Loeki: De reden waarom jij thuis zit is niet omdat je " ziek" bent, maar dat je bij je zwangerschap last hebt van complicaties. Dan hoef jij echt niet elke dag thuis te zitten. Ik denk zelfs dat het juist niet goed is om elke dag thuis rond te hangen. Misschien kun je daar alvast afspraken over maken met de arts wat wel en niet acceptabel is. Ik denk dat je gewoon kunt doen wat je kunt, en je daar verder zeker niet schuldig over moet voelen.
@ Meliske, ik zou juist graag doordeweeks gaan, want in het weekend is mijn man weer thuis en ik vind het niet zo leuk om dan weg te zijn. Ik zou ook volgende week gaan, maar ik moet woensdag naar de fysio en Mensendieck en vrijdag weer naar de gyn, dus dat wordt 'm ook niet. Met oud en nieuw zijn we ALTIJD thuis, want ik vind het dood eng om onze dieren alleen te laten. De katten worden nu al helemaal gek. @ Loesje, ik voel me idd schuldig als ik al even naar de supermarkt ben en mijn leidinggevende belt. Dat vind ik dan zo vervelend. Laatst belde hij me mobiel terwijl ik bij het postkantoor stond te wachten, dan voel ik me zo enorm opgelaten. Ik werk nog 1/2 dagen, maar dan nog vind ik het vervelend om niet thuis te zijn als hij belt. @ Bosi, het is misschien wel handig om duidelijke afspraken te maken over wat er wel en neit van mij verwacht mag worden.
Hoi allemaal, Loeki ik ben al; 4 maanden 100 % ziek en ga pas de laatste tijd het huis uit komt natuurlijk ook doordat ik vooraf te ziek was, maar ik vind dat thuisblijven mijn humeur niet ten goede komt en idd als ze bellen vind ik het ook rot daarom heb ik afgesproken met mijn leidinggevende dat ik contact opneem en ook aangeef of ik wegga of niet, dwz voor meerdere dagen dan niet als ik naar de supermarkt ben, ik moet toch ook eten en frisse lucht krijgen Ik vind ook dat ik het niet kan maken om op vakantie te gaan dus die is al geannuleerd maanden geleden ben alleen wel in frankrijk naar bruiloft geweest van schoonzus omdat dat echt eenmalig is. mijn buik lijkt nu ook met de dag te willen groeien trekt overal en mijn stuitje begint ook goe d zeer te doen aan het einde vd dag tot later.
Hoi allemaal, Moet vandaag werken, maar ben helemaal moe van de kerstdagen. Grappig feit is wel dat we het geslacht geheim wilden houden voor iedereen en dat het mannetje zich keihard verluld heeft gisteren in het bijzijn van m'n broertje en z'n vriendin. Ik stond echt te kijken : "wat doe je nou?" Gelukkig kunnen ze wel een geheim bewaren... Moet morgen weer naar de VK. Merk wel dat de kleine veel meer gaat reageren op geluid. Bij schoonfamilie enorme herrie 1e kerstdag en ze was helemaal van slag, zo druk dat het gewoon pijn deed en ik uiteindelijk 's avonds laat nog maar in bad gegaan ben om zelf daarna te kunnen slapen. Hebben jullie dat ook?
hai dames Gister was het niet zo een drukke dag voor mij we zijn even bij mn schoonouders gaan eten en daarna lekker op de bank gaan hangen. 1e kerstdag was het heel gezellig we zijn naar mijn ouders geweest en hebben hele leuke cadeautjes gehad! Ik ben wel blij wanneer het januarie is dan duurt het niet meer zo lang voordat ons kleintje er is! Ik heb nu tot 7 jan vakantie dus ik ga er lekker van genieten.
pffffffffffffffffffffffffff de dagen zitten er weer op. Nu even 3 dagen rust en dan weer racen. Met oudjaar ben ik namelijk jarig, dus weer een huis vol met volk.....Maar daarna hebben we weer rust tot februari! Eerste kerstdag hebben we lekker gegourmet,van www.gourmetten.nl. Geen boodschappen en afwas dus, ideaal. En de tweede dag hebben we een rijsttafel op met 16 verschillende gerechten. Dus hebben mijn "zusje" en ik heel de middag staan koken voor 9 man. En de dag ervoor was ik al 4,5 uur bezig geweest met lekkere spekkoek Tweede kerstdag zijn we ook even naar babysuperstore in Tilburg geweest. En oefffffffffff wat was dat weer schrikken. Bijna 500,- maar dan hebben we nu wel (bijna) alles! We hebben een matrasje, dekentje, bellywarmer, buggy, luieremmer, autostoel en linnegoed gehaald. Op zich niet zo veel maar wel duur. Hahahaha we werden er weer even aan duidelijk gemaakt dat kindjes krijgen duur is. Nu alleen nog een borstkolf misschien zodat de kids ook een keertje hun brusje eten kunnen geven. En nu ga ik maar eens een grote schoonmaak houden, zodat ik morgen en overmorgen bijna niets hoef te doen. Groetjes doegggggg
Oh, ik kan wel alles bij elkaar vloeken op dit moment. Op 14-11 zijn we geflitst op weg naar de echo. 50 waar de 30 zouden mogen, maar het is een heel klein stukje van mijn werk naar het ziekenhuis en ik weet zeker dat er geen wegwerkzaamheden waren (ze staan daar altijd te controleren als er werkzaamheden zijn). Dus nu krijg ik de echo vergoed, maar heb een boete van 87 euro aan m'n broek hangen. Protest aantekenen heeft vast geen zin meer, want het is hun woord tegen dat van ons natuurlijk. Ik vind boetes niet erg als ze terecht zijn, maar in dit geval is het echt geheel onterecht Ik weet nog dat ik tegen mijn man zei, we worden geflitst, Nee zei hij dat moet onze tegenligger zijn want ik rij netjes 50 en dat was ook zo Nu hebben we dus ergens een bord met 30 gemist.
Loeki, als je het er niet mee eens bent, zou ik zeker protest indienen. Zolang je bezwaar in behandeling is hoef je de bekeuring niet te betalen.
Het gaat via de leasemaatschappij van mijn man, die heeft dus alles al netjes betaald, we krijgen niet eens het procesverbaal alleen de nota van de leasemaatschppij die dat aan zijn wergever sturen die het dan netjes inhoud van het netto loon.Tegen de tijd dat het bij ons komt is de tijd om protest aan te tekenen vaak al verlopen. Oh , ik kan me daar zo kwaad om maken, zeker omdat ik me die hele rit nog voor de geest kan halen. Ik was immers op weg naar onze 20 weken echo.
We hebben nu eerst het procesverbaal opgevraagd, maar voor we dat hebben zijn we denk ik een week verder. En dan, waar moet ik procesverbaal tegen aantekenen? Dat ik een bord met 30 km/uur gemist heb? Schrale troots is dat iedereen die daar reed geflitst is, want we reden gewoon met de rest van het verkeer mee, het was namelijk net tussen twee stoplichten en we waren dus niet de enige we reden niet eens voorop. Nou ja, ik kan me er kwaad om maken en er energie aan verspillen, maar het heeft hoogstewaarschijnlijk toch geen nut. Ik zou niet eens weten waar ik tegen moet protesteren, tijdstip klopt, snelheid klopt (we reden immers 50), kenteken klopt.
Je kunt toch aangeven dat dat verkeersbord daar helemaal niet duidelijk stond, gezien het aantal auto's wat daar te hard reed?
Nou ik weet waar het gestaan moet hebben als het er al stond, maar ik denk niet dat het CJIB mee zal werken aan een bezwaarschrift en ik denk niet dat 'we waren niet de enige' als goed bezwaar meetelt. Ach, m'n man en ik hebben het allebei niet gezien. We waren immers samen. Ik kan heel erg kwaad op hem worden als hij te hard gereden heeft omdat hij weer eens te laat naar zijn werk gaat, maar nu hadden we alle tijd. (12.10 uur geflitst en we moesten om 13.00 uur in het ziekenhuis zijn) Er was geen enkele aanleiding om te hard te rijden. Mijn werk is hoogstens 10 minuten van het ziekenhuis. We hebben beide niet gezien dat er werkzaamheden waren en dat we er 30 moesten rijden (terwijl ik altijd heel erg meerij). We zijn dus overtuigd van ons gelijk, maar we zullen het nooit krijgen, want er is geen enkele grond voor bezwaar, alleen ons woord tegen dat van hun en dat win je nooit, want bij twijfel heeft een BOA altijd gelijk.
Loeki: wat super vervelend die boete, vooral als je ook weet dat je gelijk hebt. Ik heb maar weer eens een foto van mijn buik geplaatst. Ik groei toch echt wel snel en veel. Ik ben al niet zo groot, en straks lijk ik nog op een tonnetje, Maar ik voel de baby nog erg weinig,
Loeki, als je geen bezwaar maakt weet je zeker dat je die 87 euro moet betalen, maar bij bezwaar maken heb je altijd nog een kans dat het kwijtgescholden wordt. Ik zou er dus gewoon voor gaan. Misschien maken anderen die daar ook reden ook wel bezwaar. Als het er niet duidelijk stond aangegeven zullen vast meer mensen die boete niet willen betalen. Je kan trouwens op deze site kijken, misschien vind je daar meer info, bijv. mensen die daar ook geflitst zijn: http://www.flitsservice.nl/ Bosi, je buik groeit al mooi zeg! Het is mij nog steeds niet gelukt om mn foto te verkleinen, ik ben geen leek op de computer maar op een of andere manier wil het nu gewoon echt niet. Mn vriend is onderweg naar huis, dus ik zal het straks eens aan hem vragen. Hopelijk voel je de baby snel wat beter, hij zal de aankomende weken nog sterker worden dus dan voel je ém misschien beter door je placenta heen. PRDM, ja babyspullen zijn echt verschrikkelijk duur, soms echt belachelijk wat ze voor bepaalde kleine dingetjes vragen, gewoon uitbuiten van al die aanstaande papa's en mama's die alleen maar het beste voor hun kleintje willen. Dientje, heeft je man ook vakantie? Gaan jullie nog iets leuks doen? Em: Hihihi ja het is ook zo moeilijk om zo'n leuk geheim te bewaren he, kan me voorstellen dat je je makkelijk verspreekt als je het over de baby hebt. Het zou niks voor mij zijn om dat voor me te moeten houden, dat hou ik nog geen dag vol, hahahaha. De baby schrikt wel van bepaalde harde geluiden, en reageert ook op bepaalde muziek. Maar echt heel druk zijn omdat de omgeving druk is heb ik nog niet meegemaakt. Dizzy, pijnlijk he als je stuitje zeer doet. Ik heb het bij de zw. schap van mn dochter erg gehad, op een gegeven moment kon ik amper zitten. Nu gelukkig (nog) geen last van, alleen als ik te lang heb gezeten. Op een stevige stoel rechtop zitten is beter dan op een zachte stoel zitten, en je kan als het echt heel zeer gaat doen zo'n speciale kussenring halen bij de thuiszorg. Vanmiddag even bij de bakker een paar oliebollen en appelflappen gehaald, moet toch even eerst geproefd worden he Zulke lekkere oliebollen maken ze daar, helemaal niet van die vette meelballen zonder krenten. Deze zijn heerlijk krokant aan de buitenkant en zacht van binnen en heel erg gevuld, mjammie!
Zorra, ik had al gelijk een berichtje op flitsservice achtergelaten, maar tot nu toe heeft er niemand gereageerd.We moeten nu eerst het procesverbaal afwachten, als we nog op tijd zijn kunnen we iets doen, maar tot nu toe kregen we de procesverbalen via de leasemaatschappij altijd pas binnen als de termijn voor een bezwaarschrift al verlopen was. Dat is een groot nadeel van deze constructie (vind leaseauto's alleen maar nadelen hebben dus zie er geen voordeel in maar goed, da's een ander verhaal). De boete gaat eerst naar de leasemaatschappij, die betaald, dan gaat er een rekening + adminitratiekosten (4 euro) naar mijn man z'n werkgever, die verrekend het da met het loon en pas bij het loonstrookje dat een maand of soms 2 maanden later komt tref je eens een boete aan. De bezwaartermijn is dan 9 van de 10 keer al verlopen. gelukkig komen boetes niet zo vaak voor hoor, maar is is wel een hele flinke.
Mijn vriend heeft ook een lease auto, en bekeuringen altijd via de lease maatschappijen gehad, maar dan was de bezwaartermijn nooit verstreken. Maar bij mn vriend wordt het ook niet ingehouden op zn loon, ze sturen de bekeuring gewoon door en dat moet hij dan zelf betalen. Welke nadelen ervaar je eigenlijk van een lease auto? Ik vind het verrekte handig. Benzinekosten worden zowel in NL als buitenland vergoed, tankkaart mee en hij kan overal tanken. Onderhoud en reparatierekeningen gaan rechtstreeks naar de zaak. We hebben dan wel een bijtelling aan het einde van het jaar, maar als we gaan kijken hoeveel een auto kost incl. benzine en onderhoud dan zijn we met die bijtelling nog voordeliger uit. Ik ben er dus erg blij mee! En mn vriend rijd zoveel met de auto dat we vaak na 2,5 jaar weer een nieuwe kunnen uitzoeken.