hmmm 200 euro... maar mijn gezin bestaat uit 3 mensen heh En we hebben vaak eters... En mijn man wil elke dag een stukkie vlees en kindlief ook. maar vertel,hoe doe je dat 200 euro?
In welk topic kunnen we de sensatie vinde Tascha? Zo ik ben veilig op mijn werk aangekomen. NU heb ik dus een rustige ochtend. Volgende week maandag heb ik mijn fysio afspraak op 13 uur gezet dus kan ik geen les gene en heb ik daarna de hele middag voor mezelf, ook geen Pilates, dan om 19 uur Mensendieck en om 20.30 uur wokken omdat mijn moeder 60 wordt.
dat was een topic van minyaweth. maar hij staat in de lounge en dat over oorbellen. Ik denk dat het testen van je urine niet standaard is tenzij je klachten krijgt. Ik krijg het de volgende keer ook alleen als ik er nog last van heb, maar ik laat het gewoon even testen (kan nooit kwwad ) Volgende keer wordt ook mijn hb weer even gechecked. Hoe zit het nu eigenijk. Mijn baarmoeder is nu 25 cm. Is dit groot, normaal, klein? Wie o wie kan het mij vertellen
Mijn urine is al heel vaak gecontroleerd maar dat komt door mn HELLP verleden. Maar bij mn dochtertje was het rond de 24 weken toch wel gecontroleerd. Helemaal als je vocht vasthoud lijkt me dat ze dat meteen even doen. Hebben ze niet eens ochtend urine voor nodig. Wij doen rond de 200 euro boodschappen voor 3 personen Pientje! Elke dag stukje vlees, verse groente, fruitschaal altijd helemaal gevuld. Dus het kan echt Loeki, volgens mij gaat de sensatie over oorbellen bij een baby in de lounge.
@Pientje: Ik vind het ook erg jammer dat mensen blijven steken bij eerdere posts, en je kunt uitleggen en rechtzetten wat je wil, maar dat lezen de mensen dan 'zogenaamd' niet. Kan daar zo van balen.... @ Bosi: ik hou ook wel van een discussie, maar niet op het moment dat mensen mijn woorden verkeerd gaan intreperteren en het halve forum daar op door gaat. Maarja, het kwaad is al geschiet Steek er verder ook geen energie meer in.... Mijn ma belde net! Die komt zo gezellig een bakkie koffie drinken! Dus kan ik daar weer even lekker tegen aan zeuren @Tascha: wanneer moet je weer naar de VK? Misschien is het idee om alleen even snel tussendoor je plasje langs te brengen om het te laten controleren (als je het niet vertrouwt). Dat hebben ze binnen 5 seconden gechecked!
Oh ok, vind dat echt totale onzin. IK geef mijn dochter liever gaatjes als ze er om vraagt, maar zeker niet voor dat ze 6 is. Ik heb opas op mijn 18e gaatjes laten schieten (ben zo'n schijterd) en toen heb ik de knopjes er pas na 2 jaar uit durven halen, omdat ik bang was dat ze dicht zouden groeien.
Urine testen is wel standaard Tascha, zo kunnen ze nl. zien of je eiwit in je urine hebt en dat kan duiden op een zw. schapsvergiftiging. Maar de ene VK laat het regelmatig testen en de andere maar 1x in de zw. schap. Van mij mag het standaard vaker getest worden, zw. schapsvergiftiging kan hierdoor misschien eerder opgespoord worden.
Ik moet vanaf nu bij elke afspraak een plasje meenemen. Vorige keer is de eerste keer geweest. Vindt het ook wel fijn dat ze dit bij elk bezoek controleren
Ik kijk even hoe het gaat. maar ik laat het de volgende keer in ieder geval even controlere. onmgeacht hoeveel last ik ervan heb.
ze denken dat het niet erg is, omdat mijn bloeddruk nog steeds goed is. Zou er iets niet goed zijn, dan zou ook mijn bloeddruk omhoog gaan.
Ik heb een persoon minder, dus dat kan schelen. Wij hebben ook elke dag vlees hoor, en drie soorten fruit. Ik ga naar de aldi en de albertheijn. Ik koop vlees bij de slager. Verder stel ik altijd een lijstje samen van wat we die week gaan eten. Mijn vriend drinkt zelfs duur drinken. Ik heb geen idee hoe we het doen, maar het lukt altijd. Het hoeft niet eens, maar ik ben een zuinigerd. Minyaweth: ik heb al even een berichtje geplaats in het topic. En nou moet het duidelijk zijn, toch? 8) Tascha: ik heb geen klachten, maar bij het volgende bezoek krijg ik een bloedtest en urine test. Dus ik mag ook nuchter komen. Afspraak om 12 uur, dus even afzien. Ik heb nu al honger als ik er aan denk. Ik werd vanochtend wakker getrappeld door de baby. Echt leuk! Ik voel hem/haar niet zo heel vaak, maar het lijkt wel dat het harder wordt. Lief!
Nou mijn bloedsuiker was goed, dus ik maak me er geen zorgen over, heb wel iets anders aan mijn hoofd op dit moment, volgens mijn heb ik een spier ingescheurd gisteren, voelt zo vervelend. Ik maak me wel zorgen om iets anders trouwens. Ik ben helemaal niet bezig met de bevalling en zo. Gisteren ook op de cursus, de hele uitleg gaat aan me voorbij. Ik leef nu zo van dag tot dag en van behandeling naar behandeling dat ik echt geen zicht krijg op de situatie in april. Ik zie nog zoveel beren op de weg dat ik helemaal lam sla als het over de bevalling gaat, alsof dat niet bij de zwangerschap hoort. Ik ben niet bang voor de bevalling, maar ik leef zo bij de dag dat ik helemaal niet na kan denken of dingen die meer dan 7 dagen vooruit zijn. Wat zouden jullie me aanraden, want ik word wel zenuwachtig van het feit dat ik niets kan regelen.
ik zou even je fysio bellen over je spier. Wie weet heb je echt een spiertje gescheurd en dat kan heel veel zeer doen. over dat andere. Probeer eens een lijstje te maken, met alles wat je nog moet doen en alles wat je al hebt gedaan. Ergens op internet staat vast wel een lijstje met alles wat je moet regelen. Als je zo'n lijstje gemaakt hebt, stel je voor ieder item een doel. Dan moet ik dat gedaan hebben en dan moet ik dat gedaan hebben en ga zo maar verder. Misschien helpt dit om een beetje zicht te krijgen op wat je moet doen en krijg je ook wat rust in je hoofd. Anders vraag je aan iemand in de omgeving of die je even hiermee wilt helpen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Tascha je bloeddruk hoeft niet perse hoog te zijn om zw. schaps vergiftiging te hebben, op de dag dat het bij mij mis ging had ik een bloeddruk van 120/75 ! Mijn VK wilde dus geen bloed bij me afnemen omdat mn bloeddruk zo normaal was, maar ik bleek dus wel acute Hellp te hebben. Ik wil je niet bang maken hoor, maar een normale bloeddruk zegt dus niet altijd iets. Goed zelf in de gaten houden dus en op je lichaam vertrouwen. Loeki, ik zou toch eens vragen wanneer ze je urine gaan testen, is nl. wel erg belangrijk! (niet voor zw. schaps diabetes, je had het nl. over dat je bloedsuiker goed was....) Je hoeft toch helemaal niet vantevoren gaan bedenken hoe je bevalling gaat lopen? Weet je toch niet vantevoren dus heeft ook geen zin om je daarop te gaan voorbereiden in je hoofd. Dus gewoon lekker doorgaan zoals je nu doet en tegen die tijd zie je wel hoe het gaat.
Hoi Loeki ik zou eens even een weekje niets doen geen afspraken cursussen, weliicht dan wel da fysio voor je spieren maar verder even helemaal afschakelen (proberen) van alles misschien kun je je daarna wel goed concentreren op wat er nog allemaal komen gaat. ik probeer het ook te relativeren in veel delen van de wereld is er geen info en toch bevallen ze daar ook, ik dnek dat de natuur ons echt wel gaat helpen. en ook ik heb neiging om alleen beren op de weg te zien
Ja Tascha, dat zou kunnen helpen. Ik heb wel al een lijst met alles wat ik nog nodig heb. Maar als het gaat om 'hoe wil je bevallen' dan sla ik compleet dicht en kan ik wel janken. Hoe weet ik dat nou, ik weet helemaal niet wat er straks wel en niet kan. Ik heb gezien wat het met mijn zusje gedaan heeft toen haar thuisbevalling ineens een ziekenhuisbevalling werd en nu durf ik helemaal niets meer te regelen. Ik heb zoiets ik zie het wel, ik weet niet eens of ik die 14e april ga halen. (man kan hier echt wel zitten janken weet je, maar zal ik maar niet doen in de personeelskamer). het is allemaal zo onzeker.