April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Meliske wat een gedoe he, geniet maar lekker van je echo vanavond!

Janne nog even afzien dus maar volgende week dus weer vol van de partij!

Ik moet de bal nog opblazen maar even geen zin in ben de kerstboom aan het opruimen, en denk aan alle kerstmissen die we nu met z'n tweeen gehad hebben, en nu vanaf dit jaar met zijn drieen!

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, mijn zusje maakte de capitale fout door met kerst te zeggen

'dit is dan jullie laatste kerst samen' ze bedoede natuurlijk met z'n tweeën, maar het klonk niet erg positief op deze manier.

3. Niet meer actief

hebben jullie dat ook dat je nu je zwanger bent onzekerder bent, kreeg net telefoon en dat ging over een afspraak die voor volgende week op staat, terwijl ik eigenlijk wist dat die niet nu was toch de agenda erbij, voorheen deed ik alles uit mijn hoofd en nu check ik alles 10 keer, vermoeiend hoor :)

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik vertrouw mijn eigen geheugenbank voor geen meter, ben al veel te veel dingen vereten de afgelopen maanden.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.280
    6.806
    113
    :) Ik heb mijn eerste tentamen van dit schooljaar niet gehaald. Terwijl ik dat de twee jaar daarvoor nog nooit heb gehad. Mijn geheugen lijkt minder, :(

Maar toen hoorde en las ik dit:

Vrouwen slimmer door zwangerschap | Onderzoek

AMSTERDAM - Amerikaanse onderzoekers hebben ontdekt dat een zwangerschap vrouwen slimmer maakt. (Bron: , 01-20/13:40)

Tijdens die periode nemen de geestelijke capaciteiten van de vrouw toe. Het leervermogen neemt toe en het geheugen verbetert merkbaar. Dat schrijft The Observer. Proeven bij mensen, muizen en ratten brachten de onderzoekers tot een positieve conclusie over de zwangerschap. Namelijk, hoe moeilijker de moeder het heeft, hoe beter de hersenen werken. Belangrijke delen van de hersenen veranderen ook van grootte. Die wijzigingen blijven tientallen jaren intact. Volgens de onderzoekers brengt het moederschap veel geestelijke voordelen zich mee. Het brein van de moeder past zich aan aan de reproductieve uitdaging en daardoor worden bijvoorbeeld ook de zintuigen verscherpt. Daardoor kunnen moeders kort na de bevalling hun kinderen herkennen op grond van zeer zwakke geluiden en geuren

Nou dan ga ik over 2 weken maar iets zelfverzekerder zitten voor mijn tentamen. Eigenlijk moet ik nu allemaal tienen halen, :p

6. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    weer even een vraagje.
    Mijn mannetje is helaas niet op tijd om nog naar het ziekenhuis te gaan. nu wil ik morgen gaan, maar ik moet morgen ook naar yoga. Weten jullie toevallig of ik dat af moet bellen of niet. De afdeling cursussen van kraamzorg is al gesloten en morgen niet open. Wat zouden jullie doen?

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Tascha, Afbellen is natuurlijk wel netter, als je iemand kan bereiken.

Meliske, wat vervelend voor je schoonmoeder. Ik hoop dat ze toch gauw weer opknapt. Veel plezier bij de echo.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bij mijn cursus moet je echt afbellen, ik heb ook een 06-nummer van de cursusleidster en een emailadres.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.280
    6.806
    113
    Altijd afbellen.

Ik vind dat wel zo netjes. Heb je geen telefoonnummer van diegene die het geeft?

10. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    nee ik heb geen telefoonnummer. maar ik ga het anders doen. Ik gha morgen middag met openbaar vervoer. dat is wel een rondreis langs de wereld, maar zo kkan ik naar oma en ben ik niet onbeleefd om niet naar yoga te gaan zonder af te bellen, ik hou daar ook nooit van. dus ik kan het zo allebei doen.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja vervelend is het als je niet af kunt bellen, voor de volgende keer dan gelijk een nummer vragen.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Even een vraagje, ik heb enorm last van rustloze benen, nu heb ik gelezen dat steunkousen helpen, maar waar koop je die. De Hema heeft bij ons alleen steunpanty's, maar ik heb geen zin om onder een broek een hele panty te dragen.

13. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Tascha: Sterkte met je oma! Vreemd dat je geen telefoonnummer hebt gehad van Yoga.
    @Loeki: Zo was ik ook altijd hoor, erg lang wachten met bellen, maar na meerdere medische missers en vele ZKH bezoeken heb ik wel geleerd om mn eigen lichaam te vertrouwen en voor mezelf op te komen, maar dat heeft dus heel wat jaren geduurd.
    @Meliske: Wat rot van je schoonmoeder, hopelijk knapt ze snel op.
    @Jopie: Hier hele goede ervaringen met de Kruidvat luiers en de Bumblies luiers. Pampers ook goede ervaringen mee maar eigenlijk zelfde als Kruidvat luiers en aangezien die goedkoper zijn ben ik daar op overgegaan. DA luiers waren ook goed, maar na een jaar paste de luiers niet meer zo goed en moest je een veel grotere maat nemen en die zaten dus niet zo aansluitend. Huggies waren een ramp bij mn dochter, lekte er continue door heen.
    @Janne: Dat we toen voor een echo bij de gyn kwamen dat ik zwanger was van mn dochtertje deed hij ook een nekplooimeting zonder te vragen of we dat wilden. Nu konden we een combinatietest laten doen, dat is een nekplooimeting in combinatie met een bloed (chromosomen) onderzoek. Maar aangezien ik jonger dan 36 ben moesten we dat zelf betalen en omdat we een kindje met Down niet wilden laten aborteren hebben we niet voor deze test gekozen. Nu krijg je iig geen bloedonderzoek meer.
    @Bosi: Wat balen dat je je eerste tentamen niet hebt gehaald, hopelijk gaat de volgende veel beter!
    @Dizzy: Ik vertrouw alleen mn agenda :)

14. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Loeki: Steunkousen moeten speciaal voor je aangemeten worden, dit gebeurd in het ZKH. Je kan je VK om een verwijzing vragen, de steunkousen helpen goed bij spataders, ik moet er eigenlijk ook aan, vlg. keer mn gyn. maar even vragen.

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh, ok, zal het bij de VK eens vragen, ik heb al sinds mijn 15e spataderen, dus ik zal probleemloos een verwijzing krijgen lijkt me. Ik heb er echter nog nooit zo veel last van gehad. Wist niet dat rusteloze benen door spataderen veroorzaakt worden.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.280
    6.806
    113
    Zorra: op iedereen heb je gereageerd bijna, :p goed hoor. Maar hoe is het verder met jou?

En wat zijn precies rusteloze benen? Ik weet dat niet eens, :oops:

17. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Bosi, jammer van je tentamen, hopelijk gaat het beter met de herkansing. Je wéét nu tenslotte dat je slimmer bent ;)

Dizzy, ik vergeet nóóóóóit wat..... Nee, ben blij dat ik laatst een agenda heb gekocht, voor het eerst in 10 jaar ofzo. Alles wordt netjes opgeschreven.

Zorra, wat zijn Bumblies luiers?

18. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Als je even googeld op steunkousen, krijg je ook links waar je ze via internet kan bestellen. Ik weet niet of dat wat is.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou wees blij Bosi, het is geen pretje. Ik heb het gevoel of mijn benen constant (moeten) bewegen. Als of er van die zenuwprikkelingen op je benen zitten. Misschien ken je die apparaatjes waarbij ze je buikspieren zogenaamd trainen (altijd nee zeggen ;)), nou het lijkt wel of die ook in mijn benen zitten. Nu ik gestopt ben met hardlopen is het alleen maar erger geworden.

Zou de fysio daar trouwens ook iets mee kunnen zorra? Ik ga daar donderdag al weer heen en de VK pas over 2 weken. Kan natuurlijk wel de HA eens bellen.

Rusteloze benen (restless legs) is een neurologische aandoening die zorgt voor onaangename, kriebelige door de patiënt vaak moeilijk te omschrijven gevoelens in de onderbenen (een tintelend of branderig gevoel onder de huid) die vooral 's avonds en 's nachts optreden, vaak het inslapen beletten en die verdwijnen als je de benen beweegt. De symptomen kunnen toenemen tot pijn en de benen kunnen dan trekken of schokken. Al met al is het een probleem dat de nachtrust danig kan verstoren.

Men vermoedt dat rusteloze benen een gevolg zijn van problemen van het zenuwstelsel. Misschien speelt ook erfelijkheid een rol. Oudere mensen, mensen met suikerziekte en rokers hebben er relatief veel last van. Koud en vochtig weer, zware inspanning en een vitamine B- en ijzergebrek kunnen een rol spelen, net zoals te veel cafeïne drinken en ontwenningsverschijnselen.

DIt is nou eindelijk eens een kwaaltje waarvan mijn man precies weet wat ik bedoel, hij heeft het namelijk ook regelmatig. ;)

20. Niet meer actief

nou Loeki daar ben je dan weer klaar mee, nog zoiets vervelend dus :(
    Zorra jouw geheugen valt toch wel mee aangezien je op iedereen reageert leuk hoor :D
    Heb dus de kerstartikelen nu uit de keuken en kamer en heb net als Loeki eigenlijk zin om de box er neer te zetten maar ik vind het toch nog te vroeg, heb me voorgenomen om dat vanaf maart te doen, 4 weken vooraf kan het wel denk ik.

Deel Deze Pagina