April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hij legt zeker een link met LOTR?
    Anyway ik vind het een mooie naam! Denk dan gewoon Merijn,geen verdere voorstelling bij.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, jij hebt dus idd dezelfde ass. als mijn man, maar ik vind dat neit zo'n probleem, want in de films e.d. hebben ze het altijd over Merry en niet over de Nederlandse vertaling Merijn. Hij wil niet dat de link iedere keer met LOTR gelegd wordt, maar ik heb daar in de eerste plaats geen problemen mee en ten tweede vind ik het gewoon een mooie naam.

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Nou toevallig zag ik een stukje met kerst en het viel me op dat ze de namen ook in het Nederlands vertaalden bij de ondertiteling.
    Maar daar vertaalden ze het als Marijn.
    Maar vind zelf Merijn leuker.
    En tis niet zo dat ik bij de naam meteen aan LOTR dacht,maar meer omdat jij erover had dat je man het met iets linkte,dus dacht daaraan,had je het niet gezegd dan had ik ook niet direct aan LOTR gedacht.

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    De bel rinkelt nog niet echt. Was dat niet een van die Hobbits?

5. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik vind LOTR echt zo'n flauwe films, dus ik had die link met je naam niet gelegd.

ennuh wie weet is de LOTR hype straks wel over en denkt niemand daar meer aan.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Haha, nou dan weet ikniet welk deel je gezien hebt pientje, want in deel drie werd het dinsdag netjes vertaald als Merijn.

Van de films ben ik ook flauw hoor Meliske, maar van de boeken ben ik een super grote fan, heb van LOTR wel 5 verschillende uitgaven staan, al jaren, ben daarom ook niet zo heel blij met de hype die er nu is iedereen denkt ineens dat hij/zij er een fan van is.

Zo, ik heb heerlijk geslapen. Mijn man had een nieuw spelletje voor de Wii gekocht, Rayman, mag hij binnen een dag ruilen als het niet leuk is, laat hij het nu al voor een groot deel uitgespeeld hebben, ja die gaat dus mooi terug morgen.

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Loeki, nou moet je me toch eens uitleggen waar Wii voor staat. Da's toch geen nintendo?

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.282
    6.808
    113
    Ik vroeger eens gezoend met een Merijn.

Ik denk altijd aan mandarijn of inderdaad de tovenaar merlijn.

Maar toch vind ik het wel een hele leuke naam.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wii is de naam van de allernieuwste Nintendo.

Ja, wij vinden Merijn ook erg leuk. Maar mijn neefje heet Fjodor (dus geen Frodo) en dan moeten mensen ook steeds denken ook LOTR, dat wil mijn man niet, maar bij Merijn heb ik zelf die link niet zo sterk.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh, mijnman zei vanmiddag dat hij voor het eerst kon zien dat ik zwanger ben, ben helemaal happy. Al gaat het met pijn en moeite, ik zal die buik laten groeien ;)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.282
    6.808
    113
    Ik heb een vraag:

Weet iemand misschien of je altijd een bed mag huren van de thuiszorg voor de bevalling? Of moet je dan ergens lid van zijn.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    geen idee volgens mij moet je lid zijn en anders betaal je er voor.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.282
    6.808
    113
    hmmm

Ik zal in januari eens bellen. Ik wil eind januari alles klaar hebben voor de baby. Dus het kamertje, spullen, kaarten etc... Ook dus een bed vast voor de bevalling.

Leuk trouwens loeki, wat je man zei.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zal een dezer dagen weer eens een buikfoto maken.

Ik heb nog helemaal geen haast met klaarmaken, zou dat moeten dan? Ik heb de thuisbevalling al uit mijn hoofd gezet, dus daar hoef ik me niet op voor te bereiden. Wil liever niet in het ziekenhuis bevallen, maar ik wil me niet stukbijten op het thuisbevallen zoals mijn zusje gedaan heeft, die loopt na 2,5 jaar nog met het trauma dat het niet thuis kon komen.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.282
    6.808
    113
    Nee dat hoeft helemaal niet. Dat zit een beetje in mijn aard. Ik ben graag goed voorbereid en in mijn hoofd kan dat alleen als ik er optijd mee begin.

Jammer dat je niet thuis kunt bevallen. Voor niemand is het trouwens zeker hoor. Maar jij weet dat natuurlijk nu al.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee, ik weet nog niets zeker, maar nu er al gesproken is over het eerder halen ga ik maar uit van een ziekenhuisbevalling. Ik hoop natuurlijk stiekem dat het wel thuis kan, maar daar stel ik me maar niet op in, anders kan het zo tegenvallen. Voor mijn zusje was het het begin van een hele moeilijke periode (nou zat haar roze wolk ook op kruishoogte of zo dus die donderder 10 km naar beneden) maar ik houd er gewoon rekening mee dat de kleine in Groningen geboren gaat worden ipv van lekker thuis.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.282
    6.808
    113
    Ja dat is denk ik ook de beste manier. Je kunt maar beter er vanuit gaan dat het gewoon niet zal gaan, dan is de teleustelling minder groot. Natuurlijk is de kans dat het thuis mag komen er natuurlijk ook.

Soms hoop ik weleens dat naar het ziekenhuis mag. Gewoon omdat het zoveel veiliger lijkt. Maar verder iedereen in mijn omgeving zegt dat thuis ook erg fijn is.

Mij maakt het dus nu nog niks uit.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Het lijkt me heel fijn om thuis te bevallen, maar ik vermoed nu dat ik de 40 weken niet zal voldragen, dus dan komt het gewoon veilig in het ziekenhuis.

19. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik hou ook altijd in me achterhoofd dat ik eventueel in het ziekenhuis moet bevallen.

loeki - ben nu toch wel erg benieuwd na je buik, als je man vind dat ie gegroeid is, je laat ons niet te lang in spanning he ;)

zijn jullie ook zo snel gepikeerd? ik vind het gewoon zielig voor me vriend, maar kan er echt niks aan doen :(

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.282
    6.808
    113
    Ja ik ben wel sneller gepikeerd, maar niet naar mijn vriend, maar naar vreemden.

Ik zei vanmiddag bijna iets tegen iemand, zomaar op straat. Een moeder reed nog even snel door rood op de fiets met haar kind van 6 jaar. Dat vind ik dus dom. Maar nu wilde ik dus er echt iets van gaan zeggen, :oops: Ik heb me in kunnen houden.

Maar ik denk dat je vriend het je wel vergeeft hoor, ;)

Deel Deze Pagina