Bij strippen maakt de gynaecoloog of verloskundige met de vingers de baarmoedermond los van de vliezen en kan het gebeuren dat de baarmoedermond hierdoor ook rijp wordt. Vaak volgen dan de weeën zodat er toch nog een natuurlijke bevalling in werking treedt. Strippen kan ietwat vervelend/pijnlijk zijn en het geeft absoluut geen garantie tot bevallen.
@Meliske: Strippen is een manier om de bevalling op gang te brengen. Een verloskundige of gynaecoloog probeert bij de baarmoedermond de vliezen wat los te maken in de hoop dat de bevalling daardoor op gang komt. Dit kan alleen als de baarmoedermond rijp is en al wat open staat. Ook moet het hoofdje van de baby goed zijn ingedaald, anders bestaat de mogelijkheid dat hij door de vliezen heengaat.
Volgens mij is Tascha jonger toch? Of vergis ik me nu Janne valt geloof ik in de categorie 30+, maar hoe oud ze daadwerkelijk is?
whahaha ik schiet ze iedere keer te hoog, en dan stuiteren ze nie meer, maar vliegen zo met kop in de grond. sommige in de lounge halen echt een vere afstand.
Joepie 314.5 hahaha ik heb me vriend nu ook verslaafd gemaakt hij wilt de laptop niet meer afgeven hij moet en zal over de 314.5 van mij komen
Oja jij bent idd ook jonger Dientje, ik twijfelde al of je nou net zo oud was als Meliske of jonger. Wel apart vind ik het om hier op het forum veel (aanstaande) moeders te zien van in de twintig, in mn omgeving ken ik alleen maar 35+ moeders, in de klas van mn dochtertje ben ik de jongste moeder, de rest is allemaal tegen de 40 of al over de 40. Meliske, dat pinquinspel is super irritant Ik ben er maar mee gestopt omdat ik al had gelezen dat er verschillende er verslaafd aan waren geraakt, waaronder jij dus
haha ja die stomme pinquins hier in de buurt ook, de meeste zwangere of net mama's ken ik allemaal niet want die zijn een stuk ouder als mij. ook bij de VK allemaal oudere, dan voel ik me wel echt een puppy, maja wel een goeie puppy soms ben ik wel is bang dat als die kleine straks na school gat, ik een beetje weg val tussen die kletsmoeders, weet je wel, zijn toch allemaal ouder. Maja dan wordt ik maar geen kletsmoeder
Ja ik ben idd jonger almira is ook 20 en die is 4 mnd jonger dan mij. Ik zal later wel 1 van de jongste zijn op de school van ons kindje. Eingelijk is dat ook de rede waarom ik geen cursus ga doen ik denk dat ik dan ook de jongste ben.
Nou op zich hebben we in onze vriendenkring best wel veel 35 plussers omdat mn vriend en ik 7 jaar schelen, maar die behandelen me niet als puppy ofzo, vaak is het zelfs zo dat als ik jarig ben ze schrikken van mn leeftijd Maar op het schoolplein zijn de meeste moeders dus echt in de 40 en ik merk dat ze me daar wel als puppy zien en je valt er dan toch best snel buiten, en dat vind ik wel jammer want het is nou niet zo dat ik nou echt anders leef dan zij en iemand van in de 40 kan enorm kinderachtig zijn terwijl iemand in de 20 enorm veel te vertellen kan hebben. Jammer dat er toch zo snel naar leeftijd gekeken wordt.
meiden als de kleine er in ben ik 32 jaar en mijn vriendinnen hebben al allemaal kinderen inclusief mijn schoonzussen zelfs al van 18 jaar! dus ik ben qua leeftijd misschien wel oud maar voel me piep bij al die ervaring in mijn omgeving. en wat zegt de leeftijd nou, ik wilde toen geen kinderen maar iets van de wereld zien nu heb ik heel veel gezien en ben ik er aan toe, maar had net zo goed eerder of later kunnen zijn Record bijde pinguins is 224 idd ze moeten plat weg anders gaat de kop in het zand, voor de diehards als je Yetigames speelt komt die erin als een onderdeel en zo zijn er nog hele leuke met zeehonden gooien ed.
Ik ben al 22 hoor, dus eindelijk een keer niet de jongste. Ik heb mij een hele tijd wat aangetrokken van mij leeftijd maard aar ben ik nu toch wel vanaf. Ik ben dan ook op mijn 19e getrouwd en mensen vroegen ook echt aan mij of het een moetje was, maar nee, mijn man en ik houden gewoon heel erg veel van elkaar. Ik ga zo ook eens kijken bij dat pinguinspel, maar niet te lang want dan moet ik aan het eten beginnen.