April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Beetje chatten mag best! Tot morgen Dizzy!

Bosi, ben je zo druk geweest vandaag?

2. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Bosi zodra het helemaal klaar is zet ik de foto's erop (moet nog een plankje geschilderd worden, gordijnen, klamboe ophangen, kleed het allemaal net wat aan, dus nog even geduld ;) )

3. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar Tascha, hopelijk is de hoofdpijn helemaal weggegaan.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou mijn man wil eigenlijk helemaal niet meer weg voor de bevalling en daarna gaat hij niet met een krijsend kind op vakantie zoals hij dat dan zo fijn uit drukt.

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dan blijft ie toch lekker thuis ;) Mannen.... zoveel verschil zit er dus niet in!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Nee niet echt druk geweest. Mijn tante kwam en we hebben foto's gekeken, en verder heeft mijn vriend het druk gehad met stofzuigen, ledikant in elkaar zetten.

Geen idee dus waarom in moe ben, misschien van de drukke vrijdag ( tentamen)

Zorra: ik wacht nog even met geduld, 8)

Tot morgen dizzy

Ja ik ben ook benieuwd hoe het met tascha gaat. Ze had haar vraag ook bij de VK op de site gezet. Die was niet echt gelijk erg in paniek.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, maar alleen weg vind ik ook niets. Alleen als ik naar mijn ouders zou gaan, maar die zijn tot half maart weg.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    :) loeki, wat drukt hij zich grappig uit.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Haha, nou zo leuk vind ik dat eigenlijk helemaal niet hoor :(

10. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Bosi, ik heb het stukje van Tascha ook even gelezen. De vk is niet direct in paniek, maar raad wel aan dat ze contact opneemt met haar eigen vk. Wist trouwens niet dat je zoveel moest drinken. Dacht dat 2,5 liter per dag bij elkaar wel genoeg was!

11. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Loeki, zou hij ook geen weekendje of midweekje weg willen? Gewoon in een huisje in NL of net over de grens?

12. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Loeki, is het niet een kwestie van grote bek, heel klein hartje?

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik hoop het Jopie,

Zorra, ik weet soms echt waar ik met hem aan toe ben, het ene moment vind hij alles leuk en 5 minuten later lijkt het wel of ik het meest achterlijke voorstel ooit heb gedaan. Hoezo, 'hormonen zijn een vrouwenkwaal'

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Nee ik snap dat het niet grappig voor je overkomt loeki. Maar ik zou ook niet zo snel met een erg klein kindje weg gaan. Wij gaan lekker in friesland zeilen. Dan kan mijn moeder, zusje, schoonfamillie of een vriendin oppassen, :p
    Misschien kan je een weekendje plannen?

Ik wist ook niet dat we zoveel moesten drinken,
    Ik red het denk ik wel, want ik drink zo een pak melk op een dag leeg en dan ook nog limonade bij het eten, en sinaasappels

15. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Niks zo veranderlijk als een man zeg ik weleens. Die van mij, zegt meestal eerst altijd nee en gaat er dan pas over nadenken :rolleyes: Zo vond hij in 1e instantie ons huis helemaal niks, wilde er niet eens naar gaan kijken, toen opeens wel en na bezichtiging was hij helemaal enthousiast.

16. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Zijn jullie soms zo'n stel dat samen zwanger is :) (sorry, niet lief wel leuk)

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Mannen hebben ook last van hun hormonen als ze zwanger zijn. Dat had ik geloof ik ergens gelezen.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn VK zei gelijk aan het begin van de zwangerschap dat ik 3 tot 4 liter vocht moest drinken, dus ik vind het eigenlijk nog weinig.

Het klink misschien egoistisch, maar ik heb niet genoeg aan een weekendje. Ik heb nu het gevoel dat ik straks 6 maanden in mijn eigen huis opgesloten word en nergens meer heen kan.

19. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Als ze zwanger zijn, bosi?

Ik red de hoeveelheid drinken ook wel, maar ik dacht dat het minder zou hoeven.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Lees dit maar eens:

Er zijn mannen die zich zo verbonden voelen met hun vrouw en haar zwangerschap, dat ze dezelfde fysieke symptomen gaan vertonen als zij. Zo kan je ook als man last krijgen van ochtendmisselijkheid, gewichtstoename, wisselende emotionele buien, duizeligheid en pijn in je onderbuik. Voorheen werd dit altijd afgedaan als een psychische kwestie. De man zou zich dermate identificeren met zijn vrouw dat zijn lichaam haar zwangerschapsperikelen zou gaan imiteren.

Wetenschappelijk onderzoek heeft echter aangetoond dat deze verschijnselen wel degelijk ook een fysieke oorzaak hebben. Mannen blijken tijdens de zwangerschap van hun vrouw net als zij hormonale veranderingen te ondergaan die deze verschijnselen kunnen veroorzaken. Dit wordt wel het couvade-syndroom genoemd. Bij de ene man is dit echter sterker dan bij de andere. Deze hormonale veranderingen worden gestimuleerd door het gedrag en de feromonen (geurhormonen) van hun vrouw.

Deze situatie doet zich overigens maar bij een klein percentage van alle aanstaande vaders voor. Het betekent dus niet dat je minder betrokken bent bij de zwangerschap van je vrouw als je nergens last van hebt. Het hangt er volledig van af of je lichamelijk gevoelig bent voor deze stimulansen. Het zegt dus niks over je emotionele en psychische betrokkenheid.

Deel Deze Pagina