April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik had helaas geen knuffel in de dump-doos, maar hij is altijd nog 10x beter dan die van de Etos. Verder vind ik babydump maar een rot zaak. Er zijn grote verschillen in de babyzaken heb ik ontdekt.

Babydump Grou - waardeloos
    Prenatal Groningen superstore- kil en zakelijk
    Gardo superstore Groningen - Wel leuk, beetje vol gepropt
    Prenatal Groningen citywinkel - alleen voor kleine dingen
    Babyland Drachten - mooie ruim opgezette zaak
    Plaatselijke babyzaak - niks aanwezig alles is te bestellen.

Wat zijn jullie ervaringen?

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    wij hebben hier niet zoveel,

maar ik vind de babydump een erg fijne winkel, kan er altijd wel slagen :) leuke kleertjes altijd.

prenatal ben ik niet zo heel weg van, waarom kan ik niet goed zeggen

en de van asten super store in tilburg is een leuke winkel, maar errug druk altijd.

zorra en pientje, mooie buikjes hoor en pientje die straie valt reuze mee, moest goed zoeken.

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Een goede morgen allemaal. Alles goed met iedereen.

Nou hier wordt het niet echt beter of zo. Gisteren echt heel rustig gedaan, wat tv gekeken, spelletje gespeeld en boodschappen gedaan (manlief heeft zlefs voor me gekookt) en nog had ik gisteravond enorm veel last van mijn buikspieren en pezen. het is allemaal zo verschrikkelijk stijf aan het worden. Een warm bad helpt wel lekker trouwens, maar daarna moet er weer ijs op m'n pezen en verkrampt alles weer.

Hebben jullie ook al zo'n last van vuurwerk. Hier zijn ze al een tijdje bezig, maar gisteravond waren ze bezig in het steegje naast ons huis. Net aan de kant waar we liggen te slapen. Om 24.00 uur ineens een enrome knal. Ik ben dan blij dat ik mijn dieren binnen heb. Ik heb neits tegen vuurwerk of zo (heb er wel een hekel aan, maar goed het hoort er bij denk ik dan) maar om die tijd vind ik het niet meer kunnen. Het gaat dan ook niet om rotjes of zo, maar vooral 's avonds gaat er al het nodige carbit op denk ik.

Vorig jaar en het jaar er voor hebben ze de brievenbussen in onze straat opgeblazen. Weet niet of hij er nu nog staat, maar ik durf er echt geen post meer in te doen in deze tijd. Alles gaat naar het postagentschap, omslachtig, maar ik neem geen risico.

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Goedemorgen!

Ik vond tot nu toe Babypark het leukste. Ik ben in Enter geweest. Verder ben ik bij Gardo geweest in Amersfoort. Daar kan je je geld wel kwijt. Vond het erg duur allemaal. Babydump vond ik zoals gezegd niks. Voor kleertjes vond ik Ter Stal erg leuk, maar die zit niet overal geloof ik. Prenatal vind ik eigenlijk helemaal niks, want de dichtsbijzijnde zit in het centrum van Utrecht. Niet echt makkelijk als je helemaal los wilt, vind ik.

Loeki, het vuurwerk valt hier gelukkig nog wel mee. Wel wat 's avonds, maar niet zo laat. En nou heb ik daar geen last van want ik slaap overal doorheen. De brievenbus hier in de buurt is al een hele tijd weg. Wat daarmee gebeurt is weet ik eigenlijk niet. Ik hoop wel dat ie weer terugkomt.

5. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    goeiemorgen!

he jopie, hebben ze bij ter stall ook baby kleertjes? wij hebben hier ook een ter stall dus misschien dat ik daar dan is kijken voor een spijkerrokje :)

loeki - is dat echt nodig dat koelen met ijs? mij lijkt dat het helemaal niet goed en fijn is.

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ze hadden er wel heel stoere overgooiertjes!

7. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    goeiemorgen!

Tot nu toe ben ik alleen nog bij de prenatal en babydump geweest.
    We hebben 1 minuut van Jennifers school een grote prenatal en vind die wel fijn eigenlijk.
    Maar we hebben dan ook niet zoveel nodig.
    Nog een heleboel kleertjes van Jen en koop zelf vaak kleertjes bij de H&M,leuk en goedkoop.
    En af en toe bij de Hema.

Ik vraag mezelf ook af of dat koelen het wel is voor jou Loeki,is toch niet goed dat het verkrampt? het moet toch juist losser worden?

Wij hebben ook nog niet echt noemenswaardig last van vuurwerk,maar moet wel zeggen dat ik het pure geldverspilling vind!
    Zo zonde vind ik het! Siervuurwerk is wel leuk om te zien,maar die knallen? ik zie er de lol niet van in!
    Ik koop dus ook niks.

Volgens mij is er vorig jaar in mijn oude woonplaats ook een brievenbus opgeblazen.
    We gingen nl. 30 december vorig jaar verhuizen en had begin van die maand netjes allemaal brieven geschreven naar instanties enzo om het adres te wijzigen,is dat gewoon nergens en nooit aangekomen.
    Errug irritant!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.282
    6.808
    113
    Goedemorgen dames,

Ik heb toch raar gedroomd, :confused:

Ik moest ineens bevallen. Het deed geen pijn en na 1 keer persen kwam er een baby uit. De dokter pakte het kindje en zette het meteen op de grond. Hij duwde een keer en het kindje begon te lopen. Naakt en onder het bloed. Toen vond hij het goed en ging weg. Ik stond daar met een baby op mijn arm. Ik vroeg aan iedereen om mij heen of de baby niet erg op een hondje leek. Hij had ineens een hondenkop gekregen, :eek:

Toen pakte mijn vriend de baby en ging kleertjes zoeken. Eerst hebben we de baby gewassen en toen in leuke kleertjes gestopt. Ineens had hij al veel haar en was het een peutertje geworden. We bedachten dat we nu ook de oma's en opa moesten gaan bellen.

Echt een rare droom hoor, ik ben er nog een beetje raar van, :(

Verder alles goed hoor, :p

Vuurwerk heb ik hier nog niet gemerkt. Ik weet wel dat ik de hond niet meer los doe. Als die het hoort vlucht hij naar huis, en dat is echt heel gevaarlijk.

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    :) sjee wat een rare droom zeg :)

Owja vraagje,gaan jullie allemaal een wiegje gebruiken?
    Ik wil graag de baby de 1e tijd bij ons op de kamer in zo'n knus wiegje.
    Maar die dingen zijn nog best duur zeg!
    Ongeveer €150 euro.
    En dan is er ook geen ruime keuze aan wiegjes,jammer hoor.
    Of hebben jullie familiewiegjes?

10. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik wil geen wiegje, vind dat het kindje gewoon moet wennen op de eigen kamer.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.282
    6.808
    113
    Wij hebben een familie wiegje. Die wordt dus bij elke baby van de broers en zussen weer gebruikt.

Dan wil ik de eerste maanden de baby bij ons op de kamer hebben liggen in de avond. Overdag gewoon op zijn/haar eigen kamertje.

12. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ja gaat mij ook om de nachten.
    Ik vond dat heel fijn toen bij Jennifer.
    Door omstandigheden moest ze bij ons op de kamer.
    Maar vond dat wel fijn en makkelijk.
    Maar sliep ze wel in haar ledikantje.
    Maar dat gaat nu niet meer passen,vandaar een wiegje.
    Na 3 maanden ging ze in haar eigen kamertje slapen zonder problemen.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb idd ook een familie wieg, vooral voor 's nachts. Ze krijgt in haar eigen kamer een ledikantje.

Koelen is voor de ontsteking. Het is heel tegenstrijdig, ik heb warmte nodig voor het soepel worden/houden van mijn spieren en kou voor het temperen van de ontsteking. Mijn fysio vind dat ook een dilemma, maar het is even niet anders. Kou is het enige dat de ontsteking op dit moment kan remmen. Pcm doet wel wat tegen de pijn, maar niets voor mijn spieren en/of pezen helaas.

Ik loop soms echt krom als een oud wijf.

Was net bij de Bruna, hadden ze nijntje knuffels in de aanbieding, 3 voor 10 euro. Heel leuk als cadeautje of natuurlijk om zelf te houden. Ik heb er 3 meegenomen, eentje houden we zelf en dan nog een voor mijn vriendin en een voor mijn neefje.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Is iedereen de hort weer op?

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.282
    6.808
    113
    Bijna, ;)

Ik heb net even het topic NOD augustus weer gelezen. Hoe we spannend zaten af te wachten tot we konden testen.

Leuk om weer te lezen. Volgens mij waren loeki en zorra de eerste twee die echt in dit topic begonnen te kletsen na de test.

Ik ga zo even lichte boodschappen doen.

16. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik ben aan het werk en we moeten inventarisern, bah!

17. Niet meer actief

Hoi heb nog niets gelezen van wat jullie allemaal geschreven hebben maar wilde me even melden (klinkt officieel hahaha) :) , hier gaat het goed heb vaker bezoek nu dus minder tijd, ga zo kerstfoto's van mijn familie afdrukken in winkel, kadootje voor oud en nieuw voor mijn ouders en broer.
    tot later ;)

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    He, even een vraagje. Mijn man en ik hebben natuurlijk al een meisjesnaam, maar ja, we houden toch in ons achterhoofd dat het een jongen zou kunnen zijn, je weet maar nooit. Nu zitten we te denken aan de naam Merijn. Welke associaties krijgen jullie daarbij. Man man had zo, van lijkt dat niet te veel op...of.. is dat niet... Dus ik denk even jullie idee polsen.

19. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Merlijn de tovenaar is het eerste wat bij me opkomt..... Sorry :oops:

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Haha Jopie, nou dat was dus niet waar mijn man bezwaar tegen heeft, dus ik wacht even de reacties van de anderen af. Ik ben niet zo dat ik hier een heel topic voor open hoor, vind dat onzin, maar mijn man had zoiets van ...kan dat wel?... Dus ik denk ik pols jullie even. Als jullie niet de accosiatie maken die hij er bij heeft, dan zal het wel mee vallen. We vinden het namelijk allebei een hele mooie naam, maar willen niet dat de kleine later te horen krijgt...dat zeg ik nog wel.

oh, ik slik nu al een tijdje visolie, eerst in capsules, maar zag nu speciale olie voor zwangere vrouwen. best duur, maar ik denk ik probeer het eens. Nou was ik er maar nooit aan begonnen. Van die capsules merk je niets, maar die olie smaakt en ruikt zo verschrikkelijk vies. Als ik het ergens door geen doe ruik je de vis overal bovenuit. In warme melk of zo proef je het niet, maar ruik je het wel :pale: Het is alleen te duur om het niet te gebruiken (20 euro voor 30 ml :oops: ), maar ik zie er iedere dag weer tegen op om het in te nemen. iemand tips hoe je dit het beste weg krijgt. ga zo znel mogelijk weer over op gewone capsules, maar eerst moet dit op.

Deel Deze Pagina