April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Haha :) ik heb ook al big boops. ik moest met 6 weken al 2 maten groter hebben van mijn bh.
    Dus met borstvoeding worden ze nog groter?
    Ach dan wordt het dubbel Z ;)

Ik wacht het wel tot maandag af. Het is gewoon constant zo'n stekend gevoel. Als het onoverkomelijk wordt, kan ik altijd nog de HA bellen.

2. Minoes

Minoes Actief lid

25 jun 2006
    122
    0
    0
    reclame
    Buitenland
    Lieve allemaal,

even een update waar jullie hoop ik wat aan hebben. Woon in het buitenland en heb al 2 keer een inwendige echo gehad. 1 keer met 7 weken, 1 keer met 8 weken en straks weer met 10 weken. Geen medische voorgeschiedenis, maar gewoon een hele aardige arts die niet wil dat ik mij zorgen maak. De eerste echo wees een grootte uit van een baby met 5 weken, 2 weken kleiner dus grote paniek bij mij. Bij de tweede echo heeft hij een paar keer gemeten en klopt het allemaal wel weer. Hartje was ook beide keren te zien en de tweede keer zag je al een soort van armpjes en beentjes met beginnende handjes en voetjes. Hij vertelde dat het erg moeilijk is om zo vroeg exact te meten hoe groot het babytje is. Het babytje ligt vaak lastig meetbaar en bovendien maakt een klein meet-verschil meteen een groot verschil in het aantal weken. Dat wordt later anders als de baby groter is. Ik heb buikpijn gehad en regelmatig nog, te vergelijken met menstruatiepijn, heb donkergele slijmerige afscheiding, maar alles is gewoon helemaal goed! Als het hartje klopt en de lichaamsdelen kloppen dan maak je aub geen zorgen over de gezondheid van het babytje! Dat is wat mijn arts zei. Lieve meiden, veel plezier allemaal!

3. Niet meer actief

@ Harley: Ik ben er al uit... alleen manlief nog niet.

We hebben een geweldige meisjesnaam. Ik wil d'r graag vernoemen naar mn man zn nichtje die is gestorven op zijn verjaardag. Dit heeft op hem zo'n indruk gemaakt, dat hij graag wil dat ze in zijn kind doorleeft. Ik vind het een prachtgedachte. Maar hij durft het niet aan zn tante te vragen. Bang dat ie dr pijn doet... Maar ik wil nu zo graag die naam, dat ik echt geen andere kan vinden...

Voor een jongen zijn we er redelijk uit... Maar hij twijffelt nog

4. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Minoes wat fijn dat je iedereen even een hart onder de riem steekt :D Dat zal zeker een hele geruststelling zijn voor velen. Dat het kindje bij een vroege echo moeilijk te meten is werd mij ook verteld door de gyn, de meesten krijgen een echo rond de 12 weken en dan is het meten een stuk makkelijker, maar idd het vruchtje/foetus kan raar in elkaar liggen en daardoor slecht te meten. Hopelijk is dat verschil van 4 weken bij Gerda dan ook een meetfout. Wat betreft jouw gele slijm verlies, ik heb dat ook, de ene dag heel veel en dan opeens is het weer wit. Al een keer eerder gelezen van vrouwen die het ook hadden, dus ik nam aan dat het wel goed zat, maar toch twijfel je elke keer weer, nu voel ik me een stuk geruster :D Bedankt voor je positieve woorden!

p.s.: nog steeds af kunnen blijven van de sigaretten?

5. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ik heb trouwens weer een rare eetverslaving, ik eet me suf aan de broodjes tomaat (vandaag al 6 sneetjes op :oops: ). Bij de zwangerschap van mn dochter had ik een cherry tomaatverslaving en nu dus gewone tomaten, raar hoor die hormonen :) Gelukkig is het super gezond, nou ja dat kleine beetje mayo niet zo :oops:

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb juist het idee dat ik een van de weinige ben die gewoon een 12 weken echo krijg. Het lijkt wel of iedereen al geweest is. Maar het is wel fijn om te horen dat zoveel hartjes kloppen!

De namen zijn wij ook nog lang niet uit. Ik had een paar die ik heel erg mooi vind, maar die werden zonder pardon van tafel geveegd. Verder heb ik nog geen idee. Hoop dat manlief toch binnenkort echt actief gaat meedenken...

7. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Jopie ik ben er van overtuigd dat jij straks op 25 september ook een pracht kindje te zien krijgt. En aan de andere kant ook wel weer goed want als je geen vroege echo krijgt is er ook geen reden voor onderzoek en dus een gezonde zwangerschap toch?

Tja die namen he. Alles wat ik leuk vind is mijn man het niet mee eens en andersom. Errug lastig. Ik heb net weer een lijstje zitten maken via internet en die zal ik hem vanavond maar weer eens onder z'n neus schuiven. Ben benieuwd.

Mo666 ik vind het ook een mooie gedachte om je kindje te vernoemen. Ik denk dat z'n tante er alleen maar gevleid door zou zijn. Ondanks dat het misschien zwaar is in het begin denk ik dat ze het zeker zou waarderen.

8. Niet meer actief

Ik ook aan de tomaat! Heerlijk he. Lekker met augurkje erbij, mmm.

9. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Zo ging het bij ons dus ook :) Erg frustrerend. Maar we zijn er uiteindelijk uitgekomen hoor ;)

@Jopie: Ik begrijp je helemaal dat je graag ook al een hartje wil zien kloppen en dat je nog zo lang moet wachten, maar het is net wat Harley zegt, de meesten die een vroege echo hebben gekregen is om medische redenen, gelukkig ben je gezond en hoef je niet al die onderzoeken. Ik heb een vroege echo gekregen vanwege mn zw. schaps verleden, aan de ene kant wel fijn dat ik het hartje al zo snel heb zien kloppen maar aan de andere kant moet ik straks wel wekelijks naar de gyn. voor bloedonderzoeken e.d. En de onrust straks of het misschien weer fout gaat (hellp syndroom) Geniet er dus maar lekker van en straks zie je ook een mooi kloppend hartje en een prachtig kindje :D

10. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    hmmm lekker broodje met tomaat,zout,peper en een beetje mayo....lekkerrrrr
    Zit nu aan de druiven.

De school van mijn dochtertje ligt op 1 minuut afstand van een grote prenatal.....echt niet goed!!!!
    Heb net wat positie kleding gekocht,merk toch wel dat mijn broeken strakker zitten en dat zit niet fijn,vooral 's avonds niet.
    Dus heb 3 broeken en een rokje gehaald.
    Alles bij elkaar opgeteld was dat €165,-......maar ik ben toch niet gek!! hihihi was afgesprijsd...heb er nu maar €70 voor betaald,toch wel de moeite waard.

Tja die namen,dat vind ik toch zo moeilijk,nouja niet echt moeilijk,weet er genoeg,maarja er is ook nog een vader in het spel die er ook wat over te zeggen heeft.
    Maar er is 1 naam waar ik zo ontzettend van weg ben,voor een meisje dan,alleen zijn de laatste drie letters hetzelfde als onze achternaam,dus dat klinkt een beetje gek,maar vind hem toch zooo mooi.
    Jongensnamen vind ik trouwens veel moeilijker,dat hadden we bij de 1e ook al.
    Gelukkig hebben we nog ff om eruit te komen.

Willlen jullie eigenlijk weten wat het wordt? Wij absoluut niet....

11. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Gefeliciteerd met je aanwinst Pientje, lekker is dat he om straks wat ruimere broeken aan te kunnen doen. Wat betreft het wel/niet willen weten, deze keer willen we het weer weten, een verrassing blijft de baby toch wel en we vonden het fijn om tijdens de zw. schap van mn dochtertje te weten dat het een meisje was, mn vriend sprak ons dan ook regelmatig aan met he meisjes van me, hoe gaat het met jullie. Wij vonden het iig heel speciaal om al te weten. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat anderen het verrassingsaspect van jongen/meisje tot de bevalling willen bewaren. Ik heb alleen niet dat geduld :)

12. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    Pientje leuk! Positie kleding is een stuk comfortabeler he!?
    En fijn dat je er zoveel korting op kreeg! Dat scheelt inderdaad nogal!

Ik wil heel graag weten wat het wordt. Ik ben zo vreselijk nieuwsgierig en ik vind het leuk om niet alles neutraal te hoeven maken. Helaas denk mijn man er anders over, hij heeft gehoord van een vriend hoe leuk het is om te wachten tot de geboorte en nu wil hij dat ook. Beetje jammer. En ik kan het toch niet voor me houden dus ik ben bang dat ik zal moeten wachten tot de geboorte. Grrumbl.

13. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai Hai

Ik heb ook best last van mijn (.)(.) maar ze zijn helaas niet echt groter geworden verder heb ik tot nu toe helemaal geen last van misselijkheid gehad.

Wij hebben ook al namen bedacht die hadden we al toen ik nog niet zwanger was hihihi.

Echt vervelend me scanner doet het helaas niet en ik wil de fotos van de echo heel graag in mijn album plaatsen :(
    Denk dat ik maar een nieuwe moet gaan kopen.

14. Gerda72

Gerda72 Actief lid

4 jul 2006
    113
    0
    0
    Ik zal jullie niet teveel meer lastig vallen met negatieve verhalen over de zwangerschap, zodat jullie minder onzeker worden. Ik zal dan een andere topic maken in zwanger, zodat jullie zelf kunnen beslissen of jullie dit willen lezen.

Vandaag was wel positief, ik krijg over 2 weken opnieuw een echo en dan zien we verder. Zolang het hartje klopt moeten we positief blijven, ik heb geen bloedverlies meer

Groetjes Gerda

15. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    Lieverd toch je valt ons toch niet lastig! Ik ga snel je topic lezen hoor!

16. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Gerda het maakt echt niet uit hoor we zijn hier om elkaar te steunen en elkaar gerust te stellen!

Dus je hoeft echt geen topic bij zwangerschap aan te maken om je verhaal kwijt te kunnen jij hoort toch ook bij de april mamma's!

17. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Gerda: Ik vind het erg moeilijk, aan de ene kant heb ik zoiets we zijn er hier om elkaar te steunen en als je je verhaal kwijt wil dan moet dat hier kunnen. Maar aan de andere kant maakt het mij en ik denk anderen ook wel onzeker, het is bij mij al 2x misgegaan en ik wil nu positief in deze zwangerschap staan en lees daarom al bewust het miskramen topic en andere negatieve verhalen niet. En in korte tijd is het hier bij verschillende misgegaan of gaat het niet goed (o.a. Nienke, CVW en jij) Ik kan dus niet volmondig zeggen dat ik hier je verhaal wil/kan lezen :oops: Het spijt me heel erg als dat je kwetst en ik hoop echt dat je mijn kant begrijpt. Pfff wat vind ik dit moeilijk zeg :(

18. Gerda72

Gerda72 Actief lid

4 jul 2006
    113
    0
    0
    Ik vind het allemaal heel lief van jullie en Zorra je kwetst mij absoluut niet hoor, ik heb hier vannacht over nagedacht en ik vind dat ik hier geen negatieve verhalen meer neer moet zetten. Er zijn er bij die er wel tegen kunnen, maar ik respecteer ieder zijn mening.

Harley, ik heb nog geen nieuwe topic aangemaakt.

Ik blijf hier wel, alleen nog positief

Groetjes Gerda

19. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Gelukkig dat je je niet gekwetst voelt Gerda, vond het wel moeilijk om te vertellen. De ene dag kan ik het ook wat makkelijker aan dan de andere dag, mn schoonmoeder heeft me nogal onzeker gemaakt met verhalen dus ik sta nu wat minder sterk in mn schoenen (ik weet t leuke schoonmoeder heb ik ;) )

20. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    Zorra wat naar dat je schoonmoeder dat doet. Echt niet leuk!

Gerda ik heb je topic gezien, inmiddels staat ie er wel en ik heb daar gereageerd.

Deel Deze Pagina