April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
  2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
  3. Niet meer actief

Dit is mijn verhaal :( Hahahaha

Ik zelf vind het wel oud, maar we wilden idd ook reizen. Hier in het dorp is iedereen piepjong mamma. Ik wilde wel een jaar eerder kinderen, maar mijn man niet. Hij was er gewoon nog niet aan toe. En dan nog eens al die mk-en. Oef wat baalde ik toen, dat ik al oud was. Ik zei was ik maar op mijn 20e begonnen.

4. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    mijn hoogste is 317,3 verder kom ik nie

5. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Nou Janne 32 vind ik nog niet heel oud hoor :) Maar ik wilde zelf altijd wel voor mn 30e kinderen krijgen, ik was ook altijd bang dat als ik te lang zou wachten en het niet zou lukken door vruchtbaarheidsproblemen ofzo je dan helemaal zo op die "klok" gaat letten. Daarnaast had ik met mn 24 jaar al aardig wat van de wereld gezien, nou ja van Europa dan en 2 verre reizen gedaan, maar echt een vakantieganger ben ik niet zo dus dat was voor mij ook geen reden om nog langer te wachten. En mn vriend is 7 jaar ouder dus die was er tegen die tijd ook wel aan toe.

6. Niet meer actief

Tja Janne dat is mij dus gelukig niet overkomen het hel traject van die MK dat jullie hebben moeten doorkomen bij ons was het in mei we zien wel en in juni zwanger. Ik denk dat ik dat dan ook wel zo gedacht zo hebben van had ik maar met 20 begonnen. Mijn man en ik hadden trouwens wel al een kind van 13 kunnen hebben gezien dat we vroeger wel eens risico hebben gelopen met de voorbehoedsmiddelen maar ik was er toen echt niet klaar voor weet ik nu.

7. Niet meer actief

Zorra mijn man is ook 6 jaar ouder dus die had nu zoiets vanik wil niet met 50 in de kleine kinds zitten dus.... :)
    en wij hebben alle continenten gezien incl veel europa gem. 3/4 keer per jaar een reis gemaakt. Maar ik mis het nu niet gek is dat :p

8. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vind dat ik voor me leeftijd ook genoeg landen heb gezien, maar het leven houd gelukkig ook niet op als je een kindje krijgt, je kan wanneer het wat ouder is ook nog op vakantie toch.

9. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Dizzy: Als je ouder wordt word je vaak ook wat rustiger he en dan hoef je niet meer zo nodig de wereld te verkennen, alhoewel mn ouders die zijn pas echt reislustig geworden toen de kinderen de deur uit waren, maken nu elk jaar een verre reis. Ik heb die reislust niet zo, ik vind andere culturen heel interessant en wil graag nog eens terug naar Thailand maar nu kan ik ook erg genieten van het thuisleven en mn dochtertje.

10. Niet meer actief

Dat is ook het belangrijkste dat het thuis je echte thuis is en daar je je het beste voelt.

11. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Nou echt thuis voel ik me helaas nog niet in dit huis en zal misschien ook wel nooit komen, maar ik voel me thuis waar mn dierbaren zijn en als ik die maar om me heen heb ben ik gelukkig :D

12. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Leuk die reacties!
    Janne, nee ben zelf geen Marokkaanse, ben half Nederlands en half Turks... wat doe je nou 6 weken in Marokko zul je denken haha, mijn man is Marokkaans en heeft veel familie daar wonen. Ja de kleine wordt een hele mix!
    De meeste familie van hem woont in Nador, dat is een iets mindere stad in Marokko, vind ik zelf tenminste. Wel mooie afgelegen stranden. De afgelopen jaren hebben we wel steeds rondgereisd tijdens ons verblijf daar. De leuke steden zijn:
    - Ifrane (echt een heel ander Marokko, ligt hoog en in de winter kun je er skieën, het is er heel netjes en je kunt er gemakkelijk appartementen huren. Er komen veel toeristen daar)
    - Al hoceima is ook echt een kleine stad met veel verschillende stranden. Ook erg mooi.
    - Asilah, ligt vlakbij Tanger klein stadje met hele lekkere stranden en oude witte huisjes, vind het zelf één van de mooiste plekjes.
    - Ouzoud, dit is niet echt een stad, maar ligt in midden-atlas gebergte tussen Ben Mellal en Marrakech, het staat bekend om zijn prachtige watervallen. Het is gewoon een dorp, waar je 's ochtends als je wakker wordt de watervallen hoort... echt heel mooi is dat.
    - Marrakech natuurlijk, de rode stad. Mooie souks (markten) en een groot plein met allemaal gekke mensen die allemaal gekke dingen doen, je moet ervan houden. Je kunt er ook met paarden een rondleiding krijgen door de stad, erg mooi! je hebt er ook heel mooie tuinen.
    - Agadir, dit vond ik ook één van de mooiste steden, het is er erg schoon en het strand is fantastisch. Daar is deze foto ook gemaakt.
    - Essouira is een echte aanrader voor mensen die van geschiedenis, vis, surfen en/of veeeeel kunst houden. In het centrum is ook een hele grote markt en allemaal geheime steegjes en gangetjes met allemaal kunstgallerieën.

Fes ben ik zelf alleen langs gereden, je hebt oude en nieuwe stad. In het oude gedeelte kunnen geen auto's komen, daar heb je echt een gids nodig. In de zomer is het er erg warm.

Casablanca vond ik zelf niet veel aan, een hele drukke stad. We zijn toen alleen naar die hele grote moskee geweest. ( maar ligt eraan wat je zoekt, vond het zelf té toeristisch)
    Rabat vond ik wel leuk.

Ik wil graag nog een keer naar het zuiden gaan Ourzazette, Sahara.

Ach Zorra moest wel lachen om jou verhaal van je dochtertje, idd ik vind het ook vaak moeilijk om mijn lach in te houden als kinderen ondeugend zijn en wat gewoon echt grappig is.

Dizzy missy, ik heb zelf afgelopen keer een week ramadan en het suikerfeest daar meegemaakt. Niet in Marrakech, maar ik vond het erg mooi om het een keer daar mee te maken, vooral ook omdat mijn man zijn meeste familie daar heeft.

Over jong gesproken, ben ook in november 22 geworden. Vind het juist leuk om een jonge moeder te worden, kun je langer van je kinderen genieten (als alles goed gaat natuurlijk). Ik heb weleens een artikel gelezen van een of andere hoogleraar en zijn slot-uitspraak was: een slimme meid neemt een kind op tijd! Haha, niets om je voor te schamen dus.
    En ik ben ook jong getrouwd, op mijn 18e om precies te zijn. Mijn man en ik kenden elkaar toen 4 jaar, wisten allebei dat we met elkaar verder wilden, dus vandaar!

Hey weer wat geleerd...: Strippe.

13. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik heb helemaal niet veel gezien en ook nooit de behoefte na gehad. wij gaan al 14 jaar na de zelfde camping in spanje, altijd met me ouders en de laatste 5 jaar gaat me vriend ook mee. Dat is voor mij echt genoeg, lekker met me ouders en zusje en haar vriend en wij met ze 2-tjes. heerlijk! volgend jaar aat de kleine ook mee, heb er nu al zin in.

14. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Nou zat ik vanmorgen nog zo: van ik voel m niet echt, hij is er nu weer aardig op los aan trappen... grappig zeg! Jammer dat er geen speciale bril bestaat dat je door je buik heen kan kijken ;)

15. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Ooh ik hou ook wel van reizen, maar dat houd me niet echt tegen om met kinderen te beginnen. Ik hoor wel vaak dat mensen liever wachten omdat ze eerst hun carrière willen opbouwen. Kan het wel begrijpen, maar ach het ligt gewoon helemaal an je eigen situatie. Sommige mensen leren elkaar ook pas later kennen en nemen daarom ook weer later kinderen.

16. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Zorra, wel goed bedacht van je dochter hoor, skiën!

Janne, ik heb ook geen geknak. Wel elke keer een fikse trap op m'n blaas :(

Jong, oud.... Wat is dat nou? Ik vind het moelijk om te zeggen wanneer je "te jong" of "te oud" bent. Ik denk dat je dat voornamelijk zelf bepaald!

Ik heb ook al behoorlijk wat van de wereld gezien, en ik ben nog lang niet klaar! Ik vaar regelmatig met mijn man mee, en zolang de kleine nog niet naar school gaat, ben ik van plan daarmee door te gaan. Als het allemaal goed gaat natuurlijk. Smelt nou al weg bij het idee van mijn zeebonk met de kleine op z'n arm, tuurend over zee....

17. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Bedankt voor de info over Marokko Oempje :D
    Meliske heb je deze al gezien/gedaan? Ook om gek van te worden :evil: : http://www.spele.nl/games/pinguinslaan10.html
    Jopie, ja zolang het kan zou ik ook lekker meegaan met je stoere zeebonk :D En tsja mn dochtertje heeft echt een goede fantasie en komt altijd met die grappige dingen. Als ze bijv. geen koekje meer mag pakken dan wil ze nog weleens een barbie het voor haar "laten" pakken, dan heeft zij het niet gedaan maar de barbie :rolleyes: :)

18. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Zorra, zo jong als ze zijn, al wel heel vindingrijk ;) Maar ik denk dat we daar allemaal straks wel mee te maken gaan krijgen.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik ben 28. Ik heb daarvoor nooit eerder een kindje gewild. Ineens kreeg ik wel die gevoelens. Dat was juni van dit jaar. Een 2 maanden later was ik al zwanger.

Mijn vriend is nu 25, en als de kleine er is 26.

Ook wij hebben best veel gereist, maar die behoefte heb ik helemaal niet meer.

Wij zijn meer huismussen en gaan graag in de zomer zeilen in Friesland. Echte watersporters dus. We hebben ook een zeilboot, dus we kunnen altijd gaan wanneer we willen.

20. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    hihi zeebonk ;)

zorra - ow dat spel is ook echt verslavend!

Deel Deze Pagina