Jeetje Loesje, Wat een toeter heb jij! Wat is er ook al weer loos dat je nu misschien onder de gynaecoloog komt? Was jij degene die vocht vasthield?
Ik had met 12 weken de kraamzorg e.d al geregeld en uitgezocht. @Minyaweth. Waarschijnlijk zit ze gewoon je zus uit te horen hoe gelukkig jij je wel niet moet voelen nu, ook een uiting van jaloezie.
Misschien wel Natanya... het boeit me eigenlijk ook niet echt meer wat ze denkt of wat ze doet....! Kheb de kraamzorg enzo al wel geregeld allemaal, maar ik wil graag precies tot in de puntjes weten hoe zoiets er aan toe gaat.... (ben helemaal geen control-freak hoor )
@Minyaweth: Ik heb ook Menzis, wat wil je weten van kraamzorg? Wat betreft je ex beste vriendin, misschien wil ze wel weer contact maar durft ze niet of is het wat Natanya aangeeft. @Natanya: Loesje is denk ik bezig met haar vluchtkoffertje pakken uit verveling, maar ze heeft iig gedurende haar hele zw. schap veel last van bloedingen gehad, vorige week is de laatste geweest en heeft ze ter controle in het zkh gelegen (mocht ik het niet goed zeggen Loesje verbeter me dan maar hoor)
Jawel Zorra, maar ik wil graag weten wat mijn eigen bijdrage enz. allemaal is. De aanmelding zit wel goed, is allemaal geregeld, maar zodra het op mijn centjes aankomt wil ik precies het hoe en wat weten
nou de vk heeft gebeld ik moet eerst even afwachten wat de gyn wil en dan moet ik weer contact opnemen met de vk. @Zorra aan de ene kant wil ik wel bij de gyn maar de vk is zo lekker gezellig. @Natanya nee ik hou nog geen vocht vast moest er ook nog eens bijkomen ik ben al zo dik
klopt helemaal zorra. Ik wil een koffertje klaar hebben staan omdat zo gauw ik weer bloedingen krijg naar het ziekenhuis moet en ik dan weet wat er in het koffertje zit zo dat ik alles heb en mijn man dit niet meer hoeft te doen en ik niet de kans loop om een hele gekke pyama(als ik het goed schrijf) rond te moeten lopen
Wanneer krijg je dan bericht van de gyn. Loesje? Minyaweth, ik heb eigenlijk niet echt uitgezocht hoeveel we gaan betalen voor eigen bijdrage Wilde ik nog wel doen, maar ik wil eerst het kamertje klaar hebben zodat ik alles kan gaan schoonmaken en inruimen en daarna pas met die dingen beginnen. Voor mijn doen ben ik enorm laat ermee, bij mn dochtertje had ik met 4 maanden alles al geregeld
Nou een week of 5 na de bevalling krijg je de rekening van de kraamzorg, en die moet je zelf betalen, verder niks.
@Minyaweth heeft jou kraamzorgorganisatie geen site mijne heeft een eigen site en daar staat precies op wat de eigen bijdrage is en bij mensis op de site staat precies wat je vergoed krijgt.
Nou, op de website van Menzis wordt ik momenteel ook nog niet veel wijzer.... Zal wel weer verkeerd zoeken Ik ben echt een kluns op het internet!
Wat ik me kan herrinneren bij mijn zoon was de rekening iets van 200 a 250 euro, en dan had ik 5 dagen lang 8 uur zorg gehad dus ongeveer 40 uur totaal. Als je de rekening goed bewaart kan je de kosten volgend jaar weer declareren bij de belastingaangifte!
Das een goeie! Zij hebben inderdaad een eigen website! Ik zal er eens gaan kijken! Waar precies op de site van Menzis kan ik die vergoedingen vinden dan? Kan er werkelijk geen hol over vinden op die website
Tot straks Loesje Minyaweth als je net als mij extra verzorgd 2 verzekerd bent kan je hier zien dat je eigen bijdrage voor kraamzorg tot maximaal 160 euro zal zijn. Ligt dus helemaal aan de tarieven van de kraamzorgorg. of je dit bedrag helemaal moet betalen of maar een gedeelte: http://www.menzis.nl/upload/137225_622_1164022596695-VW_ExtraVerzorgd-2_Internetversie.pdf
Vanaf extra verzorgd 3 word ook je eigen bijdrage 100% vergoed, dus heb je geen eigen bijdrage. Bij extra verzorgd 1 krijg je je eigen bijdrage helemaal niet vergoed. O ik heb het net volgens mij verkeerd neergezet, je krijgt denk ik tot max. 160 euro vergoed van je eigen bijdrage, dus niet wat je moet betalen