vroege miskraam gehad en ben nogal bang.

Maar ben al naar de verloskundige geweest en heb al een echo gehad, waar we het hartje hebben zien kloppen en alles zag er perfect uit. Dus dat was wel een geruststelling.

Ben op 1 april (geen grapje) uitgerekend... Wel grapig is dat deze datum al wat vaker in mijn leven naar boven is gekomen, dus ik denk dat het geluk brengt.

Verder voel ik me best goed en heb ik niet zoveel kwaaltjes... Borsten doen wel pijn en ben verschrikkelijk moe maar gelukkig niet misselijk!!!

Ik wil iedereen heel veel plezier wensen met het zwanger zijn en geniet ervan (ga ik ook proberen)...

Liefs Ivana

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Gefeliciteerd Ivana en welkom! Hoop voor je dat alles goed blijft gaan en dat je volop kunt genieten!

3. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Poeh he, kon weer even wat bladzijdes bijlezen :D

Ivana en alle andere nieuwe april mama's, welkom hier!

De symptomen nemen met de dag toe, aan de ene kant voelt dat wel goed, stelt het me gerust, maar aan de andere kant ook erg lastig. Veel trek hebben maar overal misselijk voor, enorm moe, chagie en huilerig. Dan hebben we nog een fikse verbouwing hier, waardoor mn hele huis onder het fijne stof zit en overal gereedschap en troep ligt :(

4. Niet meer actief

@ Dientje, ik ben op de dag van de test al begonnen met kopen. haha Nog niet veel hoor! Maar als ik iets leuks zie neem ik het mee. Mijn man wilde dat de baby zijn/haar eerste dingetje een fcutrecht speen was, dus we zijn na de test gelijk naar de fanshop gereden voor zo'n ding een romper en een inschrijfformulier voor de junioren. Tja... nu maar hopen dat ie dat formulier nog kan vinden in April...

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Veel succes Ivana, wel een geruststelling dat je het hartje hebt zien kloppen!!

IK heb meteen het boek van Beatrijs Smulders gekocht: Veilig Zwanger, is ook een heel dik boek echt een handboek waar alles in staat. erg fijn!

Ik ga pas echte babyspullen kopen als ik wat verer ben 5/6 mnd. Vind nu nog echt te eng!

Dat van Leontien van Moorsle vind ik wel weer een beetje misplaatste ijdelheid. Kunstschaatsen is hartstikke moeilijk en wielrennen is nou echt wel iets heel anders...waarom zou ik dan denken dat het vreems is dat zij weinig kunstjes doet terwijl ze een sportvrouw is???

6. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Van harte gefeliciteerd Ivana

Mo666 ik heb ook een paar kleine dingetjes gekocht niet veel hoor maar ik kon het echt niet laten hihihi.

7. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    ME2: Die gedachtegang van Leontien vond ik ook wel apart, je kan dan wel een sportvrouw zijn maar wielrennen en kunstschaatsen is wel een wereld van verschil. Ik had iig niet meer verwachtingen van haar dan van een van de andere BNérs.

Het grootste gedeelte van de babyspullen heb ik nog van de 1e, maar ik ga zeker op een gegeven moment nog wat kleertjes en accessoires voor de babykamer kopen.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou, ik ben ook pas gerustgesteld als ik een hartje heb zien kloppen hoor, vind het allemaal nog zo eng. Heb ook weinig last van alles, alleen mijn borsten doen zeer en ik ben verschrikkelijk moe.

9. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Haha ja die Leontien!

Ik heb wel een speentje gekocht, met 'papa is the best' erop. Dat was meer om mijn man te verrassen met mijn zwangerschap. Voor de rest echt nog niets gekocht. Ging vorige keer wel even stiekum kijken in de H&M, zooo schattig allemaal!

Willen jullie weten wat voor geslacht jullie baby heeft? Ik wel.. dus als ik dat weet (ongeveer met 20 weken als alles goed gaat) dan ga ik elke keer iets van kleertjes kopen.

10. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    OOOh dames misschien weet iemand dat van jullie.

Mag je wel krabsalade, tonijnsalade, zalmsalade eten??

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Volgens mij wel hoor, want dat is niet rauw toch?

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als je niet meerdere bakjes salade per dag eet kan het denk ik geen kwaad. Iemand een idee hoe het zit met theeworst en vegetarische leverpastei?

13. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Sorry hoor, maar wat is theeworst?

Leverpastij mag je niet zoveel hebben omdat er veel vitamine A in zit. Staat het niet in de voedingswaarde op de verpakking van vegetarische leverpastij?

14. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Volgens mij gaat het bij leverpastij om de dierlijke vit A. Wat in lever zit dus.
    Denk niet dat het in de vegetarische variant zit....
    Zal ff googlelen

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... mine+A.htm

Misschien word je hier wijzer van.
    Volgens mij mag je niet teveel leverpastei omdat daar een hoge concentratie viatmine A in zit.
    In lever zit veel Vit A.
    Denk dat in de vegetarische variant niet zo veel in zit want daar zal geen lever in zitten,niks dierlijks.
    Staat er niks op de verpakking?

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik denk inderdaad Pientje dat het niet over vegetarische leverpastei gaat want daar kan natuurlijk onmogelijk lver inzitten :)
    Theewordt denk ik dat wel gewoon kan, het is niet rauw en er zit geen orgaan vlees in. Lekker trouwens, theeworst....!!!

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Theeworst is ook een soort pastei, maar niet van orgaanvlees, dus vandaar dat ik het vraag. Heb zelf ook even gegoogled en wordt er niet wijzer van. Op sommige sites wordt het sterk afgeraden theeworst te eten en op andere sites daar geeft de voedingsdeskundige aan dat het geen enkel probleem is. Nog nooit zoveel tegenstrijdigheden gelezen als de afgelopen 3 weken.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb gewoon een alternatief nodig voor mijn broodje leverworst :cry:.

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Oh, Loekie, kan het me zoooo voorstellen! Ik at eignelijk elke dag wel pate of leverpastei en nu mag dta natuurlijk niet meer in die hoveelheden.....baal er ook goed van (maar ja het is natuurlijk voor het goeie doel!). heb wel steeds zin in cervelaat dus dta neem ik dan nu maar, maar vind het eigenlijk geen alternatief!

20. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook een vriendin die al eerder is bevallen geraadpleegd, en tonijnsalade zalmsalade etc mag wel

Deel Deze Pagina