April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Nou de box moeten mijn katten zeker aan wennen. Ik heb ze er nu al verschillende keren uitgestuurd nadat ze er vredig lagen te slapen hihihihihi. Nu ligt er nog geen kleed in, maar blijkbaar ligt het toch al aangenaam. En straks als het kleed erin ligt lijkt me niet zo fris.....En al helemaal niet als de baby erin ligt, krijg kippenvel bij het idee.
    We moeten nog wel met de meubels gaan schuiven want nu staat het niet echt goed met de indeling. De box staat nu schuintegenover de zithoek, en ik wil de kleine toch echt in de zithoek hebben. Maar goed zo kunnen wij ook alvast wennen aan het vollere huis hihihi

2. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Zo ben ik weer!
    Bedankt trouwens Meliske, ik had er wel naar gekeken maar dacht dat NL het juiste was, maar nu net EN geprobeerd en zo doet ie het dus wel goed :D
    Ik dacht dat ik het kraampakket ook pas bij 30 weken ofzo zou krijgen, maar blijkbaar dus al eerder, wel leuk, naast de spullen die je nodig hebt voor thuisbevalling e.d. zit er ook een badcape, een knuffel aap doekje, en flessen met Shampoo, badschuim, olie, haarlotion, bodylotion in (ruikt nog lekker ook :D ) En een plastic opbergbox, altijd handig.

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik krijg het kraampakket met 7 maanden, dus dta is inderdaad 30 weken

4. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ow die rillingen heb ik ook wel eens ja.

Loeki,zit er geen garantie meer op die mp3?
    Kan je dan niet gewoon doen alsof hij ineens niks meer deed? Of zitten er ook beschadigingen aan?

@Zorra,ow ik zit ook bij menzis,heb nog niks gehad.
    En wat zit er voor verrassingsdeel in?
    Wij zijn ook lid van FNV en krijgen daardoor korting op Menzis en dan schijnt het dat je ook een extra FNV kraampakket krijgt.

Straks naar de VK, ben benieuwd hoever mijn baarmoeder is.
    Ik voel ook regelmatig bij mijn ribben een trap,aan de zijkant,waar weinig vet zit :)
    Ons kindje trapt echt al hard. Vooral daar bij mijn ribben voel je het aan de buitenkant heel goed omdat ik daar dus weinig vet heb.
    Gister aan mijn man laten voelen en die voelde het ook hard.
    blijft leuk :D

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik zag eergisteren ook mijn buik heen en weer gaan, dus je gaat nu ook al zien

6. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    leuk joh om dat z goed en duidelijk te voelen, die van mij is echt een slaapkop, die schupt nie zo veel.

heb nu me buik 2 keer een klein stukje omhoog zien gaan, maar voel ze nu ook alweer een dag of 2 niet.

7. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Pientje: Wij zijn dus ook lid van FNV, maar hoe weten zij dan dat je zwanger bent? Krijgen ze dat dan door van Menzis? Het verrassingsdeel van het kraampakket was dus die flessen met lichaamsproducten voor de baby, een badcape dat als de baby die opzet het een aap op zn hoofd heeft, en een heel zacht doekje met een apekopje eraan. Ben benieuwd of dat klopt van het FNV, zal eens kijken op hun website, ben gek op pakketten :D
    Tascha, bij mij hadden ze dus ook 7 maanden gezegd, maar nu al een maandje eerder gehad :D

Mijn baby schopt de laatste week een stuk minder hard dan daarvoor (was al niet zo'n harde schopper) Maar wat wel heel apart is dat het lijkt alsof hij met zn beentjes naar beneden schopt, soms voelt het net alsof er een voetje door mn schede of anus heen wil :( Heel vreemd gevoel. Net alsof je moet plassen of dat je last hebt van gassen zeg maar :)

8. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Meliske mijn dochtertje was ook zo'n slaapkop hoor, deze is iets actiever maar nou ook niet echt dat ik mn buik heen en weer zie gaan, en af en toe een schopje hier en daar en that's it.

9. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    gelukkig zijn ze niet allemaal hetzelfde he. is ie na de geboorte ook zo goed slaapt, dan ben ik een hele tevreden mama ;)

nou meiden, ik ga lekker werken. ben om 22.00 uur afgewerkt, misschien tot vanavond en anders tot morgen, ennuh niet te veel kletsen hoor ;)

10. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    werkse meliske,
    Mijn kleine is een paar dagen achter elkaar lekker aanwezig en dan is ie 1 of 2 dagen een stuk rustiger.
    maar ik kan hem/ haar nu toch regelmatig voelen hoor

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Jennifer was ook heel druk,deze is volgens mij nog drukker.
    Heerlijk vind ik dat.
    Voel het sinds de 18 weken elke dag en dan ook vaak op een dag.

Nou dat van die FNV kraampakket las ik toevallig.
    Maar op de site van Menzis las ik niks.
    Maar heb jij laatst toevallig ook de nieuwe zorgpolis voor 2007 gehad?
    Daar zit een serviceboekje bij "alles wat u moet weten over uw collectieve zorgverzekering"
    Dan staat het op pagina 16 onder het kopje Menzis service lijn kraamzorg.

Maar ik zal ff een mailtje sturen naar menzis dan laat ik het wel weten.

ow nu snel mijn dochtertje naar school brengen met die harde wind :(

12. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ow Zorra je moet dan wel aanvullend verzekerd zijn.
    Maar dat ben je vast wel?
    Ik stuur vanmiddag ff een mailtje.

13. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo, zo heb weer even kunnen bijlezen!

Tascha gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man.

Loeki, je vertelde over je buikspieren dat ze blijvende schade kunnen oplopen. Ik heb dit gisteren ook uitgelegd gekregen bij mensendieck, het was erg interessant! De therapeute heeft bij iedereen gevoeld of het tot nu toe in orde was, en gelukkig was dit zo. Ze waarschuwde ons wel met tillen, niet meer dan 5 kilo, vooral deze laatste maanden. Ze vertelde ook dat bij een keizersnede je buikspieren opzij geschoven worden en niet doorgesneden worden (dit dacht ik altijd) en ze zei ook dat je na 6 weken je buikspieren alweer kunt trainen en het gewoon weer goed komt. Dus denk dat je geen blijvende schade zal hebben na een keizersnede.
    Heb trouwens vandaag spierpijn van die oefeningen (HOEZO STIJF!)

Wel grappig al die lijstjes en het zich afvragen of je alles wel in orde hebt en wat je nog allemaal moet doen... Ik heb vandaag ook maar even gekeken wat ik voor de baby nog nodig heb. Is nog een behoorlijke lijst.

PRDM ik heb ook katten en die gaan ook overal in liggen. Ben benieuwd hoe ik ze kan afleren om er niet in te gaan en hoe snel ze dit gaan aannemen.

Mijn baby is erg beweeglijk vandaag, te draaien en te schoppen. Erg grappig! )ook trillingen of schokjes voel ik regelmatig.
    Ben wel toe aan zo'n voedingskussen, om 's avonds mee te slapen, buik wordt alleen maar zwaarder. Maar wil niet naar buiten vandaag, die wind! Ben er vanochtend gewoon wakker van geworden, het is nu wel een klein beetje afgenomen alleen nog wel veel regen.
    Misschien toch maar bestellen via wehkamp? Best prijzig zo'n kussen, gewoon 50 euro!

Mijn man is gisteren begonnen met de keuken een beetje op te knappen. Lekker rommelig in huis dus! Maar goed, nog even doorzetten en dan hoeven we alleen nog maar te wachten.. tot t zover is.

Ik ben ook erg benieuwd naar die blije doos. Maar helaas is Prenatal niet hier in de buurt :(... dus nog maar even wachten.

14. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Wat zijn eigenlijk luiertruitjes? Zijn dat van die truitjes met van die drukknoopjes aan de zijkant?

15. Niet meer actief

nou niet zo best hier, ga zo naar afspraak die HA gemaakt heeft in ZH en mogelijk moet ik blijven. Vinden het erg vreemd daar ik ook op handen en borst rode niet weg drukbaren puntjes heb en sinds net stekende buikpijn :cry: De huisarts heeft ook wel door dat ik behoordlijk uitgeput raak zo. ga mijn tasje dan na maar echt compleet maken. Meiden misschien tot snel of niet :( hopelijk vanavond weer gewoon van de partij...)

16. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    En wat zijn flanellen luiers haha...

Ik kom soms dingen tegen... waarvan ik denk hmm wat zijn dat!

17. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Oh nee dizzy, moet je misschien blijven?! Pff ik hoop t niet, maar daar kunnen ze natuurlijk wel beter op je letten. Ik hoop dat ze snel de oorzaak kunnen achterhalen en het snel weer weg is, zodat je weer naar huis kan.

Sterkte meid! We denken aan je!

18. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    waarom heeft de dokter een afspraak gemaakt in het zh dizzy. Ik duim voor je dat je er gewoon weer bent hoor dizzy, we kunnen niet zonder je :(

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Oempje: voedingskussens zijn inderdaad duur. Ik laat er eentje maken door mijn zusje.

Dizzy: dat is niet zo fijn, ik hoop dat je snel weer uit het ziekenhuis komt. Wat schrikken zeg! Houd je ons op de hoogte ( misschien via vriend/man) ?
    Heel veel succes en sterkte meid!

20. Niet meer actief

Tascha de antibiotica die ik gisteren gekregen heb heeft me genekt dwz braken, hoofdpijn verergerd en ik had al geen reserve. met die kleine rare dingen samen erbij vonden ze het toch nodig me vandaag te zien in ZH. Lieve meiden bedankt voor de steun maak me nu al druk, gelukkig gaanmijn ouders mee. Manlief heeft deadline moet tot laat werken mits er natuurlijk echt wat met me is dan komt hij terug. heb enorme buikpijn nu. Eigenlijk ben ik ook blij dat ik nu geholpen word anders sukkel je door tot het misschien wel erg is voor de kleine.
    Zo zie je maar Janne is nog lang niet gek met haar lijstjes en voorbereiding, je kan het zo evt. nodig hebben :)

Deel Deze Pagina