April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb al heel lang geen vette hap meer gehad. De laatste keer was vorig jaar :) Ik heb er echt zin in gekregen. Mijn verslaving is toch wel alles van chocola of wat er naast gelegen heeft.....

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik ben ook weer terug van het shoppen.

Een leuk vestje van vila happ met de letter van de naam van ons kindje, tenminste als het een jongetje wordt, :)

En een broek voor na de bevalling. Velours, rekbaar en erg vrijetijd.

Mo666: lekker een kroket, ik heb net een koekje gegeten.

Jopie: Heb jij nog gewerkt? Of is daar niks meer van terrecht gekomen. Wat doe je ook alweer?

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ow spannend Jopie dat je ongeveer weet wanneer hij terug komt...
    Nu heb ik gelijk dat beeld voor me van fishers man friend (hoe schrijf je dat?)

Alleen heeft die vrouw uit die reclame al een baby en ben jij nog zwanger en heeft zij een hond en jij een cavia...maar toch....

4. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    eigenlijk niet normaal dat we al 807 pagina's hebben volgekletst!

en nog triester,het was 100 pagina's geleden dat Meliske het droevige nieuws vertelde,die woorden schieten nog vaak door mijn hoofd!
    Zou zo graag willen weten hoe het met haar gaat...

5. ik ben dr ook weer,fftjes dan,ff rust ff relaxen achter de pc,ben vandaag op 2plaatsen moeten werken en daarna wat boodschapsjes gedaan! dan moet ook gebeuren he!

net alles lakentjes opgevouwen en gestofzuigd,en nu ff niks t strijken kan wachten tot straks of anders morgen!

nou t was me weer n middagje van zo vlug om!
    krulliewullie.... :)

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Goede middag dames, ik ben er weer.

Nou jullie willen natuurlijk allemaal weten hoe het gegaan is. ;)

NOu ik was er al erg vroeg, want hield even rekening met slecht weer (dikke mist hier), maar beter te vroeg dan te laat. Dus ik zat in de wachtkamer...hoor ik een hond blaffen in de behandelkamer...ik dacht: ze heeft toch geen hond in behandeling :( Ik schrok me rot, waar was ik nou toch beland.

Even later bleek de hond bij een patiënt te horen, maar vond het wel vreemd. De acupuncturiste was helemaal uit haar doen. Ze was nu 65 jaar maar nog NOOIT had iemand een hond mee genomen naar een sessie, het was een zorginstelling, dan neem je toch geen hond mee...nou ik was maar wat blij dat zij er zelf ook zo over dacht. Was al bang dat ze ook dieren in behandeling had.

Nou de intake was best lang. Allemaal vragen over eten gezondheid, ziekte e.d. Eigenlijk vond ze dat ik hardstikke gezond was en dat ik sterk en nuchter in het leven sta. Dat zie ik dan maar als een compliment.

Daarna de eerste behandeling. Ik op een bed liggen en zij voelen aan mijn buik, mijn polsen en mijn tong bekijken. Ze kon geen echte blokkades vinden, dus dat was wel goed, maar dus ook niet helemaal duidelijk waar mijn klachten vandaan komen (weer een die het niet kan vinden), ik heb geen stress, ben zelfverzekerd en gezond.

Daarna waren de naalden aan de beurt. Ik heb even gezegd dat ik dat best griezelig vond.Dus ze zette eerst twee naalden, een in ieder oor. De eerste vond ik pijnlijk en vervelend, de tweede voelde ik niet. Daarna 3 naalden op mijn buik, allemaal ter hoogte van mijn middenrif, een op mijn borstbeen en aan weerszijde van mijn buik een. Brrrrr, zo moetst ik 15 minuten blijven liggen met mijn handen op mijn buik, en de kleine meid maar trappen.

Ze dekte me toe met een deken en ik moest dus rusten met m'n ogen dicht. Letten op mijn buikademhaling. Na 15 minuten kreeg ik nog een paar oefeningenmee om te ontspannen en dan moet ik volgende week weer.

Nou dat was het wel. Wat en verhaal hè. Ik hoop ook dat het gaat helpen, maar het duurt ongeveer 5 weken voor ze met zekerheid kan zeggen of het werk. De intake was 95 euro, mag toch hopen dat het gaat helpen, ben wel voor 100% verzekerd, maar toch. Het blijft een hele hoop geld.

7. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    brrrr dat zou niks voor mij zijn met die naalden brrr
    Ben benieuwd of het gaat helpen.
    Van die hond is wel vreemd jah!
    En wel prijzig hoor,krijg je dat volledig vergoed?

Pas je wel op met al die naalden? Stel dat er brand uitbreekt,op welke verdieping zit je? :)

Ow volgens mij kijk ik teveel tv... ;)

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou toen ik die hond hoorde... :)

Nee, ik ben ook helemaal geen held met naalden, maar op een gegeven moment heb je gewoon geen keus meer. Ik moet toch iets doen en fysio alleen is niet voldoende.

Ja ik ben 100% verzekerd voor acupuncuur, dus ik krijg het gelukkig allemaal terug, maar dan nog, alles dat mogelijkerwijs kan helpen grijp ik nu aan, vergoed of niet vergoed.

9. natanya26

natanya26 Bekend lid

13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    @Loekie,

Nou lees ik al een paar dagen mee, maar ik heb niet helemaal meegekregen waar jij nou last van hebt (ja iets met buikspieren).
    Maar wat moet ik me daar bij voorstellen (probeer me een beetje in de situatie in te leven), en hoe voelt dat?

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    :) grapjas,

Loeki: ik hoop dat het wat is. Ik heb er veel goede dingen over gehoord.

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Hahahah, geen fishermen's situatie hier hoor! Da's voor vissers, niet voor stoere zeemannen en zeemansvrouwen. Nee ik hijs me straks wel uit de auto en waggel heel charmant naar hem toe, als hij door de gate komt op Schiphol. Of ik laat me aan boord hijsen met de kraan als ik hem in Amsterdam ofzo moet ophalen ;) :p

12. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    :) :) :)

13. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Loeki, de duimen draaien hier overuren.

Bosi, ik werk ook nog een heel klein beetje tussendoor (niet teveel, natuurlijk). Ik ben adm. medewerker (oftewel manusje van alles) bij een veevoederfabriek. Heb nog geen klant aan de telefoon gehad vanmiddag, en heb welgeteld 1 bestelling moeten klaarzetten. Superdruk dus!

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Natanya, echt uitleggen hoe het voelt kan ik niet, maar het is pijnlijk. Net of ik al 2 maanden met een blaasontsteking loop, 24/7 harde buiken heb, mijn spieren in mijn zij verrekt zijn, er iets is dat me de adem beneemd en dat dan allemaal tegelijk. Mijn buikspieren rekken niet voldoende mee en daardoor zijn mijn pezen en aanhechtingen ontstoken/geirriteerd. Mijn buikspieren staan enorm onder spanning en ik heb soms het idee dat ze gewoon een keer afscheuren.

Ik kan geen onverwachte en plostelinge bewegingen maken, want dan verga ik werkelijk van de pijn. Lopen is moeilijk, fietsen en andere sporten gaan ook niet meer en dat terwijl ik altijd erg sportief geweest ben. Hoe het de laatste drie maanden van de zwangerschap gaat verlopen is onbekend, want een combinatie van deze klachten (met name de aanhechting) is iets unieks waar ze zelfs in het ziekenhuis geen raad mee weten.

Dat is het even heel erg kort uitgelegd.

15. natanya26

natanya26 Bekend lid

13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Jeetje dat klinkt zeker heel vervelend zeg!
    En harde buik voelt al niet lekker dus laat staan 24/7.
    Getver zeg, zo kun je ook niet erg genieten dus van je zwangerschap. Wat naar dat ze ook niet weten wat er aan te doen is. Ik begrijp dat je alles aanpakt ja wat misschien zou kunnen helpen.
    Sterkte!

16. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Pientje, ik wist trouwens met het wegbrengen al dat het begin maart zou worden, dat mijn man thuis zou komen, dus veel is er nog niet echt veranderd :)

17. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ow maarja dat was ikke natuurlijk alweer vergeten,maarja als ik er nu bij stil sta...dan is het wel weer logisch,aangezien hij voor de geboorte thuis zou zijn...

let maar niet op mij,ben errug moe op dit moment...en heb nog wel zowat de hele dag geslapen en zelfs gister lag ik eerder op bed dan normaal...

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ik moet zeggen dat ik de tijd wel gruwelijk snel vind gaan.
    tis al weer woensdag,voor je het weet zijn we alweer een week verder...

en dan te bedenken dat we nog geen naam hebben,de kamer is nog niet af,de geboortekaartjes hebben we nog niet,de kleertjes moeten nog gewassen worden en gestreken,er moeten nog spullen gekocht worden en het huis flink schoongemaakt...shit ik vrees dat bij mij nu eindelijk ook de nesteldrang gaat toeslaan! Nog 10 weken de tijd om dit alles af te krijgen...want met 37 weken moet alles natuurlijk af zijn...slik....

*gooit er gauw ff een wasje in*

19. natanya26

natanya26 Bekend lid

13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Rustig maar Pientje,

Het komt vast allemaal wel op tijd af hoor!
    Wij zitten nog middenin de verbouwing van de badkamer, dus boven is alles stoffig, de kleertjes zijn grotendeels wel al gewassen maar kan nog niks opruimen voordat de badkamer klaar is.
    De kaartjes hebben we ook niet uitgezocht, gaan we ze zelf maken of bestellen?
    Kraamzorgbedrijf belde net voor de intake, ook dat nog hahaha!

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik heb net mijn neefje weer terug uit de creche, dus moet hem nog 30 minuten entertainen voor zijn mama komt.

Deel Deze Pagina