Vooral dat! WAT MOET IK ALLEMAAL IN HUIS HEBBEN! WAT HEB IK AL EN WAT MOET IK NOG AANSCHAFFEN! Soms word ik helemaal gek en zie echt door de bomen het bos niet meer Huishoudelijke dingen wil ik ook wel weten wat de kraamzorg wel en niet doet.
Wij zaten zelf te denken aan een combinatie van aflossingsvrij en spaarhypotheek. Want beleggen dat kunnen wij alleen op brood, verder geen verstand van hihihihihi We hebben vanavond een afspraak bij de RVS want daar hebben we ook al al onze verzekeringen lopen, eens kijken wat hun te bieden hebben. En donderdag moeten we naar de hypotheekexpert, en die vergelijkt met meerdere hypotheekverstrekkers. Dus ben benieuwd. Maar wat komt er verder nog allemaal bij kijken met de belasting ed? We hebben ons er nooit in verdiept omdat we nu wel safe zaten met stukken enzo. Nu is het 1 belletje naar de woningbouw en het wordt gerapareerd. Maar als je het koopt niet. We willen het ook alleen op het salaris van mijn man laten berekenen, want dat van mij is geen vast inkomen. Het is maar net hoeveel vraag er is voor de opvang. Soms pas ik dagelijks op maar soms ook een week of 2 niet. Gemiddels zo'n 100 uur per maand. En zodra prulleke geboren is gaan we even kijken of ik er nog een kindje bij wil nemen. Er staat namelijk nog een ouderpaar te popelen om hun kindje bij mij te brengen omdat ze kennissen zijn van mijn kindje nu. En die ouders zijn meer dan tevreden. Soms is mond op mond reclame wel vervelend hoor hihihihihi. Maar we moeten wel voor februari eeen besluit nemen, dus best kort dag. Helpppppppppppppppppp hebben wij weer en nu ga ik echt verder
Het nadeel van een huurhuis kopen is dat je er perse zoveel jaar in moet blijven wonen. En je hebt geen mooie keuken en bk. Vaak gaan die huizen voor iets goedkoper weg, maar dan moet je dus nog wel alles verbouwen. Ben je dan niet goedkoper uit met een nieuw ( voor jullie dan ) huis te kopen?
Die hebben wij ook. Ik heb een lijstje gekregen van de kraamzorginstelling van wat we in huis moeten hebben. Als ze langskomen lopen ze het samen met je na. Dan kun je nog de nodige dingen gaan halen mocht dat nodig zijn. Ik neem aan dat de VK wel vertelt rond de 37e week hoe dat werkt tijdens en na de bevalling. Wie wie moet bellen enz..
PRDM, Een beleggingshypotheek stelt niet zoveel voor hoor! Je kunt van tevoren aangeven hoeveel je wilt beleggen en hoeveel je wilt sparen. Dan kun je nog aangeven hoeveel risico je wilt lopen met het beleggen. Het geld wordt dan in diverse fondsen voor je belegd. Je hoeft dat allemaal niet zelf te doen. Reparaties moet de dan idd zelf doen. Is je man handig of zou je voor alles een vakman nodig hebben? In wat voor staat is het huis? (je huis moet toch getaxeerd worden dus dat wordt door een onafhankelijke makelaar vastgesteld) maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel, omdat je er al woont. De belasting..... Dat is het leukste! Als je een huis hebt gekocht kun je allerlei kosten aftrekken en krijg je een behoorlijke som geld terug. Op de nota die wij van de notaris kregen stond netjes aangegeven welke bedragen je af kan trekken. Maar als je er niet uitkomt, kun je het ook laten doen door een belastingadviseur. Dit is zeker de moeite waard om het goed te doen.
Nou dames, heb ik iets gemist. veel blablabla schat ik zo in. moet me gaan haasten voor de fysio, manlief belde me gelukkig op tijd wakker. Ik weet niet wie er vanavond allemaal cursus hebben, maar er was iemand die het over buikspieren gehad heeft en er vanavond iets over zou vragen. help je er maar even aan herinneren, ik weet alleen niet meer wie het was.
Nee maar dan ben je mss wel duurder uit. En ze kunnen je niet verplichten het huis te kopen. Enne die taxatie van het huis? Dan moet het geen vriendjespolitiek zijn zoals hier. Dan wordt je huis dus echt te hoog getaxeerd.
Ik zou ons huurhuisje ook wel willen kopen,oke geen mooie keuken/badkamer,maar die maken we zelf wel Woon hier echt heerlijk,zou niet weg willen,maar wil toch ooit gaan kopen... Maar ons huisje zal denk ik niet te koop aangeboden wordenaangezien het nieuwbouw is...jammerrr Ow Jennifer wil een spelletje doen op de pc,dus ben weg...
Nou je had het vorige week over het mogelijk scheuren van je buikspieren, was even benieiuwd wat daar mee bedoelt werd.
Even een samenvatting * Intake kraamhulp. Wat moet je vragen? * Welke hypotheek, waar moet je op letten * Denk je dat je eerder of later dan je uitgerekende datum gaat bevallen * Veel blablabla * Krijg je elke keer je zwangerschapskaart mee van je VK * Nog meer blabla Dit was het wel zo ongeveer dacht ik