April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    jeetje wat word er veel geschreven, kan het niet bijhouden hi hi. ik zal vanmiddag mijn echo proberen te plaatsen, maar je kunt er nog niks van maken, die van 4 sept zal een stuk beter zijn, bij mij is het zoizo moeilijk om een goede foto te krijgen want mijn baarmoeder is gekanteld...

Liefs

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    bosi - ik vind het leuk om op andere mensen te reageren, en als ik er geen naam voor zet word het zo'n verwarrend zooitje, maar moest gister wel erg veel bijlezen, pfff!!!!

pientje - alles komt goed meid! probeer je niet te druk te maken, ook vanminddag heb je een positieve test! wel laten weten hoe het gegaan is he! suc6!

lisje - leuk om je echo foto te zien!!!

hier alles nog hetzelfde! vanmiddag lekker shoppen!!!

3. Elf

Elf Actief lid

1 mei 2006
    159
    0
    0
    Meliske:

Bij mij hield het intake gesprek in dat ze aan de hand van je cyclus bepaald wanneer je bent uitgerekend. Verder heeft ze gevraagd naar de gezondheid van mij en mijn vriend en naar eventuele risico's binnen de familie.

Ook heb ik dus meteen een afsrpaak voor de 1e echo gemaakt en informeert ze of je een nekplooimeting wil doen.

Verder heb ik alle vragen die ik had aan haar gesteld en je krijgt een idee bij de werkwijze van de praktijk. Toen ik wegging kreeg ik nog een aantal boekjes en een knuffel mee :)

Zijn er hier mensen die nekplooimeting willen laten doen? Ik wel, aangezien ik een oom met Down Syndroom (ook al is het niet erfelijk) in de familie heb.

Groet Elf

4. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ok dank je elf!

wij hebben besloten geen nekplooimeting te doen. Heb al veel op internet gelzen dat het niet 100% betrouwbaar is. dus dalijk laat je het doen en wordt er gezegd de kan dat je kindje het syndroom van down heeft is groot, terwijl de kan ook aanwezig is dat het een gezond kindje is, noudan mak je je de hele zwangerschap onnodig druk. nike voor mij!

kijk hier maar is!
    http://www.lumc.nl/3050/patientenzorg/n ... eting.html

5. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Meliske, Elf ik laat ook geen nekplooimeting doen. Het is alleen een kansbepaling en stel dat er een verhoogde kans is dan kun je verder onderzoek doen, zoals een vlokkentest of vruchtwaterpunctie met een kleine kans op een miskraam. Voor mij heeft zo'n nekplooimeting weinig waarde, omdat ik het toch niet weg zal laten halen. Een zus van mijn moeder heeft ook het syndroom van down gehad (zij is overleden), de VK zei dat ik niet meer kans had dan anderen omdat het ver is. Ik maak me er niet zo druk om, je krijgt het kindje zoals het is, en je kunt er toch niets aan doen. Wel kun je je er beter op voorbereiden als je het van te voren weet, maar daarvoor zou ik het niet doen.

Leuk trouwens dat je lekker gaat shoppen Meliske, daar heb ik ook erg veel zin in, ik heb echt kleding nodig, maar weet nu echt niet wat ik moet kopen, omdat je toch dikker gaat worden... vooral met broeken vind ik het moeilijk.

Nou dat wordt dan nog uitvechten met je vriend.. over het wel of niet weten van het geslacht hahaha... je kan het ook zo doen dat jij het wel weet en hij niet...

En voor de baby shoppen, daar wacht ik nog even mee tot de echo.

Pientje, je krijgt gewoon een vette bevestiging van je zwangerschap vanmiddag, je zal zien!!

Voor de plas-vraag (haha): in het begin moest ik wel veel naar de wc, nu is het wat minder geworden, maar moet wel 'snachts vaak 1 keer eruit om naar de wc te gaan.

En Ivana gefeliciteerd met je zwangerschap, ik wens je het allerbeste!

6. Nieke

Nieke Lid

11 aug 2006
    77
    0
    0
    hey

@MELISKE , dat is een goed idee het mannen dieet. dat ga ik ook doen. ik wil ook niet treng lijnen maar ik vind het wat een geod dieet omdat ze alle belagrijke vitamines in een week stop. zo weet ik dat ik van alles binnen krijg, ik moet alleen de rauwe dingen vervangen.

nog even over die witte flodders , nou die heb ik ook. de ene dag wat minder dan de andere . gaat dit door tot het einde?

mijn vriend wil een nekplooimeting , we hebben geen reden in de familie.
    van mij hoeft het niet zo. (denk ik)

heeft iemand en leuk idee hoe je het kan vertellen op een orginele manier?

7. Nieke

Nieke Lid

11 aug 2006
    77
    0
    0
    hey

@MELISKE , dat is een goed idee het mannen dieet. dat ga ik ook doen. ik wil ook niet treng lijnen maar ik vind het wat een geod dieet omdat ze alle belagrijke vitamines in een week stop. zo weet ik dat ik van alles binnen krijg, ik moet alleen de rauwe dingen vervangen.

nog even over die witte flodders , nou die heb ik ook. de ene dag wat minder dan de andere . gaat dit door tot het einde?

mijn vriend wil een nekplooimeting , we hebben geen reden in de familie.
    van mij hoeft het niet zo. (denk ik)

heeft iemand en leuk idee hoe je het kan vertellen op een orginele manier?

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij hebben besloten geen nekplooimeting te laten doen. Het geeft alleen maar onzekerheid en bovendien moet je het zelf betalen en hoewel dit geen reden mag zijn heb ik geen zin om geld uit te geven terwijl ik het idee heb dat het niet nodig is.

9. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    nieke - ja dat vind ik ook met die vitamines enzo. ik ben niet zo fruit eter, maar zo krijg ik toch alles binnen omdat ik toch alles wil binnen krijgen wat er in het boekje staat. en echt zwaar vind ik het niet, je mag best veel eten, toch!

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik ga nu lekker een broodje haring halen bij de visboer. Kijken of ik het weg krijg.

11. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    mag dat eigenlijk wel? want ik dacht dat haring niet mog, omdat het rauw is, en dat zou ik zooooo jammer vinden want vind het zo lekker!

12. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
  13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Verse haring van de visboer ik geen probleem, heb gelijk ook verse gerookte makreel gehaald (en half opgegeten) en forellen voor vanavond of morgen. Heb ineens zooooooo'n trek in VIS.

Meer over vis weten? Lees de discussie hier:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=15897

14. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Zoo ben ik ook weer ff.

De teststreep van de test van MvM was donkerder dan de controlestreep :D :D

En heb voor het nijntje bestekset gekozen.

Ben wel blij hoor,weer ff die bevestiging.

Moesten wel ff haasten hoor toen die mevrouw er was.
    Mijn broertje en vriendin konden elk moment binnen komen,kwamen onverwachts.
    Dus wij in raptempo alles doornemen,waren net klaar toen ze binnen kwamen....fiew....

Dus ik begin 1 sept met plassen in de groene flessen...hiihihi

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wow, wat zijn julie allemaal fanatiek met dat MvM, ben ik de enige die niet mee doet?

16. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Pientje heb je je voor niks druk gemaakt meid! Fijn dat je nu bevestiging hebt gekregen.

Oempje als je wil kun je ook mijn echofoto's bekijken die zijn van 8 weken en 2 dagen.

Even over de kwaaltjes: Ik plas me een ongeluk en ik heb ook last van witte afscheiding, al vanaf mn ovulatie. Het is ook erger als ik me druk gemaakt heb.

Me2 ik ben meteen na de positest gestopt met tempen. Ik kon het niet meer aanzien. Scheelt een hoop stress.

Ivana welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Nekplooimeting laten wij ook niet doen, het kindje is hoe dan ook welkom.
    Ik zou he geslacht wel willen weten maar mn man wil het pertinent niet dus da's pech hebben.

Ik heb al wel een paar kleine dingetjes maar echt shoppen doe ik pas na de 3 maanden. Ik vind het nu nog te eng.

Het feestje gisteravond viel wel mee achteraf. Heb nog lang zitten praten met een neef van mn man en zn vrouw. Die hebben pas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap meegemaakt.

Goh morgen al weer 9 weken zwanger, het gaat toch wel snel. Ik voel me de laatste tijd echt alsof ik in geen weken geslapen heb. Echt balen. Nou ja ik heb het er voor over.

17. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    Ben trouwens jarig vandaag en alleen thuis. Leuk hoor, manlief heeft een vrijgezellenfeest. nou ja ik ga dan maar vanavond op de bank hangen met een lekkere film en een snackje. Morgen komt de familie.

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik ben ook alleen thuis HArley, maar niet jarig! Van harte meisje. Ga maar lekker chillen op de bank vanavond. Dat doe ik iig wel!

Gisterenavond een feest gehad. Nou, van al die sapjes e.d. word ik niet vrolijk...roken doe ik ook niet meer sinds ik posi heb getest...is toch allemaal wel heel anders een feest meemaken vanuit dat persepectief! :) Maar ik vind het werkelijk NUL probleem, want het is allemaal voor het goede doel! :) En geen zwaar hoofd de dag erna +/'

19. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    He Me2, had ik ook gisteravond. Ik had ook een feestje en iedereen was aan de drank behalve ik. Is wel interessant hihi. Ik had alleen wel heel veel last van de rook. Dat vond ik wel vervelend. Ja wordt wel een relaxed avondje zo!

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Van de rook had ik geen last, maar ben zelf natuurlijk een roker (ja, nu ik weet dat ik zwanger ben rook ik natuurlijk niet meer, vind het overigens mega knap van mezelf, hihi). Interressant is zo´n avond zeker!

Deel Deze Pagina