April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik ken dat onzekere wel ja. Maar bij mij komt over 4 weken de babykamer en dan komt mijn moeder een paar dagen hierheen en die komt dan helpen met wasse, strijken, schoonmaken en noem het maar op en dan kan ik dat afsluiten. dat die kamer niet klaar is baart mij de meeste zorgen. Voor de rest heb ik alles wel redelijk geregeld denk ik. Ik krijg nu ook wel een beetje de zenuwen over hoe het straks zal zijn. Kan ik alles wel en wordt ik wel een goeie moeder en dat soort vragen en dat vind ik ook enorm vervelend. Maar ik denk dat we al meer dingen geregeld hebben dan we denken alleen hebben we het niet op papier staan en zit het niet in ons hoofd dat we dat al gedaan hebben.
    Maar je onzekerheid is logisch hoor loeki.

2. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Waarom moeten de hydrofielluiers in een zak? Bij mij liggen ze gewoon in de kast :(

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dan blijven ze schoon zei ze, maar ik heb ze nog niet eens in huis, dus wassen en in een zak doen gaat ook nog niet. Ik vind het allemaal zo onduidelijk en onzeker.

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik ga nog even kijken of ik dat boekje van de kraamzorg heb en dan zal ik die lijst er eens bijpakken. De babykamer moet met 7 maanden klaar zijn, begreep ik. maar de rest vanaf 37 weken of zoiets?

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ze zullen bij mij toch echt tot maand 8,5 moeten wachten denk ik, ik ben niet in staat er zelf rationeel over na te denken. Ik kan het gewoon niet. Wat doen ze trouwens als ze vinden dat het spul niet op tijd in orde is, ik bedoel, hebben ze nou echt middelen om je onder druk te zetten? Ze kunnen natuurlijk ze hulp stop zetten, maar ze kunnen niet voorkomen dat de kleine ter wereld komt toch.

6. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    Dat dacht ik ook Tascha dat met 37 weken alles rond moest zijn.
    Nou ik ga die luiers niet in een zak doen hoor, in de kast liggen ze ook veilig.

7. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik weet het ook niet precies loeki, ik ga zo dat boekje eens zoeken

8. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    hydrofielluiers in een zak?
    Nog nooit van gehoord...ik had ze bij Jen ook gewoon in de commode,nooit wat van gehoord.
    Ik zou gewoon zorgen dat dat de babykamer klaar is met 36 weken,daarvoor moet je kindje waarschijnlijk toch in het ziekenhuis blijven.
    En thuis bevallen doe je ook pas vanaf week 37.
    Ik moet ook nog echt heeeel veel doen....de kleertjes ga ik zo eind februari wassen denk ik,dat is ruim op tijd.
    Ik zie het wel.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb even op de site gekeken, ze adviseren de kamer in maand zes klaar te maken, maar pas 3 weken van te voren moet je klossen e.d. hebben.

Ach ik zie het wel.

10. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    Nou Loeki volgens mij ben je met 6 weken van tevoren nog gewoon op tijd hoor.

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    volgens mij zijn ze ook niet zo heel streng hoor,bij Jen hadden we ook niet alles en dat ging mijn man dan ff halen.
    Dan heb ik het over de kraamzorg en als het ze niet bevalt dan gaat ze maar weg...
    Zie het zohiezo niet zo zitten,zo'n vreemde in je huis.
    Ze hoeft mij alleen te helpen met de basisdingen en aanleggen als het niet wilt lukken,daarna mag ze van mij weg...

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat hoop ik ook hoor. Oh, ze komt natuurlijk 5 weken van te voren terug, op 12 maart en ik ben 14 april uitgerekend, nou ja dat ene weekje zal ook niet zoveel uit maken. Als het er een van mij is, komt die kleine echt niet vrijwillig voor week 42.

13. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Maar jouw kamertje is toch al af Loeki?
    Wat moet je nog allemaal doen dan?

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja kamertje is af, maar heb verder nog niets in huis, geen flessen, luiers, e.d. dat moet ik allemaal nog kopen en ik heb totaal geen overzicht meer in wat nog wel e n niet moet.

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    hmm je bent al verder dan ik in ieder geval.
    Je kan trouwens ook via hema.nl dingen bestellen.
    Zijn er geen spullen die je van je zusje over kan nemen?
    Of dat zij je helpt?
    En je kan natuurlijk ook bij je vk terrecht,die weet wat je nodig hebt enzo.
    En een lijstje maken wat je allemaal al hebt dan heb je een beetje overzicht.
    Maar ik weet zeker dat het allemaal goedkomt.
    Je krijgt ook nog een intake van kraamzorg en vertellen je ook een hoop.

16. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    Precies ik zou me niet teveel zorgen maken hoor Loeki. Komt vast wel goed.

17. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    dit is nodig volgens de kraamzorg:

voor de baby:
    6 navelbandjes, flanel of tricot
    6-8 rompertjes of henmdjes
    4-6 sets bovenkleding
    2 pakken wegwerp luiers of 24 katoenen luiers
    12 hydrofiel luiers
    6 spuugdoekjes
    4 hydrofiel washandjes
    1 rollejte papieren tape
    1 flesje baby olie
    1 flesje wasgel
    1 badje of teil van 60 cm doorsnee en standaard
    1 haarborstel oif kammetje
    1 grote metalen, naadloze kruik, voorzien van schroegsluiting en rubberafsluitdop in deksel (dacht dat je er 2 moest hebben)
    1 aankleedkussen
    Ze raden aan deze spullen 2 maanden voor de vermodelijke bevallingsdatum in huis te hebben en te wassen zonder wasverzachter

voor het wiegje/ ledikantje:
    1 stevig matrasjes, niet bekleed met plastic(geen kussentje)
    2 dekentjes (geen dekbed)
    3 onderlankentjes
    3 bovenlakentjes
    1 zeiltje dat niet het gehele matras bedekt, dus hoofd en voeteneinde vrijlaten
    6 molton onderleggers of flanellen luiers, welke het gehele zeiltje bedekken

bij de bevalling thuis zowel poliklinisch heeft u nodig:
    2 oakken maandverband
    1 pak kraam verband of papieren in leggers
    1 spelkannetje (bijvoorbeeld maatbeker)
    1 stukje toiletzeep
    5 celstof onderleggers
    zoogkompressen
    2 pakjes steriel hydrofielgaas 5/5 of zestientjes
    1 flesje alcohol 70% (30 cc)
    200 gram watten
    1 thermometer, geen oorthermometer.
    Volgens mij zijn dit de spullen uit het kraampakket.

voor een bevalling thuis heeft u extra nodig:
    1 navelklem
    1 pakje steriele gaaskompressen 10/10 cm
    1 groot kraammatras of 2 kleine
    goede verlichting (100 watt gloeilamp)
    1 grote plastic wasbak
    2 emmers
    2 vuilniszakken
    1 extra metalen, naadloze kruik, voorzie van schroefsluiting en rubber afsluitdop in deksel, (dus in totaal 2 kruikrn bij thuis bevalling)
    1 extra kruikenzak van katoen of badstof
    1 keukenrol
    desinfectans in overleg met de vk.

bij een poliklinische bevalling moet u het volgende meenemen naar het zh:

2 nachthemden of pyjama's
    ondergoed
    bh
    badslippers
    ochtendjas
    sokken
    toillet artikellen
    verzekeringspapieren
    geldig legitimatie bewijs
    kleertjes voor de baby (voor als u naar his mag)
    maxicosi of autostoeltje
    iets ter ontspanning en wat klein geld.

Ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer het klaar moet zijn, maa rdat zal ik even nog proberen te vinden. Je bed moet ook omhoog he vanaf 37 weken, maar misschien vind je het al eerder prettig.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hoi Tascha,

bedankt voor het lijstje, ik geloof dat ik ook zoiets gevonden heb op internet, alleen geen aantallen.

Ik kan helaas niet zo veel met lijstjes e.d. ik krijg er geen vat op lijkt het.

Mijn schoonzusje belde net op hoe het ging en ik was natuurlijk gelijk weer in tranen :cry: zij gaan morgen naar Noorwegen, naar mijn ouders en ik was weer helemaal van slag, krijg nog geen vat op die gekke hormonen en stemmingwisselingen van mezelf.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Sorry dames, maar ik studeer Bestuurskunde. En ik heb absoluut geen kaas gegeten van financiele zaken, :(

Wat een lijst Tascha! Ik heb die lijsten ook in mijn PC staan. Ik ga volgende week met de vluchtkoffer bezig. Ook rustig aan hoor, nog alle tijd.

Loeki: even een tip. Ik haal de dingen per week. Dus als ik iets zie staan, en ik heb het nog niet, neem ik het mee. Gister bijvoorbeeld heb ik 1 advent flesje gehaald, 1 lakentje en 1 hoeslaken.
    Nu moet ik wel twee flesjes, en nog een lakentje, maar dat koop ik de volgende keer weer. Zo krijg je langzaam alles in huis, en heb je geen stress.
    Maar 4 weken van te voren alles echt klaar hebben is volgens mij ook goed hoor. Als je eerder bevalt kan de familie zorgen dat alles op orde komt bij je in huis. In de rimboe hebben de vrouwen al die flauwekul die wij nodig hebben ook niet, en die baby's groeien prima op, :p

20. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik denk dat je daar ook geen vat op krijgt, ik heb het ook wel eens. heb je nog met je man gesproken?

Deel Deze Pagina