April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natanya26

natanya26 Bekend lid

13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Jeetje Loesje,

Wat een toeter heb jij!
    Wat is er ook al weer loos dat je nu misschien onder de gynaecoloog komt? Was jij degene die vocht vasthield?

2. natanya26

natanya26 Bekend lid

13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Ik had met 12 weken de kraamzorg e.d al geregeld en uitgezocht.
    @Minyaweth. Waarschijnlijk zit ze gewoon je zus uit te horen hoe gelukkig jij je wel niet moet voelen nu, ook een uiting van jaloezie.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Misschien wel Natanya... het boeit me eigenlijk ook niet echt meer wat ze denkt of wat ze doet....!
    Kheb de kraamzorg enzo al wel geregeld allemaal, maar ik wil graag precies tot in de puntjes weten hoe zoiets er aan toe gaat.... :oops: :)
    (ben helemaal geen control-freak hoor :) )

4. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Minyaweth: Ik heb ook Menzis, wat wil je weten van kraamzorg? ;)
    Wat betreft je ex beste vriendin, misschien wil ze wel weer contact maar durft ze niet of is het wat Natanya aangeeft.

@Natanya: Loesje is denk ik bezig met haar vluchtkoffertje pakken uit verveling, maar ze heeft iig gedurende haar hele zw. schap veel last van bloedingen gehad, vorige week is de laatste geweest en heeft ze ter controle in het zkh gelegen (mocht ik het niet goed zeggen Loesje verbeter me dan maar hoor)

5. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Minyaweth: Heb je geen boekje ontvangen van je kraamzorgorganisatie die bij je langs komt?

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jawel Zorra, maar ik wil graag weten wat mijn eigen bijdrage enz. allemaal is. De aanmelding zit wel goed, is allemaal geregeld, maar zodra het op mijn centjes aankomt wil ik precies het hoe en wat weten :)

7. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    nou de vk heeft gebeld ik moet eerst even afwachten wat de gyn wil en dan moet ik weer contact opnemen met de vk.

@Zorra aan de ene kant wil ik wel bij de gyn maar de vk is zo lekker gezellig.

@Natanya nee ik hou nog geen vocht vast moest er ook nog eens bijkomen ik ben al zo dik :(

8. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    klopt helemaal zorra.

Ik wil een koffertje klaar hebben staan omdat zo gauw ik weer bloedingen krijg naar het ziekenhuis moet en ik dan weet wat er in het koffertje zit zo dat ik alles heb en mijn man dit niet meer hoeft te doen en ik niet de kans loop om een hele gekke pyama(als ik het goed schrijf)
    rond te moeten lopen :D

9. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Wanneer krijg je dan bericht van de gyn. Loesje?
    Minyaweth, ik heb eigenlijk niet echt uitgezocht hoeveel we gaan betalen voor eigen bijdrage :oops: Wilde ik nog wel doen, maar ik wil eerst het kamertje klaar hebben zodat ik alles kan gaan schoonmaken en inruimen en daarna pas met die dingen beginnen. Voor mijn doen ben ik enorm laat ermee, bij mn dochtertje had ik met 4 maanden alles al geregeld :oops:

10. natanya26

natanya26 Bekend lid

13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Nou een week of 5 na de bevalling krijg je de rekening van de kraamzorg, en die moet je zelf betalen, verder niks.

11. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    @Minyaweth heeft jou kraamzorgorganisatie geen site mijne heeft een eigen site en daar staat precies op wat de eigen bijdrage is en bij mensis op de site staat precies wat je vergoed krijgt.

12. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Lijkt me wel verstandig Loesje :) Mannen letten daar meestal niet zo op dus je loopt zo voor gek :)

13. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    @Zorra ik heb volgende week dinsdag een afspraak bij de gyn.

14. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Ik ga even een kopje thee bij mijn ouders drinken tot straks.

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nou, op de website van Menzis wordt ik momenteel ook nog niet veel wijzer.... :( Zal wel weer verkeerd zoeken :) Ik ben echt een kluns op het internet!

16. natanya26

natanya26 Bekend lid

13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Wat ik me kan herrinneren bij mijn zoon was de rekening iets van 200 a 250 euro, en dan had ik 5 dagen lang 8 uur zorg gehad dus ongeveer 40 uur totaal. Als je de rekening goed bewaart kan je de kosten volgend jaar weer declareren bij de belastingaangifte!

17. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
  18. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Das een goeie! Zij hebben inderdaad een eigen website! Ik zal er eens gaan kijken! Waar precies op de site van Menzis kan ik die vergoedingen vinden dan? Kan er werkelijk geen hol over vinden op die website :)

19. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
  20. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Vanaf extra verzorgd 3 word ook je eigen bijdrage 100% vergoed, dus heb je geen eigen bijdrage. Bij extra verzorgd 1 krijg je je eigen bijdrage helemaal niet vergoed.

O ik heb het net volgens mij verkeerd neergezet, je krijgt denk ik tot max. 160 euro vergoed van je eigen bijdrage, dus niet wat je moet betalen :oops:

Deel Deze Pagina