April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Loeki, 't is natuurlijk niet fijn als je het hebt, maar dan heeft het beestje wel een naam....

Dientje, is dat goed te combineren met een kleine? Je moet natuurlijk naar school (of heet dat college?). En dan moet je nog studeren thuis. Lijkt me niet altijd makkelijk.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, dat wel, maar of ik hier nu vrolijker van word?

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Kan me wel voorstellen dat je er niet vrolijk van wordt. Maar zolang je niet weet wat het is wat je hebt, kan je er ook niks aan doen....

4. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Ja precies Loeki zoals Jopie zegt, als je weet wat t is uiteindelijk, is er misschien ook meer aan te doen. Maar hoop niet dat je t hebt.

Dientje oke interessante studie! Ik ben zelf in augustus afgestudeerd HBO sociaal juridisch dienstverlening, ben wel blij dat ik er vanaf ben ;) nu ik zwanger ben. Was ook echt onze planning en gelukkig is het ook zo uitgekomen. Bij mij op de opleiding waren er ook 2 meiden die een kindje hebben gekregen gedurende hun studie, en het is best te doen, als je een goede omgeving hebt die regelmatig kan oppassen. Een voordeel voor jou is ook dat als je over 2 jaar klaar bent, je kindje ook alweer 2 is en jij meteen aan t werk kan gaan, mocht je dat willen. Ik zit echt in een tussensituatie, pas afgestudeerd en nog geen vaste baan. Zit zelf te denken om na 1 jaar pas aan t werk te gaan, wil wel voor mijn kindje zorgen en het niet, als het zo jong is bij iemand anders laten ook ivm borstvoeding etc. Heb nu iets tijdelijks aangeboden gekregen 32 uur precies op mijn niveau, ben benieuwd. Vandaar mijn vraag aan jullie over dat werken.

5. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja jopie het is wel makkelijk te combineren de ene keer moet ik in de ochtend naar school tot een uur of 3 en soms van 18.00 tot 22.00 uur.
    Maar ik heb gelukkig ook de normale school vakanties dus vanaf april heb ik vakantie tot begin september en dan is de kleine als het goed is alweer 6mnd.

6. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Dientje gaat verder alles goed met je studie?

Ik heb trouwens een foto van mezelf in Marokko in mijn album gezet, je ziet me niet zo heel duidelijk, maar zo hebben jullie ongeveer een beeld. Hier was ik al zwanger, en begon buikje te groeien, maar zie je natuurlijk niet, foto is te klein, ook door mijn hoofddoek ;)

7. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Oempje leuke foto hoor!

Ja het is idd wel lekker dat je al bent afgestudeerd, het gaat wel goed hoor met mn studie ik vind het echt een leuke opleiding.

Ik wil het kindje ook niet te vaak bij mensen achterlaten maar ja soms moet het wel een paar uurtjes.
    We hebben er echt bewust voor gekozen om het zo te doen zodat ik na mn studie lekker kan werken dan is de kleine ook al wat ouder.
    Mijn vriend werkt gewoon full-time.
    Eingelijk heb je wel veel tijd over als je studeert vind ik en met mn inkomen zit het ook wel goed gelukkig!

8. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Thanks, ja precies je hebt het goed bekeken zo. Een ander meisje was zwanger tijdens het laatste jaar en dat was wel lastig, vanwege haar scriptie. En ze had ook best veel klachten tijdens zwangerschap, dus die studeert dan wel vertraagd af. Maar ach, een paar maanden later afstuderen is ook niet zo'n ramp. En precies je hebt gewoon wel de zekerheid omdat je vriend fulltime werkt, dat heb ik ook.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik weet wel dat ik mooi klaar mee ben. Maar goed, ik ga zo lekker een weekendje weg en dan verzetten we onze gedachten gewoon. Ik wil me er ook niet te veel op inlezen, want als ik de eerste dingen zo lees wordt ik er echt helemaal neit vrolijk van.

10. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Nee het is idd niet leuk om dat te lezen loeki.
    Geniet maar lekker van je weekend weg dan kan je idd alles even van je afzetten.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ach, EDS heb je in zoveel verschillende vormen dat het ook kan zijn dat ik een hele milde vorm heb.

Kenmerken voor de eerste diagnose:
    - Hypermobiliteit
    - Spataderen
    - veel blauwe plekken

Voor alle drie ben ik al eens bij de HA geweest, dus als je deze drie kenmerken neemt en daarop het onderzoek start is het niet helemaal vreemd als ik het idd zou hebben.

Nou ja, mijn man is heel nuchter, je hebt er al bijna 30 jaar mee geleefd en je zal er ook heus nog wel 30 aan vast plakken hoor ;) Kans bestaat echter dat ik het ook door geef aan mijn kleine meid en dat vind ik misschien nog wel het grootste probleem.

12. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Helaas is het syndroom vaak onvoldoende of niet bekend bij patienten en dokters.

Verder is het idd niet zo leuk om te lezen. Ik hoop dat je snel onderzocht wordt zodat je snel meer duidelijkheid zal hebben. Zet het idd maar even van je af, want piekeren heeft ook geen zin en is alleen mar slecht.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee, ik zie nog geen aanleiding om te piekeren. kans is heel groot dat ze binnen 3 maanden geen diagnose kunnen stellen en dan word ik waarschijnlijk gewoon als EDS-patiënt behandeld, als het dan achteraf iets anders blijkt te zijn hebben ze in het ziekenhuis iig de veilig weg bewandeld.

Oh, nog een symptoom, ernstige bijziendheid, zou -12 als ernstig gezien kunnen worden ;)

1 op de 5000 mensen heeft het, dus dat is best veel vind ik, alleen weten de meeste het idd niet van zichzelf.

14. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    heb je echt -12?

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    uhm, ja, erg hè, daar hebben ze dus nooit een verklaring voor gevonden. Mijn zusje heeft het ook.

Ben nu wel blij dat ik een weekendje weg ga, anders zit ik hier het hele weekend op internet te zoeken wat EDS allemaal in houdt, nu gaan we rond 15.00 uur weg en zijn we ook echt even er uit.

16. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, ik heb zelf -3 en t wordt wel elke keer iets meer als ik een nieuwe bril ga uitzoeken. Dan moet je wel lenzen hebben of niet?

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, gelukkig wel, kan lenzen gelukkig goed verdragen.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Dat is niet meer onze bank hoor, ;) Die ligt gelukkig al op de sloop. Ja het ging om die lichtbollen. Of het iets is weet ik niet hoor. Ik ben vrij nuchter, maar ik vind het wel erg interessant.

Dientje: ik studeer ook nog. Ook straks als de kleine er is. Ik ga dan als alles goed gaat het 4e jaar in. Maar dan moet ik wel nog enkele punten halen.

Loeki: Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Ik had in een ander topic gelezen wat het ongeveer inhoud.

19. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben er vandoor, check het later weer...

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja Bosi, ik weet nog helemaal niet wat ik er van moet verwachten. Ik laat het maar over me heen komen.

Deel Deze Pagina