April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Hallo allemaal, net even flink bij kunnen lezen, gisteren de hele dag op stap geweest. Mn nieuwe auto bij de dealer gehaald, mn 1e nieuwe auto :D Het is een Ford KA, rijd erg goed, met airco en radio/cd speler, ben er erg blij mee :D

Vandaag verschrikkelijk misselijk. Mn ouders zijn er, mn vader weer klussen en mn moeder kwam me helpen met schoonmaken. Nu was ik zo hondsberoerd dat ik het wel moest vertellen, ze vermoedde het al wel omdat ik al een tijdje zo enorm kort af was :oops: Ze vinden het erg leuk, maar zoals ik al verwacht had zijn ze nog erg afwachtend. Die enthousiasme die ze hadden bij hun eerste kleinkind (mn dochtertje) die had ik nu ook niet verwacht, maar je hoopt er toch stiekum wel een beetje op. Mn vader vind het allemaal maar eng, en als mn buik erg gaat groeien dan gaat het bij hem ook wat meer leven.

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik ben ook enorm emotioneel Meliske, huil om het minste of geringste, althans, ik voel de tranen opwellen...Mijn man heeft het ook zwaar want hij wordt ook om het minste of geringste afgesnauwd.....Hij had al geklaagd bij een van m'n beste vriendinnen (die nu zelf 16 wkn zwanger is en bij m'n zusje). Eigenlijk moet man mijn dan ook gewoon normaal doen en een beetje meedenken ;) hahahaha (hij doet niets fout hoor, maar zo voel ik dat dan, hahahaha).

JA, Zorra, kanme voorstellen at je er niet meer om heen kon. Dat het enthousiasme wat minder is totdat het meer zichtbaar/tastbaar wordt herken ik wel. MIjn moeder vroeg vandaag of we nog een dubbelbed wide voor onze (2de)logeerkamer... Vervolgens voelde ze zich helemaal schuldig, want ze was "vergeten" dat op die kamer hopelijk over 7 maanden een baby komt.....!!!! Was ook echt niet lullig bedoelt, maar ja er is nog niets te zien dus ....!. HAd er gewoon niet bij stil gestaan dat het beebje ook ergens moet slapen! hahahahah

3. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Is ook allemaal zo onwerkelijk allemaal he, niet alleen voor ons, maar helemaal voor de aanstaande opa's en oma's en de aanstaande papa's niet te vergeten. Maar ze zal snel wennen aan het idee hoor, helemaal als je woensdag een mooie echo foto kan laten zien en kan vertellen dat je het hartje zag kloppen. :D Nog een paar daagjes geduld hebben :D

4. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    zorra - ow wat leuk zo'n ford ka, vind die auto's helemaal geweldig!!!

me2 - snap je helemaal qua afsnauwen van ons menneke, die hebben het maar zwaar te verduren. maar idd wat je zegt, moeten ze maar normaal doen en meedenken, hihi ;)

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik merk helemaal niets van moodswings of zo, nou was ik ook nooit sjagie als ik ongi was, dus misschien is dat de verklaring.

6. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Ik merk zelf ook wel dat ik mijn man af en toe afsnauw, maar dat verdient hij niet hahaha dat is het erge! Gelukkig is mijn man door zijn neef (die ook pas een kindje heeft gekregen) gewaarschuwd voor het gedrag van een zwangere vrouw en hem advies gegeven veel geduld te hebben de komende maanden. Hahaha soms zegt hij weleens, 'ik ga denk ik voor de komende 8 maanden verhuizen' dan moeten we er wel om lachen.

Ook kan ik erg chago zijn, en geen zin hebben om maar iets te doen...

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Helaas...ik heb nog NOOIT last gehad van PMS of bijbehorende symptomen.Naar mij kijkend heeft het daar dus niets mee te maken...ik schrik gewoon soms van mezelf , :) :) :)

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik heb dus HELEMAAL geen klachten, word er bijna bang van. Heb steeds het gevoel dat ik toch ook iets moet voelen, ja heel soms ben ik wat duizelig als ik snel op sta en ik heb niet altijd zin in koffie, maar dat is het wel zo'n beetje. Nog wat last van luie darmen, maar ik zou toch graag iets meer willen merken van mijn zwangerschap. Het maakt me zoooo onzeker. Ben wel erg snel moe, maar dat ervaar ik niet als iets nieuws, dat heb ik wel vaker, maar dan 's winters.

9. Annabel

Annabel Bekend lid

30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    goeie avond iedereen,

zorra proficiat met de nieuwe wagen veel geluk ermee!!!

nog 2 nachtjes slapen en dan naar gyn voor eerste echo, k verlang er echt naar!!!

heb vandaag redelijk veel last van bandenpijn onderaan mijn buik en weer zo verschrikkelijk moe..
    mijn(.)(.) doen enkel zeer als ik er tegen zit anders gaat het wel.

zo te zien zijn we met velen die deze week eerste echo gaan hebben tof é :)

kga slapen morgen werken!

slaapwel, annabel

10. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    mischien rare vraag maar waarom krijgen
    sommige met 6 weken een echo?
    tegen mij hebben ze met 8 weken gezegt
    de vorige keer na mijn miskraam.
    groetjes chantal.

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Sommigen met een medische reden krijgen hem eerder.
    Maar meestal is het rond de 10-12 weken.
    Vaak doen ze het ook niet eerder omdat soms blijkt dat je korter zwanger bent en je op de echo nog niks ziet en dan is het zo'n teleurstelling terwijl er misschien wel niks aan de hand is.

Ik heb gelijk ook een vraagje, Die Harley wel kan antwoorden en woensdag Zorra Me2 misschien ook.

Ik krijg dus met 7 weken en 3 dagen een echo,inwendig.
    Nu vraag ik me af heh,als de gyn de echostaaf erin stopt,wat zie je dan?
    Zie je heel duidelijk het vruchtzakje met vruchtje erin?
    En stel dat het leeft en het hartje klopt,zie je dat duidelijk zodra de echostaaf binnen is?
    Weet niet hoe ik mijn vraag moet verwoorden,maar zie je duidelijk hartactie op de echo?
    Wat zie je??

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Je krijgt al eerder een echo als je niet zeker weet wanneer je zwanger geworden bent. (dus gewoon zeggen dat je onregelmatig was ;)). De VK moet je een nekplooimeting aanbieden en die MOET in week 11 plaatsvinden, mocht je dus niet precies weten wanneer je zwanger geworden bent dan zullen ze ruim vóór week 11 een termijnecho doen. Ik heb mijn echo in week 8. Ik weet wel wanneer ik zwanger geworden ben door dat ik mijn temp bij hield, maar de VK wilde toch ook een echo doen.

13. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    jeetje hee, ben je ff een paar dagen niet langs geweest op deze site, kan je gelijk aan de slag om een twintigtal pagina's bij te lezen. pffff en dat op de vroege ochtend.

maar goed, voor een ieder die er in de tussentijd bij gekomen is, van harte gefeliciteerd!!!

pientje:

ik kan je vraag wel eerder beantwoorden dan harley en ME2, want ik heb mijn eerste echo met 6,2 weken gehad (zoals ik al eerder heb verteld sta ik zwaar onder controle ivm met een vroeggeboorte met 5 maanden) en bij ons was toen al duidelijk hartactie te zien, weliswaar moet je goed kijken maar de techniek met echo-apperatuur is zo verfijnd dat ze het beeld kunnen vergroten zodat je het heel goed kan zien. daarbij word er heel goed uitgelegd wat de vruchtzak is, het kindje en het hartje. je ziet dan een wit stipje wat net als je curserstreepje knippert alleen dan een stuk sneller.
    lijkt mij dat je met 7,3 weken dit toch ook wel moet zien, maar ik zal jullie morgen bijpraten want dan krijg ik alweer mijn derde echo (jaja, ik word een dure voor de ziektekostenverzekeraar :eek: , ik weet zeker dat ik niks terug krijg eind van het jaar)

vorige week maandag was ons danoontje (zo noemen we hem voorlopig, omdat we gekscherend zeggen en denken dat het in een reclameblok op tv is verwekt) 7,7 mm en ben benieuwd hoe groot het nu is.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Gisteravond had ik mijn moeder aan de telefoon. Ik hoopte dat ze ons wilde helpen met het inrichten van de babykamer, omdat mijn ouders een seizoensbedrijf hebben kunnen ze in de schoolvakanties onmogelijk helpen, dus ik stelde voor het na de vakantie te doen. Daar had ze helemaal geen tijd voor zei ze het was eerst tijd voor hun om zelf op vakantie te gaan. Ik weet wel dat ze dat hard nodig hebben na een druk seizoen, maar het deed enorm veel pijn en ik heb onbehoorlijk zitten huilen na het gesprek. Kan nu nog wel janken.

Toen we 4 jaar geleden in de zomervakantie verhuisden konden ze ook niet helpen en heb ik veel hulp gehad van mijn schoonouders en mijn broertje. Nu zou dus weer veel van de hulp uit die hoek moeten komen, maar ik zou het zo leuk vinden als mijn ouders ook eens kwamen helpen. Ik weet wel dat het geen onwil van ze is, maar toch...het steekt. Ben ik nou onredelijk (of toch gewoon super emo)?

15. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Hoi meiden, heb nog ff geen tijd om bij te lezen dat doe ik vanavond wel. Ik wilde nog ff mn gezicht laten zien voor ik naar mn werk ga.
    Ik heb echt geen zin, zo moe ben ik echt nog nooit geweest ondanks dat ik wel goed slaap, Ik kan nergens mn hoofd bij houden.
    Gisteren heb ik mn verjaardag gevierd en ik heb allemaal dingen voor mn beeb gehad. Een hele grote roze troetelbeer (nu hopen dat het een meisje wordt hihi) een wipstoeltje van nijntje en een glow in the dark nijntje (ik hou van nijntje) Zo leuk! En ik heb van mn zus een zwangerschapsdagboek gehad. Echt heel leuk, kan ik alles in bijhouden.
    Ik moet er nu vandoor, het werk roept (laat maar roepen hehe)

16. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Nienke70 het gaat erg snel hieroo, en boeiend dat je een dure wordt, ik betaal me blauw aan ziektekostenverzekering, dus ik vind dat daar wel wat tegenover mag staan!

Chantal 87 ik heb een afspraak voor een acho als ik iets over de 12 weken ben, dan is alles goed te zien en te controleren. Ik heb geen medische geschiedenis, dus vandaar ook de late echo. Vind het zelf niet echt erg.

Loeki2, jammer dat je moeder je heeft gezegd dat ze niet kan komen helpen. Tuurlijk kan ik begrijpen dat ze eerst even lekker op vakantie willen en willen uitrusten, maar voor hoe lang gaan ze dan? Wanneer wil jij beginnen met de babykamer? Misschien zou je wat later ermee kunnen beginnen zodat ze je toch kunnen helpen. Ik denk ook wel dat je extra geëmotioneerd bent dan normaal ivm de zwangerschap, maar ik ken je niet persoonlijk en natuurlijk niet de hele situatie dus dat is moeilijk om te beoordelen. Ik snap in ieder geval wel dat je teleugesteld bent.

Werkse he Harley en leuk dat je allemaal leuke dingen hebt gehad voor je verjaardag die met de zwangerschap te maken hebben.

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank voor je reactie Oempje. Ik wil ook niet direct aan de babykamer beginnen, eigenlijk pas na de kerst, dus ik dacht dat ze dan wel tijd zou hebben, want van januari tot maart zijn ze altijd in het buitenland. Ze komen dan net voor de bevalling terug en dán kan ik het niet meer zelf doen. Ben alleen zo'n harde afwijzing van mijn moeder niet gewend. Ze heeft buiten het seizoen altijd wel tijd voor me.

Mijn vader zie ik helaas heel erg weinig, maar dat kan helaas niet anders. Ik zie hem alleen als hij hier komt terwijl hij op doorreis is naar Duitsland of Denemarken voor de zoveelste beurs. In de vakanties zie ik ze heel weinig og helemaal niet.

Misschien komt het ook omdat ik nu juist de behoefte heb om leuke dingen met mijn moeder te gaan doen. Nieuwe kleren kopen en zo en naar babyspulletjes kijken. Als goedmakertje stuurt ze elke week wel kaartjes en cadeautjes, maar ik ga veel liever leuke dingen doen dan steeds de bevestiging te krijgen dat ze eigenlijk geen tijd voor me heeft.

Man wat ben ik emo vandaag :cry:

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hey Loeki,kan me voorstellen dat je er emo van wordt :(
    Snap dat je dit met je moeder wilt delen en hun erbij wilt betrekken.
    Lijkt me niet leuk als ze nooit tijd voor je hebben,vooral in deze bijzondere periode.
    Ik hoop dat ze nog bijdraait en er toch tijd voor vrijmaakt.
    Misschien helpt het als je zegt dat je heel graag zou willen dat ze bij de inrichting van het kamertje betrokken is,dat je haar bij je wilt hebben in deze bijzondere fase in je leven????

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank je Pientje, ik weet wel dat ze het op dit moment verschrikkelijk druk hebben en het eigenlijk ook niet het juiste moment is om het ze te vragen, want het enige waar mijn moeder nu aan kan denken is vakantie, daar is ze hard aan toe want sinds begin juni heeft ze geen vrije dag meer gehad. De winkel die ze hebben is van begin juni tot eind augustus dagelijks van 8 tot 18 uur open, ook op zondag.

Toen mijn zusje zwanger was woonde ze nog bij mijn ouders en zou ze daar ook bevallen. Zij kreeg toen wel heel veel hulp bij het inrichten, logisch natuurlijk. Ik kan niet dezelfde hulp verlangen, maar stiekum wil ik dat wel. Het is toch anders als je schoonouders het komen doen.

20. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    loeki - het is heel begrijpelijk dat je deze tijd graag met je moeder doorbrengt en dat ze niet te vervangen is door je schoonmoeder. Het is erg jammer dat ze zo heeft gereageerd, maar idd wat je zegt ze zal wel ontzettend moe zijn en toe aan vakantie. Als ik het goed begrijp is het seizoen van de winkel bijna voorbij, dus dan heeft ze lekker vakantie. misschien kun je in haar vakantie naar haar toe gaan en uitleggen hoe je je gevoelt heb bij haar afwijzing, en dat je begrijpt dat het misschien de verkeerde moment was om te vragen. of ze er nog is over na wil denken of ze misschien zo rond eind november, begin december me jou wil gaan kijken voor leuke dingen om je kamer in te richten, dan heb ze al een hele tijd gehad om bij te komen en heeft ze misschien ook meer zin om iets te ondernemen.
    ps. wat hebben ze voor winkel als ik vragen mag?
    ennuh, lekker huilen hoor, mag best!

Deel Deze Pagina