O lieve Dizzy toch, heel veel sterkte he meid. Ik vind het wel fijn dat ze je nu eens goed gaan onderzoeken en misschien is een nachtje of een paar nachtjes in het ziekenhuis nog niet eens zo slecht, kan je hopelijk wat aansterken. Heel veel beterschap, en ik hoop je snel beter terug te zien op het forum! Hele dikke knuffel!
Ik stuur ze er nu elke keer uit zodar ze lekker liggen te slapen, op een gegeven moment moeten ze dat toch wel doorhebben hoop ik. Want zeg nou zelf als er iets irritants is dan is het als je lekker ligt te slapen en je wordt gestoord. Dizzy sterkte! En de blijde doos, ik weet ook niet hoe ik die moet gaan halen. De dichtsbijzijnde Prenatal is Breda, en dat is toch echt te ver fietsen......
hallo, amaai wat een dag kort voor de middag autoongeluk zien gebeuren net voor de deur wat een knal. ik naar buiten zie ik dat het mijn buurvrouw is en die meid is 22 weken zwanger... ze draaide van de slag natuurlijk helemaal weg en beginnen hyperventileren.. staan ze er rond maar reageert er niemand ik zo van een zak en kan iemand ze naar binnen dragen want zo koud buiten! ze is dan wat gekalmeerd en toen rolden de tranen.. ze had erge pijn in de knie en haar buik deed raar en ze riep constant voel de baby niet..wat wel normaal is na zo knal denk ik maar toch...ben nu nog steeds aan wachten tot ze iets komenb zeggen hoe het met beiden gaat...moe zeggen ben er ook nog van aan bekomen... kga beke in de zetel liggen want mijn kleine spruit heb ik ook nog niet gevoeld sedert dan... Annabel
Jeetje Annabel, wat een narigheid, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Maar je baby zal vast en zeker lekker zijn gaan slapen hoor. Ik hoop dat het met je buurvrouw en de baby allemaal goed gaat! Pientje, ik ben idd aanvullend verzekerd bij Menzis (kreeg het luxe kraampakket, blijkbaar hebben ze ook nog een kale versie?) Maar moet eerlijk zeggen dat ik dat boekje niet zo goed heb doorgelezen, ben het iig niet tegengekomen van het FNV pakket. Maar ben erg benieuwd, dus mocht je bericht krijgen, ik hou me aanbevolen voor het antwoord Staat het lidmaatschap trouwens op jouw naam of die van je man? Zou dat uitmaken denk je?
Voor de geinteresseerden: Mocht je spullen overhouden uit je kraampakket dan kan deze stichting het goed gebruiken: http://www.stichtingbabyhope.org/ Als je in het ziekenhuis bevalt heb je al veel spullen niet nodig, bij mij zijn deze spullen na de bevalling van mn dochtertje lange tijd blijven liggen en wist ik niet wat ik er mee moest. Net schoot het me te binnen dat er misschien wel organisaties zijn die deze spullen inzamelen, en dat blijkt er te zijn
Ja, denk dat we t ook zo maar gaan doen, en dan maar hopen dat ze t begrijpen! Annabel wat erg dat ongeluk.. ik hoop dat alles goed is met je buurvrouw. Goede tip Zorra! Ik denk dat ik als ik in zh beval veel zal over hebben.
Jeetje Dizzy, ik schrik me rot. Ik ga heel hard voor je duimen. Sorry meiden dat ik voor de rest niet reageer, ik zit nogal met Dizzy in mijn hoofd. Dizzy veel liefs, ik denk aan je. En laat snel , desnoods via je man, iets van je horen. Liefs
Jep, wij hebben een gedichtje Dan de gegevens zoals naam, gewicht, datum ed en dan : bezoek vinden we fijn, maar mag het in de kraamtijd zijn.
@Oempje: Ja wij hebben het net zo als Janne, ook een gedicht en dan de namen van de baby, gewicht e.d., onze gegevens zoals namen en adres en dan nog een sluitzin maar wat dat gaat worden weten we nog niet.
Wij hebben alleen onze naam en niet ons adres en tel nr. Dat weten degenen naar wie we de kaart sturen toch wel. Ik vind dat zelf een beetje te zakelijk.
Pffff, wat een dag voor iedereen. @ Missy, als je dit nog leest heel erg veel sterker. Ik duim voor je hoor, het komt heus wel goed. @ Annabel, rustig aan doen, ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt over je buurvrouw en haar kleine. @ Oempje, ik dacht ook dat ze je buikspieren beschadigden. Wat jij bij mensendieck geleerd hebt was waarschijnlijk de displacie, de peesplaat en de wijking tussen je rechte buikspieren, daar moet je altijd al voor oppassen als je zwanger bent, maar mijn fysio zei dat het bij mij niet te voorkomen is. Ik houd hier voor 99% een buikhernia aan over, maar die is met goede nazorg gelukkig weer te herstellen.
@dizzy veel sterkte meis en laat je ons gauw iets weten! @oempje wij hebben ook al een tekst voor het geboorte kaartje uitgekozen. Weet je al naar welke kdv je je kleine gaat brengen? Ik zit te denken aan de kindergarden, villa kakelbont of klavertje 4. Verder heb ik vandaag kraamzorg aangevraagd en ik sta nu eindelijk ingeschreven ik was al bang dat ik te laat was maar het is allemaal in orde. Mijn kraampakket krijg ik pas met 34 weken thuisgestuurd.
Loeki ja klopt het ging over de peesplaat. En dat van de keizersnee wist ik ook niet, dacht altijd dat ze daar ook in buikspieren snijden. Ik ben even wat aan t lezen over de keizersnede, ik hoop t voor geen één van ons, maar het is iets waar we rekening mee moeten houden. Dit ben ik tegengekomen: Bij uitzondering wordt soms een snede van de navel naar beneden gemaakt. Na de snede in de huid worden het vet onder de huid en een laag verstevigend bindweefsel boven de buikspieren doorgesneden. De lange buikspieren die van de ribbenboog naar beneden lopen worden opzij geschoven, en vervolgens opent de gynaecoloog de buikholte. De blaas, die voor een deel over de baarmoeder heen ligt, wordt losgemaakt van de baarmoeder en naar beneden geschoven. Daarna haalt de gynaecoloog meestal via een dwarse snede in de baarmoeder uw kind naar buiten. Als uw kind geboren is, wordt de navelstreng doorgeknipt. Omdat alles steriel moet blijven, mag de partner dit niet zelf doen, zoals bij een normale bevalling. Na het doorknippen van de navelstreng krijgt u via het infuus doorgaans een antibioticum en een medicijn om de baarmoeder te laten samentrekken. Als de placenta geboren is, hecht de gynaecoloog de baarmoeder en de verschillende lagen van de buikwand. Eigenlijk best interessant om dit te lezen, heb echt totaal geen idee van een keizersnede, nou nu wel hoor!
Nee dientje moet me er nog even in gaan verdiepen. Het moet er wel eentje hier in de buurt zijn. Vind het zelf wel moeilijk, wil gewoon inschrijven voor de zekerheid, of ik er gebruik van ga maken is nog een tweede, want na de bevalling heb ik toch geen werk, en dat vind ik wel prima. Geen verplichtingen aan mijn hoofd. Gelukkig heb je nog alles kunnen regelen!
sorry dames, Maar mag ik hier heel even spuien en klagen. BEn zo boos op mijn man echt niet normaal. :x Hij zou om half 4 uit zijn werk komen en dan zouden we even gaan eten en dan zou er iemand komen kijken naar de baby kamer. samen met ons zou ze dan ideeen opdoen. Belt mijn man net, Ja ik moet nu naar Culemborg en ik ben niet voor half 11 vanavond thuis. We hebben geen eten in huis(hij zou boodschappen doen), moet die persoon weer afgebeld worden. Het is voor die nieuwe baan van hem, waar die nog geen contract of dergelijke voor getekend heeft. Nou weet ik dat dat ook belangrijk is, maar ik moet moeite doen om hem af en toe thuis te hebben. Het zou beter worden zei die, als hij een nieuwe baan had, maar het wordt volgens mij alleen maar erger. Nou had ik die afspraak voor de baby kamer ook door kunnen laten gaan, maar ik moet bijna alle beslissingen op dat gebied al zelf nemen en ik heb niet zo'n izn om altijd alles 2e hands aan hem te vertellen. Ik weet echt heus dat ik mazzel heb, dat hij uberhaupt thuis is, maar som skan ik hem wel schieten en dan die hormonen erbij, dat helpt ook niet. Oh ja, hij moest ook nog iemand ophalen die die niet kent, dus ik weet niet hoe dat zit. Vin dhet ook een raar verhaal dat dat bedrijf daar vandaag pas mee komt, terwijl hij ze gisteren nog gesproken heeft. MAar ik zie wel hoe laat ie thuis komt en ik gooi de frituur pan maar even aan denk ik. dankjewel voor het spuien